Yöunet

Kylläpä väsyttää... Jäbä ei tosiaan syö enää öisin, mutta on alkanu heräilee useita kertoja yössä ja tuttia saa aina käydä nostamassa. Jotenki tuntuu että entinen tapa oli parempi, eli kerran yössä ruokaa ja muuten ei herätä ollenkaan.

Meillä ollut nyt tässä 5kk iässä yöt tosi vaihtelevia. Välillä poika nukkuu ilta kahdeksasta aamu seitsemään. Toisinaan heräilee muutaman kerran yössä syömään. Joinain öinä tuntuisi näkevän painajaisia kun saattaa huutaa pienen hetken ja taas uni jatkuu. Viime yönä veti unta 8h putkeen ja sitten heräsi jutustelemaan iloisena, sitä saikin tunnin verran kuunnella kunnes nukahti uudestaan. Että tälläistä meillä :P

Meillä herättiin nyt sitten pari kertaa tunnissa koko yön piereskelemään ja itkemään. Ei taas mitään erityistä ollut eilen, mikä voisi tuon selittää. Tekee mieli raahata muksu taas lääkäriin, mutta melko turhaa se taitaa olla kun siellä taas todetaan, että ihan ok vaikuttaa muuten olevan joten ei voi muuta kuin odottaa ja toivoa parasta. Sitten taas edellinen yö oli selvästi parempi eikä ollut kuin pientä kitinää ruokailujen lisäksi. Päiväsaikaan myös sujuu ihan normisti mahan kanssa. On tuo vaan mystinen otus, joka koettelee vanhempien hermoja kyllä enemmän kuin mikään muu tähän asti.

Ikävä lukea, että joilla tuttia syödään joudutte sen takia heräilemään öisin. Sen pitäisi olla apuväline, mutta näköjään myös haitta kun sitä ei saa pään ympäri köytettyä, että pysyisi paikallaan. Ilmeisesti tuttia syövät eivät sitten tyydy tutin puutteessa sormia imeskelemään.

Meilläkin edelleen herätään parintunni välein millon mihinkin itkuun,oon vaan sitkeesti aatellu et kyl se tästä siihen 2017 mennessä :D
en oo tajunnukkaan et olis neuvolassa esim. Mainittava.. siellä saa sen saman lässytyksen mitä tiiätte jo..normal normal

Yolla poika alkoi touhuamaan 3:n yosyoton jalkeen ja ainakin tunnin myllasi pinniksessa. Ei itkenyt kuitenkaan vaan jutteli nallukalle ja vaihteli asentoa. Mina siina sitten nukahdin ja kun herasin poika oli nukahtanut uudelleen. Ilmeisesti olis vaan pitanyt vaihtaa vaippa ennen syottoa kun poika ei tykkaa nukkua liian taydella vaipalla. Tanaan on sitten vasyksissa kitisty ja unilta noustu huutaen. Viela olis iltapaikyt edessa mutta multa alkaa loppua virta nukuttamiseen niin taidan laittaa rinkkaan. On ihanaa kun on niin aurinkoista ulkona mutta on jotenkin vaikeempi saada poika nukkumaan paikkyja myos. Rattaissakin aamulenkilla nukkui vain puoli tuntia.

No niin, nyt on sitten nukkunu olo! Poitsu kävi nukkumaan klo 19, muutaman kerran itki tuttia ennen kymmentä ja sit nukkukin neljään asti, annoin ruokaa ja herättiin vasta puol kasin aikaan. Taidanpa tästä eteenpäin antaa aamuyöllä ruokaa niin saa nukkua yli seittemän. :)

Ny loppu,nimittäi hermot. Puolen-tunnin välein herätykset alkaa olla piiikusen liikaa tälle naiselle.
Korvikepullo aukesi ja nyt alkaa ankara korvikkeelle opettelu,mutta sepä ei meidän hienolle herralle kelvannutkaan olisiko parikytmilliä mennyt ja kieli tuli ulos ja kulmat meni ruttuun,tissin kun suuhu sai nii kävi paijjaamaan sitä kun kissa leipos tyynyä :D

Siis minun toive olisi että korvike on sen verran jytympää että unet pidentyisi,saa nähä ees alkaako se maistumaan,sitäki annoin raakan kun en vaan jaksanu pakkasmaitoo sulatella,oompas taas hyvä äitee. Ei kai se maistu kun montakuukautta saanu mahtavan makusta ämmää :D

Mä luulen että meillä on edelleen korvatulehdus, varasin lääkärin taas. Poika heräsi 21:30-02:00 välillä KAHDEKSAN kertaa. Sen jälkeen nukkui pari parin tunnin pätkää. Nyt nukkuu, mutta tosi itkuista touhua oli taas nukahtaminen.

Onneks meillä on vakuutus. Sain parissa päivässä korvaukset kaikista näistä meidän lukemattomista lääkärireissuista. Nyt uskalsin huolettomammin varata ajan Mehiläiseen kun lastenpoli ei vielä ota kantaa näihin räkähommiin. Refluksia, mitä ilmeisemmin korvatulehduskierre... johan meillä olikin pari viikkoa hyvä meininki.

Nooh, onneks on korvien putkitusmahdollisuus jne jne. Ei näihin elämä pääty. Mitä nyt vähän raskaushormoneissa meinaa vähän ärsyttää.

Meillä oli illalla vähän ylikierroksilla kaveri, siis ihan kauhea riehuminen... kälätys ja nauraminen. Lopulta nukahti sit siin ysin jälkeen (oltiin jo pedissä 20:30). Tää riehuminen tais kuitenkin olla sit hyvä juttu, ja poika heräs kuudelta. Eli unta se n.21-06. Suht levännyt olo.

Tsemppiä lupu ja Triina katkonaisiin öihin, jaksamista päivään.

JaneDoe, nostan kyllä hattua sulle. Ja soisin kyllä teille niitä parempia öitä jopa enemmän kuin tänne. Ja sitä yhteistä aikaa iltoihin.

Ja jos olisin sinä, juoksisin lääkärissä varmaan joka toinen päivä. Todella syvästi ja aidosti toivon tilanteenne tasoittuvan!

Meilla huudettiin mahavaivoja 23-1. Juuri kun oika oli saamassa unesta kiinni niin alkoi taas huutamaan, joka siis oiseen aikaan on tosi harvinaista.

Voi kun kuulostaa ikävältä et tääl näin monella nukutaan nyt huonosti :( Tsempit teille kaikille, vielä se iloks muuttuu <3

Oltiin eka kertaa eilen pojan kans kauppakeskuksessa shoppailemassa.Ollaan siis käyty kaupassa ennenkin mutta tuollaista muutaman tunnin kiertelyä ei olla aikaisemmin kokeiltu.Reissu meni tooosiii hienosti ja poitsu oli ihan ihmeissään siitä kaikesta ympärillä olevasta ihanasta nähtävästä.Silmät suurena seurasi omasta turvallisesta kaukalosta keskuksen menoa.No tais olla kuitenkin sen verran rankka ja virikkeellinen reissu että oli sellaiset kiukut illalla että ei oo vielä tähän päivään mennessä nähty.Olin aivan kauhuissani että kauankohan tätä kestää ennen kuin pieni väsyy ja antaa unelle periksi.Loppujen lopuksi turvauduin pulloon kun ilmiselvästi J oli niin väsynyt ettei jaksanut vaan imeä tissiä.Siihenpä se sitten nukahtikin pullo suussa.Valitettavasti ei vaikuttanut yöuniin mitenkään vaikka olin jo melko varma että nyt varmasti nukkuu eka pätkän ainakin paremmin kuin yleensä mutta toisin kävi.Ei vaikutusta.Kaks tuntia ja sai olla tuttua laittamassa. Mutta oli kiva kuitenkin huomata että voidaan tehdä uudemmankin kerran shoppailureissuja pidemmän kaavan mukaan jos vaan hermot kestää illan itkut :)

Miten Triina teillä korvat oireili muuta kun unettomuudella? Mä vaan "toivon", että löytyisikö meillekin joku tuollainen syy jolle voisi jotain tehdä. Eipä meillä kyllä ole ollut kuin yksi päivän mittainen flunssa ja niitä kai se korvatulehdus edellyttää... Hienoa, että omaan huoneeseen siirtymien on teillä onnistunut! Me meinataan myös yrittää vaikka lapsi syökin vielä kolmesti. Onko teillä muuten itkuhälytin huoneessa vai korvakuulollako menee?

Eipä ne juuri muuten oireilleet kuin sillä, että unet menivät aivan pieleen. Muuten ollut ihan oma itsensä. Huonojen unien takia oli sitten myös välillä kiukkuinen. Lääkäri tosiaan taas sanoi, että näin pienet vauvat harvoin oireilevat mitenkään muutoin kuin huonosti nukkumalla. Paine korvassa tuntuu kivuliaalta (tai lähinnä epämiellyttävältä) vain makuuasennossa ja siihen tunteeseen ehtii keskittymään kun nukkumaan pitäisi rauhoittua.

Rupesin myös lääkärin kehoituksesta käyttämään panadolin sijasta buranaa. Meillä toimii ainakin tosi paljon paremmin!

Pojan huone on meidän makkarin vieressä, joten ei ole itkuhälytintä. Herään kyllä itkuun. Hassua, että mieskin herää nyt itkuun vaikkei siihen aina herännyt silloin kun poika nukkui meidän huoneessa.

Mä olen nyt oppinut, että jos unet menevät selkeästi tosi huonoiksi, käyn tarkastuttamassa korvat. Toissayönä poika heräsi 12 kertaa eikä nukkunut toissapäivänä päikkäreitä kuin pari kertaa 45 min. Eilisen lääkityksen aloittamisen jälkeen nukkui melkein 5h päikkärit ja yöllä heräsi kerran.

Voi vitsi. Ehkä meidänkin pitää taas lääkäriin mennä kun ei tosiaan nukuta öisin, mutta pierujen lisäksi se jotenkin vaan mönkii ja pyörittää päätä ja herättää itsensä. Päiväunet myös menny tosi lyhyeksi, mutta kuitenkin vaati eilenkin tunnin välein lepoa.

Niin ja väitän et poika nukkuu itsekin paremmin toisessa huoneessa kun emme ole vieressä köhimässä. Välillä poika heräsi siihenkin jos jompi kumpi meistä vaihtoi asentoa.

Mun työkaveri myös kertoi että siirsi kaikki kolme lastaan hyvin aikaisessa vaiheessa omaan huoneeseen, koska jokainen oli ollut oikea vainukoira maidon suhteen. Kun tällä mun työkaverilla oli alkanut maito nousemaan, vauva oli herännyt ja halunnut syödä. Omaan huoneeseen siirtymisen jälkeen syötöt vähenivät.

Mutta täytyy myöntää, että tuo toissayö kun poika heräili koko ajan, oli kyllä super-rasittava kun piti pomppia toisessa huoneessa. Mun mies menikin sit lopulta pojan huoneeseen nukkumaan.

JaneDoe, käy ihmeessä tarkastuttamassa korvat. Ainakin se asia on poissuljettu jos ei löydy mitään.... Mutta melkein toivon että teilläkin olisi korvatulehdus. Ihan hullua sanoa noin, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

Ei ollut meidän pojalla valitettavasti korvatulehdusta niin hassua kuin noin onkin sanoa. Vaivainen, mutta terve lapsi. Sitä se lääkäri vaan pyöritteli, että ensimmäinen vuosi nyt on sellainen, että kaikenlaista kummallista vaivaa voi olla ja suolisto kypsyy jne jne. Ja hampaat voi vaivata. Eli meillä eletään yhtä epämääräisen toivon varassa, että joskus se parempi huomen saapuu. Sikäli olen kyllä tyytyväinen, ettei tarvitse antibiootteja syödä vielä.

Takaisin