Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vaunuja oon alkanut tutkimaan ja päätynyt, että hankin käytetyt. Ei mitään järkeä hankkia uutena. Trikookangasta hankin osittain tällä verukkeella, että saa vähän harjoitella trikoo-ompelua kaverille. Ylipäänsä, pyrin mahdollisimman paljon hankkimaan käytettynä.
 
Itsekin olen tutkinut vaunuvalikoimaa, mutta en kyllä uskalla ostaa mitään isompaa kuin vasta varmemmilla viikoilla. Muutamia vaatteita ja muuta pientä on kyllä löytänyt tiensä jo meille, mutta varmaan ensimmäisen kolmanneksen jälkeen sitä uskaltaa enemmän jo ostella. :)
 
En oo vielä uskaltanu ostaa juuri mitään mutta kaverilta varasin unipesän ja imetystyynyn ja noudan ne sitten ultran jälkeen kun viikkoja on 12+
 
En ole uskaltanut vielä mitään vauvan juttuja katsella, olen tietoisesti vältellyt, koska tiedän, että sitten kun annan itselleni luvan niin hurahdan täysin.

Äitiysvaatteita olen yrittänyt etsiä kirppareilta, Ipanaisesta löysinkin kahdet housut, mutta f b :n ryhmät näyttää kyllä pettymykseltä.

Onko pääkaupunkiseudulla hyviä kirppiksiä, joissa myös äitiysvaatteita myynnissä? Nyt olen löytänyt googlettelemalla vain lastenvaatteisiin keskittyneitä kirppiksiä.
 
En ole uskaltanut vielä mitään vauvan juttuja katsella, olen tietoisesti vältellyt, koska tiedän, että sitten kun annan itselleni luvan niin hurahdan täysin.

Äitiysvaatteita olen yrittänyt etsiä kirppareilta, Ipanaisesta löysinkin kahdet housut, mutta f b :n ryhmät näyttää kyllä pettymykseltä.

Onko pääkaupunkiseudulla hyviä kirppiksiä, joissa myös äitiysvaatteita myynnissä? Nyt olen löytänyt googlettelemalla vain lastenvaatteisiin keskittyneitä kirppiksiä.

Espoossa on Nella & Nuttu, siellä usein hyvin myös äitiysvaatteita tarjolla
 
En ole uskaltanut vielä mitään vauvan juttuja katsella, olen tietoisesti vältellyt, koska tiedän, että sitten kun annan itselleni luvan niin hurahdan täysin.

Äitiysvaatteita olen yrittänyt etsiä kirppareilta, Ipanaisesta löysinkin kahdet housut, mutta f b :n ryhmät näyttää kyllä pettymykseltä.

Onko pääkaupunkiseudulla hyviä kirppiksiä, joissa myös äitiysvaatteita myynnissä? Nyt olen löytänyt googlettelemalla vain lastenvaatteisiin keskittyneitä kirppiksiä.

Fida ja UFF lajittelevat äitiysvaatteet lastenvaatteiden viereen.:) Niissä on helppo käydä kurkistamassa onko mitään.
 
En ole vielä hankkinut mitään eikä kovin suuria tarvitse hankkiakaan. Pinnasänky taitaa olla ainoa isompi hankita, joka täytyy tehdä. Lähempänä h-hetkeä sit vauvalle kotiutumisvaatteet.
 
Mäkään en ole vielä hankkinut mitään vauvaa varten ja yritän malttaa mieleni rakenneultraan asti. Siskolta sain kyllä kassillisen esikoiseni vaatteita lainasta takaisin. Täytyy niillä vähän fiilistellä niitä pikkuruisia vaatteita :happy:
 
Ostin Polarn O. Pyretin alesta pari ihanaa bodya... En oikein tiedä paljonko vaatteita tarvitsee missäkin koossa.Täytyy yrittää googletella...

50-56 koon bodyja ei tarvitse kuin max 7 kpl, housuja vähän vähemmän, yökkärihaalareita 4-5kpl (pyykkikone pyörii tiuhaan kuitenkin, kun vauva tulee taloon)
62 kokoa sitten vähän enemmän (niiden käyttöaika jo vähän pidempi ja niitä voi käyttää jo aiemmin jos vaikka kaikki 56 pesussa tms)

Sitten tietty sukkaa, pipoa, harsoja, villavaatetta talvivavalle ym pientä. Niillä pääsee jo hyvin alkuun (ja yleensä lahjoiksi tulee vielä jotain extraa...)

Noin niinkuin karkeesti ensitarpeet kahden lapsen kokemuksella
 
50-56 koon bodyja ei tarvitse kuin max 7 kpl, housuja vähän vähemmän, yökkärihaalareita 4-5kpl (pyykkikone pyörii tiuhaan kuitenkin, kun vauva tulee taloon)
62 kokoa sitten vähän enemmän (niiden käyttöaika jo vähän pidempi ja niitä voi käyttää jo aiemmin jos vaikka kaikki 56 pesussa tms)

Sitten tietty sukkaa, pipoa, harsoja, villavaatetta talvivavalle ym pientä. Niillä pääsee jo hyvin alkuun (ja yleensä lahjoiksi tulee vielä jotain extraa...)

Noin niinkuin karkeesti ensitarpeet kahden lapsen kokemuksella

Kiitos Carliina :happy:
 
Onko kuinka moni ajatellut ottaa äitiyspakkauksen?
Itse alunperin ajattelin että ottaisin koska mulla on edessä kiireinen syksy ja en tiedä kuinka ehtisin käydä vaatteita vauvalle ostelemassa, joten sieltä nyt tulisi perustarpeet ( vaikka tosi isojahan ne bodytkin siellä on) ja sitten äippälomalla ostais vain ne mitä puuttuu ja kaikista pienimmät mitkä menee sen ekan pari viikkoa. MUTTA nyt kun kävin katselemassa niin tuo 2020 pakkaus on aika poikamaisen värinen (saaks näin sanoo :confused:) omaan makuun ja kun sain jo varovaisen tyttölupauksen niin taidan vielä miettiä hetken.
"Kela-neuvola" eli neuvola-aika jolloin saa ne paperit millä voi hakea ältiysrahat ja äitiyspakkauksen on mulla vasta syyskuun puolessa välissä joten onhan tässä aikaa pohdiskella. Ja ennen sitä vielä rakenneultra, ja jos siellä nähdäänkin että poika sieltä vallan on tulossa niin luulenpa että pakkauksen otan:hilarious:
 
Onko kuinka moni ajatellut ottaa äitiyspakkauksen?
Itse alunperin ajattelin että ottaisin koska mulla on edessä kiireinen syksy ja en tiedä kuinka ehtisin käydä vaatteita vauvalle ostelemassa, joten sieltä nyt tulisi perustarpeet ( vaikka tosi isojahan ne bodytkin siellä on) ja sitten äippälomalla ostais vain ne mitä puuttuu ja kaikista pienimmät mitkä menee sen ekan pari viikkoa. MUTTA nyt kun kävin katselemassa niin tuo 2020 pakkaus on aika poikamaisen värinen (saaks näin sanoo :confused:) omaan makuun ja kun sain jo varovaisen tyttölupauksen niin taidan vielä miettiä hetken.
"Kela-neuvola" eli neuvola-aika jolloin saa ne paperit millä voi hakea ältiysrahat ja äitiyspakkauksen on mulla vasta syyskuun puolessa välissä joten onhan tässä aikaa pohdiskella. Ja ennen sitä vielä rakenneultra, ja jos siellä nähdäänkin että poika sieltä vallan on tulossa niin luulenpa että pakkauksen otan:hilarious:


Me meinattiin ottaa äitiyspakkaus ihan sillä et esikko tulossa, eikä meillä oo yhtään mitään valmiina, ja menee varmaa meilläkin ihan viime tinkaan kaikki ostot ku mulla kans ihan äly kiireinen syyskuu-Joulukuu:hilarious: Lapselle meinattiin kuitenkin huone värkkäillä jo syksyllä, koska muuten mä en ainakaa kerkee. Et varmaa meille eikoja juttuja se sit lapseen liittyen. Mahd. saadaan sit kampetta ja rompetta miehen siskolta, joka sai lapsen 3,5v sitten, nii helpottaa sekin sit vähän! Ja sit tuli perseen alla ostella ne loput jutut ku ois jo kiire :rolleyes::hilarious:
 
En ole vielä saanut päätäni mukaan koko juttuun, kun uskalsin koko raskauteenkin luottaa vasta np-ultran jälkeen :D
Äitiyspakkaus varmaan tulee otettua niinkuin ensimmäisenkin kohdalla, ja nyt kun kävin katsomassa, niin se näytti minun silmäänkin ihan kivalta! Luulen, että suurimmat hankinnat alkaa vasta marraskuussa - pinnasängylläkään ei ole niin kiire, sillä esikoisen kehto on vielä tallella. Vaunut lienee se suurin hankinta, ja pitänee syksyn kuluessa vilkuilla josko sopivat käytetyt tulisi vastaan. Luulen että nyt toisella kierroksella ei tule edes hankittua niin paljon tavaraa, kun on jotekin sellainen muistikuva, ettei sitä lopulta niin paljoa edes tarvitse :)

Äitiyshousut pistin jo tilaukseen, sillä ihan kohta ei enää työhousut tunnu kivoilta ... se lienee siis ensimmäinen hankinta :grin vauvalle lisää tilaa!
 
Me ei oteta pakkausta. Saadaan ja ollaan jo saatukin isoja laatikoita kaikenkokoisia vaatteita ja vauvakamaa siskolta joten suurin osa laatikossa olevista tavaroista on jo odottamassa :hilarious: ja 170e saa jo jotain isompaa joten katotaan mitä ees tarvitaan ja ostetaan se sitten siitä.
 
Ei oteta pakkausta. Esikoiselta on vielä makuupussi ja muut tärkeät tallessa, joten otetaan rahana ja laitetaan varmaan rattaisiin se raha :happy:
 
Ollaan saatu jo paljon vaatteita sisarusten nurkista, mutta kaikki toppavaatteet yms. puuttuu, joten ajateltiin ottaa pakkaus :happy: mietin vaan että onkohan tuo äitiyspakkauksen toppapuku kuinka iso? Hukkuuko vastasyntyny siihen vai pitääkö kuitenkin vielä hommata joku pienempi aluksi?
 
Ollaan saatu jo paljon vaatteita sisarusten nurkista, mutta kaikki toppavaatteet yms. puuttuu, joten ajateltiin ottaa pakkaus :happy: mietin vaan että onkohan tuo äitiyspakkauksen toppapuku kuinka iso? Hukkuuko vastasyntyny siihen vai pitääkö kuitenkin vielä hommata joku pienempi aluksi?

Mä ensin harmittelin että ehin myymään esikoisen äp toppapuvun mutta sit tajusin että se on kyllä auttamatta liian iso vastasyntyneelle. Esikoinen synty kesäkuussa ja oli hänelle seuraavana talvena sopiva. Oiskohan koko ollu n. 74 :think005
 
Onko kuinka moni ajatellut ottaa äitiyspakkauksen?
Itse alunperin ajattelin että ottaisin koska mulla on edessä kiireinen syksy ja en tiedä kuinka ehtisin käydä vaatteita vauvalle ostelemassa, joten sieltä nyt tulisi perustarpeet ( vaikka tosi isojahan ne bodytkin siellä on) ja sitten äippälomalla ostais vain ne mitä puuttuu ja kaikista pienimmät mitkä menee sen ekan pari viikkoa. MUTTA nyt kun kävin katselemassa niin tuo 2020 pakkaus on aika poikamaisen värinen (saaks näin sanoo :confused:) omaan makuun ja kun sain jo varovaisen tyttölupauksen niin taidan vielä miettiä hetken.
"Kela-neuvola" eli neuvola-aika jolloin saa ne paperit millä voi hakea ältiysrahat ja äitiyspakkauksen on mulla vasta syyskuun puolessa välissä joten onhan tässä aikaa pohdiskella. Ja ennen sitä vielä rakenneultra, ja jos siellä nähdäänkin että poika sieltä vallan on tulossa niin luulenpa että pakkauksen otan:hilarious:

Mä kyllä haluan sen äitiyspakkauksen kun esikoinen tulossa. Me ei olla hankittu vielä yhtään mitään, oon päättäny että sit rakenneultran jälkeen alan ostella. Voi olla et saan kans siskolta niitä pienimpiä kun meidän vauvoille tulee vaan 6-7 kk ikäeroa. Tosin ne on kaikki tosi poikamaisia et jos tulisi tyttö ni en varmaan niitä kaikkia ottaisi kun ehkä hätävaraksi.
 
Takaisin
Top