Viimeisin neuvolakäyntisi

Mää kävin jo ekassa neuvolassa. Perus neuvolan ekakäynti. Verenpaino oli normaali-ihminen hyvä, mutta mulle korkea. Oli pakko heti testata tänään töissä ja oli taas se mun normaali. Eli näyttää siltä että tässäkin raskaudessa mulla valkotakiisyndrooma. Täytyy varmaan taas ruveta mittailemaan ite ne ennen neuvolaa.. ite syön terveellisesti, mutta hb oli yllättäen viitearvojen alla! Täytyy varmaan kiinnittää huomiota millon syön maitotuotteet :eek:
 
Minäkin soitin neuvolaan heti rv 4+1. Sain aiempien asioiden takia varhaisraskauden ultran 8+ viikolle ja terkka käynnin 10+. Oletin, et ne ois ollut jo vähän aiemmin.
 
Minäkin soitin neuvolaan heti rv 4+1. Sain aiempien asioiden takia varhaisraskauden ultran 8+ viikolle ja terkka käynnin 10+. Oletin, et ne ois ollut jo vähän aiemmin.


Mulla oli nyt näin aikasin, koska mulla yllätysraskaus ja täyty saada järjestymään neuvolalääkäri jossa ultra jotta saadaan viikot tietoon. Eka neuvola on kyllä varsinkin esikoista odottaville myöhään, kun haluaa kaikki mahdolliset tietää :)
 
Tänään varasin ekan neuvolan. Aika vasta tammikuun 22. päivä. Mua ei kyllä yhtään haittaa, että menee niin pitkälle, taitaa olla viikko 9+ sillon.
 
Tammikuun puolivälissä mulla.
Mul viikot epäselvät kun ylläriraskaus ja kierto tosi vaihteleva
 
Tammikuun loppupuolelle varattiin mun eka neuvola. Halusin ennen joululomia saada ajan varattua jo valmiiksi. Sain kuitenkin ohjeet jo mm. ruoka-aineisiin sähköpostitse, eli se on mielestäni hyvä. Oikeastaan oleellisimmathan tässä vaiheessa on nuo ruoka- ja juomarajoitukset sekä ravintolisät.
 
Tänään käytiin ekassa neuvolassa. Eipä tullut paljoa mitään uutta. Lappusia ja esitteitä kyllä tutustuttavaksi ja ahdistavan paljon verikokeita tiedossa :grumpy: Tätikään ei ollut ihan mun mieleinen.
 
Tänään käytiin ekassa neuvolassa. Eipä tullut paljoa mitään uutta. Lappusia ja esitteitä kyllä tutustuttavaksi ja ahdistavan paljon verikokeita tiedossa :grumpy: Tätikään ei ollut ihan mun mieleinen.

Kurjaa ettei täti ollut mieleinen. Se vaikuttaa kuitenkin paljon siihen mitä saa neuvolakäynneistä irti.
 
Tänään käytiin ekassa neuvolassa. Eipä tullut paljoa mitään uutta. Lappusia ja esitteitä kyllä tutustuttavaksi ja ahdistavan paljon verikokeita tiedossa :grumpy: Tätikään ei ollut ihan mun mieleinen.

Mulla oli esikoista odottaessa sellanen terkkari, ettei kemiat menny yhteen. Stressasin tulevaa käyntiä jo monta päivää etukäteen ja suurinpiirtein painajaisia nähden. Mitään sille ei tehnyt mieli kertoa ja sitten jos jotain oikeasti vaivaavaa juttua koitti kysyä niin vastaus oli vähättelevään sävyyn ympäripyöreää mutinaa, että voihan se olla noin tai voihan se olla näinkin. Opin jo esittämään kysymykset rautalankaversiona mitä ei pitäs voida tulkita väärin eikä olla vaihtoehtoja vastaukselle, mutta ei auttanut. :shifty: Täällä oli vaan yks äitiysterkka, mutta päätin jo että jos toiste tulee tarve niin yritän järjestää vaihdon, jos vaan mitenkään onnistuu. Nyt kun kävin katsomaan tietoja aikaa varatessa niin huomasinkin sen tädin jääneen eläkkeelle tässä välissä. :hello2:dance008
 
Mulla ei kans käyneet kemiat yhteen esikoista odottaessa neuvolan terkan kanssa. Nyt oyysin toista, huomenna näkee miten tullaan toimeen :)
 
Mää jouduin kans vaihtaan tsekkaa esikoista odottaessa. Lähdin kerran itkien neuvolasta. Autossa itkiessä mietin, että ei tämä näin voi mennä, tämähän pitäis olla elämän onnellista aikaa. Samalla soitinkin sitten neuvolaan ja vaihdoin ajan loppuviikolla, kun tiesin tämän itkettäjäterkan olevan sillon pois. Sainkin sitten ihanan terkan. Sitten onkin ollut paljon erierveydenhoitajia ku ollaan muutettu ja on ollut sijaisia jne. Muita yhtä kauheita ei onneks ole tullut vastaan. Nykyinen tarkka on hyvin jämpti, halki, poikki ja pinoon tyyppinen. Mutta toisaalta just mun tyylinen :)

Mutta meidän lasten terkka on erikoinen, en osaa yhtään sen kans puhua. Mutta onpa neuvolakäynnit nopeaa käyty :p
 
Mites se nyt käytännössä menee, että kuinka kauan samalla terkalla käydään? Vielä silloinkin kun lapsi syntyy?
Mulla ei siis ollut mitenkään inhottava, mutta tosi hidastahtinen hymistelijä. Ei tuntunut yhtään omalta ja ei tee mieli puhua sen enempää kuin on välttämätöntä.
 
Mites se nyt käytännössä menee, että kuinka kauan samalla terkalla käydään? Vielä silloinkin kun lapsi syntyy?

Riippuu ilmeisesti paikkakunnasta ja neuvolasta. Meillä oli esikoisen aikaan äitiysterkka ja lastenterkka, mutta nyt toi "lasten"terkka hoitaa myös äitiysneuvolan. Niin ja vissiin myös peruskoulun osalta koulutarkastukset ellen ole ihan väärässä. :grin :confused004
 
Tosiaan riippuu paikkakunnasta. Meillä menee niin että äitiysterkka on raskausajan ja hän tekee sen 1. käynnin synnytykseen jälkeen. Sitten siirrytään lastenneuvolan puolelle. Kun synnytyksestä on kulunut noin 2kk niin on Jälkitarkastus äitiysneuvolassa.
 
Takaisin
Top