Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Joskus viikko plussan jälkeen tuli oltua vaatekaupassa miehen kanssa ja näin söpön bodyn joka piti heti ostaa. Sen jälkeen ei olla ostettu mitään vielä.
Nt-ultra reilun viikon päästä ja silloin vasta kuullaan toivottavasti sydänäänet ja nähdään vauva ja saa tiedon että siellä todella on terve vauva tulossa.:Heartpink
 
Mitään en ole vielä hankkinut, jotain on tallessa edellisiltä. Muutenkin aion hankkia vain välttämättömimmän, eli turvakaukalon ja rattaat sekä vaatteita, koska vauva-aika sujuu kyllä ilman kaikenmaailman härpäkkeitäkin.
 
Ei olla hankittu vielä mitään, ja nyt kun ei oikein pääse (tai halua mennä) kauppoihin katselemaan, niin ei varmaan hetkeen tule mitään ostettuakaan.

Vaunuja olen pähkäillyt... En oikein keksi mitään tilannetta, jossa tarvitsisimme vaunuja kodin lenkkipaikkojen ulkopuolella. Siis niin, että ottaisimme vaunut autoon mukaan. Kertokaapa kokeneemmat, mitä tällaisia tilanteita voisi olla? Asumme siis aivan maalla, ja joka paikkaan lähdetään autolla, niin ajattelin, että kaukaloa kyllä kantaa esim. neuvolaan ilman vaunujakin. Tämä tieto siis helpottaisi vaunujen valintaa jos tietää, että niitä ei usein tarvitse sulloa takakonttiin.
 
Meillä on esikoiselta kolmipyöräiset yhdistelmärattaat. Asutaan maalla myös mutta oli kyllä hyvät sillon kun jossain käytiin (torilla, markkinoilla, kauppakeskuksessa tms.). Ajattelin pärjätä pelkästään niillä, renkaat on aika paksut niin kai niitä täällä maallakin työntelee aurattua tietä pitkin :D
 
Ei olla hankittu vielä mitään, ja nyt kun ei oikein pääse (tai halua mennä) kauppoihin katselemaan, niin ei varmaan hetkeen tule mitään ostettuakaan.

Vaunuja olen pähkäillyt... En oikein keksi mitään tilannetta, jossa tarvitsisimme vaunuja kodin lenkkipaikkojen ulkopuolella. Siis niin, että ottaisimme vaunut autoon mukaan. Kertokaapa kokeneemmat, mitä tällaisia tilanteita voisi olla? Asumme siis aivan maalla, ja joka paikkaan lähdetään autolla, niin ajattelin, että kaukaloa kyllä kantaa esim. neuvolaan ilman vaunujakin. Tämä tieto siis helpottaisi vaunujen valintaa jos tietää, että niitä ei usein tarvitse sulloa takakonttiin.
Me asutaan kanssa maalla ja esikoisen kohdalla vaunuja tuli käytettyä lähinnä kotona. Siis lenkkeillessä ja vauvan päikkäreillä. Ihan pienellä myös kauppareissuilla. Isompana käytössä oli tukevat rattaat, jotka toimi esim. kaupungissa ja ostoskeskuksissa hyvin. Olivat kuitenkin vaunuja pienemmät ja helpommat kasata autoon.
Nyt kakkoselle tilasin uudet rattaat (vanhat unohtui aikoinaan autotalliin ja homehtui) ja tilasin niihin samalla adapterit kaukaloa varten. Niillä on sitten näppärämpi toimia muualla kuin kotioloissa. Kotioloihin jää esikoisen vanhat vaunut, jotka isoine renkaineen toimii täällä mainiosti.
 
En tiedä lasketaanko hankinnaksi vauvalle, mutta vauvakirja ostettiin, jotta päästään täyttämään odotusajan kohtia ja lisäksi kotidoppler, jolla pienen sydänäänet kuuluu jo hyvin! :happy:

Rv 13+3
 
Mä en oo hankkinut mitään, enkä varmaan hankikaan enen rakenneultraa. Vaikka onkin kolmas, niin mitään ei oo tallessa enää.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Joo, sama meillä. Kolmas lapsi, mut kaikki oikeastaan hävitetty. Muutama vaate tallella. Kaksi lasta piti meille riittää, mut niin vain mieli muuttui. :)
 
Eilen ostin kätkythälyttimen kun tuli vastaan nettikirppiksellä. Ja tänään tilasin mm vaatteita. Ainavain tunne, että oon liian ajoissa matkassa kun rakenneultrakin on vasta ensiviikolla.
Vaunut ja kaukalon oon katsonut valmiiksi mutten vielä ostanut :happy:
 
Sorruin ostamaan alennuksesta jonkin verran vaatetta. Ostin pari 56 bodya, koska ainakin esikoinen tuli vähän ajoissa ja oli aika pieni, eikä meillä ollutkaan kovin pieniä vaatteita (tai ainakaan tarpeeksi) ja tuntui vähän turhalta enää monen päivän sairaalassa olon jälkeen lähteä ostamaankaan niitä ihan pieniä. Mutta summa summarum, esikoinen oli alkuun melkein koko ajan vähän isoissa vaatteissa. Oletin siis että totta kai se lapsikin on iso kun ei vanhempansakaan mitään pieniä ole ollut :rolleyes:

Toki nyt kun mulla on niitä 56 vaatteita niin tuleva on varmaan sitten pitkä jo syntyessään :joyful:
 
Vaunujen vertailu alkanut! Kahdessa kaupassa käyty ja saldo: Britax Smile3 kaikinpuolin hyväntuntuinen (testivoittaja), mutta ei teleskooppia työntöaisassa pitkälle työntäjille. Emmaljunga NXT90 (Special Edition) parempi pitkälle mutta TODELLA monimutkaisen tuntuinen kasaus verrattuna muihin, myös painavampi. Nord Active Plus myös hyvä(teleskooppi aisa, helppo koota), mutta kaikkein pienin tavaratila.

Muita merkkejä ei vielä kokeiltu. Oraa näin jossain suositeltavan pitkille.

Onko kokemuksia tuosta NXT90:stä, tottuuko sen kokoamiseen? Ja mikähän ero on Vikingeihin?
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on nyt tälle vauvalle ostettuna nuo NXT90:set. Olen niillä sisällä rullaillu ja testaillu ja olen aivan rakastunut! :D Jämäkät, mutta pienet, ei heilu ja huoju joka suuntaan niin kuin jotkut halvemmat merkit... :)
 
Meillä on nyt tälle vauvalle ostettuna nuo NXT90:set. Olen niillä sisällä rullaillu ja testaillu ja olen aivan rakastunut! :D Jämäkät, mutta pienet, ei heilu ja huoju joka suuntaan niin kuin jotkut halvemmat merkit... :)
Miten tuo kasaus, helpottuuko se harjoituksen myötä? Itse pääsin ihan solmuun sen kanssa kaupassa. :-)
 
Hankintoja oon nyt ultran jälkeen alkanut tekemään. Kirppiksiltä vaatteita ja muita tarvikkeita tarttunut jo mukaan.
 
Muokattu viimeksi:
Ennen toukokuuta en hankkinut yhtään mitään, vaikka vasta esikoinen tulossa. Oma talo on ollut jo pitkään suunnitteilla ja sellainen ostettiinkin. Päätettiin odottaa tavaran hankinnassa muuttoa. Sisareni (elokuussa syntyy heille) kyllä hoitopöytää esitellessään melko merkitsevästi kertoi, että vaunut oli jo hankittu meidän viikoilla. :D

Toukokuun lopulla muuton jälkeen en malttanut olla kuitenkaan ostelematta. Ensin ostimme yhdistelmävaunut ja kaukalon, joka on yhteensopiva vaunuosan kanssa. Vaippakassi kuului pakettiin kylkiäisenä. Sitten pinnasänky käytettynä. Aluslakanoita sain kaupan päälle, mutta patjaa en ottanut (näytti olevan tahroja). Tein Ikeasta tilauksen, johon kertyi kaikenlaista... Patja sänkyyn, ensilusikka ja syöttölusikka sekä nokkamuki (ihan kuin heti olisi tarvetta :D), vanna, hoitoalusta ja imetystyyny.

Sitterin ostin käytettynä. Todella siisti, pesin vain kangasosan. Kaverilta ostan käytettynä leikkikaaren, kun siitä ovat lokakuuhun mennessä luopumassa.

Viimeisimpänä ostin täytettävän vauvakirjan.

Itselle olen toki myös ostanut äitiyshousuja jo ennen toukokuuta. Helteillä äitiysshortsit ja äitiyslegginsejä. Ystävältä ostin myös muutaman äitiyspaidan. Hirveästi ei ole paidoille käyttöä, kun monet omista peruspaidoista menevät isonkin mahan kanssa.

Aluksi mietin hoitopöydän hankintaa, mutta meillä on hyvä pöytä siihen tarkoitukseen ja vauvan huoneessa isot vaatekaapit. Vaatteita en aio ostaa ennen syntymää, kun äitini on jo paljon vaatetta ostanut. Ystävältäni sain pari bodya lahjaksi. Sain äidiltäni myös äitiyspakkauksen omalta vauva-ajaltani. :D Värimaailma melko retro, mutta siistejä vaatteita. Sieltä sain myös sänkyyn reunapehmusteen.

Nyt odottelen äitiyspakkausta. Vauvakutsut lähestyvät myöskin ja siskot kielsivät pikkutavaraa ostamasta ennen niitä. Seuraava hankinta lienee imetysliivit ja imetyspaitoja. Osaako joku (aiemmin synnyttänyt) neuvoa, missä vaiheessa liivit kannattaa ostaa? Kasvavatko rinnat vielä kuinka paljon, kun maitoa alkaa nousta (oletuksena, että en liho enää paljon, että ympärys ei kasva)? En tiedä, mitä kokoa liivejä kannattaa ostaa.
 
Hankintoja...

Olen kohta 40v ensimmäistä lasta odottava nainen, joten ensimmäisinä kuukausina en todellakaan uskaltanut ostaa juuri mitään. Melkein suutuin miehelle, kun hän osti turvakaukalon jostain hyvästä tarjouksesta.
Pikkuhiljaa kuitenkin lämpesin itsekin ostoksille, kun vauva näytti pysyvän kohdussa ja voi hyvin. Joitain kirppisvaatelöytöjä tarttui mukaan sieltä täältä.
Vasta äitiyspakkauksen tullessa jotenkin tajusin, että mitä kaikkea vauva tarvitsee, mutta koska meillä tehtiin (ja tehdään vähän vieläkin) remonttia kotona, niin kaikki hankinta-ajatukset on ollut lähinnä rautakaupasta hankittavissa tarvikkeissa. Jään viikon päästä äitiyslomalle töistä, joten olenkin ajatellut, että sitten keskityn vauvan hankintoihin oikein toden teolla.

Pakko kuitenkin paljastaa, että viimeisin hankita on eilen illalta, kun tilasimme vaunut. Tämä on jostain syystä tosi iso juttu minulle, olen katsellut koko raskauden ajan enemmän ja vähemmän aktiivisesti käytettyjä vainuja torista, mutta nyt teimme päätöksen ostaa aivan uudet vaunut, Ora-merkkiset, joiden ihanuus hiipi pikku hiljaa ajatuksiin. En osaa sanoa miksi, mutta jostain syystä juuri nuo vaunut houkutteli minua kaikista vaunuista eniten ja koska veronpalautukset kalliin shoppailun sallii, niin annoin itselleni luvan törsätä vaunuihin. Kaiken muun (siis paitsi vaunut ja turvakaukalo) olen ostanut ja aion ostaa käytettynä.
Huh. Tulipa paljastettua. Tai ainakin siltä tuntuu...
 
Takaisin
Top