Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :dummy:

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista – oletko sinä jo hommannut monia listan asioista? Onko listalla sellaisia asioita, jotka aiot jättää hankkimatta?
 
Meiltä löytyy kaukalo ja esikoisen ja kuopuksen vaatteista olen säästänyt lempparit. Vaunut pitäisi hankkia, siinä varmaan tärkein:smiling-eyes:
 
Mä oon säästänyt ihan liikaa vaatteita kahdelta tytöltä. Kaapit täynnä laatikoita ja pusseja.
Kaukalossa taitaa käyttöikä juuri riittää. Tuplat täytyy varmaan hankkia kun nyt ikäero kahden nuoremman välillä tulisi olemaan vaan 1,5v.
 
Aika paljon ehdin myydä esikoiselta ja makukin ehtinyt muuttua tässä välillä. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Pitää kyllä ostaa pinnasänky, kaukalo ja tuplat. Tuplista olisi kyllä kiva kuulla mielipiteitä ja arvosteluja sitten jossain vaiheessa. :White Smiling Face:
 
Mitenköhän kauan niille tuplille on tarvetta? Mä en oikein hahmota, minkä ikäiseksi asti rattaita käytetään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Meillä tulee ikäeroa 2v ja 2kk ja mietittiin, että kyllä ne tuplat on varmaan aiheellista hankkia. Kun vaan tosiaan tietäisi, mitkä on hyvät!
 
Meillä esikoisen ja kuopuksen (tuleva keskimmäinen) välillä on 2v8kk ja tähän kohtaan ei hankittu tuplia vaikka alkuun sitä mietin. Seisomalauta oli jonkun verran ollut käytössä. Mutta meillä ei ollut mitään pakollisia kulkemista, kun ei ollut koiraa ja kaksi autoa käytössä.
Nyt tosiaan ajattelin hankkia tuplat ja voisin kuvitella että niille olisi käyttöä ainakin siihen että keskimmäinen on lähemmäksi kolmea. Kun on kolme lasta niin hyvä jos saa kaksi köytettyä rattaisiin :tears:

Edit. Vinkkejä hyvistä tuplista otetaan vastaan!
 
Mä oisin hankkinu esikoisen ja kuopuksen kohdalla uppababy vistat jos ois ollu varaa. Luulen, että meillä olisi ne vieläkin. Hankin mountain buggy duetit. En kokenut vauvan kanssa toimiviksi- vaunukoppa oli niin pieni ja ahdas. Kuitenkin taas kasvot menosuuntaan mennessä olisivat oiva peli, testattu ystävän lapsen kanssa. Menee normaaleista oviaukoista ja renkaat on ihan huiput. Tavaratila heikko. Meillä on tällä hetkellä pyöräkärry tuplien virkaa täyttämässä, en tosiaan tiedä mitä sitten. Luulen, että tulevalle vauvalle hankittaisiin ihan yksilörattaat ja sitten jos olisin yksin koko konkkaronkan kanssa liikenteessä niin pyöräkärry ja vauva reppuun.
 
Mun jo syntyneet lapset on 2 v 2 kk ja 2 v 10 kk väleillä, eikä ole ollut tuplia. Seisomalaudan hommasin yhdistelmiin, lisäksi käytössä on ollut kantoliinat ja Manduca, talvella pulkka. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Niillä pärjättiin hyvin, vaikka kuljin puistoihin ja kerhoihin lasten kanssa useimmiten jalan.

Tuplapyöräkärryn ostin kun kuopus täytti vuoden, sitä käytettiinkin koko rahan edestä monta vuotta!

En ole hommannut uudelle tulokkaalle vielä mitään. Joitain vauvanvaatteita, kantovälineitä ja kestovaippoja olen hillonnut reilu kymmenen vuotta.
 
Hmm, ehkäpä meille ei tosiaan sitten ole tuplille tarvetta. Jos vaan hommais sen seisomalaudan ja onhan niitä sitten esikoiselle muitakin menopelejä.

Mietin vaan, miten sujuu esim. koiran ulkoilutus jos vauva on vaunuissa ja esikoinen pääsee suhaamaan vapaana siinä minne haluaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Toki varmaan +2 veellä on enemmän järkeä päässä kuin 1,5 vuotiaalla, mutta varmaan sitten myös sitä omaa tahtoakin.

Meilläkin on kantoreppu olemassa, mutta jos vaunuihin halutaan vauvaa nukuttaa, niin sitten pidetään niitä yhdistelmiä kyllä varmaan vaunukopan kanssa, eikö rattaina.
 
Meillä on esikoiselta lähes kaikki tallessa, vaatteita yms. olen pistänyt lähipiiriin kiertoon, mutta niitäkin varmaan palautuu pikkuhiljaa. Tosin vaatekaappi on hyvin tyttömäinen, kun rakastan röyhelöitä ja rusetteja yms. Että jos poika olisi tulossa, niin vaatteita pitää hankkia.

Tuplat myös harkinnassa, kun ikäeroa tulee 2v 4kk. Toisaalta meillä on kaksi autoa ja kaikki automatkan päässä lukuunottamatta lenkkimaastoja, että ehkä sitä pärjäisi kantorepulla tai seisomalaudalla. No on tässä vielä aika miettiä. Viimeksi en halunnut ostaa mitään ennen rakenneultraa, saas nähdä, onko nyt sama fiilis.
 
Auto meillä menee vaihtoon. Ei mahdu kolmea istuinta takapenkille kumpaankaan autoon. Luulen kyllä että mies saa pitää työmatka autona tuon uudemman ja vaihdetaan meidän pieni kauppakassi johonkin tila-autoon. Budjetti ei anna myöden mihinkään kovin kalliiseen.
 
Mua kiinnostaa autopohdinnat, meillekin tulisi tarve kolmelle istuimelle taakse.

Mä en autojen muista ominaisuuksista ja tyyppi vioista tiedä mitään. Mutta sellaisia autoja oon katsellut missä on kolme täysileveää penkkiä takana. Monessa autossa on takapenkin keskipaikka ihan olematon. Peugeot 5008 miellyttäisi omaa silmää. Näissä pösöissä jossain vuosimalleissa on jotain lattialuukkuja mitkä estää tukijalallisen istuimen asentamisen. Ford S-max on myös yksi vaihtoehto. Volkkarin tila-autot ei nyt taida mahtua budjettiin.
Tai jos ei tila-autoa katsele niin Skoda Octavia, Skoda superb tai Toyota Avensis on ainakin muistaakseni sellaisia mihin mahtuu istuimet.
 
Esikoisen jäljiltä lähes kaikki löytyy.. turvakaukalo täytyy ostaa ja uusi pinnasänky (tällä kertaa sellainen mistä saa laidan pois)...
 
Tänään ostin ihkaensimmäiset hankinnat, pikkuruisen bodyn ja housut vauvalle. :smiling face with heart-eyes: Tiedän kyllä hyvin että tämä on aivan liian aikaista ja mitä vaan voi vielä tapahtua, mutta en vain malttanut olla vähän haaveilematta lastenvaateliikkeen ohi kävellessäni. Toivottavasti vaatteet pääsevät joskus käyttöönkin asti.
 
Esikoiselta on tallessa lähes kaikki mitä tarvitaan. Hänen vauvavaatteita eilen vähän hypistelin ja järjestelin, mutta mahdolliset hankinnat jätän myöhempään vaiheeseen :smiling-eyes:
 
Takaisin
Top