Vitamiinos

Mä oon jo monta kuukautta syöny sitä minisunin mammavitaa, sit D:tä 50 mikrogrammaa ja nyt ostin kalkkia ja tällä kertaa syönkin sitä kun saletisti en saa ruuasta tarpeeksi kalkkia ku maitotuotteita käytän niin harvakseltaan. Raskausomegan aloitin nyt myös 🙂
 
Mulla on käytössä 20 mikrogrammainen d-vitamiini, 1 mg foolihappo ja Multitabsin raskausvitamiini.
 
Mulla käytössä mama folaatti +D ja rauta ☺️ Nää alotin sillon elokuus ennen edellista km. Keväästä lähien syöny kuitenki normi monivitamiinia, nyt se jääny pois ☺️
 
Onkohan jotain muuta vielä mitä kannattaisi käyttää 🤔? Tää on nii uutta et ottaisin kokemuksia mielelläni vastaan🤭
 
Mulla on D-vitamiinia 50, mammavita ja kalsium. Magnesiumia aion alkaa pian syödä, koska viimeksi kärsin niin pahasti levottomista jaloista. Ehkä myös omega 3 vois olla hyvä.
 
Onkohan jotain muuta vielä mitä kannattaisi käyttää 🤔? Tää on nii uutta et ottaisin kokemuksia mielelläni vastaan🤭
Hmm no just kalkkia jos ei saa ruuasta mut lienee tärkeimmät nuo D ja fooli 😌
 
Hmm no just kalkkia jos ei saa ruuasta mut lienee tärkeimmät nuo D ja fooli 😌
No mä en käytä maitotuotteita juuri ollenkaa, joten täytyypäs varmaan käydä kalkkiostoksilla🤔 pitäs vaa yrittää muistaa ettei sit ota kalkkia ja rautaa samaan aikaa 🤪
 
No mä en käytä maitotuotteita juuri ollenkaa, joten täytyypäs varmaan käydä kalkkiostoksilla🤔 pitäs vaa yrittää muistaa ettei sit ota kalkkia ja rautaa samaan aikaa 🤪
Joo mäki teen niin et kalkki ja D aamulla ja illalla mammavita ku siinä on rautaa (toki vähän mut kuitenkin) 😊
 
No mä en käytä maitotuotteita juuri ollenkaa, joten täytyypäs varmaan käydä kalkkiostoksilla🤔 pitäs vaa yrittää muistaa ettei sit ota kalkkia ja rautaa samaan aikaa 🤪
Ja siis mä oon varmaan niin paperia ku söin tosi laiskasti kalkkia raskauden ja imetyksen aikana, mut nyt kyllä parannan tapani
 
Mä oon syönyt jotain vanhoja foolihappoja, kunnes huomasin nyt viikonloppuna, että suositeltu määrä onkin noussu. Joten täytyy lähtee apteekkireissulle 😊
 
Itse syön folaatti+D ja sitten sinkki ja magnesium+B6.
Luin jostakin blogista että moni on huomannut yhteyden pahoinvointiin siitä kun syö noita joitakin mama monivitamiineja.😮 On kuulemma helpottanut heti kun on lopettanut niiden syömisen. Eli jos tulee pahoinvointia, kannattaa myös kokeilla jättää mama monivitamiini pois ja syödä vaikka pelkkää folaatti+D mahdollisuuksien mukaan.
 
Itse syön folaatti+D ja sitten sinkki ja magnesium+B6.
Luin jostakin blogista että moni on huomannut yhteyden pahoinvointiin siitä kun syö noita joitakin mama monivitamiineja.😮 On kuulemma helpottanut heti kun on lopettanut niiden syömisen. Eli jos tulee pahoinvointia, kannattaa myös kokeilla jättää mama monivitamiini pois ja syödä vaikka pelkkää folaatti+D mahdollisuuksien mukaan.
Joo ja siis ei monivitamiineja tyhjään mahaan, sekin voi aiheuttaa pahoinvointia
 
Itse syön folaatti+D ja sitten sinkki ja magnesium+B6.
Luin jostakin blogista että moni on huomannut yhteyden pahoinvointiin siitä kun syö noita joitakin mama monivitamiineja.😮 On kuulemma helpottanut heti kun on lopettanut niiden syömisen. Eli jos tulee pahoinvointia, kannattaa myös kokeilla jättää mama monivitamiini pois ja syödä vaikka pelkkää folaatti+D mahdollisuuksien mukaan.
Ilmeisesti nää MiniSunin äitiysvitamiinit on niitä, joista joillekin on tullut pahoinvointia. Nimenomaan tää violettikorkkinen purkki.
 

Liitteet

  • Screenshot_20221031-202930_Chrome.jpg
    Screenshot_20221031-202930_Chrome.jpg
    321.3 KB · Katsottu: 0
Nyt vasta katoin oikeesti tarkkaa tuota minun rautapurkkia, siinähän on myös c-vitamiinia🤭

Eli syön c-vitamiinii, d-vitamiinia, rautaa ja folaattia🤭😂
 
Itse syön folaatti+D ja sitten sinkki ja magnesium+B6.
Luin jostakin blogista että moni on huomannut yhteyden pahoinvointiin siitä kun syö noita joitakin mama monivitamiineja.😮 On kuulemma helpottanut heti kun on lopettanut niiden syömisen. Eli jos tulee pahoinvointia, kannattaa myös kokeilla jättää mama monivitamiini pois ja syödä vaikka pelkkää folaatti+D mahdollisuuksien mukaan.
Neuvolasta ehdotettiin, että jos tällaista tulee, niin ottaa vitamiinin vasta illalla. Oon nyt varmuuden vuoksi vaihtanut monivitamiinin iltaan, ennen nukkumaanmenoa. Tai sitten saattaa merkin vaihto auttaa.
 
Ilmeisesti nää MiniSunin äitiysvitamiinit on niitä, joista joillekin on tullut pahoinvointia. Nimenomaan tää violettikorkkinen purkki.
Tätä mä syön mut jos/kun pahoinvointi alkaa ni pitää ottaa illalla ehkä mieluummin. Tosin oon oksennellu raskaudessa n. 6vk useita kertoja päivässä ni tuskin se tosta vitamiinista johtuu, mut on se olo sen verta karsee et kaikki keinot kyllä tulee kokeiltua 😃
 
Takaisin
Top