Vitamiinos

Viivi92

Sanavalmis juttuseppä
Marrasäidit 2020
Heinäkuiset 2023
Mä oon jo monta kuukautta syöny sitä minisunin mammavitaa, sit D:tä 50 mikrogrammaa ja nyt ostin kalkkia ja tällä kertaa syönkin sitä kun saletisti en saa ruuasta tarpeeksi kalkkia ku maitotuotteita käytän niin harvakseltaan. Raskausomegan aloitin nyt myös 🙂
 

nabss

Sukkela juttelija
Heinäkuiset 2021
Heinäkuiset 2023
Mulla on käytössä 20 mikrogrammainen d-vitamiini, 1 mg foolihappo ja Multitabsin raskausvitamiini.
 

Karolii

Näppärä viestien naputtelija
Heinäkuiset 2023
Mulla käytössä mama folaatti +D ja rauta ☺️ Nää alotin sillon elokuus ennen edellista km. Keväästä lähien syöny kuitenki normi monivitamiinia, nyt se jääny pois ☺️
 

Karolii

Näppärä viestien naputtelija
Heinäkuiset 2023
Onkohan jotain muuta vielä mitä kannattaisi käyttää 🤔? Tää on nii uutta et ottaisin kokemuksia mielelläni vastaan🤭
 

AstridA

Kommentoinnin ninja
Syyskuunmammat 2015
Heinäkuiset 2023
Mulla on D-vitamiinia 50, mammavita ja kalsium. Magnesiumia aion alkaa pian syödä, koska viimeksi kärsin niin pahasti levottomista jaloista. Ehkä myös omega 3 vois olla hyvä.
 

Viivi92

Sanavalmis juttuseppä
Marrasäidit 2020
Heinäkuiset 2023
Onkohan jotain muuta vielä mitä kannattaisi käyttää 🤔? Tää on nii uutta et ottaisin kokemuksia mielelläni vastaan🤭
Hmm no just kalkkia jos ei saa ruuasta mut lienee tärkeimmät nuo D ja fooli 😌
 

Karolii

Näppärä viestien naputtelija
Heinäkuiset 2023
Hmm no just kalkkia jos ei saa ruuasta mut lienee tärkeimmät nuo D ja fooli 😌
No mä en käytä maitotuotteita juuri ollenkaa, joten täytyypäs varmaan käydä kalkkiostoksilla🤔 pitäs vaa yrittää muistaa ettei sit ota kalkkia ja rautaa samaan aikaa 🤪
 

Viivi92

Sanavalmis juttuseppä
Marrasäidit 2020
Heinäkuiset 2023
No mä en käytä maitotuotteita juuri ollenkaa, joten täytyypäs varmaan käydä kalkkiostoksilla🤔 pitäs vaa yrittää muistaa ettei sit ota kalkkia ja rautaa samaan aikaa 🤪
Joo mäki teen niin et kalkki ja D aamulla ja illalla mammavita ku siinä on rautaa (toki vähän mut kuitenkin) 😊
 

Viivi92

Sanavalmis juttuseppä
Marrasäidit 2020
Heinäkuiset 2023
No mä en käytä maitotuotteita juuri ollenkaa, joten täytyypäs varmaan käydä kalkkiostoksilla🤔 pitäs vaa yrittää muistaa ettei sit ota kalkkia ja rautaa samaan aikaa 🤪
Ja siis mä oon varmaan niin paperia ku söin tosi laiskasti kalkkia raskauden ja imetyksen aikana, mut nyt kyllä parannan tapani
 

Karolii

Näppärä viestien naputtelija
Heinäkuiset 2023
Ja siis mä oon varmaan niin paperia ku söin tosi laiskasti kalkkia raskauden ja imetyksen aikana, mut nyt kyllä parannan tapani
Itekki luultavasti😅 pitää varmaan ny yrittää parantaa tapaa. 🤭
 

Jiiia

Jostain jotain jo tietävä
Heinäkuiset 2023
Mä oon syönyt jotain vanhoja foolihappoja, kunnes huomasin nyt viikonloppuna, että suositeltu määrä onkin noussu. Joten täytyy lähtee apteekkireissulle 😊
 

NooraK

Satasella mukana keskusteluissa
Heinäkuiset 2023
Itse syön folaatti+D ja sitten sinkki ja magnesium+B6.
Luin jostakin blogista että moni on huomannut yhteyden pahoinvointiin siitä kun syö noita joitakin mama monivitamiineja.😮 On kuulemma helpottanut heti kun on lopettanut niiden syömisen. Eli jos tulee pahoinvointia, kannattaa myös kokeilla jättää mama monivitamiini pois ja syödä vaikka pelkkää folaatti+D mahdollisuuksien mukaan.
 

Viivi92

Sanavalmis juttuseppä
Marrasäidit 2020
Heinäkuiset 2023
Itse syön folaatti+D ja sitten sinkki ja magnesium+B6.
Luin jostakin blogista että moni on huomannut yhteyden pahoinvointiin siitä kun syö noita joitakin mama monivitamiineja.😮 On kuulemma helpottanut heti kun on lopettanut niiden syömisen. Eli jos tulee pahoinvointia, kannattaa myös kokeilla jättää mama monivitamiini pois ja syödä vaikka pelkkää folaatti+D mahdollisuuksien mukaan.
Joo ja siis ei monivitamiineja tyhjään mahaan, sekin voi aiheuttaa pahoinvointia
 

nabss

Sukkela juttelija
Heinäkuiset 2021
Heinäkuiset 2023
Itse syön folaatti+D ja sitten sinkki ja magnesium+B6.
Luin jostakin blogista että moni on huomannut yhteyden pahoinvointiin siitä kun syö noita joitakin mama monivitamiineja.😮 On kuulemma helpottanut heti kun on lopettanut niiden syömisen. Eli jos tulee pahoinvointia, kannattaa myös kokeilla jättää mama monivitamiini pois ja syödä vaikka pelkkää folaatti+D mahdollisuuksien mukaan.
Ilmeisesti nää MiniSunin äitiysvitamiinit on niitä, joista joillekin on tullut pahoinvointia. Nimenomaan tää violettikorkkinen purkki.
 

Liitteet

  • Screenshot_20221031-202930_Chrome.jpg
    Screenshot_20221031-202930_Chrome.jpg
    321.3 KB · Katsottu: 0

Karolii

Näppärä viestien naputtelija
Heinäkuiset 2023
Nyt vasta katoin oikeesti tarkkaa tuota minun rautapurkkia, siinähän on myös c-vitamiinia🤭

Eli syön c-vitamiinii, d-vitamiinia, rautaa ja folaattia🤭😂
 

Karolii

Näppärä viestien naputtelija
Heinäkuiset 2023
Tää ei ainakaan oo onneks aiheuttanu pahoinvointii, suosittelen. Syöny tota heinäkuusta asti 👌🏻
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 3

inja

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Elomammat 2016
Heinäkuiset 2023
Itse syön folaatti+D ja sitten sinkki ja magnesium+B6.
Luin jostakin blogista että moni on huomannut yhteyden pahoinvointiin siitä kun syö noita joitakin mama monivitamiineja.😮 On kuulemma helpottanut heti kun on lopettanut niiden syömisen. Eli jos tulee pahoinvointia, kannattaa myös kokeilla jättää mama monivitamiini pois ja syödä vaikka pelkkää folaatti+D mahdollisuuksien mukaan.
Neuvolasta ehdotettiin, että jos tällaista tulee, niin ottaa vitamiinin vasta illalla. Oon nyt varmuuden vuoksi vaihtanut monivitamiinin iltaan, ennen nukkumaanmenoa. Tai sitten saattaa merkin vaihto auttaa.
 

Viivi92

Sanavalmis juttuseppä
Marrasäidit 2020
Heinäkuiset 2023
Ilmeisesti nää MiniSunin äitiysvitamiinit on niitä, joista joillekin on tullut pahoinvointia. Nimenomaan tää violettikorkkinen purkki.
Tätä mä syön mut jos/kun pahoinvointi alkaa ni pitää ottaa illalla ehkä mieluummin. Tosin oon oksennellu raskaudessa n. 6vk useita kertoja päivässä ni tuskin se tosta vitamiinista johtuu, mut on se olo sen verta karsee et kaikki keinot kyllä tulee kokeiltua 😃
 
Top