Mulle jotenkin tuo imetys sentään luonnistui, kun vaan pääsin imettämään, vauva kun oli lastenosastolla alkuun. Joo olis pitänyt pyytää kenguruhoitoon jne, mutta kun olin jotenkin niin arka ja olisin odottanut että siellä hoitsut olis ehdottaneet ym en muka halunnut olla vaivaksi... Voi luoja miten typerä sitä oli! Hinuttelin sitten sen lypsykoneen kanssa synnyttäneiden osastolla voit pipettiin ja siitä sitten annettiin vauvalle.
Muuten imetys alkoi sitten mennä tosissaan varsin hyvin, ainakin omasta mielestä ja ilmeisesti vauvastakin. Nännit meni rikki alkuun, mutta mulla syy oli ne kertakäyttösuojat jotka kuivattivat ihan hirmusti. Siihen auttoi se Lansinol voide, jota olin saanut kaverilta pari näytepussia, älyttömän riittoisaa tavaraa!
Jossain vaiheessa, tai oikeastaan kokoajan, oikeasta rinnasta tuli vähemmän maitoa. Aikanaan se sitten meinasi tyrehtyä kokonaan, mutta keksin kääntää vauvan "nurinpäin" joten hän luuli imevänsä vasurista ja taas maito maistui

Äidit on niin kieroja! Usein vauva jäi viereen nukkumaan imetyksen jälkeen yöllä.
Kannattaa antaa aina maitoa kun vauva sitä pyytää, tulee päiviä jolloin roikkuu tissillä kokoajan, siis oikeasti kokoajan, mutta se kestää vain pari päivää, sitten maitoa taas tulee oikea määrä ja imetyskerrat tasaantuu. Tämä oli paras ohje jonka itse sain! Olisi varmasti loppunut imetys todella varhain, kun olisin ollut siinä uskossa ettei vauva saa tarpeeksi ruokaa. Näinä "säätöpäivinä" pitää vaan sitkeesti imettää ja jättää vaikka kaikki muu tekemättä, se palkitsee kyllä! Jos antaa korviketta niin oma maidontuotanto ei muutu vastaamaan tarvetta. Niin ja kyllä me jouduimme sairaalan ohjeesta antamaan ekoina päivinä korviketta, kunnes mulla ja vauvalla meni hermot, molemmat oltiin ihan killillään eikä sitä oikein tajunnut ennen kuin vaan lakkasin antamasta sitä lisämaitoa!
Onnellisia imetyshetkiä!
Ai niin ja noista pumpuista tuntuu olevan aikalailla monenlaista mielipidettä. Mulla oli Philipsin sähkökäyttöinen ja Medelan (?) käsikäyttöinen, kumpikin toimi. Tuota käsikäyttöistä hinutin ranteet jumissa edestakaisin kunnes tajusin että pumppaan vain aina sitten kun sieltä rinnasta ei enää maitoa tule.... Ei siis tarvitse vetkuttaa kokoaikaa, koskennee kaikkia käsikäyttöisiä!