Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Mie haluisin joka päivä levittää vintistä vauvanvaate laatikot ja kattoa mitä kaikkea meillä on. Ja sit mennä kauppaan ettimään kaikkea muuta. Viimeiset kaksi talvea olen askarrellut kavereile vaippakakkuja ja neulonut ja virkannut niihin kaikkea ihanaa. Nyt sormet oikrin syyhyää päästä taas aloittamaan, mutta olen saanut vielä maltettua mieleni.
 
Mä en vielä oo mitään hankkinu. Pitäis eka tehä inventaario mitä meillä on ennestään ja vaatteista lähinnä. Paljon oon laittanu kiertoon ja tytöiltä on säästössä vaan ne rakkaimmat (muovipussillinen) ekalta vuodelta. Pojilta on ainakin 68cm koosta ylöspäin vaikka ja kuinka vaatetta, mut niitä pienempiä ei taida olla niin paljoa. Voi olla et muistan väärinkii. Meki ollaa saatu tosi paljon tutuilta vaatteita, ja vois sanoa et niihin hukutaan. Pitäisi siis käydä noitten isompienkin kaappeja läpi ja karsia pois niitä vähemmän tykättyjä jo nyt.
 
Mie pistin yhden bodyn tilaukseen, olin hetken sitä ihaillut ja en raaskinut täyteen hintaan ostaa. Kun tuli aleen, ihan kärppänä klikkasin ostoskoriin! ❤️
Sellainen ihana kullan/ruskean sävyinen, käy kummalle tahansa.

Muuta en varmaan hanki näin alkuun, jos ei satu hyvillä aleilla tai vaikka black fridayna olemaan jotain super tarjouksia!

Esikoiselle ostettiin yhdistelmävaunut ja turvakaukalo juurikin blackfriday tarjouksesta!
 
Mä kävin eilen Lidlissä ja löysin sieltä sopivat äitiysfarkut. Vaikutti kyllä niin hyvältä päällä, että täytyy melkein käydä vielä uudelleen katsomassa, jos saisi vielä toisessakin värissä. :)
 
Mä kävin eilen Lidlissä ja löysin sieltä sopivat äitiysfarkut. Vaikutti kyllä niin hyvältä päällä, että täytyy melkein käydä vielä uudelleen katsomassa, jos saisi vielä toisessakin värissä. :)

Hei mä tein ihan samoin! :cat:
Ne oli ihan hyvää matskua ja ihanan pehmeät!
Eikä maksanut paljoa :angelic:
En ole muuten uskaltanut vielä ostaa mitään vauvalle, ootellaan rauhassa. Kudon paljon villasukkia yms niin tekisi mieli aloittaa joku sellainen projekti. Ainakin vauvanpeiton haluan tehdä ja pienet myssyn ja sukat. Mutta niitä ehtii aloitella myöhemminkin. Nyt olen ollut niin pahoinvoivakin ettei paljon käsityöt kiinnosta!
 
En uskalla vielä ostaa..
Keväällä innoissani tilasin bodypaketin ja se tuli, kun keskenmeno oli jo tapahtunut:smiley-angry017
Housut kyllä puristaa...jotain ehkä siis itselle pitäisi saada. Yhdet housut taitaa olla jemmassa.
 
Black fridayna olisi viikkoja kasassa 17+5. Olen ajatellut, että mikäli kaikki menee sinne asti hyvin niin voisin jo silloin ostaa vaunut ja turvaistuimen jos löytyvät hyvästä tarjouksesta. Hyvin pitkälti varmaan ostan muut käytettynä. Yritän malttaa np-ultran yli.. Ekoja ostoksia tulee varmaankin olemaan lipasto Ikeasta, jonne voin sitten alkaa vauvan vaatteita ja tarvikkeita keräämään. Kuluispa nää ekat viikot vähän nopeammin !
 
Black fridayna olisi viikkoja kasassa 17+5. Olen ajatellut, että mikäli kaikki menee sinne asti hyvin niin voisin jo silloin ostaa vaunut ja turvaistuimen jos löytyvät hyvästä tarjouksesta. Hyvin pitkälti varmaan ostan muut käytettynä. Yritän malttaa np-ultran yli.. Ekoja ostoksia tulee varmaankin olemaan lipasto Ikeasta, jonne voin sitten alkaa vauvan vaatteita ja tarvikkeita keräämään. Kuluispa nää ekat viikot vähän nopeammin !

Tää on kyllä jännä, että yleensä aika tuntuu juoksevan liian nopeasti ohi, mutta nyt raskausaikana tuntuu, että aika matelee ihan paikoillaan. :dead:
 
Onko kellään suositella hyviä raskausajan takkeja? Mulla alkaa olla kuoritakissa jo kylmä ja viime syystalven takki ahdistaa ihan pirusti. Ajattelin alkaa hiljalleen katselemaan sellaista takkia, jolla pärjäisi sitten koko talven ajan.

Mitä kannattaisi siis ottaa huomioon? Esikoinen syntyi joulukuussa, niin samaa ongelmaa ei tuolloin ollut. :happy:
 
Mä ajattelin ostaa vaan vähä isomman toppatakin, luulisin et sillä pärjää. Ja keväälle ku masu ois jo isompi, ni mulla on hyvän mallinen villakangastakki mihin uskon masun mahtuvan :) mullakin kaikki takit kiristää, paitsi yks kuoritakki ajalta ennen ku laihduin :D

Mietin tuossa, et olipa hyvä sattuma että abut reilu kuukaus ennen plussaamista ostettiin vihdoin uus jenkkisänky. On kroppaystävällisempi, ja tuosta pääsee ihan vaan tiputtautumaan alas sillonki ku on viimesillään. Edellinen oli mallia 20v vanha löllö runkopatja, josta ois varmaan miehen pitänyt auttaa ylös :smiley-angelic006
 
Mä kattelin vähän tollaisia kahden vetoketjun malleja lisäpalalla, joita voi jatkossa pitää sit ilman sitä lisäpalaa normitakkina. Eniten ehken pohdin sitä, kun ollaan tosi liikkuvainen ja ulkoileva perhe, niin haluisin pärjätä samalla takilla niin leirinuotilla kuin kaupungin vilinässä. Parkatakki voisi mallina mennä, mutta kaikki tuntuu olevan sellaista kangaspintaista ja haluisin goretexiii. Voihan Didriksson; missä teidän äitiysmallistonne on? Kysynpähän vaan. :rolleyes:
 
Mä kattelin vähän tollaisia kahden vetoketjun malleja lisäpalalla, joita voi jatkossa pitää sit ilman sitä lisäpalaa normitakkina. Eniten ehken pohdin sitä, kun ollaan tosi liikkuvainen ja ulkoileva perhe, niin haluisin pärjätä samalla takilla niin leirinuotilla kuin kaupungin vilinässä. Parkatakki voisi mallina mennä, mutta kaikki tuntuu olevan sellaista kangaspintaista ja haluisin goretexiii. Voihan Didriksson; missä teidän äitiysmallistonne on? Kysynpähän vaan. :rolleyes:

Mäkin kaipaisin didriksonille äippämallistoa!
 
Onko kellään suositella hyviä raskausajan takkeja? Mulla alkaa olla kuoritakissa jo kylmä ja viime syystalven takki ahdistaa ihan pirusti. Ajattelin alkaa hiljalleen katselemaan sellaista takkia, jolla pärjäisi sitten koko talven ajan.

Mitä kannattaisi siis ottaa huomioon? Esikoinen syntyi joulukuussa, niin samaa ongelmaa ei tuolloin ollut. :happy:


Jos pidät yhtään todennäköisenä että saattaisit välillä kantaa sit vauvaa repussa tai liinassa niin suosittelen lämpimästi kantotakkia! Ne on suht hintavia mutta monet saa modattua odotustakki - kantotakki niin tällöin on jo ihan kohtuullinen. Joissain on semmonen paneeliosa et voi käyttää tavallisenakin takkina.
 
Ostin tänään adapterin rattaisiin mihin saa turvakaukalon rattaisiin. Kohta menossa katsomaan rattaita :D
 
Meillä tosiaan kova vaunujen vertailu käynnissä. Pari mallia jo testattu ja vkl käydään vielä katsomassa paria vaihtoehtoa. Blackfridayta silmällä pitäen halutaan tehdä päätös mahdollisimman nopeasti.

Myös turvakaukaloa ja mahdollisesti syöttötuolia sekä sitteriä koitetaan bongata black fridayna :happy:
 
Saatiin mekin lopulta ostostili avattua. Käytiin Lastentarvikkeen välipäiväalesta tilaamassa turvakaukalo ja sille telakka ja nyt hiplasin kirppiksellä jo niin paljon vauvan vaatteita, että tilasin kotona netistä yhden kietaisubodyn ja kaksi yöpukua kun halvalla sai...

Pinnasänky saadaan sukulaiselta ja kaverilta sain jo tukevan syöttötuolin ihan ilmaiseksi.
 
Mies paljasti, että hänellä on ollut vauvalle tili jo jonkin aikaa ja sieltä sitten jotain hankintoja yms voi tehdä. Hämmentävää. :grin Käydään varmaan alessa katselemassa ensi viikolla...

Tilasin tänään itselleni talvitakin. Nykyinen menee vielä juuri ja juuri, mutta kieltämättä kiristää rinnoista ja vatsasta. Saman värisenkin nyt ostin, mutta kun yritin löytää mahdollisimman halvalla mahdollisimman kivan, niin näin nyt sitten. Muutenkin kyllä piti tänä talvena ostaa uusi takki, mutta nyt tulikin mammaversio... Ehkä ensi talvena sitten jotain erilaista.
 
Mä en oo hankkinut vauvalle mitään enkä ajatellut hankintoja.. jännittää vähän uuden vuoden aaton ultra, jos tulee poikaveikkaus niin sit pitää varmaan vähän vaatteita ostaa. Mutta itelleni ostin next.fi tosi kivan toppatakin ja edullinen verrattuna moniin saman tyyppisiin, siinä on semmonen irrotettava etukappale että voi raskaana/ vauvaa liinassa kantaessa käyttää sitä ja muulloin on normaali toppis. Löyty kokojakin, vaikka mä oon aika iso. Vielä menee kiinni ilman jatkopalaa mut maha on ottanu jonkun huiman spurtin ja voi olla että kohta alkaa vetskari kinnata.
 
Takaisin
Top