Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Hei, vastailen itse nyt ensimmäistä kertaa tänne foorumille tämän odotuksen aikana. Ajatuksena on, että en aio hankkia mitään ennen kuin ensimmäinen ultra on takanapäin, mutta rattaita olen jo katsellut.. :p Vaatetta ja tarvikkeita löytyy ennestään, joten muutenkaan ei sen suurempia toivottavasti tarvitse ostella.
 
Täällä on myös aloitettu pohdintatyö vaunuista. Tuntuu ihan kamalan vaikeelta ja mulla menee varmaan kuukausia ennenkuin tiedän millaiset haluan. Ja tavoitteena on kyllä käytettynä ostaa. Istuimet menee samaan sarjaan eli paljon on selvitettävää!
Toinen mitä olen harkinnut, on vauvalangat. Tuntuu kovin konkreettiselta alkaa itse neulomaan omalle babylle jotain. Aivan tosi ihanalta❤.
 
Minäkin olen harkinnut lankoja. Haluaisin neuloa kastemekon, mutta olen aika laiska neuloja ja käytännössä sen neulomiseen olisi aikaa lähinnä vain esikoisen päiväuniaikaan.
 
Mä olen hurahtanut retroiluun ja retrovaunuja selaillut silmät pyöreinä. Toinen toistaan ihanampia, miten sitä osaa valita vaunut Ehkä pitää ostaa useammat
 
Itse haaveilen toisesta trip-trap-tuolista kun esikoisella on oma (ja sen on ollut niiiiin hyvä!), Mutta kun ne maksaa niin maan p... :wacky:
Sitten olisi jotkis tuplarattaatkin unelmissa mutta on kyllä vaikea sanoa mitkä olisi hyvät. Esikoinen on erittäin pitkä ikäisekseen, eikä mahdu edes kaikkiin tavallisiin rattaisiin... :wideyed:
 
En ole tehnyt vielä mitään hankintoja vauvalle, enkä tiedä uskallanko tehdäkään vielä pitkään aikaan. Ehkä sen rakenneultran jälkeen uskaltaa ostaa jotain.
 
En ole tehnyt vielä mitään hankintoja vauvalle, enkä tiedä uskallanko tehdäkään vielä pitkään aikaan. Ehkä sen rakenneultran jälkeen uskaltaa ostaa jotain.

Ensimmäisen odotuksen aikana tuli tosiaan isommat hankinnat tehtyä vasta rakenneultran jälkeen. Olisinko pari vaatesettiä ja jonkun vauvapehmolelun ostanut ennen rakenneultraa. Hyvin kerkeää sen jälkeenkin kaikki hankinnat tehdä, jos jotain vauvaa varten tarvitsee hankkia.

Vähän on alkanut harmittaa kyllä kun tuli viime talvena myytyä meidän esikoisen yhdistelmärattaat. Ajateltiin, että seuraavan kohdalla ostetaan vaan sitten joku vaunukopallinen max 1v ajaksi (sit jatketaan käyttöä Emmaljungan scootereilla, jotka oli syksyyn asti esikoisen käytössä) nii nyt kun niitä rattaita oon selannut nii en kelpuuta mitä tahansa vaan haluan ne samat mitkä esikoisella oli! Oishan ne mahtunu olla tuolla lämpimässä varastossa säilössä... Toivotaan että tulee vastaan hyvään hintaan vielä tässä. Ja ei oo kyllä kiirettäkään niiden hankkimiseen. :grin
 
On kyl tullu pyörittyä noissa verkkokaupoissa ja mietittyä et mitä kaikkee pitäs ostaa, mut viel on jääny ostamatta.
Vaunut/turvakaukalo tuli anopin kautta.
Et se on ready.
Jos ny viel ootas rakenneultraan asti. 25.3 ni uskaltais oikeesti ruveta osteleen kotia vauvaa varten tarvikkeita.
Rv 15.
 
Itse oon jo ostellu sitä mukaan ku tekee löytöjä vaikka olin alkuun että "vasta kun tiedetään rakenneultras enemmän ja kumpi tulee" ,mutta niin vaan on tullu ostettua jo vaatteita , sitteri, rintapumppu , leikkimatto yms ja äitini on kutonut viltin ja ostanut haalarit:hilarious::smug: todella moni läheinenki innoissaan tästä vaavista vaikka nuota lapsia jo on useammalle sisaruksellekkin siunaantunu:) mutta ei taida minun vanhempien lapsille tulla enää muilta lapsia kun meidän suunnalta:angelic:
 
Itse haaveilen toisesta trip-trap-tuolista kun esikoisella on oma (ja sen on ollut niiiiin hyvä!), Mutta kun ne maksaa niin maan p... :wacky:
Sitten olisi jotkis tuplarattaatkin unelmissa mutta on kyllä vaikea sanoa mitkä olisi hyvät. Esikoinen on erittäin pitkä ikäisekseen, eikä mahdu edes kaikkiin tavallisiin rattaisiin... :wideyed:
Näin eilen tori.fi:ssä Trip Trapin hintaan 35€. :wideyed: Tuli kyllä heti mieleen, että onko siinä jotain vikaa kun oli niin halpa.
 
Näin eilen tori.fi:ssä Trip Trapin hintaan 35€. :wideyed: Tuli kyllä heti mieleen, että onko siinä jotain vikaa kun oli niin halpa.

Ohoh, no on kyllä todella halpa! o_O Mikäköjän siinä sitten on.

Niissä tuoleissakin on kuulemma jotain eroja, koska ne lisäosat mitä uudempiin tripp trappeihin löytyy (esim. New born set) ei vissiin sovi vanhempiin malleihin. Näin muistaisin ainakin jossain lukeneeni... :confused005
 
Mä en oo ostanu vielä mitään! Tuntuu koko raskaus niin uskomattomalta, ei yhtään tajua vielä, että elokuun alussa olis tulossa vauva. Ehkä sitten, kun maha alkaa kunnolla kasvaa, niin raskauskin alkaa konkretisoitumaan.

Isoja hankintoja ei onneks tarvii miettiä, käly ilmoitti, että heiltä saa vaunua, istuinta, reppua yms. Ja omien vanhempien kätköistä löytyy mun vanha pinnasänky ja hoitopöytä.
 
Näin eilen tori.fi:ssä Trip Trapin hintaan 35€. :wideyed: Tuli kyllä heti mieleen, että onko siinä jotain vikaa kun oli niin halpa.
Sivusta huutelen: tarkista
1) että on todella stokken tripptrapp. Sinnepäin olevia istuimia (esim jalat erilaiset!) myydään sillä nimellä tai vähän sinnepäin nimetysti...!
2) tarkista että on kaikki tarvittavat lisäosat eli vauva/taapero-kaari joko uudempi tai vanhempi malli , koska jos kaari puuttuu se vaikuttaa tietysti hintaan
...jos siis haluat nimenomaan tripptrappin.

Mulla ei kokemusta noista sinnepäin-tripptrappeista.
Perinteinen syöttötuoli ja ikean antilope(vai mikä se olikaan) ovat myös ihan järkeviä olleet. Meillä on tripptrapp koska kaikilla muillakin on :shy:...ja koska kuvittelen että vauvakaaresta ajan jättäessä lyhyt ihmisentaimi tykkää istua samalla korkeudella kuin muutkin. Tosin ite en ole pysynyt edes tavallisella tuolilla vaan olin aika usein pöydän alla...:rolleyes:
 
Ah, ja vielä haluan mainostaa sitä mitä en ite tiennyt aluksi (muun muassa :D ) alipaineella toimiva rintapumppu (esim Emma tms)! Sähkökäyttöinen oli niin kovaääninen että en vauvan kanssa halunnut sitä käyttää vaikka myöhemmin se oli ihan tosi tarpeellinen meillä. Tuo alipaineellinen hyödyntää alun ylimääräistä herumista ja tulee hyvin talteen, paremmin kuin pelkällä keräinkupilla.
 
Mulla ei kokemusta noista sinnepäin-tripptrappeista.
Perinteinen syöttötuoli ja ikean antilope(vai mikä se olikaan) ovat myös ihan järkeviä olleet.

Minä en suosittele antilooppia siitä syystä, että vauvan jaloilla on hyvä olla jotain tukea istuessa. Ei isot lapset tai aikuisetkaan tykkää istua "tyhjän päällä". Mä aion ostaa jonkun edullisen tuolin, jossa kuitenkin on jaloille jotain sijaa :)
 
Se halpa Tripp Trapp olikin mennyt jo. Toista ollaan siis ostamassa ja nyt meille kävisi varmaan vanhempikin malli, koska sen new born -kaukalon saa tuohon nykyiseen kiinni.

Nykyisen Tripp Trappin ostin muistaakseni 60 eurolla eikä siinä ollut mitään lisäosia. New born -osa, joka oli vanhan mallinen, kulunut ja ilman lelua, maksoi 20€, ja se muovinen vauvakaari ja selkänoja taisi olla 15€.

Ärsyttää että vein New Born -osan muuton alla SPR:n Konttiin, kun ei ollut tiedossa, että toinen lapsi tulee näinkin pian. Nyt niitä ei oikein ole myynnissä käytettynä.
 
Mä en jotenkin uskalla ostaa vielä mitään vauvalle. Tuntuu jotenkin hölmöltä ja ajattelen koko ajan, että odotellaan nyt vaan pidemmälle raskautta (nyt 14+3). Luulen, että koettu keskenmeno varjostaa tätä onneani nyt vähän liikaa.

Olin jo hypistelemässä jotain mikkihiiri body/housut/lakki-settiä ja viime hetkellä laskin sen takaisin ja lähdin tyhjin käsin kaupasta.

Viimeistään rakenneultran jälkeen olen kyllä päättänyt ostaa edes jotakin. Ehkä suuntaan kirpputorille jos sieltä tarttuisi helpommin mukaan jotain. Jossakin välissä on kuitenkin pakko vaan hankkia sängyt, kärryt sun muut.
 
Mä en jotenkin uskalla ostaa vielä mitään vauvalle. Tuntuu jotenkin hölmöltä ja ajattelen koko ajan, että odotellaan nyt vaan pidemmälle raskautta (nyt 14+3). Luulen, että koettu keskenmeno varjostaa tätä onneani nyt vähän liikaa.

Olin jo hypistelemässä jotain mikkihiiri body/housut/lakki-settiä ja viime hetkellä laskin sen takaisin ja lähdin tyhjin käsin kaupasta.

Viimeistään rakenneultran jälkeen olen kyllä päättänyt ostaa edes jotakin. Ehkä suuntaan kirpputorille jos sieltä tarttuisi helpommin mukaan jotain. Jossakin välissä on kuitenkin pakko vaan hankkia sängyt, kärryt sun muut.

Mulla on vähän samoja ajatuksia. Vaikka raskaus on jo viikolla 17 niin keskenmenon pelko edelleen on jatkuvasti läsnä, etten edes uskalla katsoa mitään lastentarvikkeita. Ajattelin, että esimerkiksi rakenneultran jälkeen voisi varovaisesti katsella, mutta ehkä vasta sitten kunnolla, kun tietää, että on ylitetty kaikki kriittiset viikot (eli lapsi voisi pahimmassa tapauksessa pärjätä jo kohdun ulkopuolella. Olenpa positiivinen :woot:).
 
Mulla oli esikoisen aikana aivan samat ajatukset, etten uskaltanut ostaa oikeen mitään ennen rakenneultraa. Sitten rakenneultran jälkeen alettiin pikkuhiljaa ostelee kaikkea. :happy: Ja kirppareilla tuli käytyä tosi paljon vaatteita katselemassa ja ostamassa!

Nyt on kyllä samoja ajatuksia myös, mutta toisaalta ei tarvitse juuri ostellakaan mitään, kun ennestään löytyy niin paljon.

Ootan kovasti tietoa kumpi tulee, tyttö vai poika, ja rakenneultran jälkeen nostan kaikki esikoisen aikaiset vaatteet esille ja käyn ne läpi! Jos on tyttö, niin vaatteitakaan ei tarvitse ostella, mutta jos poika, täytyy miettiä mitä vaatteita jättää tyttärelle itselleen muistoksi ja niitä varmaan tulee jäämään paljon. Rakastan vauvanvaatteita! :Heartblue:Heartpink Mutta tuota vaatteiden läpikäyntiä odotan tosi kovasti ja kysyin jo siskolta haluaako hän olla mukana. Olisi niin kiva, kun hänkin tykkää suloisista vauvanvaatteista.:Heartpink
 
Takaisin
Top