Viimeisin neuvolakäyntisi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
Neuvola laskee että la olisi melkein viikon aiemmin, joten eka neuvola oli jo viime viikolla. Neuvolan terkkari oli mukavan oloinen ja hänellä oli maalaisjärkeäkin. :) Sain myös lähetteen raskausfyssarille, jos vaikka sieltä saisi apua liitoskipuihin. Muuten oli ihan peruskäynti. Kyseli kuulumisia ja vastasi kysymyksiin. Ei ryhtynyt luettelemaan mitä kaikkea ei suositella, kysyi vain onko suositukset tiedossa.
 
Neuvola laskee että la olisi melkein viikon aiemmin, joten eka neuvola oli jo viime viikolla. Neuvolan terkkari oli mukavan oloinen ja hänellä oli maalaisjärkeäkin. :) Sain myös lähetteen raskausfyssarille, jos vaikka sieltä saisi apua liitoskipuihin. Muuten oli ihan peruskäynti. Kyseli kuulumisia ja vastasi kysymyksiin. Ei ryhtynyt luettelemaan mitä kaikkea ei suositella, kysyi vain onko suositukset tiedossa.

Onpa kiva, että pääset raskausfyssarille! :) Tollasia pitäis tarjota myös synnytyksen jälkeen.
 
Onpa kiva, että pääset raskausfyssarille! :) Tollasia pitäis tarjota myös synnytyksen jälkeen.

Ehdottomasti samaa mieltä! Joissain maissahan se äitiysfyssari kuuluukin pakettiin samalla tavalla kuin Suomessa jälkitarkastus. Vastaava olisi hyvä ennalta ehkäisevä käytäntö Suomessakin.
 
käytiin tänään ekalla neuvolakäynnillä (8+0).
ihan mukavan oloinen neuvolatäti, hieman nuori mutta eiköhän osaa asiansa. Ei hirveästi ole vertailukohtaa :grin

ensi viikolla pääsen varailemaan ultra-aikaa sitten.
 
Meillä ensimmäinen neuvola on kuulema puhelimen välityksellä, ne soittaa minulle ensi viikolla ja pissanäyte pitää viedä
 
Tänään varattu neuvola-aika ja kuukauden päähän meni 24.7. Täällä toivotaan että olis skarppi terkka sateenkaariperheiden kanssa :smiley-angelic001
 
Meillä ensimmäinen neuvola on kuulema puhelimen välityksellä, ne soittaa minulle ensi viikolla ja pissanäyte pitää viedä

Oho onpas erikoinen, en oo kuullut aiemmin että neuvolan käyntejä voisi pitää puhelimitse :wideyed:
 
Olisi kyllä hienoa, jos täälläkin olisi raskausfyssari kaikilla. Ekassa raskaudessa mun liitoskipuja ei otettu tosissaan vaan väitettiin selkäkivuiksi niin en niihin saanut edes kunnollisia neuvoja. :meh:

Kuulostaapa oudolta että neuvola ois puhelimen välityksellä. Onkohan se vielä koronan vuoksi.
 
Oho onpas erikoinen, en oo kuullut aiemmin että neuvolan käyntejä voisi pitää puhelimitse :wideyed:
Olisi kyllä hienoa, jos täälläkin olisi raskausfyssari kaikilla. Ekassa raskaudessa mun liitoskipuja ei otettu tosissaan vaan väitettiin selkäkivuiksi niin en niihin saanut edes kunnollisia neuvoja. :meh:

Kuulostaapa oudolta että neuvola ois puhelimen välityksellä. Onkohan se vielä koronan vuoksi.

Koronan takia :meh:
Netin kautta pitää täyttää jotain esitietolomakkeita ennen soittoa:confused:
 
Höh, tylsää ettei koronan takia pääse vieläkään oikeasti neuvolaan. :/ Toivottavasti loput käynnit on normaalisti.

Meillä sai tulla mies mukaankin ekalle käynnille. Ultrasta en tiedä, saako sinne tulla. Onko muilla jotain rajoituksia neuvolan suhteen koronan takia?
 
Joo on kyllä tylsää että jossain vieläkin noin tiukat koronarajoitukset :meh: meilläkin saa mennä paikan päälle ja itse pyysivät että mies saa tulla mukaan.
 
Meillä ekasta neuvolasta jo huomenna viikko. Etukäteen netissä lappusten täyttöä mitä osaa käytiin läpi. Aika infokerta ja uusien aikojen varausta. Kesti noin 50min kun ei keksitty enempää kysymyksiä :laughing002 ens viikolla labra-aika.
 
Onkohan ketään muuta joka ei ole vielä edes varannut neuvolaa? Mä tässä mietin milloin olis pakko viimeistään varata, nyt vasta toki 6+0 mutta kai sitä pitäis varmaan viimeistään ens viikolla soittaa. Haluaisin jättää vasta varhaisuä jälkeen, mutta täytyy kai hoitaa aiemmin..
 
Onkohan ketään muuta joka ei ole vielä edes varannut neuvolaa? Mä tässä mietin milloin olis pakko viimeistään varata, nyt vasta toki 6+0 mutta kai sitä pitäis varmaan viimeistään ens viikolla soittaa. Haluaisin jättää vasta varhaisuä jälkeen, mutta täytyy kai hoitaa aiemmin..

Eihän sillä periaatteessa itelläkään olis ollu kiire, kun vasta viikolla 9+ on mullakin eka, ite soitin vaan siks melkein heti plussan jälkeen, kun on kesäloma-aika, arvelin että on tiukkaa sitten saada myöhemmin itelle hyvin sopivaa aikaa :rolleyes: mutta yleensähän se eka on 8+ tai 9+ viikoilla, riippuen toki neuvolasta ja onko eka, niin ehkä olisin jo yhteydessä kuitenkin niin on helpompi sitten saada aika. Toki ymmärrän jos ei haluais sitte perua jos ultrassa onkin huonoja uutisia, mutta toisaalta voi kai sielläkin käydä keskustelemassa keskenmenosta ja jatkosta jos niin huonosti käy?
 
Mulla on eka neuvola-aika 14.7. eli mun laskelmien mukaan sitten olisi 8+6. Käsittääkseni tässä muutaman vuoden aikana on paperiset/pahviset äitiyskortit ovat jääneet historiaan? Ainakin pyydettiin kirjautumaan johonkin nettisivustolle ja kirjoittamaan sinne tiedot.
 
Takaisin
Top