Vitamiinit, lisäravinteet ja lääkevalmisteet

Mulla on kans joku mama vitamiimi, on ollut käytössä jo esikoisen ajoilta saakka kun imetin siihen saakka kunnes aloitettiin toisen yrittäminen.
 
Mulla on vielä jäljellä reiluksi viikoksi Inocapseja (sis. foolihappoa ja D-vitamiinia) niin ajattelin syödä ne loppuun, minkä jälkeen varmaan vaihdan johonkin perus mammavitamiiniin...
 
Niin pitäis ja aloitinkin foolihapon ennen yritystä, varmaan joskus tammikuun puolella, ja plussa tuli maaliskuussa. Söin sitä raskausajan joka kesti huhtikuun alkuun jolloin todettiin kkm. Tabletit olikin jo loppu ja mua ei oikein kiinnostanut enää mikään. En oo nyt ostanu uusia vielä mutta aion ostaa
Tällä viikolla hain multivitan raskaus&imetys purkin ja tänään tuli plussa:happy:
 
Mulla on b:n ja foolin yhdistelmä, d- jota oon ottanu jo moooonta vuotta 50-100mg/vrk ja rauta, nestemäisenä koska pitkään ollu jo anemia ja miljoonaa eri valmistetta kokeilleena tää sopii ees jotenkin. Otan näitä epäsäännöllisen säännöllisesti :)
 
Eilen kavin ostamassa jonkun vitamiinvalmisteen. Oli rautaa 275mg, joka tuntuu aika suurelta maaralta. Foolihappo sen 0,5mg, eikos se ollut se suositus?
 
Eilen kavin ostamassa jonkun vitamiinvalmisteen. Oli rautaa 275mg, joka tuntuu aika suurelta maaralta. Foolihappo sen 0,5mg, eikos se ollut se suositus?

Piti käydä ihan netistä tarkistamassa, kun oon vaan napsinut noita vitamiineja sen kummemmin miettimättä:hilarious: Mutta joo, suositus on 0,5 mg/ vrk.
 
Mä ajattelin ostaa jonkin Mama-purkin, jos siitä saisi suunnilleen kaiken tarvittavan kätevästi. Rautaa oon syönyt hieman (matalat ferrit, jotka nyt nousseet jo), mutta laitan sen hetkeksi tauolle, kunnes asiasta keskusteltu neuvolassa. :)
 
Mulla käytössä mamma vitamiinit, jonka lisäksi kalkki tabletteja D-vitamiini lisällä 2 krt/vrk, ja B12 vitamiini.
 
Mulla on tällä hetkellä vaan b-vitamiini(semmonen kaikkia b-vitskuja sisältävä) ja magnesium. Monivitamiini loppu enkä ole saanut aikaiseksi käydä ostamassa uutta.
 
Kiitos lääkedosetin ja puhelimen muistutusten muistan peruslääkkeiden lisäksi syödä Minisun mama vitamiinin ja calsorin kalkkilisän, ku en pysty käyttää tarpeeksi paljon maitotuotteita päivässä.
 
Mulla on mennyt pari vuotta rautalisä matalien rautavarastojen vuoksi ja lisäksi D-vitamiinia menee näin kesällä 100 ug/vrk. Tällä hetkellä käytän siis ferrofol-c:tä, C-vitamiinia, ferrodan 100mg, deetä 100ug ja lisäksi probiootteja. Mammavitamiinille ei ole tarve, kun ruokavaliosta tulee muita vitamiineja tarpeeksi.
 
Mul multivitan raskaus ja imetys vitamiinit käytössä. Marraskuisesta jäi, ni hyvä käyttää loppuun ne. Pakko varmaan magnesium alottaa kohta puoliin, jos suonenvedot on samaa luokkaa ku edellisessä raskaudessa.
 
Mä oon syönyt kans tota Multivitan, söin esikoisen imetysajankin eli eipä ole taukoa siinä nyt tullut 1,5 vuoteen.
 
Mulla on kans mama multivita. Onneks tajusin nyt heti sen tosin siirtää iltaan, koska edellisessä raskaudessa se aiheutti järkyttävää pahoinvointia aamuisin. Tai siis epäilen sen vahvasti olleen se vitamiini. Alkoi aina n. 30min lääkkeenotosta ja loppui kuin lähes seinään, kun siirsin sen iltaan.
 
Olen syönyt normivitamiinit nyt epäsäännöllisen säännöllisesti, välillä myös raskausvitamiinit, kun jäi edellisestä raskaudesta. Onko teillä muilla Omega-3 -kapselit? Ne annettiin minulle apteekista viimeksi ja kehoitettiin käyttämään aina niinä päivinä, kun en syö kalaa. Olen tähän saakka ollut kova sushin suurkuluttaja, mutta täytyy jättää se nyt pois, joten kala varmaan jää taas vähemmälle. o_O
 
Mulla mammavitamiini ja omega-3 käytössä. Rautaa olen edellisissä raskauksissa joutunut käyttämään kun Hb laskenut liian alas ja varmaan käy niin nytkin..
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa omegat, mut jostain syystä jouduin lopettaa. En nyt vaan kyl muista syytä. Nyt en ajatellut niitä ottaa ollenkaan, täytyy vaan yrittää sit syödä kalaa vähän enemmän.
 
Ostin ton Orionin multivitan, mutta ne tabletti on ihan Jäätävän isoja, en pysty nielemään niitä millään. Ja jos ne leikkaa, niin ne maistuu kamalan pahalle. Meni kyllä kymppi hukkaan siinä. Onko jollain sellainen valmiste, jossa olis pureskeltavia vitamiineja tai tosi pienikokoisia?
 
Ostin ton Orionin multivitan, mutta ne tabletti on ihan Jäätävän isoja, en pysty nielemään niitä millään. Ja jos ne leikkaa, niin ne maistuu kamalan pahalle. Meni kyllä kymppi hukkaan siinä. Onko jollain sellainen valmiste, jossa olis pureskeltavia vitamiineja tai tosi pienikokoisia?

Musta Ladyvitan mamat on myös hankalia niellä, vaikka eivät mitään kauhean isoja, samaa kokoa kuin Burana. Maistuvat jotenkin pahalle ja nyt kun moni asia yököttää muutenkin..! :yuck:
 
Takaisin
Top