Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Tässä parin vuoden aikana olen neulonut muutamat sukat ja tumput sekä viltin. Luulen että aika pitkälle saa mennä ennen kuin alan itse ostamaan tai ottamaan vastaan ystäviltä mitään tavaroita. Ihan jo säilytystilojenkin vuoksi.
 
Esikoiselta jäänyt aika hyvin kaikkea ettemme sinänsä tarvitse muuta kuin kaukaloon uuden telakan. Ja esikoiselle sitten isomman sängyn, kun pinnasänky tulee vauvan käyttöön. Rattaatkin saa onneksi tupliksi. Mutta kyllä minä olen jo alemyynneistä ostanut muutamia pieniä vauvanvaatteita ja fiilistellyt. :smiling face with heart-eyes:
 
Mäkin uskaltauduin tilaamaan yhet äitiyshousut valmiiksi. Vauvalle en ole vielä mitään hankkinut, koska vielä ei voi tietää miten käy.:smiling-eyes::folded:
 
Tilasin tupla-adapterit vaunuihin :smiling-eyes: mutten kyllä ole varma mitkä vaunut haluan. Onpahan ainakin alkuun jotakin.
 
Oon luvannu etten osta mitään ennen rakenneultraa mut voihan olla että kärryihin saattaa hypätä jotain pienen pientä jo ennen :Speak No Evil Monkey:
 
Meillä ihan kaikki valmiina, isommilta lapsilta oon säästänyt. Äitiysvaatteitakin on paljon Vois ehkä harkita jotain pois myymistä. Esim rattaissa tuleva isoveli 2v on istunut ehkä alle 10 kertaa, kun koin paljon helpommaksi kantaa kantoliinassa vauvana ja nykyään kävelee itse tai tulee pulkassa, pyörässä tms. Ehkä uuden kantoliinan /-repun voisin haluta.
 
Mulla samoja suunnitelmia. Mietin et koska äitiyspakkaus ei miellyttänyt niin teen sillä rahalla ite vaatetta :smiling-eyes:
Mä odottelen et pääsen hypistelemään sitä pakkausta ja vaatteita. Nään vähän miten niitä vaatteita on suunniteltu, että menisivät pidempään niin osaan sit ottaa mallia:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Jos saan huomisesta varhaisultrasta hyviä uutisia, aloitan jonkin ihanan vauvaneuleen. :) Tekis mieli myös neuloa imetysystävällinen villapaita, kun en talvella juuri muita kuin villavaatteita käytä.
 
Mulla on vuosien takaa säästössä isojen lasten lemppari vauvanvaatteet, ne suosikit, mitä en silloin raaskinut myydä. Niitä on monta muovilaatikkoa :Smiling Face With Halo: sitten jos/kun päästään niin pitkälle, että sukupuolesta voisi saada viitteitä, niin käyn nuo laatikot läpi ja katon mitä oikeasti säästän muistoksi ja mitä käyttöön vai pitääkö koko varasto uusia :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mä en ole uskaltanut tilata itselleni mitään mammahousuja. Kaikki omat kiristää ja kotona (teen etätöitä) hengaan collegehousuissa. Yhdet mammafarkut löytyy mut nekin mallia "10v sitten oli muotia" :Face With Tears Of Joy:
Kumpa pääsisi nyt siihen nipt-testiin ja nt-ultraan asti, niin ehkä sitten uskaltaa :folded:
 
Mulla on vuosien takaa säästössä isojen lasten lemppari vauvanvaatteet, ne suosikit, mitä en silloin raaskinut myydä. Niitä on monta muovilaatikkoa :Smiling Face With Halo: sitten jos/kun päästään niin pitkälle, että sukupuolesta voisi saada viitteitä, niin käyn nuo laatikot läpi ja katon mitä oikeasti säästän muistoksi ja mitä käyttöön vai pitääkö koko varasto uusia :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mä en ole uskaltanut tilata itselleni mitään mammahousuja. Kaikki omat kiristää ja kotona (teen etätöitä) hengaan collegehousuissa. Yhdet mammafarkut löytyy mut nekin mallia "10v sitten oli muotia" :Face With Tears Of Joy:
Kumpa pääsisi nyt siihen nipt-testiin ja nt-ultraan asti, niin ehkä sitten uskaltaa :folded:

Mä juuri viime vuonna kävin läpi äippävaatteita joita olen säästänyt jo 15 vuoden takaa ja vein suurimman osan uffiin, mm. kahdet farkut. Nyt katselin, että ihan samannäköisiä farkkuja myydään edelleen. Hitto! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Säästin vain juhlamekon ja farkkulappuhameen(, ne on minusta hienot edelleen, vaikka ostettu esikoisen odotuksessa 17 vuotta sitten). Mekolle pitäisi tulla käyttöä elokuussa, kun keskimmäisellä on rippijuhlat. :Smiling Face With Halo: Lisäksi löytyy parit Changen pitsiset imetysliivit (tällä hetkellä ei näyttänyt olevan valikoimassa) ja puuvillaisia mummoalkkareita jälkivuotoon. :Face With Tears Of Joy:
 
Kumpa pääsisi nyt siihen nipt-testiin ja nt-ultraan asti, niin ehkä sitten uskaltaa :folded:

Tuota nipt-testiä ei tainnut kuopuksenkaan aikaan vielä olla. Veriseula ja nt-ultra vain (ja lapsivesinäyte jos niissä ilmenisi jotain). Skippasin aina veriseulan aiemmissa ja suostuin vain ultraan, mutta nyt kun on ikää enemmän, niin haluan kaikki mahdolliset.
Tuon nipt-tutkimuksen politiikka ilmeisesti vaihtelee paikkakunnittain? Jossain tehdään kaikille 40 vuotta täyttäneille odottajille ja jossain vain jos veriseula + nt hälyttää? Mielenkiinnolla odotan miten täällä.
 
Tuota nipt-testiä ei tainnut kuopuksenkaan aikaan vielä olla. Veriseula ja nt-ultra vain (ja lapsivesinäyte jos niissä ilmenisi jotain). Skippasin aina veriseulan aiemmissa ja suostuin vain ultraan, mutta nyt kun on ikää enemmän, niin haluan kaikki mahdolliset.
Tuon nipt-tutkimuksen politiikka ilmeisesti vaihtelee paikkakunnittain? Jossain tehdään kaikille 40 vuotta täyttäneille odottajille ja jossain vain jos veriseula + nt hälyttää? Mielenkiinnolla odotan miten täällä.
Mä kysyin samalla kun soitin neuvolaan ja sanoivat, että kun täyttää 40v ennen nt-ultraa niin saa ton nipt-testin. Mulla tää kriteeri täyttyy. Muuten olisin mennyt varmaan omakustanteisesti yksityiselle sen tekemään (maksaisi joitakin satasia).
 
Näin kirpparilla mammafarkut 1,5 euroa ja olin vähällä ostaa kunnes tajusin etten oo käyttänyt farkkuja liki viiteen vuoteen että ehkä en siis kaipaa sellasia raskausaikanakaan.
 
Näin kirpparilla mammafarkut 1,5 euroa ja olin vähällä ostaa kunnes tajusin etten oo käyttänyt farkkuja liki viiteen vuoteen että ehkä en siis kaipaa sellasia raskausaikanakaan.

Mulla ei myöskään oo nyt ollut yhtään farkkuolo, vaikka vielä menis kiinni ja mietinkin, että tuliskohan äitiysfarkkuja edes käytettyä. Nikelta haluaisin äitiysurkkatrikoot, kun vaikutti hyviltä. Toinen vaihtoehto mielessä on iciwin trikoot. Ja sitten jotain mamaliciousin siistimmän näköisiä housuja katselin. :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Mä käytän normaalisti farkkuja (kappahlin stretch) ihan joka päivä, vaikka oon tehnyt 99% etätöitä kohta kaksi vuotta :Grinning Face:
 
Mä oon säästellyt esikoisen vaatteita ja parit raskaus farkut, joita käytin. Samoin vaunut on, mut ne on kyllä kömpelöt ja haaveilen yhdistelmävaunuista. Kaukalo pitää ostaa ainakin. Vielä en mitään oo ees katellut, kun on niin aikaista.

Rv 5+2
 
Muokattu viimeksi:
Pikkusisko lupasi tuoda mulle kasan hänelle lahjoittamiani äitiysvaatteita (ja myös jotain hänen hankkimiaan). Katselen ne ensin läpi ja sitten vasta arvioin, että tarviiko ostaa muuta. Mä tykkään muutenkin kyllä käyttää esim. tunikoita ja mekkoja, niistä monet menee mahankin kanssa, kunhan vaan vaihtaa äitiyssukkiksiin. :smiling-eyes:
 
Ja onpa täällä paljon käsityöihmisiä. :smiling-eyes: Onneksi meillä toinen isoäiti tykkää kutoa ja toinen ommella, kun itse en ole mikään innokas käsitöiden kanssa. Viime raskaudessa odottelin, josko hormonihöyryissä olisi käsityökärpänen puraissut, mutta ei ole vieläkään näkynyt :rolling: Tosin enpä enää varmaan osaisi tehdäkään mitään :Speak No Evil Monkey:
 
Takaisin
Top