Viimeisin neuvolakäyntisi

Joo niillä on se tietty kierto minkä pituuden mukaan laskee, että jos on esim 40-50 pvän kiertoja kuten mulla niin ei LA voi pitää paikkaansa mitenkään.. yritin sanoa neuvolassa silloin että toi tammikuun la ei voi pitää mitenkään paikkaansa ja nauroinkin jopa sille silloin että ei mulla ovis silloin ollut noin aikaisin..
 
No harmi juttu etteivät uskoneet sua. Kaikkea hyvää kuitenkin odotukseen nyt ja tervetuloa hemimammoihin.:cat:
 
Äh, onpa ärsyttävää kun lasketaan noin pahasti väärin eikä uskota jos kierto ei ole sen 28 päivää. Voisivat laskea sen mukaan kuinka pitkä kierto on. Mutta pääset ainakin katsomaan vauvaa ilmaiseksi ylimääräisen kerran.
 
No harmi juttu etteivät uskoneet sua. Kaikkea hyvää kuitenkin odotukseen nyt ja tervetuloa hemimammoihin.:cat:

joo niinpä. Juu täällä helmikuisissa oon koko ajan ollut kun oon tiennyt ettei tämä tammikuinen ole ellei sitten päätä syntyä yhtä aikaisin kuin toinenkin lapsemme:grin
 
Äh, onpa ärsyttävää kun lasketaan noin pahasti väärin eikä uskota jos kierto ei ole sen 28 päivää. Voisivat laskea sen mukaan kuinka pitkä kierto on. Mutta pääset ainakin katsomaan vauvaa ilmaiseksi ylimääräisen kerran.

joo se on hyvä puoli :) ärsytti vaan ylimääräinen säätö,
Äsken kävin uusiksi verikokeessa ja eivät olleet laittaneet edes virtsakokeeseen lähetettä ja nyt koitan saada sen nopeesti neuvolasta koska tosiaan ke mennessä pitää olla seulontakokeet annettu muuten menee liian pitkälle jolloin niitä ei enää voida ottaa..
 
Ei kai se virtsanäyte liity siihen seulontaan, on muuten vaan alkuraskaudessa eli sen voi kai viedä myöhemminkin? Ainakin toivon niin, koska en mä sitä muistanut sillon verikoepäivänä ottaa ja vein sen vasta tänään.
 
Joo, virtsanäyte on vaan tulehdusten tms seulonta, ei liity muuhun seulontaan eli ei ole tarkkaa väliä milloin antaa.
 
Tänään oli eka neuvolakäynti. En päässyt omalle terkkarille, kun on kesälomilla. Sijainen oli aivan ihana nuori tyttö (tai nainen). Jäi hyvä fiilis käynnistä. Mäkin sain pahvisen äitiyskortin.
Vähän on kuitenkin huolta kun viikonloppuna oli melko kovat kivut ja vuotoa tuli pikkuisen (ei niin paljon kun menkoissa). Nyt ei ole pariin päivään ollut kipuja eikä vuotoakaan. Eilen tein vielä pari raskaustestiä, molemmat näytti plussaa. Ja raskausoireetkin on jatkuneet ainakin toistaiseksi.
Mulla kans yks km takana, tosin siitä on jo useampi vuosi.
Nyt ootellaan aikaa varhaisultraan, jossa kai sitten selviää oikeet viikot ja et onko tuolla ees mitään elämää. Mut terkkari sanoi, että hyvillä mielin.
Ollaan raskaana kunnes toisin todistetaan. Pelätään pahinta, mutta toivotaan parasta. Nyt vaan pitäisi saada jotain muuta ajateltavaa.
 
Ollaan raskaana kunnes toisin todistetaan.

itse pyrin noudattamaan tätä (ja samaa äitini hokee). Että niin kauan kuin ei selkeästi ole mitään vialla, niin luottaa siihen että on raskaana ja menee sen mukaan. Eipä siihen hirveästi edes pysty itse tässä vaiheessa vaikuttamaan, kävi miten kävi.
 
itse pyrin noudattamaan tätä (ja samaa äitini hokee). Että niin kauan kuin ei selkeästi ole mitään vialla, niin luottaa siihen että on raskaana ja menee sen mukaan. Eipä siihen hirveästi edes pysty itse tässä vaiheessa vaikuttamaan, kävi miten kävi.

No sehän se kun ei voi itse vaikuttaa. Koitetaan pysyä positiivisena.
Itse haluan lapsellisesti uskoa siihen, että se oma positiivinen asenne auttaa asioita menemään oikeeseen tai ainakin oikeampaan tai parempaan suuntaan.
 
Ei kai se virtsanäyte liity siihen seulontaan, on muuten vaan alkuraskaudessa eli sen voi kai viedä myöhemminkin? Ainakin toivon niin, koska en mä sitä muistanut sillon verikoepäivänä ottaa ja vein sen vasta tänään.

joo ei onneks kuulunut! Huh! :D
 
Mulla oli tänään eka neuvola, meni 1,5h :hilarious: meidän esikoisen lastenneuvolan ihana hoitaja oli sijaistamassa äitiysneuvolan puolella niin silläkin oli vähän opettelemista. Kysyi että sopiiko jos kurkataan ultralla, mikä oli ihan odottamaton plussa tähän käyntiin :grin mittoja ei ottanut kun sanoi ettei hallitse laitteita kovin hyvin, mutta syke näkyi ja oli kasvua tullut kuitenkin varhaisultrasta. Sain myös sovittua että pääsen ekaan ultraan keskussairaalalle, kun täällä tekevän lääkärin kanssa ei oikein tultu juttuun. Onneksi tämä hoitaja sanoi, että hän ymmärtää täysin, kun on kyseisen lääkärin kanssa muutaman kerran töitä tehnyt :woot:
 
käytiin nt-ultrassa. Pieni ei millään olisi halunnut herätä ja liikkua hyvään asentoon, heilutteli vaan nyrkkejä kun yritettiin heilutella :grin

mutta kaikki näytti olevan hyvin, vastasi hyvin viikkoja (varhaisultran mukaan olisi ollut 11+6, mutta oli kuulemma 12+2 kokoinen). Turvotusta tosi vähän (joku 1,2mm jos en väärin muista) ja kokoa pienellä hurjat 5,6cm.
Mies taisi jännittää enemmän ja oli jälkeenpäin silminnähden helpottunut kun kuultiin että kaikki on hyvin.
Nyt jatketaan kasvamista.:happy:
 
Mulla oli myös tänään nt-ultra ja hyviä kuulumisia onneksi :) kooltaan vastasi hieman isompaa, 12+2-12+4 riippuen mittaushetkestä ja vauvan asennosta, tänään on alkionsiirrosta 11+6. Niskaturvotus vähäinen. Kovasti hyppi ja potki, istukka on valitettavasti etuseinässä että varmaan vielä pitkään joutuu odottamaan ennen kuin liikkeet tuntee.
 
13+3 tänään. Aamulla oli neuvola. Olin kauhuissani kun 3kg oli tullut lisää painoa:wideyed: viime raskaudessa tässä vaiheessa oli vasta tullut kilo ja nyt juoksen 3krt/vkossa toisin kuin silloin ja syön terveellisemmin. Jotenkin otan paljon raskaammin mun kehon muutokset kuin edellisissä kahdessa raskaudessa:oops:
Th ei meinannut löytää sykeääniä, tiesin että vauva on ihan alhaalla ja etsi ihan liian ylhäältä aluksi. Sitten löytyi ja syke 160+ :)Muutetaan toiselle paikkakunnalle niin neuvola vaihtuu sitten ensi kerralla. Vähän haikein mielin kun oon tykännyt tosta meidän neuvolasta vaikka oma vakkari terkka ei ollutkaan parilla viime käynnillä.
 
Mulla oli pari päivää sitten toinen neuvolakäynti. 15+2. Meillä taas terkka etsi liian alhaalta sydänääniä, niin ei meinannut löytää. Pyysin että saan itse etsiä. Kotidoplerin ansiosta tiesin suurinpiirtein, mistä ne löytyy. Ja hyvin kuului.
Painoa viimekerrasta tullut mulle myös 3kg. Aika kova alku. Yleensä alussa mulla ei ole tullut painoa pahoinvoinnin vuoksi, mutta nyt olen jatkuvalla syömisellä onnistunut pitämään pahan olon pois. Se tosiaan tarkoittaa sitä, että vatsa ei saa olla yhtään tyhjillään. Kolmen viikon päästä on eka lääkäri.
 
Mä en oikein välitä neuvola käynneistä, kiva kun seuraavaan on kuukausi aikaa. Ultrassa kävin ja siellä oli kaikki hyvin ja riskiarvot matalat.
 
Mäkään en tykkää jutella niiden neuvolatätien kanssa, tuntuu vähän et ne kyttää kaikenlaista. Mut maassa maan tavalla, täytyy tottua siihen.
 
Mä taas odotan ihan innolla et pääsen taas neuvolaan ja muihin juttuihin mitä tähän raskauteen kuuluu :woot:
 
Takaisin
Top