Viimeisin hankintasi vauvallesi?

En oo vielä hankkinut mitään tälle, mutta jotain aiemmilta vuosilta on jemmassa.

Onko muita jotka tykkää kirppistellä? Pienille vauvoille löytyy tosi hyväkuntoisia vaatteita kirpparilta, kun eivät vaatteitaan kuluta niinkuin isommat. Sitä siis odottelen että "uskallan" lähteä sellaisia löytöjä silmäilemään.

Mutta pienellä paikkakunnalla kivempi että hoidan ny ensin asian julkistamisen oleellisille henkilöille ennen ku uskallan kerätä koriin mitään vauvatavaraa.:wink Siellä on kumminkin joku tuttu seuraavalla käytävällä mua vastassa :greet025
 
En oo tehnyt mitään hankintoja, esikoinen tulossa eli kaikki pitää alusta alkaen hankkia. Ensisänky on olemassa, miehen äiti ostanut ensimmäiselle lapsenlapselleen ja nyt miehen siskot on molemmat tehneet lapsilukunsa täyteen. Tuotiin syksyllä meidän autotalliin odottelemaan.

Ajattelin kirppikseltä hankkia lastenvaatteita, meinaan aloittaa hankinnat heti kun pahoinvointi helpottaa. Kaksi hyvää ystävää sai tyttövauvat viime vuonna ja tulee olemaan heidän perheen viimeiset vauvat, toivon että sieltä saan ostaa tarvikkeita.
 
En oo tehnyt mitään hankintoja, esikoinen tulossa eli kaikki pitää alusta alkaen hankkia. Ensisänky on olemassa, miehen äiti ostanut ensimmäiselle lapsenlapselleen ja nyt miehen siskot on molemmat tehneet lapsilukunsa täyteen. Tuotiin syksyllä meidän autotalliin odottelemaan.

Ajattelin kirppikseltä hankkia lastenvaatteita, meinaan aloittaa hankinnat heti kun pahoinvointi helpottaa. Kaksi hyvää ystävää sai tyttövauvat viime vuonna ja tulee olemaan heidän perheen viimeiset vauvat, toivon että sieltä saan ostaa tarvikkeita.

sulle ensiäitinä sanon että loppujen lopuksi se on aika pieni määrä mitä ekaan muutamaan kuukauteen tarvii.. kaupat on pullollaan kaikkea ’mitä takuulla tarvit’ mutta se on vaan mainosta..
Mulla 2 lasta ennestään ja meillä esim ei o koskaan ollu kunnon hoitopöytää, ei sittereitä eikä paljoo muutakaan. Vauvat viihty sylissä, jonku fleecen päällä lattialla ja sit pikkasen vanhempana leikkimatolla (vai mikä se on..).
Et ei sitä valmiina tarvi olla paljoo, kaikenlaista voi hankkia sit tarpeen mukaan. Jokainen vauvaki o ni erilainen et missä viihtyy yms..
Meillä toinen oli tutti suussa 24/7, toinen ei sitä millään huolinu. Toinen puklas ihan uskomattomia määriä, toinen ei ollenkaan ikinä. Ja meillä ei kumpikaan oo koskaan tuttipulloa suuhunsa huolinu.
Et nuita ns pienempiäki juttuja kannattaa katella tarpeen mukaan. Esim tutit, tuttipullot, pukluliinat yms..
 
Tuo on varmasti totta :grin oon nähnyt esim. kun oma äiti valmistautu mun pikkuveljen tuloon hyvinkin rennolla otteella ja kaikki tarvittava saatiin. Olin siis 18vee ja asuin kotona kun pikkuveli syntyi, äiti oli sillon 38v.

Mutta mä oon ite ihan vastakohta :p mulla on esim. 1kk ennen ulkomaanreissua pakkauslistat tehty itselle ja muille reissuun lähtijöille, sekä osa jo pakattuna. Nytkin vauvantarvikelistat on jo paperilla, odottelen inspiraatiota millon siirrän ne exceliin. Jos yhtään tunnen itseäni niin mulla on 3kk ennen laskettua aikaa topsit, harsot ja vaipat ojennuksessa hoitopöydällä odottamassa vauvan tuloa :wink

Enkä siis dissaa ketään, kuka tekee eri tavalla. Ehkä taustakin vaikuttaa, oon koulutukseltani tuottaja eli just se henkilö, joka taustoissa hinkkaa viimeisetkin yksityiskohdat kuntoon tuotannoissa kuukausia ennen itse h-hetkeä.
 
Tuo on varmasti totta :grin oon nähnyt esim. kun oma äiti valmistautu mun pikkuveljen tuloon hyvinkin rennolla otteella ja kaikki tarvittava saatiin. Olin siis 18vee ja asuin kotona kun pikkuveli syntyi, äiti oli sillon 38v.

Mutta mä oon ite ihan vastakohta :p mulla on esim. 1kk ennen ulkomaanreissua pakkauslistat tehty itselle ja muille reissuun lähtijöille, sekä osa jo pakattuna. Nytkin vauvantarvikelistat on jo paperilla, odottelen inspiraatiota millon siirrän ne exceliin. Jos yhtään tunnen itseäni niin mulla on 3kk ennen laskettua aikaa topsit, harsot ja vaipat ojennuksessa hoitopöydällä odottamassa vauvan tuloa :wink

Enkä siis dissaa ketään, kuka tekee eri tavalla. Ehkä taustakin vaikuttaa, oon koulutukseltani tuottaja eli just se henkilö, joka taustoissa hinkkaa viimeisetkin yksityiskohdat kuntoon tuotannoissa kuukausia ennen itse h-hetkeä.

mun sisko on just niinku sä .. kaikkeen on lista :)

ite taas oon sellanen et esim oltiin just muutettu nykyiseen kämppään edellisvkonloppuna ku mies tulee perjantaina töistä ja sanoo et huomenna aamuseiskalta lähtee lento, lähetään rantalomalle viikoksi.. onneksi tiesin mihin mikäki oli pakattu/purettu ja nii me vaa lähettiin aamulla klo 5 lentokentälle ja kaikki meni hyvin. Lapset oli sillo vajaa 2v ja 4,5v ..

ollaan ni erilaisia.
 
Mä kans suunnittelen paljon, listaan ja hankin jo hyvissäajoin. Paras oli ehkä kun petasin esikoiselle sängyn valmiiks jo pari kolme kk ennen kun synty... sai nimittäin pari kertaa vaihtaa ne lakanat, koska ehti jo pölyttyä :hilarious:

Esikoinen synty melkeen kk ennen laskettua, et nyt tän toisenkaan kanssa en ees uskalla jättää mitään ihan viimetippaan :nailbiting: Hauskana yksityiskohtana esikoisen kanssa vielä se, että tuolloin melkeen kk ennen laskettua kun lapsivedet meni niin olin just edellisenä pvänä pakannut sairaalakassin :grin Poika vissiin aatteli et jaa nyt voi siis tulla :grin
 
Listaihminen täälläkin! Esikoinen tulossa, ja tosi malttamattomana kyllä odotan, että pääsee/uskaltaa ostoksille. Nyt myös alkaa näyttää tosi varmalta, että muutetaan keväällä niin vauva saa oman huoneen, senkin saa siis suunnitella ja sisustaa! Olen aika varma, että tulee haalittua yhtä sun toista turhaakin (vähintään nyt söpöjä vaatteita), mutta mistäpä sitä tietää, minkä kokee itselle/vauvalle hyödylliseksi ja mitä ei jos ei kokeilemalla?
 
Joo sepä se just ettei sitä tiiä oikeen kokeilematta mitä tarttee. Toki osan jutuista ehtii sit myöhemminki hankkia! Me ei esim kantoreppua ostettu etukäteen kun aattelin ettei sille tulis varmaan niin käyttöä. No, vauva ei viihtynytkään muuta kuin sylissä niin toivottiin sit nimiäislahjaks Tula. Tosin lopulta kävi sit kuitenki niin etten sitä oikeen kotona osannu käyttää, joten käyttökerrat jäi pariin kirppisreissuun :grin Mut ompahan nyt sit se reppu kuitenki tokallekin jos vaikka tartteis. Yks harvoista vauvajutuista joita en raaskinu myydä. On kyllä nyt mun veljellä lainassa.

Hoitopöydästä monet sanoo et on turha, mut meillä taas oli todella tykätty ja välttämätön. En mä ees keksi missä ihmiset sit pitää niitä vaippoja, rasvoja ja muita tilpehöörejä :grin Hoitopöydällä ne on kaikki siinä samassa ja käden ulottuvilla, vaatteista lähtien. Meil on semmonen hoitopöytä Ikeasta, jonka saa käännettyä lipastoksi kun hoitopöytää ei enää tartte eli on nyt lipastona ollu esikoisen huoneessa ja sit ku vauva syntyy ni sen saa taas hoitopöydäks - erittäin kätevää :)
 
Mäkin oon listaihminen ja esikoista odottaessa oli rattaat ja turvakaukalo esim. yli 4 kk odottamassa. Tykkään siis, kun kaikki on ajoissa hankittuna ja järjestyksessä. Toki pienempiä hankintoja ehtii myöhemminkin tehdä.

Meillä hoitopöytä ja sitteri oli kovassa käytössä. Poika tykkäsi tosi paljon olla Baby Björnin sitterissä ja se oli myös hyvä paikka laittaa hänet hieman isompana esim. kun itse kävi suihkussa tai vessassa, niin tiesi missä vauva menee. :woot: Hoitopöytää ei ensin meinattu hankkia, kun meillä ei ihan luontevaa paikkaa sille löytynyt (ei mahdu vessaan ja kylppäri taas on erillään kellarissa), mutta lopulta päädyttiin siroon kokoontaitettavaan, joka kuitenkin koettiin etenkin ekan puolen vuoden ajan näppäräksi. Sijoitettiin se vessan ulkopuolelle. Nyt meillä on pitkälti tarvikkeet tallessa, mutta vastasyntyneelle (tai oliko ne nyt n. 3,5 kg ylöspäin) sopiva kantoreppu on ainakin tarkoitus hankkia. Esikoisen kanssa en juurikaan käyttänyt kantovälineitä, mutta nyt mietin, että voisi olla kätevä, kun esikoisen kanssa pitää pystyä touhuamaan. Nyt sitä voi myös olla mukavampi pitää kotonakin, kun talvea kohti sitten mennään, eikä pitäisi niin kuuma olla (edellinen syntyi keväällä). Kirjoitinkin aikaisemmin, että sisarusrattaat hankitaan todennäköisesti. Niiden suhteen otan mielellään vinkkejä vastaan, jos jollain on hyviä kokemuksia jostain mallista.
 
Mä kans tykkään listoista ja oon esikoiselta säästänyt lähes kaiken. Esikoisen kanssa meillä oli hoitopöytä makkarissa mut sit lopulta siihen kasautui kaikki vaatteet eikä se oikein ollu tarpeellinen. Kuopuksella vaihdoin sit vaipat sängyllä. Tän kolmannen kanssa aattelin käyttää kodinhoitohuoneen tasoa kun muutettiin isompaan taloon josta tuo löytyy.

Tosi paljon turhaa tuli esikoiselle aikoinaan hankittua ja kuopukselle en tosiaan ostanut yhtään mitään etukäteen. Rintapumpun kävi kaveri ostamassa ja imetystyynyn mun äiti toi meille ensikäynnillä. Tosin lopulta en imettänyt kuin pari kuukautta joten nekin jäi tosi vähälle käytölle.
 
Toi baby björnin sitteri on sellainen jota meillä ei oo aiemmin ollut (vaan joku halppismalli) ja nyt haluan tällä kertaa just tuon :) Lähisuvussa ollut hiljattain käytössä, joten toiveissa josko sieltä saisi käytettyyn hintaan :wink

Sisarusrattaista kokemusta vain Carena Gotland -mallisista, ja meidän tarpeisiin ne oli toimivat etenkin suurten renkaidensa ansiosta: osittain kuljettiin soratietä ja ei ikinä tarvinnut mahtua bussiin tms. Mutta siinä vaiheessa kun vauva oli jo "liian iso" makuukoppaan ja harjoitteli istumista ja viihtyi paremmin vähän pystyasennossa, niin ei ollu helppoa tuohon istuimeen saada tukevasti. Istuinosa sen verran iso ja vöitä ei saanut kiristettyä niin pienelle. Pidin muistaakseni äp-makuupussia taiteltuna selän takana toppauksena jotta "turhaa tilaa" tuli täytetyksi ja asento tuetummaksi.
 
Mä ostin manducan meille ku esikoinen oli jo ehkä yli vuoden.. mut etenki toisen kans oon sitä käyttäny todella paljon. Se käy siis vastasyntyneestä tonne n 4-vuotiaaseen (n20kg..).
Me ollaan matkusteltu aika paljo ni se oli ihan pelastus ku esim lentokentällä sai pienen siihen, ja kävellessä tissi vaan suuhun ja kukaa ei huomaa mitää :)
Esikoista nukutin myös siihen (selässä) tosi paljo päikkäreille. Oli nopein ja helpoin keino sillon.
 
Suosittelen Baby Björnin sitteriä, jos sitteriä harkitsee. :) Niitä saa yleensä käytettynä ja kangas on helposti pestävä. Menee myös kivasti kasaan, eli ei vie säilytyksessä paljon tilaa.
 
Listaihminen täälläkin. Meillä on ihan kiitettävästi vauvatavaraa kertynyt, kun tykkään, että asiat sujuu just eikä melkein.:angelic: Hoitopöytä edelleen joka päivä käytössä 11 kuukautisella. Ollaan molemmat niin selkävikaisia, ettei tulisi kuin paha mieli, jos jossain sängyn päällä vaippoja vaihtelisi.
Bb sitteri meiltä myös löytyy. Ompelin itse siihen uuden päällisen ja tuli omasta mielestä ainakin tosi kiva.:)
 
Meillä on oikeastaan kaikki tallessa esikoisen jäljiltä. Toki jos on eri sukupuolta, niin joitakin vaatteita voisi uusia.

Meillä ei ollut varsinaista hoitopöytää, mutta on iso lipasto jossa on lapsen vaatteet ja vaipat ja vauva-aikana myös siinä päällä vaihtoalusta jonka päällä vaihdettiin vaipat. Yksittäisiä kertoja vaihdettiin sängyllä jos onnistui tekemään esim pissat kesken vaihdon siinä alustan päällä.
 
Meillä ei ollut erillistä hoitopöytää. Kodinhoitohuoneen tason päällä oli vain vaipanvaihtoalusta ja siinä vieressä koreissa ja yläkaapissa vaipat ja muut tavarat. Ja lavuaari ihan vieressä. Vaatteet oli vauvan huoneessa lipastossa. Nyt ajattelin järjestää noihin kodarin yläkaappeihin sen verran tilaa, että saisi vauvan vaatteet sinne ainakin alkuun kun ne on pieniä ja vähän tilaa vieviä. Oli jotenkin epäkätevää kun vaatteet oli eri paikassa kuin missä vaipat vaihdettiin.
 
Mä vaan mietin millanen katapultti on sitteri näin toisen lapsen kanssa :hilarious: Voin niin kuvitella miten esikoisesta on kiva antaa vähän vauhtia :grin Joten vielä harkitaan hankitaanko. Esikoisella oli se Baby Björnin ja kyllähän sitä tuli käytettyä.

Esikoisella oli myös TrippTrappissa se "vauvateline" ja se halutaan ehdottomasti, tosi kätevä! Ni silläki mietin et tarviiko sit sitteriä edes... toki sitteriä voi paremmin liikutella huoneesta toiseen...

Esikoisen kanssa oli myös äp-laatikko käytössä niin et jos menin vaikka suihkuun tms ni laitoin vauvan laatikkoon ja laatikko kylppäriin. Alunperin sen oli tarkotus nukkua siinä laatikossa pinnasängyssä, mutta jo ekana yönä tajuttiin ettei se toimi. Pinnasänky oli siis meijän sängyn sivuvaununa niin laatikkoon ei nähny nousematta ja vauvan sai muutenki helpommin napattua vaan suoraan siitä sängystä.

Kätkyt-hälytinkin meillä oli, mut ei ihan alkukuukausina (löysin kirppikseltä vasta myöhemmin) ja toi paljon mielenrauhaa kun ei kokoajan tarttenu varmistella, että hengittääkö se :grin t. Hysteerikot
Nyt se on lainassa meijän ystävillä ja saadaan se kyl takas ennen vauvan syntymää, mutta vielä en tiiä otetaanko käyttöön. Nyt tuntuu jotenki paljon rennommalta oma asenne kaiken suhteen :grin
 
Hankinnat etenee erittäin loogisessa järjestyksessä tarveharkinnan mukaan: aurinkolasit ja harsoja :laughing002. Oikeasti toki taas bongasin ne annetaan-osiosta ja korjasin talteen, koska varmuudella niille on vauvan kanssa käyttöä.
 
Me kerrottiin viikonloppuna mun sisaruksille vauvasta ja molemmilla on lapsia, nuorin 1,5 v. Molemmilla 3 lasta, niin on lapsiluvut ilmeisesti täynnä. Alkoi sadella tarjouksia tavaroista :woot: Tarjolla on vaunutx2, hoitopöytä, sitteri, vaatteita... Ollaan kyllä mielissään ja varmasti jotain päätyy meillekin asti :smug: Ainakin hoitopöytä ja vaunut.
 
Minä kun vannoin etten ainakaan ennen nt-ultraa osta enää mitään niiden parien housujen ja bodyn jälkeen. Meninpä sitten ostamaan pinnasängyn :smiley-angry026:confused005:laughing002 Mutta kun oli niin halpa ja ajattelin että saahan sen myytyä eteenpäin jos meillä ei tulekaan tarvetta. Nyt pidän kyllä itseni taas kurissa ainakin siihen ultraan asti :smiley-angelic006
 
Takaisin
Top