Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Nyt on pakko linkata teille tää Reiman x Moomin baby box https://www.reima.com/fi/Vauvanvaatteet/Villa--ja-fleecehaalarit/Reima-Baby-Box/p/999950-WNTR

Mun on varmaan pakko hankkia tää, oon viime vuosina vähentynyt huomattavasti muumituotteiden hankkimista, mutta tässä en ehkä pysty vastustamaan. Vaikka hinta onkin sen 200€ 😅 Muutenkin näyttää olevan aivan ihania muumikuosjea Reimalla, toivottavasti löytyisi käytettyinä 🙏Pitääpä vinkata perheelle/ystäville, että tälläsen voisin haluta 🤭
 
Nyt on pakko linkata teille tää Reiman x Moomin baby box https://www.reima.com/fi/Vauvanvaatteet/Villa--ja-fleecehaalarit/Reima-Baby-Box/p/999950-WNTR

Mun on varmaan pakko hankkia tää, oon viime vuosina vähentynyt huomattavasti muumituotteiden hankkimista, mutta tässä en ehkä pysty vastustamaan. Vaikka hinta onkin sen 200€ 😅 Muutenkin näyttää olevan aivan ihania muumikuosjea Reimalla, toivottavasti löytyisi käytettyinä 🙏Pitääpä vinkata perheelle/ystäville, että tälläsen voisin haluta 🤭
On kyllä soma! Näin juuri jouluna sukulaisten vauvoilla Martinexin Muumi-vaatteita. Oli tosi kivan näköisiä ja vissiin kuitenkin ihan kohtuuhintaisia. Vinkiksi, jos Muumit kiinnostaa 😊

Meillä viimeisin hankinta on H&M Mandalorian setti. Näin somessa ja esikoinen (sekä mun isä) on faneja, niin en malttanut olla hankkimatta. Oli verkosta jo loppu, mutta sisko sai viimeisen kappaleen myymälästä Triplasta, niin nyt on odottamassa. Esikoiselle siinä fanituksen kohde on erityisesti Baby Yoda (joo, tiedän nimen, mutten spoilaa, jos osa seuraa sarjaa 🤭) ja tää oli just Baby Yoda setti, missä body, housut ja maailman söpöin pipo!
 

Liitteet

  • hmgoepprod.jpeg
    hmgoepprod.jpeg
    37.2 KB · Katsottu: 9
On kyllä soma! Näin juuri jouluna sukulaisten vauvoilla Martinexin Muumi-vaatteita. Oli tosi kivan näköisiä ja vissiin kuitenkin ihan kohtuuhintaisia. Vinkiksi, jos Muumit kiinnostaa 😊

Meillä viimeisin hankinta on H&M Mandalorian setti. Näin somessa ja esikoinen (sekä mun isä) on faneja, niin en malttanut olla hankkimatta. Oli verkosta jo loppu, mutta sisko sai viimeisen kappaleen myymälästä Triplasta, niin nyt on odottamassa. Esikoiselle siinä fanituksen kohde on erityisesti Baby Yoda (joo, tiedän nimen, mutten spoilaa, jos osa seuraa sarjaa 🤭) ja tää oli just Baby Yoda setti, missä body, housut ja maailman söpöin pipo!
Martinexilla on kivoja muumikuoseja, mutta niillä on se merkki kädessä. Joka on ystävien kertoman mukaan hankala vauvalla/lapsella. Saattaa raapia ihoa, joten pitää tarkasti katsoa mitä ostaa.

Voi vitsi kuinka söpö setti! 😍 Mä en vieläkään uskalla hankkia mitään, sitten rakenneultran jälkeen vois alkaa kirppareita kiertämään 🤭
 
Ensikertalainen kaipaisi vinkkejä, että minkä kokoisia vaatteita kannattaisi alkumetreille ostaa? Jossain kirjoiteltiin, että monet hamstraa ihan turhaan 50 cm kokoa, kun useat vastasyntyneet eivät niihin mahdu. Itse ajattelin, että hankkisin pienen määrän 50 cm kokoa ja sitten enemmän 56 cm kokoa...

Tuohon on vaikeaa vastata, kun kaikki vauvat ovat niin erilaisia :smiling-eyes: Meillä esikoinen käytti kokoa 56 vasta yli kuukauden ikäisenä, ja koko 50 oli myös todella reilu. Hän oli kuitenkin pienikokoinen, 3,2 kg. Ehkä voisit selvittää, minkä kokoisia te lapsen vanhemmat olette olleet syntyessänne? Ja sitten toki myöhemmin raskaudessa saat varmasti kokoarvion vauvasta:smiling-eyes:
 
Pelkäsin alkuun niin paljon pikkumytyn menetystä, että en uskaltanut mitään hankkia. Nyt kun toinen kolmannes rullaa jo vauhdilla, olen uskaltautunut hieman hulluttelemaan! :)

Olen tykästynyt salvianvihreään värinä ja viimeksi tuli hankittua dinosaurus-aiheinen ruokailusetti pienelle. Ja tietty synnärille dinoaiheinen, vihreä potkupuku kotiutumisasuksi.

Käskin miestä olemaan päästämättä minua yksin enää kaupoille xD
 
Tuohon on vaikeaa vastata, kun kaikki vauvat ovat niin erilaisia :smiling-eyes: Meillä esikoinen käytti kokoa 56 vasta yli kuukauden ikäisenä, ja koko 50 oli myös todella reilu. Hän oli kuitenkin pienikokoinen, 3,2 kg. Ehkä voisit selvittää, minkä kokoisia te lapsen vanhemmat olette olleet syntyessänne? Ja sitten toki myöhemmin raskaudessa saat varmasti kokoarvion vauvasta:smiling-eyes:
Kiitos tästä, todella hyvää infoa. Itsellänikään ei kauheasti ole tietoa minkä kokoisia vaatteita kannattaa hankkia ennakkoon ja mitä sitten käytän mukaan. En halua kaappeja täyteen käyttämättömiä vaatteita 😅
 
Pelkäsin alkuun niin paljon pikkumytyn menetystä, että en uskaltanut mitään hankkia. Nyt kun toinen kolmannes rullaa jo vauhdilla, olen uskaltautunut hieman hulluttelemaan! :)

Olen tykästynyt salvianvihreään värinä ja viimeksi tuli hankittua dinosaurus-aiheinen ruokailusetti pienelle. Ja tietty synnärille dinoaiheinen, vihreä potkupuku kotiutumisasuksi.

Käskin miestä olemaan päästämättä minua yksin enää kaupoille xD

Itsellä kaikki maanläheiset sävyt ovat itsellee mieleen. Varsinkin vihreän sävyt. Olen itse katsellut vihreitä vaunuja 😅

On hassua miten ajattelin, että en varmasti vielä katso mitään meidän maha-asukille. Oon huomannut ajattelevani häntä todella usein pitkin päivää ja kiusaus katsella netissä tarvikkeita on aika suuri. Vielä olen saanut hillittyä itseäni, etten ostaisi mitään 🤭
 
Meidän äiti oli saanut meille imetystyynyn. Ei ehkä just mun lemppari, mutta tukeva, siisti ja tosi edullinen, niin uskon, että ajaa asiansa! 😊

Itse ostin toissa viikolla kirpparilta pari pientä bodya ja muutamat housut pienelle. Alkaa olla kaikki kasassa, jos löytyy esikoisen vanha peitto vielä jostain 😄
 
Meillä ei oikeastaan ole vieläkään mitään hankittu. Sain maanantaina mun raskaustyynyn, joka muuntautuu myös imetystyynyksi. Tästä on tullut ihan paras asia elämässä. En enään osaa elää ilman sitä 😂
 
Mä oon nyt kirppareilta ostanut vaatteita kasan ja tänään ostin vähän vaaleanpunaista ja lilaa vaatetta kun tuli vastaan 😊 Vaunut tilasin Ruotsista, oli melkoisesti halvemmat kun Suomessa saman merkkiset ja malliset. Joku päivä aion käydä varastossa katsomassa mitä pieniä vaatteita oon laittanut syrjään esikoisesta 13v sitten 😅
 
Mä oon nyt kirppareilta ostanut vaatteita kasan ja tänään ostin vähän vaaleanpunaista ja lilaa vaatetta kun tuli vastaan 😊 Vaunut tilasin Ruotsista, oli melkoisesti halvemmat kun Suomessa saman merkkiset ja malliset. Joku päivä aion käydä varastossa katsomassa mitä pieniä vaatteita oon laittanut syrjään esikoisesta 13v sitten 😅

Miltä sivuilta tilasit vaunut?
 
Me ei olla vielä hankittu mitään paria pientä bodya enempää, mutta haasteeksi alkaa tulla kaveripiirin (ja vähän kaukaisempienkin tuttavien) käytettyjen tavaroiden tyrkytys... Miten suhtaudutte siihen? Itsellä on vähän ristiriitaiset fiilikset, kun toisaalta kierrätys on hyvästä, mutta toisaalta haluaisin itse valita, mitä tavaraa kotiimme kantautuu. Ahdistaa kaikenmaailman epämääräiset pussukat, joita tyrkytetään suunnilleen heti kun kuullaan, että olen raskaana. Jotkut ihmiset oikein silmät kiiluen innostuvat, että nyt pääsevät turhasta tavarasta eroon! 🥴

Parille läheisemmälle kaverille ilmoitin suoraan, että haluan itse valikoida vaateläjästä ne, mitä otan vastaan, mutta vähän vieraammille ihmisille en jotenkin kehtaa... En ole mitenkään ehdoton merkkien tai tyylien kanssa, mutta koska tämä on meidän todennäköisesti ainoa lapsi ja taloudellinen tilanteemme on ihan hyvä, haluaisin valita esim. vaatteet niin että ne ovat itselle mieluisia. Onko muilla samaa ongelmaa, miten olette sen ratkoneet?
 
@salmiakki- meillä on kaveripiirissä tullut tavaksi, että on ok kysyä joko (jos ilmaista tavaraa) "laitanko loput vaan kierrätykseen vai haluatko ne takaisin, mitä emme ota?" tai (jos pitää maksaa jotain) "sovitaanko, että valkkaan mitä tartten ja ehdotan summaa sit niistä?" Tällei ei sillei kieltäydy, mutta osottaa suoraan, että haluaa valkata. Kaverille vien aina esikoisen pieneksi jääneitä kassissa ja hän käy ne läpi ja kertoo, mitä niistä maksaisi, eikä mulle sit väliä mitä tekee niille, joita ei halua. Jos jotain kalliimpaa mukana, kysyn niistä erikseen.
 
Nyt tuli vastaan käytettynä juuri meille täydelliset Emmaljungan yhdistelmärattaat! Oli pakko hakea ne 100km päästä.

Kokonaishinnaksi muodostui bensoineen 100€ ja päälle löysin vielä samaa sarjaa nettikirpparilta hoitolaukun 14,80€.

Eli vaunuhankinnoista selvittiin todella edullisesti! :)

(Vaunuverhot teetänkin sitten mittatilauskäsityönä, hehe!)
 
Me ei olla vielä hankittu mitään paria pientä bodya enempää, mutta haasteeksi alkaa tulla kaveripiirin (ja vähän kaukaisempienkin tuttavien) käytettyjen tavaroiden tyrkytys... Miten suhtaudutte siihen?
Mä meinaan olla tässä raskaudessa nyt ihan ehdottoman tiukka kaikille tutuille, sanon että jos haluatte että hankitte jotain, pyytäkää minulta lista mitä tarvitaan ja mitä otetaan vastaan. Tämä siksi, koska mä en halua meille kaappeihin huonokuntoisia markettivaatreita, jotka ovat järkyttävän värioksennuksen kautta suunniteltu tai joista ei pääse eroon kirpputoreilla eikä ilmaiseksi lahjoittamalla, vaan haluan että vaatteilla olisi jälleenmyyntiarvoakin tai muuten helppo kierrättää.
 
Minulla onneksi kaikki tutut tietävät, että olen melko ehdoton värien kanssa. Kirppareilta kotiutuu vain vihreitä ja keltaisia, sekä muita maanläheisiä värejä.
Minulla tulee ihan fyysisesti huono olo sinisistä ja punaisista, etenkin vaaleansinisestä ja pinkistä.

Löysin juuri niitä keskustelussa mainittuja Martinexin Muumi-bodyja eilen kirpparilta. Mintunvihreän ja vaaleankeltaisen kesävauvalle :)

Ja tulevalle pöndevauvalle asiaankuuluvasti traktorikuosisen harson! :D
 
Takaisin
Top