Vitamiinit, lisäravinteet ja lääkevalmisteet

Mulla on käytössä Orionin raskaus ja imetysajan vitamiinit. Olleet viimeiset 2 vuotta, enkä ainakaan enää huomaa mitään yhteyttä pahoinvointiin niiden kanssa. Lisärauta astuu mullakin varmaan kuvioihin kunhan alkuraskauden vellovat olot on selätetty.
 
Mulla oli esikoisen odotusaikana käytössä minisun mama vitamiini ja jos otti tyhjään vatsaan sen, ni tuli järkyttävä pahoinvointi. Vaihdoin sen Multivita raskaus ja imetys vitamiineihin, ne ei oo aiheuttanut pahaa oloa ja niitä käytän nytkin.
 
Mä oon ottanut nyt nuo minisun mama vitamiinit iltaisin juuri ennen nukkumaanmenoa. Ei ole tarvinnut herätä pahoinvointiin. En ole kertaakaan uskaltanut kokeilla ottaa aamulla tyhjään vatsaan (kuten ennen raskautta). Epäilen että tulisi taas vaan suoraa ylös.
 
Minisun mama ja kalkki+d vitamiini. Kumma juttu mut tuo kalkki auttoi edellisessä raskaudessa suonenvetoihin
 
Tänään aloitin raskausvitamiinit. Huomasin vain yhtäkkiä että tuossahan on rautaa. Minkähän takia? Toivottavasti vatsa kestää :p
 
Raskaana ollessa usein hb laskee kun verimäärä lisääntyy ja sikiö ottaa myös osansa, synnytyksessä/sen jälkeen myös jonkin verran lähtee verta.

Ää mä en muista koskaan ottaa vitamiineja. Ehkä 3x viikossa tullut nyt otettua. Haluan ottaa vasta illalla huonon olon takia, mutta usein ehdin nukahtaa.
 
Täällä nyt juuri aloitettu minisunien lisäksi kalkki + rautalisä. Hb on tosi matala ja huimausta riittää, plus kaikki nämä verikokeet pistää mut aina pariksi päiväksi ihan maihin. Toivottavasti tämä rautalisä riittäisi...
Kalkkia otan niinä päivinä, kun tulee käytettyä liian vähän kalsiumpitoista ruokaa ja juomaa, eli melkein joka päivä.

Muistelen vaan, että rauta ja kalkki eivät imeydy yhtä aikaa, joten nyt pitää yrittää muistaa sekä aamulla että illalla käydä lääkekaapin kautta.
 
Mä syön Minisun Mama-vitamiinia ja d-vitamiinia 50mikrogrammaa. Foolihappoa menee 4mg päivässä peruslääkityksen vuoksi. Lisäksi syön Maltoferia 100mg joka toinen päivä kun on ollut ongelmia noiden rautavarastojen kans.
 
Takaisin
Top