Viimeisin neuvolakäyntisi

Varasitteko neuvolassa jo ajan np-ultraan? Jos niin mille rv saitte? En enää muista edellisistä raskauksista.

Meillä se ultra-aika tulee sit postissa kun neuvolasta laitetaan lähete keskussairaalalle :)

Varasitteko neuvolassa jo ajan np-ultraan? Jos niin mille rv saitte? En enää muista edellisistä raskauksista.
Helsingissä nykyään saa varata itse itselleen sopivan ultra-ajan ekan neuvolakäynnin jälkeen. Se varausohjelma antaa siis varata vain tietyiltä viikoilta niin, että ultrassa on sitten oikeat viikot. Mä varasin itselleni eilen ajan noin kuukauden päähän. Silloin pitäisi olla rv 11+6.

Mulla oli eilen eka neuvola. Samaa mitä ylläkin jo mainittu, papereiden täyttöä ja edellisten raskauksien/synnytyksien läpikäynti. Verenpaineet mulla on aina aika matalat, nytkin olivat 93/63, että ei ihme että entisestään vähän heikottaa... Jospa ne tuosta hieman nousisi.
Ensi tiistaina neuvolan varhaisultra, sieltä sitten lähetteet verikokeisiin ja np-ultraan.

Hei te, jotka olette ehtineet käydä jo ekassa neuvolassa, mitä teille sanottiin kahvin juonnista? Mua vähän ihmetyttää, kun terkka sanoi, että uusien ohjeiden mukaan kahvia ei suositella odottajille enää ollenkaan, kun aikaisempi suositus on ollut max. 2 kuppia päivässä. Mihinkään eviran sivuille tai muihin luotettaviin lähteisiin tää kahvin välttämisen suosittelu ei kuitenkaan ole ainakaan vielä ilmestynyt. Miten siis on, puhuiko mun terkka ihan höpöjä vai onko tällainen suositus nyt oikeasti annettu?

Hei te, jotka olette ehtineet käydä jo ekassa neuvolassa, mitä teille sanottiin kahvin juonnista? Mua vähän ihmetyttää, kun terkka sanoi, että uusien ohjeiden mukaan kahvia ei suositella odottajille enää ollenkaan, kun aikaisempi suositus on ollut max. 2 kuppia päivässä. Mihinkään eviran sivuille tai muihin luotettaviin lähteisiin tää kahvin välttämisen suosittelu ei kuitenkaan ole ainakaan vielä ilmestynyt. Miten siis on, puhuiko mun terkka ihan höpöjä vai onko tällainen suositus nyt oikeasti annettu?
Miul on huomenna eka neuvola. Voin kysyy miun terkkarin mielipidettä/tietoo tosta kahviasiasta. Ite oon kyl eläny siinä 2kuppia/päivä tiedossa tähän asti.
Onko keltään muuten kuunneltu ekassa neuvolassa vielä sydänääniä? Mulla siis 8+2 huomenna. Olis niin kiva jos niitä vois jo kuulla, ni sais ehkä jonkun rauhan ku tuntuu et onkohan tuolla mahassa oikeesti ketään. Sit taas toisaalta tiedän ettei ne välttämättä edes kuuluis näin alussa.

Niin ton mä jo katoinkin, mutta siinä on just toi 200 mg kofeiinia päivässä, eli kaksi kuppia kahvia. On kyllä päivitetty aika hiljattain toi lista, joten mietityttää voiko tosiaan olla näin lyhyen ajan sisällä tehty linjan muutos kofeiinissa?o_O Terkka oli kuitenkin tosi selkeä, että en mä väärinkään sen puheita voinut käsittää. Mietin vaan, että onkohan se voinut itse jotenkin sekoittaa asioita tai käsittää väärin.

Kyllähän siellä PITÄIS neuvoa virallisen linjan mukaan, mutta oman kokemuksen perusteella voin sanoa, että moni höpöttelee ihan omia mielipiteitään totuuksina :) Ja kyllähän iltapaskojen lööpit huutaisi jos asia olisi muuttunut, suomalaiset kun ovat kahvikansaa... Muualla maailmassa on kyllä monesti kofeiini täysin kiellettyjen listalla ja esimerkiksi meikkaaminen, hiuslakat, hiusvärit yms.

Pistetään nyt tähän meuvolakeskusteluun, että esimerkiksi imetyksen suhteen kannattaa luottaa ennemmin imetyksen tuen ohjeisiin, joistain neuvoloista saa todella huonoa imetysneuvontaa ja huonoimmassa tapauksessa imetys tyssää niihin huonoihin neuvoihin :(

Mulle sanottiin neuvolassa, että on toi max 2 kuppia päivässä. :D

Mulla oli kans tänään eka neuvolakäynti. Eihän siellä tosiaan tässä vaiheessa mitään niin ihmeellistä tapahtunut, mutta ihan mielenkiintoista ensikertalaiselle . Sain lähetteet labraan ja ultra-ajan pääsen varailemaan netin kautta, kunhan lähete on ehditty käsitellä. Ultra-aika menee todennäköisesti n. syyskuun puoliväliin.

Tänään oli eka neuvola. Kahvista sanottiin et eviran sivuilta löytyy ne viralliset ohjeet ja 2kuppiahan siellä lukee. Mulle oli laskenu lasketunajan 31.3, mitä ihmettelen ku ite vaikka miten lasken ni saan 2-4.4. Onkohan puhelimessa kuullu edellisten kuukautisten alkamispäivän väärin? En tajunnu ees varmistaa sitä, mut viimeistään np-ultrassahan se tarkentuu.

Hei mun käskettii täyttää netissä jotain tietoja ennen seuraavaa neuvolaa joka ens maanantaina. Mikähän sivu se ois voinu olla?? En muista yhtää.

Mä oon monta päivää yrittäny soittaa omaan neuvolaan, mut ei sieltä kukaan vastaa, kuuluu vaan vastaajan viesti, jonka mukaan siellä pitäis kyllä jonkun olla tällä viikolla. Ärsyttävää. Saattaa vähän kiire tulla saada aikaa, kun 6+6 tänään viikkoja, kun eikös se jossain 8-9 viikoilla oo se eka käynti :o No, huomenna uudestaan puhelin käteen. Huvittais kyllä yhtään joka hiton aamu herätä turhan takia, ku sais nukkua tätä öklötystä pois.

Eilen kävin ekalla käynnillä. Sain ajan todella nopeasti kun viime torstaina soitin.
Ihan perusjuttujahan tuolla taas oli. Hirveästi täytettiin papereita ja kyselyitä. Ekat Labrat on varattu ja nyt odotellaan aikaa np-ultraan, mutta kuukauden päähän se suurinpiirtein menee.
Neuvolassa oli uusi tietokonejärjestelmä niin millään ei meinannut saada syötettyä noita viikkoja oikein kun ohjelma heitteli niitä ties mihin kun oli syötettynä edelliset kuukautiset ja korjatut viikot.

Takaisin