Yöunet vauvan ja myös äidin

Meillä kuului viime yönä kahden aikaan aivan mieletön vehtaamisääni sängystä. Peitto kahisi ja jalat ja kädet sätki ja potki... Menin katsomaan niin poika oli kääntynyt, pää oli jalkapäädyssä peiton välissä ja kun nostin hänet syliin niin ihan oli unessa :D Siihen jäi nukkumaan! Voi mieletön sitä kun osataan jo liikkua niin pitää öisinkin sitä harjoittaa. Onko muiden lapsukaiset levottomia yöeläjiä?

Piitu90: onko kakka tullut normaalisti ja koska? Meillä ainakin edellä mainittu käytös havaittavissa kun kakkaa olisi tulossa mutta on kovalla...

Oon vissiin jo ihan unessa ku nää tekstit tulee kahteen kertaan...viuf viuf sänkyyn nainen!!!!! Zzzzz...... :D :D :D

Jaa. Lapsi nukkuu. Äiti istuu vessassa hirveän olon kanssa. Mahasta vääntää ja oksettaa. Hyi olkoon. Taitaa olla huono yö edessä.

Aamulla olisi vauvauinti... Neiti on taas 1h välein hereillä... tai no tää viimine tunti ni 20min saadaa nukkuu ja herää taas. Koko ajan pitäisi tissi työntää taas suuhun. Eihä se pkl voi tiheäimu olla 2 viiko välein. Ahdistaa niin että ällöttää imettää ja kun pullo ei kelpaa niin kiva.
En ymmärrä miten nämä meidän yöt voi mennä aina näin persiilleen heti kun luullaan että nyt saatiin joku roti. Päivällä nukkuu yhdet pidemmät 2h päikkärit ja 2-3 lyhyempää. Päivälläkin syö 2-3h välein. Painon puolesta maidon pitäisi riittää ja pissivaippojen. Mutta yöllä ei näytä pitävän nälkää. Vellistä ei mitää hyötyä ku millä sen sais alas ku mikään värkki kelpaa. En jaksa tätä valvomista enää ja mitäpä sillekkään teen kun ei kukaan voi mun puolestakaan valvoa neitin kanssa kun ei maita kun tissi.
Anteeksi tämä valittaminen.

Hoh hoh.. täällä mä kukun,tytsy syö.. Tyttö mennyt klo 22 nukkuu ja heräs nyt syömään. Ja mä oon pyöriny vaan sängyssä.. Mulla unet ihan hukassa, vaikka nukkuakkin tytsy antais hyvin.. (1x syöttö per yö..) pläääh.. sit herätään varmaan joskus 8 aikaan ja mä oon iha poikki.....

Tttiuhti, auttaisiko jos kokeilisit päivällä imettää enemmän? Oon kuullut, että lapsi voi yöllä haluta imeä paljon, jos ei oo päivällä saanut "tarpeeksi "... Meillä syödään tissiä päivisin tunnin välein, paitsi tietenkin silloin kun nukkuu päiväunet. Voi myös olla masukipuja tai hammaskipuja, mitä jos antaisit särkylääkettä ennen nukkumaan menoa? Vois ainakin testata parina päivänä auttaako :)

Jaksamista kaikille <3 täällä on ollut pari parempaa yötä, mutta ei auta tuudittautua tähän, näköjään tässä iässä mennään päivä kerrallaan unien suhteen!

Tällä vaihtelee yöt tosi paljon. Kolme yötä sitten syötiin kerran ja nosteltiin tuttia ja itkeskeltiin jotain muuta 3-4krt. Toissa yönä syötiin kaks kertaa ja muuten herättiin siihen päälle muutaman kerran. Viime yönä sitten ei taas syöty kertaakaan, kerran nostin tutin ja klo 4 vauva höpötteli hetken yksinään ja jatkoi uniaan :P

Meillä on vakiintunut taas et neiti syö 4-6 välillä ja AINA valvoo tunnin verran höpötellen ja keikkuen konttaus-asennossa, reipien äitiä ja isiä hiuksista jne. Hän haluaisi varmaan jo herätä silloin.. :confused:

Ompas ollut viimeyö huono itse kullakin :( täällä podetaan paska mutsi fiiliksiä kun meni sitten niin päin että ns. minä valvotin poikaa. Tää kirotun flunssa on ollut parempana ja pahempana mulla nyt kolmisen viikkoa. Viimeyönä sitten kutitti kurkkua ja kun yskäsyt tai aivastus tuli niin mitään et voinut. Oltiin yhden jälkeen syömässä kun yskäsin, poika sitä vähän pelästy ja heräs sitten ihan virkeäksi asti.. Siitäpä sitten viiteen asti oltiin ylhäällä. Aina kun poika oli menossa uneen tai rauhoittumassa ni eiköhän multa karkaa yskäsy tai aivastus. Isänsä sylissä ei rauhoittunut senkään vertaa, ennen kun sitten ihan viimemetreillä kun poika oli ihan väsyksissä ja mun pinna niiiin kireällä ja itku kurkussa, että isänä laittoi mut lepäämään. Kurkkupastilleja yritin imeskellä niin että nyt alkaa mynthonit jo etoa ajatuksenakin... Innolla odotan ensi yötä... Jepjep.

Tsemppiä meille jokaiselle!

Mä en ymmärrä mitä täällä tapahtuu. Yösyöttöjä ollut kahtena viime yönä 3kpl ja nukuttu on klo 21-8!!!! & vaikka eilen oltiin ekaa kertaa myöhään kaverilla kylässä niin, että Aleksi nukahti siellä, niin silti meni noin hyvin yö.

Hitto soikoon kun tää flunssa palasi niin neitiin kuin äippäänkin. Ei oikeesti jaksa. Neidin yöunet katkee vähän väliä tukkoiseen nenään. Muutoin nukkuisi kahdella syötöllä aamuun asti.

Tänä aamuna neiti päätti että komppaniassa herätys klo 6:00 ja rupesi jokeltelemaan ja jäyssäämään mun kättä ikenillään. Isikin oli uskaltautunut perhepetiin, vaikka sillä on tänään pääsiäisestä huolimatta työpäivä, ja oli kuulemma heräillyt neidin äheltämiseen vähän väliä. Ei taida ihan heti uskaltaa takas.

Nyt neiti nukahti tissille, joten taidetaan me tytöt mennä aamun ekoille päikkäreille yhdessä.

Justiina89 kiitti vinkeistä. Heräilee edellee usein öisin, mutta nyt rauhottuu takaisin unille muullakin kun pelkällä tissillä. Meillä on myös käyny niin että se pisin unipätkä on vaihtunu aamuyöhön ja ei sekää nii pitkä ole. 2h. Muuten heräillään 1-1.5h välein jollaintapaa aina.
Toki veikkaan että neiti aistii ressin meistä vanhemmista. Rempataan uutta asuntoa ja vklp pitäisi muuttaa.

Jipii, täällä taas monen herätyksen yö :( Poju täyttää tällä viikolla 4 kk, toivottavasti ei enteile monelle tuttuja hulinoita... Eilen maisteltiin ekan kerran bataattia, mistä sitä tietää vaikka olis siitä. Herätyksen jälkeen tissille aina rauhottui. Välillä söi ihan kunnolla, välillä tais käyttää vaan tuttina. Meillä tutti kun ei maistu, tissiä välillä käytetään korvikkeena. Voi apua, toivottavasti ei ala mikään monen viikon jakso, eihän tätä jaksa. Vaikka pakkohan se vaan on jos alkaa.

Täällä on tullut aika vakiokaavaksi nyt se, että herätään n. puolen yön aikaan jolloin alkaa usein hirveä kiljuminen jos ei reagoi tosi ajoissa. Voi kestää jonkin aikaa ennen kuin saa rauhoittumaan. Kahden kolmen aikaan syö tetran maitoa ja sitten siinä viiden kuuden maissa haluaisi nousta jo ylös mutta otetaan sitten viereen johon nukahtaa vielä noin tunniksi. Näin on menty jo monta yötä.. Niin ja poju nukahtaa siinä ysin aikaan joten ei nuo yöunet kyllä hirveän pitkiä ole. Päivisin nukkuu sitten yhteensä n. neljä viisi tuntia päikkäreitä.

Meillä päiväunet on lyhentyneet vaan kahteen tai 2,5 tuntiin, kahdessa erässä, mutta poju nukkuukin n. 11 tunnin yöunet ja on viime aikoina herännyt syömään sen kolme tai neljä kertaa, syö n. Puoli tuntia ja sitten nukahtaa suht hyvin. Eli unta kertyy vuorokaudessa n. 12-14 h, lienee aika normaalia.

Onko muuten teillä, kenellä noita 4 kk hulinaöitä on ollut, ollut joka yö yhtä huono? Vai onko ollut ihan samanlaisia kaikki? Tää on niin tätä jos ne tästä lähtee. Pikkuisen vilautellaan yhden syötön öitä, yleensä mentiin kahdella ja niihin kun alkoi tottua (ehkä, toivottavasti ei) alkaa yöt vaan huononemaan. Koskahan nuo vaavit sitten oikeasti alkaa nukkumaan kunnolla.

Tjaa, oisko ollu sillee että pari-kolme yötä aina ihan perseestä viikon aikana, sillee että ei ehtinyt nukahtaa ollenkaan ku poika jo herää... Meillä poju pyöri ja potki ja vispasi, vähän kätisi... Ei siis itke oikeesti herännyt mutta ei kunnolla nukkunutkaan. Muutama tosi hyvä yö ja sit sellaista semi huonoa/hyvää, että monta herätystä mutta ehti kuitenkin nukahtaa ja levottomuus kesti vain osan yötä. Tällaista n. 4 viikkoa, en tiiä ollaanko vielä selvillä vesillä :D

Jaksamista ja muistakaa pyytää apua ja nukkukaa päikkärit aina kun voitte!

Ps. Hulinoiden kesto on täysin yksilöllistä ja jos tuntuu, ettei se mene ohi 5 kk mennessä niin kannattaa kysyä neuvolasta, olisiko kyseessä joku terveyteen liittyvä juttu, esim. Korvakipu.

No tietyllä tavalla kiva kuulla :) Että voi mennä nukkumaan sillä fiiliksellä että tämä yö voi olla hyvä. Jos kaikki on yhtä perseestä, tulee äkkiä itelle jo illalla stressi siitä, ettei yöllä nukuta kuitenkaan. Jos joka yö on vähän erilainen voi olla toivoa nukahtaa. Ja kaikkea ei voi näköjään saada. Pari yötä kun on ollut huonoja, päikkärit on ollut hyviä. Ne kun oli ennen tosi nihkeässä. Jos valita sais niin kyllä sitä silti ne paremmat yöt valkkais... Ehkä :)

Ja kyllä se vaihe ohi menee, mutta jos pystyy, niin yrittää ajatella, että yö kerrallaan! :) Kyllähän vauvakin väsyy, meillä usein vaihteli, että paska yö, hyvä yö, semipaska, hyvä jne... sori kielenkäyttöni :D

Haha! Mun piti kans just Justiina kommentoida että meillä ne 4 viikon hulinat meni sillain et yö oli perseestä (3-5 herätystä) tai tosi perseestä (10herätystä) :D sori kans ruma kielenkäyttö, mut siltä ne tuntu :D Muistan että ennen kun alkoi yöhulinat niin tuli myös ongelmia päikkäreille menossa. Jäätäviä unta vastaan taisteluita. :o

Nyt on taas hyvä vaihe menossa. Herätään yöllä 1-2 kertaa. Aina ei edes syö, vaan nukahtaa kun nostaa tutin. Seuraavaa hulinavaihetta odotellessa. eiks se pitäis sitten olla siinä 8-9kk kohdilla ? :o

Tsemppiä kauheesti Mar-Mil jos tosiaan on hulinat alkamassa! Toivottavasti ei kestä kauaa! :)

Takaisin