En ollu hetkeen lukenut tätä ketjua ja huvitti kun jokaisella tilanteet eli päivä kerrallaan, mut sitähän tää vauva-arki on. Ystävän kanssa ollaan monesti kirottu, että vauvoilla on omia VAIHEITA ja niiden perässä pitäisi pysyä! Meillä yöt sujuu pääsääntöisesti niin,että nukahtaa about 21-22 aikaan ja se voi olla sitä, että nukahtamisen jälkeen pitää sängystä nostaa vielä muutaman kerra röyhtäisemään tai muuten syliin rauhoittumaan. Tassuhoito ei meillä ole oikein sujunut. Sitten nukutaan tällä hetkellä 7-8h ja herätään syömään, mutta ei enää nukuttaisi sen jälkeen, onhan siinä murulla jo pitkä yöuni takana syvää unta, eikä hän enää nukahda syvään uneen. Tämä oli mulle alussa melko rankkaa, kun itse olen melko väsynyt juuri aamulla siihen 7-8 aikaan. Ystävä sanoi mulle, että hyväksy se, ettet voi enää nukkua niin kuin haluat, vaan joku muu säätelee sun rytmiä. Tulee vielä aika, kun saat nukkua miten haluat mutta jonkun toisen rytmi on nyt se mikä määrittää. Iltatoimet aloitellaan päivittäin aina klo 20 paikkeilla, mutta nukahtaminen voi tapahtua tosiaan vasta klo 22. Mutta niin kuin joku kirjoittikin, pitäisi osata olla stressaamatta, ei lapsentahtisuutta turhaan mainosteta! Me äidit ollaan väsyneitä hyvin usein ja väsyneenä myös pinna kireällä. Mä saatan aamulla aamusyötön jälkeen laittaa lapsen leikkimatolle, että saan itse pötköttää sohvalla vielä hetken, mutta en edes yritä nukuttaa toista koska siinä viimeistään hermot menee. Tämä auttaa omaa jaksamista. Ja kun toinen on päikkäreillä, niin ei mua edes väsytä enää että itsekin nukkuisin päikkärit. :)
Tsemppiä meille jokaiselle valvomisiin! Nautitaan niistä hymyistä, nauruista ja uusien asioiden opettelemisesta aina kun voidaan!