Viimeisin neuvolakäyntisi

Niin mitenköhän ton neuvolakortin kanssa on muualla? Espoossa oon kyllä niitä nähnyt vielä tänä vuonna paperisena. Mutta jossain kai on sähköisenä tai ainakin jotain huhuja oon kuullut.

Täytyypä ens viikolla soitella aikaa neuvolaan..
 
Mulla on eka neuvola-aika 14.7. eli mun laskelmien mukaan sitten olisi 8+6. Käsittääkseni tässä muutaman vuoden aikana on paperiset/pahviset äitiyskortit ovat jääneet historiaan? Ainakin pyydettiin kirjautumaan johonkin nettisivustolle ja kirjoittamaan sinne tiedot.

Riippuukohan synnäristä/sairaanhoitopiiristä? Ainakin mulla oli esikoisesta vielä pahvinen (syksyllä 2018 saatu). Toki onhan siitäkin kohta kaks vuotta aikaa :hilarious: muistelen että sillon jo olis osalla ollu joku sähköinen systeemi jossain päin Suomea :dontknow
 
Riippuukohan synnäristä/sairaanhoitopiiristä? Ainakin mulla oli esikoisesta vielä pahvinen (syksyllä 2018 saatu). Toki onhan siitäkin kohta kaks vuotta aikaa :hilarious: muistelen että sillon jo olis osalla ollu joku sähköinen systeemi jossain päin Suomea :dontknow
Se voi kyllä olla, että riippuu sairaanhoitopiiristä :happy119 toisaalta mun mielestä olis kiva saada vielä se vanha pahvinen äitiyskortti, kun siinä on oma fiiliksensä, mutta mennään tolla sähköisellä nyt :dance008
 
Me saatiin pahvinen äitiyskortti, mutta kaikki kirjataan myös sähköisesti. Äitiyskortin ulkoasu oli vielä vuodesta 2016 muuttunut! :D

Mulla oli tänään lääkärineuvola ja siellä terveydenhoitaja mulle sanoi, et pidä tämä aina mukanasi, varsinkin nyt kesäaikaan jos reissataan oman alueen ulkopuolella. Kuulemma kaikkialla ei ole pääsyä toisen sairaanhoitopiirin raskaustietoihin tms. Mut tosiaan painotti sitä tärkeenä ja "vakuutuksena", et on matkoilla mukana äitiyskortti.
 
Varmaan riippuu paikkakunnasta tai sairasnhoitopiiristä tms. tuo että onko pahvinen vai vain sähköinen. Me saatiin vielä pahvinen, mutta ennen ultraa käskettiin silti täyttämään sähköistä.
 
Meillä on myös pahvinen. Esitietolomakkeen täytin netissä, mutta muuten ei kai ole mitään sähköistä systeemiä.
 
Lisäyksenä vielä omaan juttuun, mulla oli siis pahvinen ja tosiaan kehotettiin pitämään aina mukana, jos sattuu jotain niin saavat tiedot siitä, kun ei nuo potilastietosysteemit mitään niin valtakunnallisia ole. Lisäksi meillä oli synnärin valinnasta riippuvainen pitikö sinne esitiedot laittaa netissä vai paperilla, täällä kun voi valita kahden paikan välillä. Mutta tosiaan neuvolaan ei ainakaan nyt ilmoitettu että pitäisi mitään itse täyttää etukäteen. Toki mun tiedot pitkälti sieltä löytyy ennestään kun on yksi muksu jo.

Musta on kiva saada se pahvinen kortti, onhan siinä erilainen fiilis :) ja aivan ihanaa kun mun eka neuvola on eri hoitajalla kuin muut, tuo jolle meen ensin on meillä muksun neuvolassa ja se on ihan super. Täällä kuitenkin tieten lähtökohtaisesti odottavat äidit ja lastenneuvolat on erillä, synnytyksen jälkeen ekan tarkastuksen käy kotona tekemässä se odotusajan hoitaja, sitten vaihtuu.
 
Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola, 8+1. Jännitti, koska ensimmäinen raskaus kyseessä ja kaikki on niin uutta!
Terveydenhoitaja oli tosi mukava ja ystävällinen, kaikki meni hyvin. Vastoin odotuksiani, päästiin myös ultralla kurkkaamaan, että kaikki on hyvin! :smiley-bounce012 Syke näkyi, ja kaikki oli siis hyvin, vaikka pientä vuotoa oli pari viikkoa sitten. Jee! :smiley-ashamed004
Ultralaite oli tosi vanha, ja kuva epäselvä, mutta hoitaja väläytti mahdollisuutta että siellä voi olla kaksikin sikiötä/on voinut olla! Näin maallikon silmin, selkeästi tietyssä kulmassa kuvassa näkyi kaksi erillistä osaa/pussia tms. Tarkemmin nähdään vasta elokuussa, kun on nt-ultra lääkärin tekemänä, ja paremmilla vehkeillä. Aika huikeeta!
Ei oltu miehen kans ees kovin yllättyneitä/järkyttyneitä tms, jotenkin kokoajan ollu semmonen aavistus, että siellä vois olla kaks. Mun suvussa on myös kaksosia äidin sekä isän puolella. :laughing002
Saapa nähdä, miten malttaa oottaa elokuuhun asti. Käytiin jo kerran varhaisultrassa yksityisellä ihan alkuun, niin ei vihtis toista kertaa enää käydä. Sillon lääkäri ei kyllä sanonu mitään tommosta, mutta siinä koko käynnissä kesti 10min, että ehkä hän ei ehtinyt katsoa kunnolla. :dance008 Käytiin myös tosi aikasin, 5+6.

Ps. Olisko jollakin ultrakuvaa kaksosista ihan alkuajalta? Ois kiva nähä, ja vertailla näkemääni! :excited001 Googlettamalla se yks kaksosten ultrakuva alkuraskaudelta näytti kyllä täsmälleen samalta, kuin mitä ultralaite näytti eilen.
 
Eilen kävin ekassa neuvolassa. Sain pahvisen äitiyskortin. Täällä on sama terkka lasten ja äitiysneuvolassa, joten oli entuudestaan tuttu. Juteltiin ja lopuksi kuunneltiin vielä sykekin, joka kuului. Viikkoja eilen 9.3.
 
Mulla oli tänään eka virallinen neuvola ja vauva vastasi ultrassa viikkoja 8+6, eli alkuperäinen aavistus mulla pitikin paikkansa :Heartred Sydän jyskytti hienosti ja saan alkaa varailemaan nt-ultraan aikaa. Tällä kertaa joudun Ouluun asti kun lähempänä ei ollut enää mahdollista päästä, ens viikolla käyn ottaa verikokeet sitä varten. :)
 
Tänään oli eka neuvola, en saanut pahvista äitiyskorttia. Terkkari myös kyseli kokeillaanko kuunnella sydänääniä ja yritettiin, mutta ei saatu kuulumaan.
 
Mää odotan ekaa lasta ja eka kertaa kirjotan täällä foorumilla.Eka neuvolasta ei jäänyt kovin hyvä fiilis terkasta.Vaikutti kylmäkiskoiselta ja täysin tunteettomalta kun esim kerroin että pelkään keskenmenoa niin vastasi vaan "tilastollisesti 15% raskauksista menee kesken".Oon miettinyt et voisinko vaihtaa terkkaa,vai olinko ite vaan niin jännittynyt et koko tilanne vaikutti oudolta..
 
Mää odotan ekaa lasta ja eka kertaa kirjotan täällä foorumilla.Eka neuvolasta ei jäänyt kovin hyvä fiilis terkasta.Vaikutti kylmäkiskoiselta ja täysin tunteettomalta kun esim kerroin että pelkään keskenmenoa niin vastasi vaan "tilastollisesti 15% raskauksista menee kesken".Oon miettinyt et voisinko vaihtaa terkkaa,vai olinko ite vaan niin jännittynyt et koko tilanne vaikutti oudolta..

Tervetuloa :greet025 onpa inhottavaa että tollanen olo jäi ekasta neuvolasta. Ei niissä monesti kovin ihmeitä oo (ainakaan mulla ei esikoisen kanssa) mutta tottakai huolet pitäis minusta ainaki kuunnella kunnolla eikä vähätellä. Toki voi olla, että yritti vaan omalla tavallaan tilastoilla vähentää sun huolta? Mutta käsittääkseni vaihtoa voi pyytää, toki voi riippua neuvolasta ja resursseista mutta jos siltä tuntuu niin kysy ainakin. Neuvolan pitäisi olla sellanen paikka missä voit puhua kaikista huolista niin että sua myös kuunnellaan. Mulla on kans terkka vähän sellanen nihkeä, mutta kuitenkin otti esikoisen aikana kiinni mun huolista mm. vauvan koon suhteen, vaikka sanoikin kyllä koko ajan että ei pitäis olla mitään hätää.
 
Tervetuloa ja onnea Ruttu83. :) Kannattaa ainakin kysyä saisiko vaihdettua, jos ei tunnu hyvältä. Olisi kuitenkin tärkeää että neuvolassa tuntuu hyvältä puhua.

Höpöttelen ultrakuulumiset tänne, kun ei jaksa tehdä niille omaa ketjua. Tänään oli nt-ultra. Kaikki näytti olevan hyvin. :love017 Yllätyksekseni la aikaistui. Tai no, jäi siihen mitä neuvolassa on laskettu. Olin vaan ultraan asti varma että menee jos ei helmikuulle niin ihan tammikuun loppuun. No la onkin nyt 26.1. Tänne silti jään, kun tänne olen juurtunut. Tuntuu vaikealta vaihtaa tässä kohtaa ryhmää.
 
Minä sain pahvisen kortin. :happy:Meillä ei ollut eka käynti neuvolassa vaan ne soitti minulle ja käytiin läpi kaikki kysymykset puhelimitse ja sitten kävin neuvolassa hakemassa kortin ja muut paperit(olen töissä samassa talossa) seuraava käynti on sitten paikanpäällä
 
Täällä oli myös ensimmäinen neuvola eilen ja pahvinen kortti tuli :) Neuvolahoitaja oli todella ystävällinen ja jopa lässytti hieman, ehkä kuitenkin mielummin noin päin kuin että olisi tympeä :D

Itse neuvola tuntui omalla kohdalla olevan vähän turha kun olen aina ollut perusterve, normaalipainoinen ja kaikki arvot viitteiden sisällä. Siinä ei hirveästi itselle sisältöä tullut kun hän yritti kovasti keksiä mistä puhuisi ja varmisteli että eikö varmasti ole edes allrgiaa. No kun ei ole :D
 
Soittelin tänään neuvolaan, eka käynti ensi viikon tiistaina, eli 21.7. Etukäteen pitää netissä täytellä lomakkeita.
 
Helllkkarin neuvola!!! Mun ekalla neuvolakäynnillä siis mun LA laskettiin AIVAN väärin, 25.1 neuvolan mukaan. Ja mun mukaan se olis 11.2 niin nyt äsken NT ultrassa sanottiin että olen liian aikaisin siellä ja piti varata uusi aika!! Tämän lisäksi verikokeet seulonnasta pitää tehdä uusiksi koska nekin on otettu liian aikaisin!!!! Ja niitä ei voi ottaa liian myöhään niin pikkaisen tuli niihin kiire!! Viim ens ke pitäis ottaa. Onneksi thank god sain ajan maanantaille!! Siis ei helkkari kun ärsyttää!!! Ja siis tää kätilö laski et olisi LA 7.2 mitä en usko koska oon 100 varma milloin oli ovis ja milloin olin yhdynnässä :D
Mutta siis aaaargghhh!!!!!
 
Hä, outoa et ne laskee väärin.Nyt tulee "ylimääräistä" odotusta,koita kestää.Mullaki oli väärin laskettu mut töppäsin kyllä ite.
 
Takaisin
Top