VIIMEISTÄ KOLMANNESTA VIEDÄÄN:-)

Heipsan, kohtalotoverit! Hiukan myöhäisheränneenä täällä kyselen, että vieläkö mahtuis mukaan porukkaan, vaikka jo tosiaan näin loppusuoralla ollaan..? Te kun ootte tainneet pitää yhtä raskauden alusta asti ja mä löysin tän foorumin vasta.. Mut tän viestiketjun kahlasin parin päivän mittaan läpi ja teillä on niin hyvät ja rempseet jutut, jotka tunsin heti "omakseni" et aattelin et ois tosi kiva päästä viä juttuun mukaan.. [:)]

Voin jonkinlaista esittelyä laittaa itestäni, jos joku sellasta kaipaa..?[&:] Laskettuaika mulla on tossa 25.4.
 
tervetuloa vaan frizuli! [:)] minä ite kans oon enemmän lueskellu juttuja kun kirjotellu näiden mammojen kanssa, mutta voin silti sanoa että kannattaa liittyä seuraa [;)] täältä saa jokaiselle päivälle hyvät naurut [:D]
 
sassha: Kiitoos.. [:)] Jutut on tosiaan ollu hauskoja, täällä on oikein kunnon persoonia.. [:D] ite oon ihan aiheesta poikkeevan sivuston foorumilta löytäny kans odottavien äitien palstan, siellä oon pyöriny alusta asti ja jotenki jämähdin sinne..siellä vaan on kovin paljon hiljasempaa tää keskustelu ja kaikkien raskaudet niin eri vaiheessa..et sit eksyin tänne..jotenki ku tota aikaa ja pohdittavaa riittää, niin tää vaikuttaa aktiivisemmalta paikalta..

mut joo, itestä sen verran että oon 24v, hämeestä kotoisin. esikoista odotan ja poika pitäis olla tulossa..lapsen isän kans ollaan avoliitossa, asutaan yhessä, lisäks perheeseen kuuluu jackrusselin terrieri ja kaks hevosta mulla on myös, mut ne mä sain väliaikaiskoteihin, et ehdin keskittyyn vauvaan..vauvan isukin kans ei oo yhteistä taivalta iäisyyksiä takana, vaan vasta reilu vuosi ollaan yhessä oltu, mut oikeelta on tuntunu alusta asti.. pillerit lopetin yhteisestä päätöksestä heinäkuussa, yhet menkat tuli ja sit teinki jo positiivisen testin. [&:]

Raskausaika on ollut tosi helppo, ei oikeestaan valittamista..Mitä ny tää loppuaika on ollu tosi hermoja raastavaa...!!![:@][:@] paino lisääntyy ihan hulluna, kädet ja jalat turvoksissa ja muutenki niin sotanorsu olo että oksat pois!

perkuleen neuvolantäti ku viä lisäs vettä myllyyn ja alko jo rv 35+jotain uhoon, et saattaa tulla koska vaan ku on jo niin alas laskeutunu..et sitä on si siitä asti  eletty enemmän tai vähemmän odottavissa tunnelmissa. no vauvaa ei näy, eikä kuulu vaikka laskettuun aikaan ei kans montaa päivää enää oo!!menkkamaista polttelua jatkunu jo melkein kolme viikkoo, et hiukan kans pelottaa, et mitä ne on jo saanee alapäässä aikaseks...mut ei siis kans kunnollisia, selkeitä supistuksia oo tuntunu..tosi rasittavaa ku noi poltot alkaa melkein aina ku touhuu jotain ja sitku alat toivoon, et jospa ne jatkuis ja johtas johonki niin ne loppuu ku seinään..ja kuitenki ne on sen verran kivuliaita et pakko on keskeyttää hommat siksees et helpottaa.. [8|]

eiköös siinä ny tullu alkuun ihan tarpeeks jupinaa.....

nii joo, ja kuten näkyy, kunnon yöunet on mennyttä elämää..niinku moni muukin täällä, mäkin melkein valvon yöt ja nukun päivällä..ku ei vaan uneta.[:@]
 
Tervetuloa mukaan vaan frizuli![:)]


Taas yks suht huonosti nukuttu yö takana..[&o] Menkkamaiset säryt häiritsi läpi yön melkeinpä.. Ärsyttävää, kun ei sit voi tulla mitään kunnon supistuksia kuitenkaan, vaan pelkästään tollaista enemmän ja vähemmän polttelevaa jomotusta![:@] Pitäis tästä kohta lähteä siskon luo auttelemaan muutossa ja tavaroiden purkamisessa.. Siellä varmaan kyl menee hyvin tää päivä, mut jää päikkärit kyl haaveeks[&o] No ensi yönä jos taas yrittäis nukkua paremmin! Tuskinpa se lähtö synnärille lähipäivinä tulee kuitenkaan..[:)]


Tuntuu toi mahanahkakin jotenkin kosketusherkältä noiden arpien takia. Ei siis kipeeltä, mut lähinnä tuntuu oudolta, jos koskee tota mahanahkaa, jotenkin aran tuntuinen..[&:] Arvetkin on lisääntyny nyt viime viikkoina tosi paljon.. Ei tosin oo mitenkään tumman punaisia, vaan lähinnä hailakan vaaleanpunaisia, mut niitä on aika paljon[:-].. No kaipa ne suht näkymättömiin häviää.. vaikka eipä nuo isommin haittaakaan! Tuntuu vaan, et vois mahankin päästää jo hiljalleen toipumaan tästä prosessista, ettei tarttis lisää arpia tulla enää..[:)]


huoh, jo 5 päivää yli lasketun, eikä tota vaan kuulu!! Tosin onhan miulla koko raskauden ajan melkeinpä ollut se fiilis, et yli menee, mut silti! Se pari päivää yli ois ollu ihan riittävä! Eilen kävin saunassa ja pari kertaa tuli miehen kanssa sekstattuakin, mut eipä tainnu olla vaikutusta.. Pitäis toi Mosse nyt jotenkin saada uskomaan, et ulkopuolella on paljon kivempaa kuin tuol masussa!
 
illil: heh[:D] En näköjään oo ainoo, joka miehen vaatteita lainailee![:D] Mie just tääl miehen hupparin vetäsin päälle, ku pitäis muuttohommiin tosiaan lähtä. Ku ei mahdu oma takki kiinni, ni pitää sit alle aina joku huppari tunkea.. Oma huppari jää niin lyhyeks ja tiukaks, et joutuu oikeesti venyttämällä venyttää, jos se päälle haluaa tunkea.. Miehen vaatteista onkin tullu aika hyödyllisiä nyt![:D] Se on vaan nyt ottanu kevättakkinsa omaan käyttöönsä, ni en saa sitä enää lainata itselleni[&:][:-] hmh.. Täytyy siis tyytyä tähän huppariin ulkoilussa..[:)] On tääkin tosin parempi kun ei mitään!

Ja täälläkin joo vaatteet ahdistaa, ja sit päivät kuljen yleensä jossain paidan retkaleissa jne. Noita mammafarkkujakaan en yhtään enää tykkää tunkea päälle, kun tuntuu et ne ahdistaa ihan mielettömästi!![&:] Eikä sa pirun mahakaistale pysy yhtään paikallaan tän kummun päällä, vaan valahtaa aina alas.. ja sit kun joskus koitan taitella sen tohon alas nätisti, ni ei se pysy siinäkään kunnolla.. Pitäis varmaan repiä koko kaistale irti..[:@]

No mut nyt pitää lähtä sinne muuttohommiin.. Täytyy taas illalla tulla lueskelemaan kuulumisia täältä.. Jos vaikka joku tänää lähtis poksahtamaan meistä jäljellä olevista![:D][:D]
 
Tervetuloa frizuli joukkoon mukaan [:)] Samaa sano neuvolatäti miullekin joskus 35 viikoilla, että voi olla et parin viikon päästäkin jo syntyy kun on niin alhaalla ja laskeutunu, niimpä niin..eipä syntyny sit.

Neuvolassa käyty, paineet sen kun laskee ja paino nousee..et sen puoleen ei mitään merkkejä, että tää tässä lähipäivinä ois tulossa[&:] Viime yökin meni niin hyvin, nukuin kun tukki [:)] Mahassakin liikutaan ihan normaaliin tapaan eikä sielläkään mitään hiljentymisen merkkejä, no hyvä niin ettei tartte olla huolissaan..

Mie oon miehen vaatteissa kuljeskellu jo pitemmän aikaa, kauhee vääntäminen aina niistä mitä saa pukea päälle ja mitä ei.. kun sekin sattuu just käyttämään sitä takkia mielellään mikä miulle mahtuu päälle..[:D] ON NIIIIIN IKÄVÄ OMIA VAATTEITA!!! Mammapöksyt ei täälläkään enää toimi, ei mee reisistä ylöspäin enää.. joten tälläsissä viruneissa vanhoissa kotihousuissa pitää olla eikä pyykkiin raaskis laittaa kun muita ei oo..

illil eiks joku täällä kirjotellu, että ikeassa on monen mamman synnytys käynnistyny..? Sinne vaan [;)] Laitat vaan vaippoja housuihin jos vedet sattuu menee..[:D]
 
Hei onnittelut uusille kuoriutuneille..:)
 
Aah..tässä raskaudessa en tainnutkaan kulkea miehen vaatteissa kertaakaan..mutta edellisissä kylläkin. Mulla oli koko raskauden ihan normaalipaidat ja sitten 3 äitiyshousua jotka ostin ONLYstä..ihania oli..ja edelleen niin mageet että ei äippähousuiksi tiedä ellei nää sitä maha osaa, että käytän niin kauan ku mahun omiini taas..vielä olis 10 kiloo saatava pois..vähitellen nuo tuntuu tippuvan..tyylii kilo/vko. Kotona kuljin sitten mun ylisuurissa kotihousuissa..:)
 
Ihanaa kyllä et raskaanakin voi nykyään näyttää hyvältä, toisin oli 7 vuotta sitten, eikä kakkosenkaan aikaan noi mageita missää ollu ku nyt sai käyttää.
 
Nyt sitten imetyspaitoihin oon satsannut n. 300e..joo kuulostaa hullulta mut haluun näyttää ihmiseltä vaikka imetän..tekee siitäkin hommasta mukavampaa..aikasemmin oon joutunut käyttää jtn h&m:n hirveitä raitapaitoja, mut nyt kun noita erikoisliikkeitä on alkanut oleen ja kun niiltä voi tilatakin nykyään ni oon ostellut paitani sieltä..
 
Kaveri just lopetti imetyksen ja myi 3 sellasta mageeta imetyspaitaa huuto netissä pois, ni hän tienas niistä 100e..:)
 
Meni tämäkin juttu nyt ihan aiheen vierestä mut pääsinpä purkaa..
 
Nii ja tervetuloo frizuli :)
 
Ei taida kesä vielä tulla, täällä sataa taivaan täydeltä räntää [:'(] Harmittaa kun ei edes lenkille pääse. Noh, sain sentään siivottua kunnolla, tosin hieman pätkissä, kun välillä piti poitsua syötellä ja seurustella [:)]

Riida: On se toisaalta ihanaa seurata pienen kasvua ja kehitystä, mutta tavallaan toivoo ettei se kasvaisi ollenkaan isoksi, pysyisi aina pienenä [:)] Ei sitä ennen ajatellut miten nopeasti nuo oikeasti kasvaa.

Mitenkäs anelse?? Joko on vauva maailmassa? [:)] Mun pitää vähän väliä käydä koneella kyttäämässä joko ois jotain infoa tullut. Onkos illil kuullut mitään? [:)] Ja tsemppiä vaan automatkalle, aika hurjalta kuulostaa! Toivottavasti se ikean taika tepsisi... [;)]

frizulille tervetuloa mukaan! [:)]
 
hello! sairaalasta kotiuduttu prinsessan kanssa tänään. Jos nyt tännekin mitat laitan eli 3280g/49cm. nyt ei ehdi lukee muide juttuja mut ainaki jotkut näyttää vielä pysyneen yhtenä kappaleena eli teille tsempit loppumatkaan!!!

ja toi face ryhmä on näköjää perustettu, nice =)

synnytystarinaa myöhemmin mut sen verran tähä väliin et tosi hienost kyl meni ja ei se nii kamalaa sit ollu ;) luulen kyl et mun synnytys ei ollukaa mikää pahin mahdollinen...
niin sillon su aamuna meni vedet ja päivä kekkaloitii sairaalas ja synnytys käynnistyi itestään illalla kympiltä ja aamuyöllä tytteli syntyikin jo.

Palaillaan![:)] tä kirjottaminen on niin hankalaa ku on pikkunen toisella kädellä ku ei sitä malta olla pitämättä sylissä[:D]
 
Niin eli ei ne ennusmerkit ihan täysin paikkaas pitäny... oliha toi 18.4. se maaginen päivä että alkoi tapahtua... mut ei tullu valtra-poikaa!!![:D][:D] mut sain maailman ihanimman prinsessan!!!=)))
 
Onnea RwMamalle pikkuprinssistä ja Essille_ pikkuprinsessasta [:)][:)][:)]

Tänään ei ole kyllä napannut oikein mitään.Justiin tuli syötyä mäkkärin eväitä kun ei tuo ruoanlaitto oikein tahtonut oikein innostaa.Varmaan johtuu paljon siitä kun en saannut viime yönä kovin hyvin nukutuksi.Mitään suppareita ei ollut,mutta nukkuminen oli niin katkonaista.Ulkona tuli käytyä aamupäivällä koko perheen voimin ja vähän kun väsytti sen jälkeen kun tultiin sisälle.Mentiin päikkäreille kaikki,mutta tuntuu että pää on edelleenkin ihan sekasin.
Pikkunen on touhunut aika paljon eilen ja tänään tuolla masussa.Eilenkin illalla touhus niin että otti aivan kipeetä.Tänään on tuntunut pientä kipua,mutta eipä kummempia.Alan olla niin kärsimätön jo,tahtoo nyytin syliin!!!!Kyllä se sieltä vielä tulee...[;)]

Mitenköhän sen anelsen kanssa?Ihan niin kuin olisin nähnyt että se oli täällä tänään aikasemmin.No,kyllä me varmaan kuulla hänestä kohta jotakin!

Niin,tervetuloa joukkoon vaan frizuli!Parempi myöhään kun ei milloinkaan [;)]
 
Onnea Essille nyytistä!! [:)][:)] Odottelinkin jo kuulumisia, sait sitten sen maagisen päivän [:D] kiva kuulla, että synnytys sujui hyvin!!

Rwmamalle myös, jos en jo onnitellu kun en muista...

Ens yönä vois meidän jannu alkaa vaikka tulemaan kun nyt ollaan yö nukuttu hyvin ja oikein päikkäritkin siihen päälle.. [:)] mut eihän se tottele kuitenkaaan ja miehiä saa aina odotella..[&:]

Kiva täällä meillä on taas vedet poikki niin kun oli joskus talvellakin, hieno juttu jos nyt olis vauva ja sillä niskassa asti peet [:D][:D] ei paljoa pestäis.. eikä paljoa naurattais. Ne on pari tuntia ollu poikki ja en tiiä millo tulee takas [:@]
 
Heipä hei kaikille!

Ja ONNEA ESSILLE! Niin se sulla alkoi silloin, kun tänne kirjoittelit. Oli silloin vähän niinkö liveajassa:)

Ja ketäs muita nyt on poksahtanut? ONNEKSI OLKOON heillekkin!!!

Mitenhän se Anelse? Mää niin aattelin, että poksahtaa silloin 22.4. mutta käviköhän näin?

Monella tuntuu, että on jotain oireita, tai ainakin harjoitussuppareita. Minä täällä vaan oon kuin ei mitään, vaikka plakkariin tuli jo se rv41. Mutta kyllä tuossa alkoi jo jaloissa tuntua lopussa, kun kävin iltapäivällä reilun tunnin lenkin. Ei se ihme, kun kiloja on tullut kuitenkin se yli 20 lisää ja jalat on turvoksissa. Mutsi ihmetteli, että vieläkö minä jaksan ulkoilla, mutta jotenkin oon halunnu pitää kiinni tuosta, etten ihan rapistu. Ei se nyt herkkua oo, mutta mielikin piristyy, kun käy tuoksuttelemassa kevätluontoa ja kuuntelemassa linnunlaulua.

Viimeinen neuvolakin mahan kanssa oli sitten. Alkuviikosta pitää tilata se yliaikakontrolli. Kuulemma sen saa aina parin päivän päähän, ja sitten synnäri hoitaa asiaa siten, että kahden päivän päästä aina pitää mennä tarkistukseen. Mutta että deadline on sitten kuitenkin se 42, jolloin käynnistetään. Tällaista infoa minulle annettiin. Miten muut, jotka olette tässä tilanteessa, miten teitä on infottu???? Mää laskeskelin, että jos mulla on keskiviikkona se tarkistus, niin sitten perjantai on kahden päivän päästä, mutta se on myös se päivä, jolloin tulee rv42 täyteen, joten sit kai käynnistettäis????? Sitten riippuu, miten elimistö reagoi ja hyvällä/huonolla lykyllä tämä VAPPUPALLO poksahtaa sitten vappupäivänä...

Nyt oon tsempannut siis itteeni ajatuksella, että täähän onkin se vappupallo, mitä oon yhdeksän kuukautta kasvatellut. Ja että viikon päästä on sitten vauva maailmassa, kun vappupallo poksahtaa! Jotenkin kun vaan en usko enää siihen luonnolliseen käynnistymiseen. En tiedä miksen, mutta jotenkin vaan... Vaikka on kai se mahdollista... heh

Kiva tää vappupallokin on ollu, vaikka nyt sille tuli hikka. Ensin se pyöriskeli äsken tuossa. Työntää reppana jalkaansa aina ulos, väliin iskee nyrkillä alaski, mutta ei se viel oo keksiny, että mistä sitä pitäis lähtee laskeutuu. Ei ollu vielä ees kiinnittyny. Eli jos menee vedet, niin meikä joutuu välittömästi lähtee kyydillä synnärille... Auts, kun vääntääki nyt päätään alakerrassa. Toi tekee hei ilkeetä!

Joo. tätä omaa napaa[8|]

Mulla on sama juttu kunko monella: öisin valvotuttaisi ja päivällä on niin päikkärit paikallaan. Ja herkut: pitäis vältellä tuota kaupassa käyntiä, ettei tartu kaikki ihanuudet mukaan. Tänään ajattelin, että jippii, en käyny kaupassa ja ostanu herkkuja. No, sitten kuin huomaamatta, tein tuossa lettutaikinan, joka on nyt oloutumassa. Kohta on sitten lettuja, hilloa ja kermavaahtoa...[:)]

Jospas me loputkin alettais poksahdella. Jos ei muuten, niin vapun kunniaksi. Muut poksautelkoon samppakaljoja, me poksautellaan vattoja!!!
 
Jokohan täällä alkais tapahtua. Aamusta asti on harvakseltaan tullut harjoitussupistuksia. Sitten lähdin kaverin mukaan ostamaan yhtä lahjaa ja jäin muutamaksi tunniksi kaupungille hengailemaan ja odottamaan, että mies pääsee töistä. Kaupungilla sitten alkoi tuntumaan hirveetä paineen tunnetta tuolla alhaalla eikä kävelystä tahtonu tulla mitään. Nyt tulee noin 5 minuutin välein ehkä supistuksia?? Ne on paljon paljon voimakkaampia kuin harjoitussupistukset. Vatsa ei kovetu samalla tavalla ja nämä lähtee nousemaan tuolta ihan alhaalta ja sellainen aaltomainen kipu pyyhkäisee yli. Kipu tuntuu eniten alavatsalla ja alaselässä. Pitää lähteä tästä saunaan, ettei nämä vaan tähän loppuis vaan jatkuis vaan ja pian päästäis lähteen synnärille. Toivottavasti tässä olisi nyt tosi kyseessä!
 
Täällä ei taas niin minkäänlaisia tuntemuksia koko päivänä ja lähettiin sit tässä ehtoolla ulos syömään, ku MIES halus..itellähän ei yhtään tehny mieli..[:)] Ja alko ihme kipuilu..ihan oudoissa paikoissa, kummassaki persposkessa semmosta nippailua niinku sähköiskuja ois saanu, alaselkään sama homma ja toiseen reiteeen, ihan tohon ylös, sisäsyrjälle..Ja tuntuu jatkuvan vaan vaikka tässä istun.
Vauva kyl liikkuu siinä missä ennenki, ei osota rauhottumisen merkkejä!!

Sain muuten tädiltäni niin erikoisen ohjeen, miten voi vauhdittaa avautumisvaihetta.. [8|] omilla sormilla pitäs tehä kaheksikkoo tuolla kohdunsuulla, oli kuulemma saanu kätilöltään joskus tommosen neuvon ja testannu ja ei ollu si menny ku pari tuntia et oli menny lapsivedet...!mä si vaan olin ihan hoo-moilasena et millä helvetillä mä itteeni ees ylttäisin rönkkiin johonki kohdunsuulle asti?! muutenki tuntuu jotenki niin luonnottomalta ajatukselta, et ehkä jätän ees yrittämättä!!!

juu ja joku noista mahanahka-kivuista mainitsi..mulla on toisinaan ihan samanlaisia kipuja, yleensä herään niihin yöllä, ihan ku tota mahanahkaa venytettäs hullun lailla tosta navan yläpuolelta..ja siihen kohti mullekki on ny ihan vikoilla viikoilla tullu pari raskausarpeeki..hiukan harmittaa, jos tässä ny si menee viä koko maha repeemään, ennenku toi pikkumies suostuu tuleen ulos...[:@][:@] mulla on kyl hirmu ohut nahka just tossa kohtaa, ku oli napakoru ja annoin sen olla vissiin vähän turhanki pitkään..
 
Noniih illil, etköhän siekin kohta synnärille suuntaa nyyttiä hakemaan!![:D][:D] Ehkä päivän reissuilla oli vaikutuksensa!?[;)]

Paprikallekin tsemppejä! Jospa se nyt sielläkin lähtö koittais!?[:D]

Tääl on muutettu siskon apuna ja kanneltu jopa laatikoitakin, kasattu tv-taso ja muuta kivaa..[:D] mut eipä tässä ihmeitä merkkejä kyllä tuon Mossen ulostulosta taida olla.. Ei supistele, ei mitään tuntemuksia et lähtö ois ees suht lähellä.. Vihlonu on aika paljon alapäätä, mut johtuu varmaan ton Mossen heilumisista. Se on ollu koko päivän uskomattoman vilkkaalla tuulella, tuntuu et koko ajan se tuol masussa on heilunu jotain!! Et ei ainakaan oo rauhoittumisesta ollu tietoakaan..

Huomenna pitäis mennä jatkamaan muuttohommia.. Viel jäi kannettavaa, tosin huomenna on noita miehiä sen verran apuna, et ei noi varmaan anna miun paljoa kantamisiin osallistua..[:-] Täytyy sit keksiä jotain muuta missä voi olla avuksi, ettei mene vaan seisoskeluksi koko muutto..[:)]

Serafiina: Elä huoli, kyl se sielläkin pian alkaa tapahtumaan! [:)] Onhan täälläkin ollut niitä, keillä ei mitään oireita ole ollut ja silti yhtäkkiä se onkin menoa![:)] Jaksamista!! Tääl ei oo vielä muuta noista yliaikasuuksista infottu, kun että ens maanantaina kun on seuraava neuvola, niin varataan se yliaikakontrolli synnärille.. ja se yleensä on sovittu kuulemma siihen 10 päivää yli lasketun, eli sit miulla se ois keskiviikkona.. Jos nyt osasin laskea[8|] Mut katsoo nyt sitten, toimiiko se oikeesti niin.. Maanantaina varmaan tulee lisäinfoa neuvolassa tuosta..[:)] Tuskin täälläkään poksumista sitä ennen tapahtuu.. Heikolta ainakin näyttää...[8|]

Oih, ja onnittelut anelselle pojasta!![:D][:D] ja paljon onnea essi_:lle prinsessasta![:D] Ihanaa ihanaa!! Sit vaan muutkin nyt poksumaan täältä, ni päästään vauva-arkeen kaikki kiinni!![;)]
 
Illil Toivottavasti pääset nyt nyytinhakukeikalle!Pidän peikut pystyssä täällä [:D]

Anelselle Onnea pojasta!!!!

Mun massussa pikkunen touhuaa niin että ihan sattuu...no pitää tässä yrittää kuitenkin lähtee vetämään lonkkaa jos vaan onnistuu [:D] Hyvää yötä!
 
täällä polttelut senku jatkuu..ja jostain kumman syystä saa mut haluamaan seksiä...?! [:)] täytyy koittaa jos toi ukko innostus...viime kerralla ku tehtiin se ihan vaan sen takia, et jos sais jotain aikaseks tua alakerrassa...toisinsanoen makasin vaan lahnana alla ja komensin, et SIEMENET SISÄÄN![;)] eipä tosta kyl mitään mainittavaa apua ollu, mut ei kai se väärin ois harrastaa sitä ihan himon vuokski vaihteeks... :D

Ja tsemppiä paljon illil!!!![:)] toivotaan et pääset tositoimiin piakkoin.
 
Takaisin
Top