Yöunet vauvan ja myös äidin

Ensimäinen 6h unipätkä takana :o Neiti heräsi kuudelta syömään ja siitä unia vielä ysiin. Oon niin äimänä että ja voi elämä että oli toinen rinta kipiä aamulla. Ei typy pystyny ees syömään siitä ku kauheella suihkulla tuli.

Täällä kovasti odotellaan noita pitkiä unia! Tällä hetkellä mennään parhaimmillaan 4h pätkissä. Jos ne siitä kohta pitenis... Sitä odotellessa.

Meillä ruvennut yöt menemään oikein hienosti! Ihanaa! Tyttö nukkuu klo n.23-05 (6h) sitten syö ja nukkuu n.05.30-9 (3,5h)!! Tämä äityli kiittää!! :D päivisin nukutaan sitten selvästi vähemmän kuin ennen, mut ei haittaa kun yöt on mahtavia :D välillä syö kaksi kertaa yössä, mutta pääosin kerran. Tytsy nyt vähän reilut 2kk vanha :)

Miun täytyy nyt kyllä suositella kaikille unilelua!! Meillä otettiin viikko sitten erään toivottoman yöunille nukuttamisen päätteeksi unilelu ( pieni pupu, joka pitää uniriepua) käyttöön ja tytön nukumaankäynnissä on viikossa tapahtunu ihan mielerön kehitys. Ennen meidän neiti ei nukahtanu muuta kuin vaunuja erittäin lujaa heijaamalla ja hytkyttämällä. Nykyään kun kannan hänet vaunuun ja pistän pupun käsien väliin ja peiton päälle, tuhraa hän pupun kanssa hetkosen ja sitten nukahtaa. Meillä pupu on myös mukana iltasyötöllä että siihen tarttuu äidin ja maidon tuoksua. Suosittelen!!

Kiitos vinkistä, meillä on samanmoinen lelu, mutta lehmä :). Täytyy ottaa käyttöön, jos hankaluuksia nukkumaanmenossa ilmenee.

Meillä käytössä unirätti :) toimii hyvin kun meidän neidistä on tullut mahdoton tarraaja, jotain on pakko olla käsissä tai muuten käy levottomaksi. Siis nimenomaan nukutus tilanteessa. Rätti (harso) vaan tytsylle käsiin, tarraa siihen, eikä kädet rupea hamuamaan levottomasti ja nukahtaminen paljon helpompaa :)

Minä olenkin haaveillut tuosta unilelusta, juurikin sellaisesta jolla on uniriepu. Pitää nyt saada se ostettua, vois olla apua neidin nukahtamisongelmiin. Kiitos vinkistä MaMaMehiläinen :-)

Meillä tyttö nukkunut jo kolme tuntia yöunia ja minä vielä valvon. Jossain vaiheessa varmasti harmittaa jos väsyttäis mutta on tyttöä syötettävä. Viime yö meni tosi upeesti kun tyttö nukkui ensin 6 tuntia putkeen ja sit vielä 4 :-D Voi kun jatkuisi näin..

Täälläkin mahtava yö takana! Nukahti klo. 22.30 heräsi ekan kerran syömään 06.30 ja jatko vielä unia puol kymmeneen! Aivan mahtavat unet, eilen oliki kyllä muuten älytön kitinä, nukkumis ja syömis päivä :o No, välillä vähän erilaista :)

Velvetia, meillä on käynyt ihan sama juttu. Eka unipätkä voi olla jopa 6 tuntia (klo 19-01) mutta sen jälkeen vain 2 tunnin pätkiä aamuun asti. Me jopa annetaan yötä vasten korviketta mutta sekään ei enää auta.Taitaa typy olla jo niin iso ettei maito yksinään riitä pitämään masua täynnä paria tuntia enempää, etenkään jos yöllä syö laiskasti ja vain muutaman minuutin imut, Mä uskon että sitten kun voidaan antaa neidille iltapalaksi muutakin kuin maitoa, niin ei yösyöttöjä paljoa enää tarvita.

Minusta tuntuu siltä että tytöllä ollu huima kasvupyrähdys. Ei tosiaan taida eväät riittää pitempään unipätkään ennen kiinteämpää evästä. Viime yönäkin nukuttiin ensin 7 tuntia ja sit herättiin 2 tunnin päästä. Mutta hyvä näinkin kun yksi pitkä pätkä. Kiitos röpelö kun muistutit että eihän vauhdilla kasvava vauva välttämättä pelkällä maidolla jaksa pitkään :-)

Meillä velvetia sama homma. Eka unipätkä aina 5-7h ja toinen 3-5h vähän yöstä riippuen. Ja täälläkin tyttö kasvaa kovaa vauhtia, joten kokonaisista yöunista taitaa pelkällä rintaruokinnalla olla turha ees haaveilla...

Täällä myös. Nyt on unet ihan sekaisin kun oli noita korvikekokeiluita tuossa välissä. Illalla nukahti kasilta normaaliin tapaan, heräsi yhdeltä, neljältä ja kuudelta syömään. Kuuden jälkeen ei nukkunut enää vaan noustiin hetkeksi ylös. Vielä parisen viikkkoa sitten saatiin nauttia yhden syötön öistä. Voi tietty olla että kohta alkaa jätkä kaipaamaan jotain lisäruokaa kun ei maito enää riitä pitämään nälkää poissa.

Nyt oli kyllä aika outo yö. Tyyppi heräsi neljän tunnin unien jälkeen puolilta öin ja alkoi päristelemään ja mölisemään sängyssä. Syötettiin ja vaihdettiin vaippa mutta ei sitten millään nukahtanut vaan jatkoi mölinöitä melkein tunnin! Neljältä heräsi uudelleen, silloin nukahti hyvin ja sitten vähän ennen seiskaa heräsi ja noustiin ylös. Hyvin harvoin tolleen kukkuu yöllä vaan nukkuu ihan hyvin, nyt oli ilmeisesti sitten niin paljon asiaa jäänyt sanomatta! :grin

Olenpas viettänyt hieman hiljaiseloa täältä ryhmästä...en meinannut muistaa edes salasanaani :D
Meillä alku oli sitä, että piti herättää ja syöttää kolmen tunnin välein ja omat unet oli hyvin rajalliset. Meidän rytmi oli hetken aikaa todella mahtava; klo 22 aikoihi nukahti ja heräs ekan kerran viiden ja seiskan välillä. Nyt taas iltaisin voi mennä unen saanti pitkäänkin kun taistelee unta vastaan ja tuntuu, että hampaitakin jo tulee ja niitä kipuilee. Kakka ei tule päivittäin, joten sitäkin voi kipuilla. Kurjaa katsoa kun toinen huutaa kuin hyeena eikä tiedä miten voisi auttaa. Kipuihin ollaan otettu suppoa ja nyt eilen kokeiltiin nestemäistä panadolia. Kyllä hän lopulta nukahtaa ja nukkuu sinne 5-7 asti ja sen syötön jälkeen vielä saattaa nukahtaa mun rinnan päälle sängyssä tai sitten viereen ja voidaan nukkua vielä parikin tuntia. Päiväunet hän ottaa todella mallikkaasti, nukkuu 2-4h vaunuissa ulkona. Iltaisin tai myöhemmin päivällä on päikkärit kiven alla, en tiedä miten saisin ne sujumaan paremmin että saisi vielä ehtoolla päikkärit. Joskus saattaa nukahtaa syliin tissin + pullon jälkeen, mutta ei aina. Autoon hän kyllä nukahtaa jos käydään kaupassa tmv.

Täällä on nautittu todella pitkästä pätkästä unta niin äidin kuin vauvankin toimesta. Neiti nukahti 20.40 ja heräsi syömään vasta klo 5.05, eli 8h 25 min unta vauvalla putkeen, vau. Itsekkin sain kuusi tuntia unta :) kertaalleen tosin kahden jälkeen tyttö vähän inisi, niin kokeilin testiksi tuttia ja sillähän hän nukkui vielä vajaa kolme tuntia. Kyllä äiti on tyytyväinen. Itse jo heräilin pikkasen ennen vauvaa, että koskakohan sitä pääsee imettämään. Katsotaan kuinka kauan tyttö jaksaa vielä nukkua. Yleensä kuitenkin nukutaan yhteensä 12-13h.

Meilläkin alkanut löytyä rytmiä öihin jo useamman viikon ajan. Yleensä nukahdetaan yhdessä sohvalle iltaunille siinä kasin-ysin välissä (jota ennen on tehty iltahommat) ja heräillään syömään ja vaipanvaihtoon klo23 maissa. SIitä sitten tunnin sisään jäbä nukahtaa ja klo 4-5 yleensä 5 aikaan herätään syömään. Siitä pari tuntia ja uus syöttö, tunti aamuhölinöitä ja sitten vielä tunti aamu-unia. Ysin maissa aamutoimet ja sitten ollaankin jo oikein naantalin aurinkona uuteen päivään :D

Täällä menty yöt nyt piiiitkän aikaan niin että vauva nukkuu 11-12h yhdellä syötöllä. Vähän aika sitten meni siinä klo 18 nukkumaan. Nyt oon saanut venytettyä pikkuhiljaa nukkumaan menoa sinne klo 20 joka on mun mielestä ihan hyvä aika eikä tarvi herätä klo 5 joka aamu :D

Voi, kaateellisena näitä lueskelen, meillä edelleen ihan max unet 4h kerrallaan. Sekin on aika harvassa, yleensä menee sen 3 h pätkissä. Tykkäisin noista kaikista ^, mutta en oo löytänyt tästä Padin sovelluksista vielä noita tykkäys ym. nappuloita :D

Meillä on tapahtunut huomattavaa parannusta öihin. Nyt on nukuttu parhaimmillaan jopa 6 tuntia eka unipätkä, ja omassa sängyssä (äp-pahvilaatikossa). Siihen päälle pari kolme 2-4 tunnin pätkää, vain syöttö välissä. Yöunille aletaan kuitenkin n. klo 1.30...3.30. Kunnon päikkäreitä ei kumminkaan nuku, sellaisia ehkä puolen tunnin tai korkeintaan tunnin pätkiä. Ihanaa toisaalta, että saa nukkua kunnon pätkiä, vaikka päivisin ei paljon mitään pystykään tekemään. Tuo rytmikin on vähän hankala. Tyttö on vielä yöunilla ja kello tulee 2 iltapäivällä. Usein olen itse saanut juuri "aamukahvit" juotua kun esikoinen tulee jo koulusta ja pitäis lähteä hakemaan keskimmäistä päiväkodista. Onneksi mies hoitaa isommat muksut aamulla.

Takaisin