Vitamiinit, lisäravinteet ja lääkevalmisteet

nenna❤

Seurustelun sensei
Elomammat 2016
Elomammat 2018
Helmikuiset 2021
Mitä vitamiineja käytätte raskausaikana, vai käytättekö mitään? :)
 
Mulla on käytössä vain mama-vitskut. Ennen raskautta oli käytössä tavallinen multivitamiini, jossa oli tärkeitä juttuja, kuten foolihappoa, yhtä paljon kuin mama-vitskussakin.
 
Syön vissiin viidettä vuotta noita minisunin mamavitskuja :hilarious:
D-vitamiinia vedän vielä päälle kuureina
 
Mama-vitskut aloitin eilen...mä oon vähän huono muistamaan ottaa noita vitamiinejä ylipäänsä, täytyy nyt skarpata siinä. :)
 
Mama-vitamiineja oon syöny toukokuusta, kun annettiin lupa tulla. Lisäks pakko syödä allergialääkkeitä tää pahin heinäaika.. Tätä määrättiin mulle sillon kun odotin esikoista, niin sopii myös raskauden aikana.
 
Mulla käytössä normi monivitamiini (ei sisällä a-vitamiinia), foolihappo ja magnesium. Nyt raskausaikana otan vain n. joka toinen/kolmas päivä erillisen d-vitamiinin, kun oon syönyt vuosia monivitamiinin lisäksi 50 ug ja saanut sillä arvot hyväksi (viime raskaudessa sain neuvolasta moitteita ku söin päivittäin sen 50 ug :grin). Rautaa syön aina välillä ja nyt pitäisi varmaan kalsium-valmiste taas aloittaa, kun se vähän jäänyt viime kuukausina. Olen ostanut esikoiselle Calcihewta ja iteki pitäny niitä syödä. Mutta ne on niin hirveän makuisia että aina ”unohtuu” :grin
 
Ai hitsi, nyt täytyy skarpata ja muistaa taas ottaa ne äitiysvitskut! Oon elänyt niiden kanssa ihan pellossa, ottanut silloin kuin satun muistamaan, eli harvoin. Imetän siis edelleen esikoista, joten siksi oon syöny niitä edelleen.
 
Mulla on joku monivitamiini ja sitten foolihappo erikseen. Mutta tajusin juuri, että siinähän on a-vitamiinia. Täytyy käydä mamat ostamassa.
 
Mitä mieltä ootte juice+ kapseleista, jotka sisältää A-vitamiinin esiastetta beetakaroteenia? Mä yritän nyt syödä päivittäin niitä, siis vihannes ja hedelmämehuista kuivattuja, punainen ja vihreä. Aloitusannos on 1+1/vrk ja sitten 2+2. Mutta mähän en siis todistetusti ole vielä raskaana, mutta suuri mahdollisuus on. Niissä on myös foolihappoa mutta ei yhtä paljon kuin suositeltu lisä olisi
 
Mitä mieltä ootte juice+ kapseleista, jotka sisältää A-vitamiinin esiastetta beetakaroteenia? Mä yritän nyt syödä päivittäin niitä, siis vihannes ja hedelmämehuista kuivattuja, punainen ja vihreä. Aloitusannos on 1+1/vrk ja sitten 2+2. Mutta mähän en siis todistetusti ole vielä raskaana, mutta suuri mahdollisuus on. Niissä on myös foolihappoa mutta ei yhtä paljon kuin suositeltu lisä olisi
En kyllä osaa sanoa mitään :hilarious:
Hyödyllisin kommentti ikinä tämä siis :laughing001
 
En kyllä osaa sanoa mitään :hilarious:
Hyödyllisin kommentti ikinä tämä siis :laughing001
Mä mietin että mun kommentti ois täysin sama, mut jätin kirjoittamatta :D

Mutta foolihappoahan olisi hyvä syödä se 3kk ennen raskautumista isompi määrä.
 
Foolihappoa oon syönyt 2015 lähtien, jolloin alkoi esikoisen yritys! Lisäksi B12 vitamiinia, koska en syö lihaa. Kalsium ja D-vitamiini myös jatkuvassa käytössä. Rautaa oon syöny syyskuusta lähtien ku ferritiini oli 12. Hitaasti kyllä nousi, oliko 36 muistaakseni maalis-huhtikuussa ku mitattiin uudestaan. Sen lopetin nyt ku muistaakseni ihan alkuraskaudessa sitä ei suositella.
 
Mä mietin että mun kommentti ois täysin sama, mut jätin kirjoittamatta :D

Mutta foolihappoahan olisi hyvä syödä se 3kk ennen raskautumista isompi määrä.
Niin pitäis ja aloitinkin foolihapon ennen yritystä, varmaan joskus tammikuun puolella, ja plussa tuli maaliskuussa. Söin sitä raskausajan joka kesti huhtikuun alkuun jolloin todettiin kkm. Tabletit olikin jo loppu ja mua ei oikein kiinnostanut enää mikään. En oo nyt ostanu uusia vielä mutta aion ostaa
 
Mä oon syönyt normi monivitamiinia tähän asti, mutta siinä on A-vitamiinia niin täytyy vaihtaa. Minisunin mama vitamiinit oli käytössä esikoisen aikaan ja ne varmaan otan nytkin käyttöön.
 
Mä oon syönyt norm a vitamiinitonta monivitamiinia, mutta purkki loppui viikko sitten, joten nyt hyvä syy ostaa nuo mama vitamiinit, ja toivoa, ettei aiheuta taas oksentelua. Aion ottaa ne illalla ennen nukkumaan menoa, kun aiemmissa raskauksissa ne tuli usein aamuisin oksuna ulos.
 
Mä oon syönyt norm a vitamiinitonta monivitamiinia, mutta purkki loppui viikko sitten, joten nyt hyvä syy ostaa nuo mama vitamiinit, ja toivoa, ettei aiheuta taas oksentelua. Aion ottaa ne illalla ennen nukkumaan menoa, kun aiemmissa raskauksissa ne tuli usein aamuisin oksuna ulos.
Minäkin otan illalla, sillä myös aina vähintään aiheuttivat järkyttävän huonon olon. Useimmiten myös oksensin heti ulos.
 
Mikäköhän niissä on kun aiheuttaa niin huonon olon :think005 Mullakin meinaan tuli niistä huono olo, vaikka ei muuten pahoinvointia juurikaan ollut.
 
Mikäköhän niissä on kun aiheuttaa niin huonon olon :think005 Mullakin meinaan tuli niistä huono olo, vaikka ei muuten pahoinvointia juurikaan ollut.
Mä ainakin joskus ajattelin että ainut ero on se pieni määrä rautaa, jos vertaa tavallisiin vitamiineihin. Onhan niissä vitamiinien suhteissakin jotain eroa, siksi haluan mamaa kun taviksissa liian vähän foolihappoa. Olen siis kokeillut minisun mamaa ja multi-tabs mamaa ja molemmista yhtä paha olo. Mutta, mulla ei kyllä nyt ole purkista syöty rauta aiheuttanut mitään oireita, joten olen optimistinen että voisin syödä noita vitamiineja.
Kolmosta odottessa en edes kokeillut mama vitamiineja, vaan söin lisäksi foolihappoa purkista. Ei ollut yhtään pahoinvointia ennen rv 12 ja senkin jälkeen vain satunnaisesti. Edellisistä päivittäistä, ja useaan kertaan oksentelua.
 
Mä ainakin joskus ajattelin että ainut ero on se pieni määrä rautaa, jos vertaa tavallisiin vitamiineihin. Onhan niissä vitamiinien suhteissakin jotain eroa, siksi haluan mamaa kun taviksissa liian vähän foolihappoa. Olen siis kokeillut minisun mamaa ja multi-tabs mamaa ja molemmista yhtä paha olo. Mutta, mulla ei kyllä nyt ole purkista syöty rauta aiheuttanut mitään oireita, joten olen optimistinen että voisin syödä noita vitamiineja.
Kolmosta odottessa en edes kokeillut mama vitamiineja, vaan söin lisäksi foolihappoa purkista. Ei ollut yhtään pahoinvointia ennen rv 12 ja senkin jälkeen vain satunnaisesti. Edellisistä päivittäistä, ja useaan kertaan oksentelua.
Voi olla, että se on siitä raudasta kiinni. Mä oon huomannut, että kun ottaa täyteen mahaan niin ei aiheuta yhtä pahaa etomista.
 
Aloitin tällä viikolla ladyvita mamat, vähän kauhistuttaa kun en ennen plussaa oo foolihappoakaan syönyt että vaikuttaako se sitten pahasti. :smiley-angry003
 
Takaisin
Top