Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Mä en kyl kauheesti aio hankkia etukäteen mitään. Poikien vanhat vaatteet on pestynä ja siististi laatikoissa odottamassa mahdollista vauvaa..
Ainoo et kaukalon haluisin uuden, en koskaan o tykänny edellisestä.. ja vaunujen kans pitää miettiä mitä tehdään. Mut sängyt ja muut on kaikki viel ok.
Vaipanvaihtotasoa en oo koskaan ees oikeestaan käyttäny, sängyllä/sohvalla hoitanut..
 
Jos tässä raskaudessa nyt loppuun päästäisiin, niin mun ei tarvitsisi varmaan mitään ostaa vauvalle.:rolleyes: Meillä on täällä 10kk vanha poika ja hänelle kyllä joutui kaiken mahdollisen ostamaan, kun ikäeroa edelliseen oli 10v.:grin
Tai tietty jos jollain ihmeen kaupalla meille tyttö tulisi, niin sitten vähän vaatteita ehkä. Niissäkin meillä aika paljon sukupuolineutraaleja.
 
Ai niin ja tuplarattaatkin on jo valmiina.:wacky: Halusin ostaa nykyiselle vauvalle sellaiset rattaat, jotka pysyvät aina auton peräkontissa mukana.
Ostinpa sitten torista sellaiset joista sisaristuimen sai viedä varastoon odottelemaan. Ovat ihan ketterät kolmipyöräiset näin yhdenkin lapsen kanssa olleet. Ikäeroa olisi tulossa 1v7kk.
 
Tästä tulee nyt ihan käsityöpainotteinen viesti, pahoittelut. Ensimmäinen hankinta oli tällä viikolla pari kerää pehmeää lankaa neulottavaksi ja Novitan uusin numero, jossa on 13-osainen "villainen äitiyspakkaus". Suosittelen kaikille neulomista harrastaville ainakin tsekkaamaan kyseisen lehden numeron! Äkkivilkaisulla näyttää siltä, että ihan aloittelijoille nuo ohjeet eivät olleet, paitsi jos selviää palmikoista (tai ainahan ne voi jättää neulomatta ja tehdä vain oikeaa).

Ainakin lapaset, myssy ja unipussi päätyvät näistä puikoille jossain vaiheessa, ehkä myös haalarit ja villatakki Pitää nyt ensin saada valmiiksi pari keskeneräistä käsityötä, jotta ei ole ihan kymmentä työtä kesken:angelic:
 
Tästä tulee nyt ihan käsityöpainotteinen viesti, pahoittelut. Ensimmäinen hankinta oli tällä viikolla pari kerää pehmeää lankaa neulottavaksi ja Novitan uusin numero, jossa on 13-osainen "villainen äitiyspakkaus". Suosittelen kaikille neulomista harrastaville ainakin tsekkaamaan kyseisen lehden numeron! Äkkivilkaisulla näyttää siltä, että ihan aloittelijoille nuo ohjeet eivät olleet, paitsi jos selviää palmikoista (tai ainahan ne voi jättää neulomatta ja tehdä vain oikeaa).

Ainakin lapaset, myssy ja unipussi päätyvät näistä puikoille jossain vaiheessa, ehkä myös haalarit ja villatakki Pitää nyt ensin saada valmiiksi pari keskeneräistä käsityötä, jotta ei ole ihan kymmentä työtä kesken:angelic:
Kuulostaa vilkaisun arvoiselta numerolta.:) Olen ehkä yhden kerran kokeillut palmikkoa tehdä ja ehkä juuri ja juuri siitä voisin selvitä. Äiti on eläkkeellä ja hän tekee kaikki tällaiset ihan tosta noin vaan, kun vähän vihjaisenkaan sinne päin, niin en myöskään opi ikinä itse tekemään.:joyful:
Ompelu sen sijaan on mun juttu. Siinä osat vaihtuvat ja pääsen itse äitiä opettamaan. Olen jonkun verran vauvanvaatteita ja kestovaippoja ommellut. En tokikaan tähän uuteen raskauteen vielä, tämä on vielä niin alussa, että puhun vain vanhoista kokemuksista.:shy:
 
Kuulostaa vilkaisun arvoiselta numerolta.:) Olen ehkä yhden kerran kokeillut palmikkoa tehdä ja ehkä juuri ja juuri siitä voisin selvitä. Äiti on eläkkeellä ja hän tekee kaikki tällaiset ihan tosta noin vaan, kun vähän vihjaisenkaan sinne päin, niin en myöskään opi ikinä itse tekemään.:joyful:
Ompelu sen sijaan on mun juttu. Siinä osat vaihtuvat ja pääsen itse äitiä opettamaan. Olen jonkun verran vauvanvaatteita ja kestovaippoja ommellut. En tokikaan tähän uuteen raskauteen vielä, tämä on vielä niin alussa, että puhun vain vanhoista kokemuksista.:shy:

Tuossa samassa lehdessä oli muuten "neulekoulussa" juurikin palmikot tarkemmassa käsittelyssä, eli ehkä niiden ohjeiden avulla selviäisi. Mulla äiti on kova neulomaan myös, niin pitää tarkkaan sopia ettei tehdä liikaa samoja tuotteita.

Minä taas olen aika huono ompelija, mutta sain minä kangasmaskeja juuri ja juuri tehtyä. En nyt silti ehkä lähde kestovaippoja tai vaatteita ompelemaan ihan heti:grin
 
Mä katoin kans tuota Novitan villaista äitiyspakkausta. Meiltä vaan löytyy jo vauvalle niin paljon kaikkea et pitää panostaa noihin isoimpiin. Esikoinen ilmoitti jo et hän haluaa dinosauruspuseron ja pipon. Katsotaan vaan et kuinka aika riittää kaikkeen :)
 
Esikoiselta on jemmassa paljon tavaraa ja vaatteita. Joku päivä käyn kaikki jemmalaatikot läpi ja järjestelen vaatteet koottain. Olisi toisaalta kiva, jos vauva olisi samaa sukupuolta, niin voisi kierrättää vaatteita helpommin... Tai muuten tulee jäätävä myyntirumba! Muistan, että pienimpiä vaatteita myin aika paljon, mutta kivoimmat säästin. Isompia onkin jemmassa sitten enemmän, kun vahvistui ajatus toisen lapsen hankkimisesta. Mutta rattaat, kaukalo, leluja, tuttipullot, harsoja ym. on jo onneksi, joten aika vähäisillä hankinnoilla selviää. Ja nyt on järkeä ja tietoa mikä on turha ja mikä tarpeellinen :grin
 
Meillä on ihan kaikki esikoisen vaatteet ja tavarat myös. Olen niin huono myymään eteenpäin, että ihan senkin vuoksi. :grin
 
Täälläkin lähes kaikki pojalle valmiina.:happy:
Aika hauska et monella meistä pelkkiä poikia. Minullakin niitä kolme kappaletta. :)

Joitakin vaatteita ja pieniä kestovaippoja annoin ystävän kohta syntyvälle vauvalle. Vaipat kerkeävät palautua takaisin syyskuuksi :shy:
 
Täälläkin lähes kaikki pojalle valmiina.:happy:
Aika hauska et monella meistä pelkkiä poikia. Minullakin niitä kolme kappaletta. :)

Joitakin vaatteita ja pieniä kestovaippoja annoin ystävän kohta syntyvälle vauvalle. Vaipat kerkeävät palautua takaisin syyskuuksi :shy:

Tosiaan hauska yhteensattuma, että monella on poikia! :) Jospa nyt olisi sitten tulossa tyttöjä. Jännä lukea sitten kunhan nyt itse kukin selviää raskaudessa niin pitkälle.
 
Ei mitään toistaiseksi, ehkä puolivälin paikkeilla alan aktiivisemmin katsella/hankkia. Nyt on vähän liikaa mielessä mikä kaikki voi mennä pieleen ennen sitä, niin ei kykene vielä. Aiemmistakaan ei ole jäljellä kuin kynsisakset ja makuupussit, ehkä lämpömittari jossain kaapin perukoilla, että ihan nollasta saa oikeasti lähteä. Tällä kertaa aattelin pitäytyä kohtuullisessa minimissä, eli vaan sen verran kuin oikeasti tarttee, jotta arki pyörii sujuvasti. Viimeksi saattoi tulla jemmattua jotain ihan vaan siksi, kun ne oli niin söpöjä:rolleyes:.
 
Minä taas olen aika huono ompelija, mutta sain minä kangasmaskeja juuri ja juuri tehtyä. En nyt silti ehkä lähde kestovaippoja tai vaatteita ompelemaan ihan heti:grin
No niistä pienistä vaatteistahan just on hyvä alottaa, kangasta menee vähän ja voi helposti halutessaan vaikka kierrättää vanhoja vaatteita uusiokäyttöön, kun osat on niin pieniä, että saa leikattua melkein mistä palasta vaan. Eikä tarvii toisaalta liian pitkään katella, kun jäävät jo pieneksi, jos kaikki ei mennytkään ihan putkeen.:biggrin
 
Haksahdin aiemmasta suunnitelmasta sen verran, että kävin jo kotiuttamassa annetaan-osastolta bongaamani kassillisen kestovaipan imuja.
 
Meillä kaikki valmiina isoveljiltä jemmassa, eli hirveästi ei tarvitse hankintoja tehdä. Katsotaan otetaanko edes äitiyspakkausta. Siinä saisi toisaalta kätevästi kynsisakset, lanoliinivoiteet ym. Lisäksi mietin haluaisinko jokaiselle säilyttää oman vuoden makuupussin tms.
 
Meillä on suurin osa esikoiselta tallessa. Sitteri, leikkimatto ja vaipanvaihtoalusta saadaan veljen perheeltä lainaan. Sivuvaunupinnis, untuvapussi ja kaukalopussi tarvitaan. Yritän löytää käytettynä, mutta uutena sit jos ei muuten. Neulejuttuja aion myös tehdä, ainakin peitto ja asusteita.
 
Innolla odotan, että pääsee tekemään hankintoja vauvalle, ihan vielä en uskalla viikkojen puolesta..Mitään ei löydy entuudestaan, esikoista odotetaan :)

Täällä sama :happy: Mitään ei vielä ole hankittu, mutta olen aloittanut kuitenkin jo esim. vaunujen vertailun. Ihana jotenkin tämäkin vaihe, että voi suunnitella ja haaveilla. Sitten ku on pääsee oikeasti hankkimaan, niin ilo on irti :woot:
 
Mä muistan kans jotenkin sen kun esikoisen kohdalla vertailin vaunuja kuinka jännää se oli. Seuraavien kohdalla se on vaan jäänyt kun edelleen on nuo samat vaunut.

Tän tulokkaan kohdalla joudun varmaan pohtimaan auton vaihtoa. Ei muuten mut ei taida mahtua kolmea istuinta takapenkille vaikka esikoinen käyttää jo koroketta. Harmittaa vaan kun ostin mun auton syksyllä niin heti pitää vaihtaa... ja uus kaukalo pitää ostaa kun nykyisellä on ikää syksyllä sen 6 vuotta et ei taida enää olla turvallinen vaikkei sitä kyl oo kertaakaan kolaroitu.
 
Täällä myös vaunujen vertailu alkanut. Tehokkaasti olen isoimmat hankinnat laittanut aiemmin kiertoon, en kestä vaunuja yms pyörimässä nurkissa pitkään. Tosin nyt ehkä vähän harmittaa, että tuli laitettua eteenpäin:hilarious:
Suunnitteilla vasta rakenneultran jälkeen hankintoja tehdä, mutta saa nähdä miten käy:grin Kolmannen kohdalla tietää jo mikä on tarpeen eikä tule stressailtua hankinnoista tai myöskään hankittua turhuuksia (ehkä) :cool:
 
Takaisin
Top