Yöunet vauvan ja myös äidin

Täällä kanssa nukuttiin ennätyksellisesti !!!! 20.30-6.00 !!!! Söi 140ml maitoa ja jatkaa vielä unia :o pari edellistäkin yötä mennyt hyvin. Tosin hyvät unet voi varmaan johtua eilisestä rota-rokotteesta... vai voiko ?! :o

Me saadaan tänään eka satsi tuota rota-rokotetta... Saa nähdä miten vaikuttaa. Yöunet on olleet tosi säännölliset tässä jonkin aikaa, kasin pintaan nukkumaan, syötöt yhdeltä ja neljältä, seiskalta herää tunniksi ja syö, sitten ottaa pikku unet vielä.

Jeeeee täällä vejellään vieläki huippu unia! Pyllis suostuu nukkumaan vasta 23 aikaan, mutta herää ensimmäisen kerran joskus 6-7 aikaan! Sitte puol 9lta herätään kokonaan ylös! Tosin pöikkäreitä ei suostu nukkumaan, maksimissaa 1h :D mutta, ei haittaa yhtään kun on nukkunu hyvin yöt ja tyytyväinen päivällä :)

Voi että ottaa aivoon noi meidän yläkerran naapurit! :mad: Tyttö nukahti tänään vain puolentunnin nukuttelulla, joka oli suuri ihme kun yleensä nukuttelu kestää kolmekin tuntia. Vein tytön sänkyyn kahdeksalta ja aattelin että voi kun kiva että on meillä vanhemmilla pitkästä aikaa kahden keskeistä aikaa, niin eikö yläkerran naapurit rupea imuroimaan pattereita kolistellen klo 20:30! No totta ihmeessä sellaiseen kolisteluun typy heräsi ja kesti taas 1,5 tuntia ennen kuin saatiin hänet nukkumaan. Siis ihan oikeesti, pientä rajaa! Vein just tytön uudelleen sänkyyn ja jos vielä mekkaloimalla herättävät pienen niin saavat yhden raivoisan mamman ovensa taakse.

Naapureilla ittelläänkin on kaksi alle kouluikäistä lasta, mutta lapset monta kertaa juoksee ja riehuu kymmenen aikaan illalla ja lähes joka ilta päättyy siihen että jompi kumpi muksuista itkee yliväsymystään. Eivätpä koskaan voi valittaa jos meidän neiti pitää mekkalaa, kun itse valvottavat 2kk ikäistä vauvaa.

Apuva!! Meille iltarutiinit on nyt muodostunu ongelmaksi. Ollaan pidetty samanlaisia iltarutiineja jotta typy tietää että ilta on alkanut ja pian lähdetään nukkumaan. Nyt kahtena iltana kun olemme aloittaneet iltarutiinit neiti on alkanu huutaa aivan kurkku suorana. Olen rauhoitellut ja aloittanut iltatoimet uudelleen niin sama homma toistuu. Voiko todella olla, että 2kk tyttö tajuaa että joutuu pian nukkumaan vaikka ei haluaisi. Vai voiko nukkuminen ahdistaa jotenkin niin paljon?

Siirrettii neiti 1vko sitten omaan huoneeseen nukkumaan, kun ei millään nukahtanut enää perhepetiin/meidän viereen ja vaikka ois nukahtanu omaan sänkyyn meidän huoneeseen, niin heräili vähän väliä. Voiko yksin nukkuminen ahdistaa noin kovin?

Että tällainen yö vaihteeksi. Neiti on 18-2.58 välillä nukkunut yhden tunnin pätkän ja yhden 30min pätkän. Muuten kukkuu silmät auki. Ensin alkuilta taas täyttä huutoa pää punaisena, nukahti tuolle tunnin pätkälle. Heräs syömään ja nukku 30min. Siitä lähtien on ollu hereillä, välillä naureskellen, kitisten ja itkien. Ei nukahda ei millään!
Mä en saanut kummallakaan unijaksolla itse unta, niin nyt alkaa väsymys tuntua aikas kovana :/

Vähän ikävää kommentoida heti tohon tttiuhtin kommentin perään, mutta meillä nukuttiin 20-4, syötiin ja nukuttiin siitä vielä 8 :) Vauveli on nyt nukkunut melki viikon 9-12h yöunia yhdellä syötöllä!!! Minä nautin nyt, ensi yö voi taas heittääkin härän pyllyä...
Toivottavasti tttiuhti on saanut aamuyöllä jo nukutuksi ! :)

Ronja89 kuulostaapa ihanalta kelpaisi mullekkin. Tiedähäntä mikä eilisessä taas oli että meni taas ilta/yö noin. Käytiin tunti ulkoilemassa ja ruokakaupassa. Molemmissa typy nukku päiksyt, ei puoltatoista tuntia pidempään. Että ei edes pidempiä unijaksoja ottanut silloin. Ilta hommat tehtiin samalla tavalla. Valoja pois, pesu, yökkäri, maito, syliä ja tuutulaulua... kumpa meilläkin nukuttas useammin edes 4h pätkiä. Niinku oon sanonu jo niin perus hyvä yö on syönnit 2h välein ja typy nukahtaa heti takaisin. Huono yö on että neiti ei nukahda ja yleensä huutaa koko yön sitten.
Eilinen siinämielessä poikkeus että oli suurimmanosan ajasta hyväntuulisena hereillä. Nukahti lopulta itkun saattelemana turvakaukaloon klo 4 miehen heijatessa sitä ilmassa.

Meillä on nukuttu nyt pisimmillään 5,5 tunnin pätkä. Yleensä yössä nukutaan 1-2 kertaa 3-4 tunnin unet ja loppuyö max 2 tunnin unia. Kyllä kelpaisi vaikka yksi 6 tunnin pätkä joka yö! Kateellisena täällä lueskelen teidän pitkään nukkuvista vaaveista. Itse kun olen erittäin huono nukkuja niin jää yöunet monesti todella vähiin ja jaksaminen on kortilla. Minä olen hoitanut kaikki yöheräämiset kun haluan imettää. Enkä osais kuitenkaan nukkua jos mies vieressä syöttäis pullosta toista.

Meillä nukuttiin viimeyönä tosi hyvin mikä oli tosi hyvä juttu kun äiti olikin "vähän" väsynyt edellisten öitten valvomisista. Muutamana viimeyönä nukuttu yhteensä ehkä 6h, tunnin parin unia per yö. Pienellä ei ole oikeastaan minkäänlaista rytmiä vielä joten saattaa valvoa koko yön joko hyväntuulisena tai sitten itkee kurkku suorana eikä mikään tunnu auttavan ja torkahtelee välillä hetkeksi tai sitten nukkuu kuin tukki. Raukka taistelee välillä unta vastaan niin että on ihan yliväsynyt. Mutta viimeyö tosiaan meni hyvin, kahdesti herättiin syömään ja heti röyhtäytyksen jälkeen simahti taas. Nyt aamulla heräiltiin, aamutoimet, syöttö ja röyhy jonka jälkeen hengaili sängyllä ja sitterissä reilun tunnin verran katsellen ympärilleen ja nyt nukahti taas ja nukkuu varmaan tunnin pari.

Nyt en tuu hehkuttamaan kuinka hyvin yö meni, koska se ei mennyt hyvin :o Käytiin eilen päivällä mun työpaikalla ja jotenkin se vähän sekotti vauvaa ja ei nukkunut eilen päikkäreitä kun 1,5h koko päivänä (yleensä 5-6h). Luultavasti se vaikutti myös yöuniin. Nukkumaan meni 8, söi 00.30 ja heräsi pirteänä syömään ja kukkumaan 4.30 :o Ja noi nukkumisvälit oli yhtä yninää ja jatkuvasti sai olla laittamassa uudelleen tuttia suuhun... onneksi sentään nukkui hyvin 6-8 ! :D

Tyttö nukkuu ja äiti valvoo.. 4 tunnin jälkeen oli syöttö ja tyttö jatkoi heti unia. Minulle ei vain uni tule vaikka väsyttääkin :-( Voi olla väsyä ilmassa aamulla.

Mä oon "harrastani" samaa. Oon menny silti aina takaisin sänkyyn lepäämään silmät kiinni. Muutaman kerran oon "vahingossa" nukahtanu uudelleen. Ja ottaa sit päivällä takas jos mahdollista.

Meillä on nyt vakiintunut aikalailla niin, että eka unipätkä on 4-5h alkaen 20.30 ja sen jälkeen mennäänkin 2h pätkillä loppuyö. Joskus harvoin käy vahinko ja saadaan myös toinen 3-4h unipätkä, mutta harvemmin. Äidin uniksi muutettuna tarkoittaa yhtä 2,5-3,5 tunnin unipätkää ja siitä sitten niitä kahden tunnin unia... Jaksaa jaksaa.... Hirveästi en jaksa siihen panostaa että poikaa omaan sänkyyn siirtelisin loppuyöstä. Onneksi isällekin on ok, että nukutaan paljon perhepedissä. Mutta onneksi poika kuitenkin vaan syö ja nukahtaa, harvoin tarvii nukuttaa tms. jos yöllä ei tule kakkaa (yleensä ei tule) niin vaippakin vaihdetaan n. Klo 7. Ja senkin jälkeen yleensä otetaan vielä yksi unipätkä.

Meilläkin ehkä noin viikon on ollut sama meno, eka pätkä nukutaan parhaimmillaan 4-5h, sen jälkeen noin parin tunnin pätkissä. Ja nämä on mielestäni jo ihan ok öitä. Kyllähän sitä odottaa, että sais nukkua koko yön putkeen! Meillä kovasti pulloakin käytetään, mutta yöllä pärjätään imetyksillä. Ei oikein raaski laittaa miestä pullon kanssa yösyöttämään kun päivällä ei imetys tahdo riittää. Mutta on se kummallista, kuinka näillä unilla pärjää! Normaalisti kun on tottunut nukkumaan sellaisia 9h unia ite :D Että niitä taas odotellessa. Eka ajatus käynnistyspäivään herätessäkin oli, että tässäkö nyt oli mun viimeiset kunnon unet :D

Voikun täälläkin olis enemmän noita 4-5h unen pätkiä kuin kerran kaks kahdessa viikossa. Viime viikko tais olla tiheän imun viikko kun yöllä heräsi syömään puolentoista tunnin välein
ja kaks täysin fiasko yötä. Jospa tällä viikolla nukuttas paremmin. Noita pitkiä unia odotellessa.

Eilen typy nukkuin yöllä 5h pätkän ja muutenkin nukkui koko päivän. Heräili syömään ja pienen tovin seurusteli ja taas nukahti syliin. Tänää oikeastaan sama, oispa yökin samanlainen :)

Takaisin