Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Pikkusisko lupasi tuoda mulle kasan hänelle lahjoittamiani äitiysvaatteita (ja myös jotain hänen hankkimiaan). Katselen ne ensin läpi ja sitten vasta arvioin, että tarviiko ostaa muuta. Mä tykkään muutenkin kyllä käyttää esim. tunikoita ja mekkoja, niistä monet menee mahankin kanssa, kunhan vaan vaihtaa äitiyssukkiksiin. :smiling-eyes:
Mäkin tykkään mekoista! Mulla ei edes ole yksiäkään housuja (no, ulkoiluhousuja sentään parit). Vauvamahaa varten oon haaveillut ompelevani Namedin Kielo wrap dressin. Se kävis myös ilman vauvamahaa. Sitten myös Sew Liberatedin Hinterland-mekkokaava olis sellainen, jota vois pitää myös raskauden jälkeen ja mahdollisesti sopis imetykseenkin.
 
Mäkin tykkään mekoista! Mulla ei edes ole yksiäkään housuja (no, ulkoiluhousuja sentään parit). Vauvamahaa varten oon haaveillut ompelevani Namedin Kielo wrap dressin. Se kävis myös ilman vauvamahaa. Sitten myös Sew Liberatedin Hinterland-mekkokaava olis sellainen, jota vois pitää myös raskauden jälkeen ja mahdollisesti sopis imetykseenkin.

Onpa kauniita molemmat. Siis esim. just tollaset napilliset mekot on tosi näppäriä, kun menee raskaana ja sopii myös imetykseen.:Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Käytiin äitin kanssa ostamassa vauvakirja eilen. Saa sitä jo vähän täytellä. Tulin lopputulokseen etten halua sitä iloa iteltäni enää pantata. Jos jotain sattuu niin heitän sen sit terapeuttisesti takkaan. Mut positiivisin mielin olen päättänyt olla liikenteessä:smiling-eyes:
 
Mäkin tykkään mekoista! Mulla ei edes ole yksiäkään housuja (no, ulkoiluhousuja sentään parit). Vauvamahaa varten oon haaveillut ompelevani Namedin Kielo wrap dressin. Se kävis myös ilman vauvamahaa. Sitten myös Sew Liberatedin Hinterland-mekkokaava olis sellainen, jota vois pitää myös raskauden jälkeen ja mahdollisesti sopis imetykseenkin.

Ihana Kielo wrap, mä haluan! Tykkäsin myös siitä jumpsuit-versiosta, mutta se ei välttämättä toimi vauvamasun kanssa.
 
Muistin juuri, että ostin viime syksynä langat vauvan peittoon. Nyt voisin ottaa ne esille, jos saisin vaikka jotain valmista syyskuuhun mennessä.

Raskausvaatteita en juurikaan esikosta odottaessa tarvinnut, ainoastaan muutamat raskaussukkahousut ja -alushousut. Käytän aina mekkoja, joiden alle piilottaa isommankin mahan
:Grinning Face:
 
Käytiin äitin kanssa ostamassa vauvakirja eilen. Saa sitä jo vähän täytellä. Tulin lopputulokseen etten halua sitä iloa iteltäni enää pantata. Jos jotain sattuu niin heitän sen sit terapeuttisesti takkaan. Mut positiivisin mielin olen päättänyt olla liikenteessä:smiling-eyes:

Ei kannatakaan pantata sitä iloa.:red-heart: Mä jotenkin ekan kanssa en uskaltanut oikein iloita, kun pelkäsin, että se ilo viedään pois. Nt-ultran jälkeen onneksi helpotti.

Nyt ton yhden menetyksen välissä kokeneena olen todennut, että turha sitä iloa on pantata tai kokoajan murehtia tulevaa. Ihan p*skalta se menetys tuntuu joka tapauksessa, vaikka siihen yrittäisi ”valmistautuakin”. Tällä kertaa olenkin ollut rauhallisemmalla mielellä (vaikka hetken päästä edessä oleva ultra jännittää ihan liikaa). Jos tänään tulee hyviä uutisia, taidan kaivaa esikoisen vauvatarvike-excelin ja vähän jo sen pohjalta katselmoida, mitä kaikkea tarvitaan. :smiling-eyes:
 
Mä yllätin itsenikin ja ostin tänään Lidlistä yhdet äitiysleggarit ja -paidan. Lisäksi ostin yhden paketin harsoja vauvaa varten, kun oli niin söpöjä ja Lidlin harsot ihan ok laatuisia. Eli näköjään tällä kertaa voitin pelkoni ja en odotellut rakenneultraan asti. Kunpa tää varhaisultran jälkeinen hyvä fiilis nyt kantaisi pidemmälle ja osaisi nauttia tästä raskaudesta murehtimisen sijaan :smiling-eyes:
 
Kuopukselta oon säästänyt joitain vaatteita ja leluja, amme, sitteri, hoitopöytä + alusta löytyy. Rattaina meillä on Britaxin B-motionit ja niistä pitäis jotenkin saada toi ratasosa pois, jotta vois ostaa vaan vaunukopan ja yhteensopivan turvakaukalon.
 
Muuten ollaan yritetty vielä jättää hankintojen tekoa myöhemmäksi, kun olisi tarkoitus muuttaa isompaan kotiin ennen vauvan tuloa. Kaikenlaista on tullut kyllä katsottua:smiling-eyes:
 
Mäkin tykkään mekoista! Mulla ei edes ole yksiäkään housuja (no, ulkoiluhousuja sentään parit). Vauvamahaa varten oon haaveillut ompelevani Namedin Kielo wrap dressin. Se kävis myös ilman vauvamahaa. Sitten myös Sew Liberatedin Hinterland-mekkokaava olis sellainen, jota vois pitää myös raskauden jälkeen ja mahdollisesti sopis imetykseenkin.

Mä oon aivan rakastunut tohon Kielo Wrap Dressiin! Viime vuoden puolella ompelin pitkän Kielon pitkillä hihoilla ja tuossa muutama viikko sitten polvipituisen ja vähän lyhyemmillä hihoilla. Se on kyllä ihana malli, sopii hyvin tosiaan sitten raskausvatsankin kanssa.
 
En ole vielä hankkinut itse mitään, mutta sain sellaisen odotusajan kirjan tutulta. Sinne saa kivasti muistoja talteen tältä ajalta :Two-hearts:
Luulin, että olisin heti alkanut hössöttää hankintoja, mutta odoteltaneen kunnes tiedetään sukupuoli.
 
En ole aiemmin vielä uskaltanut hankkia mitään, mutta odotus-/vauvavuosikirjan olen nyt päättänyt tilata ja miehen kanssa ollaan ajateltu pian aloittaa makuuhuoneen remontointi sopivammaksi.
 
Olen saanut ystävältä kantoliinaa ja vauvva ajan tarpeita jopa pienen uimapuvun. Hakematta on vielä häneltä lastenvaunut. Kantokoppa pitäisi hommata, mutta tarve tuntuu vielä kaukaiselta. Lähinnä mietin taloutta ja kotia lasta varten.
 
Takaisin
Top