Vitamiinos

Tein kyllä pahan virheen ku en aatellu yhtään ku ostin kalkin imeskeltävänä tablettina 🤢 ilman raskauttakin se on niin ällöttävän jauhoinen ja pahoinvoinnin kanssa en varmasti saa sitä alas. Viime raskaudes lopetin magnesiuminkin kun en vaan pystyny imeskelee sitä
 
Mul on multivitan raskausvitskut 😊 edellises raskaudes oli kans ja sillo ostin ku niis oli enemmä foolihappoo vissiin, mut nyt en perehtyny ku menin vaan tutul ja turvallisel 😂
 
Mulla on multivitan raskaus ja imetys sekä Foliren foolihappolisä 😊 Ei oo tullut pahoinvointia, otan yleensä iltapäivästä ja joskus illalla kyllä tulee huono olo, en usko että vitamiineista johtuvaa 🤔
 
Mulla on ollut kuukauden ollut käytössä noi minisunin mama monivitamiinit ja sit omega-3set niiden kaverina. Otan sit myöhemmin käyttöön vielä jotaun muuta, jos neuvolasta niin suositellaan. Pitääkin soittaa sinne huomenna...
 
Mulla on ollut kuukauden ollut käytössä noi minisunin mama monivitamiinit ja sit omega-3set niiden kaverina. Otan sit myöhemmin käyttöön vielä jotaun muuta, jos neuvolasta niin suositellaan. Pitääkin soittaa sinne huomenna...
Kuulemma foolihapon saantisuositus on noussut. On ollut Suomessa aiemmin 400 kun muualla Euroopassa oli 1000. Kannattaa tarkistaa, apteekin chatistä saa ajantaista tietoa.
Syjukoon raskautesi ongelmitta! 🌸🌸
 
Olen syönyt kesäkuusta asti mama merkkistä formaattia, jonkun aikaa monivitamiinia ja rautaa :) + Vitanalleja 😅
 
Itse syön folaatti+D ja sitten sinkki ja magnesium+B6.
Luin jostakin blogista että moni on huomannut yhteyden pahoinvointiin siitä kun syö noita joitakin mama monivitamiineja.😮 On kuulemma helpottanut heti kun on lopettanut niiden syömisen. Eli jos tulee pahoinvointia, kannattaa myös kokeilla jättää mama monivitamiini pois ja syödä vaikka pelkkää folaatti+D mahdollisuuksien mukaan.
Joo oon kuullu samasta ja erityisesti liilasta purkista. Tarkottaakohan se just sitä minisun vitamiinia mitä itselläkin on 😅 Täytyy seurailla ja kokeilla vaihtaa jos kovin pahaolo iskee
 
Tein kyllä pahan virheen ku en aatellu yhtään ku ostin kalkin imeskeltävänä tablettina 🤢 ilman raskauttakin se on niin ällöttävän jauhoinen ja pahoinvoinnin kanssa en varmasti saa sitä alas. Viime raskaudes lopetin magnesiuminkin kun en vaan pystyny imeskelee sitä
Voi ei 😅😥 Noi jauhoset tabletit on kyllä niin hirveitä
 
Kuulemma foolihapon saantisuositus on noussut. On ollut Suomessa aiemmin 400 kun muualla Euroopassa oli 1000. Kannattaa tarkistaa, apteekin chatistä saa ajantaista tietoa.
Syjukoon raskautesi ongelmitta! 🌸🌸
Kiitos! 😍
Tänään kävin apteekissa ostamassa panadolia ja sit foolihappoa minisunin mamavitskujen lisäksi, sit olis 800/pv.
 
Kiitos! 😍
Tänään kävin apteekissa ostamassa panadolia ja sit foolihappoa minisunin mamavitskujen lisäksi, sit olis 800/pv.
Onkos sulla D-vitamiinilisä (rasvaliukoinen) myös käytössä, se on tärkeä etenkin loppuraskaudesta. Foolihappo (vesiliukoinen) koulukunnasta riippuen vähintään 12 rv, mulla meni 16 rv (eu-ohjeet).
 
Onkos sulla D-vitamiinilisä (rasvaliukoinen) myös käytössä, se on tärkeä etenkin loppuraskaudesta. Foolihappo (vesiliukoinen) koulukunnasta riippuen vähintään 12 rv, mulla meni 16 rv (eu-ohjeet).
D3:sta on 10 mikrogrammaa siinä mamassa mitä mulla on. Se on ilmeisesti se määrä mitä suositellaan läpi raskauden. 😊 Sen lisäksi myös kalanmaksaöljykapseleista tulee päivittäin 7,5 mikrogrammaa.
 
Mulla Minisunin Mamat. Hei olipa hyvä tietää, että foolihapon saantisuositus on noussut! Huomenna vitamiiniostoksille 😊
 
Mä en tiiä noista virallisista suosituksista, mutta me ollaan tosiaan oltu hoidoissa yksityisellä ja sain heti alkuun foolihapporeseptin 1mg/pvä. Apteekissa sanoivat vaan että on yli sen ”normin” mutta ei väliä kun ei kuulemma ruuastakaan tuota liiaksi voi saada
 
Mie kävin just apteekissa ja ne ei ollu tietoisia, lukivat ton thl:n suosituksen. Käskivät neuvolasta kysyä
Terveystalon sivuil lukee 0,5mg 🤔 onkse siis se nykyajan suositus? Ainaki multivitan raskaus&imetys on foolihappoo 0,5mg
 
Onko toi mistä tullu tieto toi, että foolihapon suositus olis noussu? En löydä mistään :Grimacing Face:

Ite syön nyt foolihappo 400mikrog + B12 sekä D-vitamiinia. Oon syöny D-vitamiinista 50mikrog, kun sitä kotona on. Muutenkin sitä aina sillon tällöin ottanut. Suositus taitaa olla se 10mikrog
 
Takaisin
Top