Yöunet vauvan ja myös äidin

Meillä neidille yleensä laitetaan neidille 0-1krt yössä tutti suuhun, eli vähällä päästään. Nyt on alkanut syömään 4-6 välillä ja yleensä jatkaa vielä uniansa. Tällä viikolla on ollu vähän härväämistä jos on herännyt lähempänä kuutta vasta syömään. On nukkunut jo niin pitkät yöunet ettei välttämättä väsyttäisi mut äiti ja isi ei innostu ajatuksesta nousta ennen kuutta :mad: saattaa tunnin keikkua konttaus-asennossa ja sitten nukahtaa takaisin. Pääsääntöisesti herää nykyään ennen seitsemää, entisen kahdeksan-yhdeksän sijaan.. josko tästä kellojen siirrosta olisi hyötyä! :confused:

Viikko sitten nukkuttiin koko yö putkeen ilman heräämistä. Nyt onkin pari yötä sitten alkanut neljän kuun hulinat. Yksi syöttökerta (3.00) on tullut lisää ja nyt tyttö yrittää jo viiden jälkeen herätä, jolloin on ollut aikaisemmin meidän yön ainut syöttö kerta. Ihan liian aikaista meille kaikille tuo. Kun sitkeästi antaa tytön pyöriä sängyssä ja antaa tuttia, niin kyllä puolessa tunnissa viimeistään uni tulee takaisin ja nukutaan sinne seiskaan, jolloin normaalisti herätään. Toivottavasti ei meidän hulinat kestäisi kauaa, kun selvästi tyttö on aamulla hieman väsynyt. Tänäänkin sitten ekat päikkärit oli yli 3h. Onneksi ei ole päikkäreihin hulinat vaikuttanut.

Ihmeiden aika ei ollut ohi ! :o meillä nukuttiin TAAS klo 18-1.45 jolloin annoin vaan tutin kun heräsi ja jatkoi unia! Äskön syötiin. Katsoin nopeesti kännykän kelloa että "jaahas, viime öinen toistui, ihmeellistä. Nyt voidaankin nousta ylös". Mikron kello näyttikin klo 5 ja ajattelin että katoin kelloa väärin. Ei me kyllä vielä herätä ja laitoin pojan takas sänkyyn syömisen jälkeen jonne alkoikin heti takas nukkuun :D katoin taas kännykkää ja se näyttikin 6. meni tosiaan ihan pieni hetki tajuta että kelloja on siirretty. Mä en yhtään ollut sellaista muistanut :D

Niin ja piti lisätä vielä että nää ilman syömisiä yöt tuli kyllä ihan puskista ! Aikasemmin täälläkin oli ihan turha tuttia tarjota jos oli nälkä ja kauhee huutohan siitä vaan tuli. Eli toivoa on muillakin kellä heräillään ;) Ja nyt on hyvä jos vauva nukkuis vähän myöhempään josko sais illalla nukkumaan menoa vähän myöhästettyä. Ei meinaan suostu oikein klo 15 jälkeen enään nukkumaan ja alkaa olla joka ilta siinä klo 18 maissa jo ihan kiukkuinen ja väsynyt. Tavoite olis siihen klo 19 aikaan saada siirrettyä nukkumaan menoa :)

Meillä Ronja jälleen sama juttu :) Yhdellä syötöllä mentiin viime yökin. Lisää lisää lisää näitä... Söi sii kuitenkin, mutta on kyllä harvinaista herkkua tällaiset yöt. 20.30-02 nukuttiin! Nopea tankkaus ja 7 herätys. Sopii mulle!

Huoh, musta taas tuntuu etten ehtinyt yöllä juuri nukahtaa niin jo herättiin taas uudelleen. Joskus yhden aikaan poju vähön heräili ja yritin pitkään antaa tuttia ja rauhoittuikin siihen, mutta aina sitten jotenkin onnistui munklaamaan sen pois ja havahtui siihen! Lopulta sitten hain maitoa mutta sen jälkeen alkoi vain höpötys. No jossain vaiheessa nukahti mutta puoli kolmelta taas havahtui ja alkoi höpöttää. Lopulta tuli kakka ja pissat falskasi ja piti vaihtaa lakanat ja sitten vielä maitoa lisää. Kesti pitkään ennenkuin uni taas tuli ja kellokin kääntyi tunnin eteenpäin niin sehän oli jo aamu. Onneksi mies nousi sitten seiskalta uutta aikaa pojan kans aamutoimiin ja sain levähtää vielä hetken. Miehellä on 11 päivän työputki ja välillä nähdään vaan vilaukselta aamulla tai iltamyöhään. :(

Voi ei Autumn :/ täällä myös herätään useasti yöllä. Viime yönä heräsi taas itkuun mutta nyt auttoi vasta kun asetin hänet kylkiasentoon selkä minun mahaa vasten. Siinä sitten nukkui. Alkaa kyllä vähän äitiä väsyttää.

Noh mamma kun saapui kotiin, niin nukkuminenkin luonnistui syönnin päätteeks. Nukahdettiin 23.25-02.45 ja 03-7.45 ja 9.30. Kelloja siirtämisestä huolimatta tuttuun aikaan ylös. 8.30->9.30. Mä sain jatkaa sit vielä unta kun isimies otti beben :)
Autumn, tuollaiset yöt on ihan hirveitä kun kaikki mikä voi mennä vinoon... menee vinoon :/

Eilen illalla poika meni nukkumaan klo 22 ja heräs syömään vain yhden kerran klo 04.30 aikoihin ja heräs sitten 07.45!!! :) Jee!!! :)

Eli tsemppiä kaikille hulinavauvojen äideille, meillä vielä pari viikkoa sitten ei nukuttu käytännössä yhtään kunnon pätkää yöllä ja nyt näin! :)

Täällä taas nukutettu poikaa viimeyönä ensin tunti ja sitten pari tuntia kantaen.. Talossa viisi aikuista ja arvatkaapa kuka hoiti homman... No, muut tosin nyt aamusta meni töillensä ja minä nyt juuri heräilen. Mutta täällä tosiaan syötöt viimein harveni ja vaihtui näihin valvomisiin.. Olisin kyllä ennemmin syöttänyt. Kivasti tähän neljän kuun hulinoihin osuu nyt nämä meidän muuttokuviot niin varmaan sitäkin oireilee. Nytkään ei ehditä olla kun viikko yhdessä osoitteessa... :/

Kahden mahtavan yön jälkeen täälläkin palattiin vanhaan kaavaan :D klo 18.30 nukkumaan, klo 1 syötiin ja sen jälkeen nosteteltiinkin tuttia 4kertaa ennen aamu 7 jolloin noustiin ylös :P

Nyt on taas menny yöt takasin ihan mahdottomiksi. 1.5-2h välein herätään. Ja syömään, mikään muu ei rauhota. Alan olla niin väsynyt että en enää herätessä nukahda takaisin kun jonkun tovin päästä ja sitten herätäänkin jo taas.

Voih, tsemppiä tttiuhti! Tuntuu vähän ikävältä nyt hehkuttaa että täällä on nukuttu kaksi yötä peräkkäin yhdellä syötöllä. Ja pojukin nukkunut melko rauhallisesti eikä vispaa ja viuhdo niin paljon enää. Tosin piereskelyyn olen herännyt aina joskus. :grin Jotenkin vaan on jäänyt itselle päälle se että siinä puolen yön paikkeilla herätään, niin heräsin itse monta kertaa paljon ennen kuin ukkeli sitten heräsi kolmelta syömään.

Meillä nukuttiin joskus 3kk iässä viimeksi yhden syötön voimin. Nyt syöttöjä 3 yössä, klo 22-07 välillä. Kateellisena luen kuinka muilla nukutaan jo koko yö!

Tsemppiä tttiuhti. Imettävät äidit, jotka juo kahvia, kokeilkaa huvikseen vähentää kahvin juontia, jos se vaikka auttaisi. Meillä oli ihan mahdoton yö kun olin juonut 6 kuppia kahvia, viime yönä herättiin vaan 2 kertaa, olin juonut 2 kuppia. Voi toki olla sattumaa, mutta tässä vaiheessa kaikki keinot käyttöön.

Täällä ollu 2 yötä aika kamalia, 3 jälkeen ei meinaa enään nukahtaa millään ja nukuttaminenki yöunille kestää ja kestää ku poju huutaa kurkkusuorana ja tissi vaan auttaa nukahtamaan sitte.. päiväunille laitto ihan samalaista, soseitten syönti tänään ja toissapäivänä ollu sitä että ensin syöty vähä ja sitte alettu itkemään lohduttomasti.. hampaitko kenties? Ikeniä selvästi kutisee PALJON, muttei oo pahemmin turvoksissa, en ainakaan huomaa että ois..

Meillä kuului viime yönä kahden aikaan aivan mieletön vehtaamisääni sängystä. Peitto kahisi ja jalat ja kädet sätki ja potki... Menin katsomaan niin poika oli kääntynyt, pää oli jalkapäädyssä peiton välissä ja kun nostin hänet syliin niin ihan oli unessa :D Siihen jäi nukkumaan! Voi mieletön sitä kun osataan jo liikkua niin pitää öisinkin sitä harjoittaa. Onko muiden lapsukaiset levottomia yöeläjiä?

Takaisin