Viimeisin hankintasi vauvallesi?

iso kassillinen on tullut jo vauvanvaatteita kirppikseltä ostettua :joyful: vaikka varmasti ihan hyviä vaatteita myös äitiyspakkauksesta tulossa :) toivottavasti rakenneultrassa selviäisi sukupuoli niin osaisi ostaa vielä paremmin tavaraa:) ja sitten alkaa hankkimaan pinnasänkyä, hoitoalustaa yms. meinaako kukaan ostaa näitä käytettynä vai ootteko hankkineet kaukalot, sängyn yms. uutena? :)
 
iso kassillinen on tullut jo vauvanvaatteita kirppikseltä ostettua :joyful: vaikka varmasti ihan hyviä vaatteita myös äitiyspakkauksesta tulossa :) toivottavasti rakenneultrassa selviäisi sukupuoli niin osaisi ostaa vielä paremmin tavaraa:) ja sitten alkaa hankkimaan pinnasänkyä, hoitoalustaa yms. meinaako kukaan ostaa näitä käytettynä vai ootteko hankkineet kaukalot, sängyn yms. uutena? :)

Meille tulee sängyt käytettynä, sekä vaatteita ja lakanoita tms. Lisäksi ostin kantorepun ja sähkökäyttöisen rintapumpun tutulta. Vaunut ja kaukalo ostetaan uutena, mutta muuten pyritään suosimaan kierrätystä niin paljon kuin mahdollista.

Meillä on mies vähän bakteerikammoinen, joten voidaan ostaa käytettynä kaikki sellaiset jutut, jotka pystyy pesemään kunnolla tms. Eli onneksi lähes kaikki. :grin

Turvakaukalon haluan turvallisuussyistä ostaa uutena, hyvältä ystävältä tms. voisin ostaa käytettynäkin, mutta ei taida kellään jäädä sopivasti ylimääräiseksi.
 
Mekin ostettiin esikoiselle sängyn käytettynä, joten koitamme varmaan taas löytää käytettynä. Kaukalo on esikoisen jäljiltä priimakunnossa ja vasta 2v vanha kun vauva syntyy, joten samalla mennään. Meillä on vasta ru 22.1 joten yritän malttaa mieltäni vaateostosten kanssa. Viimeksi ei ollut riittävän pieniä vaatteita alussa, joten jokunen 44 koon body ja housut ajattelin vielä hommata. Muuten on mukavasti vaatetta valmiiksi jo ja suurin osa neutraaleissa väreissä. Ehkä hommaan sähköpumpun, katsotaan. Muuten löytyy kyllä käsipumppu valmiiksi. Sekin ystävältä saatu esikoisen babyshowereissa. Suurin osa tarvikkeista olemme hommanneet käytettynä. Rattaatkin ostimme kaveripariskunnalta. Nykyisessä asunnossa on parveke, joten olen suunnitellut ostavani parvekerattaat edullisesti.
 
Meillä on ultra 8.1, ajattelin siihen asti odottaa hankintojen kanssa. Mulla on vähän tyttöfiiilis, ja jos näin käy niin pitäisi jotain vaatteita ostaa. Ja jonkin verran oon ihan pienimpiä jo antanut poiskin. Suuremmista hankinnoista, eli vaunut ja sänky, pitäisi päättää ostetaanko taaperolle isompia, vai vauvalle uusia. Niitä ehkä katselen vasta keväämmällä. Muuten meillä onkin kaikki tallessa.
 
Ostin tänään rakenneultrasta hullaantuneena ekan bodypaketin jossa kaksi bodya ja yhdet puuvillaiset housut. Enempää en aiokaan uutena ostaa, lapsi tulee saamaan niin paljon vaatteita ja tarvikkeita tutuilta ja sukulaisilta käytettynä ja otamme äitiyspakkauksen. Katsotaan sitten syntymän jälkeen mitä puuttuu ja aiotaan mahdollisimman paljon ostaa kirpparilta vaatteita :)
 
Käytiin rakenneultran jälkeen ostamassa vähän jotain pientä vauvalle, tuli mukaan sininen eläinbody ja papukaija-aiheisia harsoja. Enempää en vaatteita aio ostaa. Käytiin samalla kurkkimassa vähän vaunuja, kaukaloita ja hoitoalustoja, mutta vielä ei tarttunut mukaan. Eipä kaupassa oikein mieleisiä ollutkaan, varmaan aika rajallisesti vaihtoehtoja pitävät kivijalkaliikkeissä.
 
Mä ostin eilen yhden tuttipullon, muutaman harson ja tosiaan oon tilaillut noita eri ilmaisjuttuja. Aloin myös työstää isyyspakkausta, kun haluan antaa sen samaan aikaan äitiyspakkauksen kanssa :happy:
 
Mä ostin eilen yhden tuttipullon, muutaman harson ja tosiaan oon tilaillut noita eri ilmaisjuttuja. Aloin myös työstää isyyspakkausta, kun haluan antaa sen samaan aikaan äitiyspakkauksen kanssa :happy:

Mitä ilmaisjuttuja? Onko sellasiakin :confused004

Itse laitoin ekat vaatteet tilaukseen ja nekin tähtäsin syksyä ajatellen. Oli me&i:lla tarjoukset niin sieltä tilasin leijonapöksyt ja leijona takin. Ja sit jonkun vanhojen vuosien malliston kärpässienihaalarin. Muuta en ookaa hankkinu, enkä hankikaa ennen ku saan tehtyä inventaariota mitä tuolta jemmoista löytyy. Samalla tietty täytyy odotella että alkaa kesäset vaatteet tulla kauppoihin, kun kesävauvojahan nää on :) Edelliset kaks syntyny talvella ja poikia vielä molemmat. Tytöt on kesän/loppukesän vauvoja, mut niiden vaatteita ei enää paljoa ole säästössä.
 
Mitä ilmaisjuttuja? Onko sellasiakin :confused004

Itse laitoin ekat vaatteet tilaukseen ja nekin tähtäsin syksyä ajatellen. Oli me&i:lla tarjoukset niin sieltä tilasin leijonapöksyt ja leijona takin. Ja sit jonkun vanhojen vuosien malliston kärpässienihaalarin. Muuta en ookaa hankkinu, enkä hankikaa ennen ku saan tehtyä inventaariota mitä tuolta jemmoista löytyy. Samalla tietty täytyy odotella että alkaa kesäset vaatteet tulla kauppoihin, kun kesävauvojahan nää on :) Edelliset kaks syntyny talvella ja poikia vielä molemmat. Tytöt on kesän/loppukesän vauvoja, mut niiden vaatteita ei enää paljoa ole säästössä.

Tilasin siis lastentarvikkeen babyboxin, Muumivaippanäytteet ja liityin Liberokerhoon. Lisäksi avainapteekeista saa kuulemma neuvolakortilla vauvan D-vitamiinin. :happy:

Mä kanssa odottelen vielä, että saadaan perhepiiristä ensin vaatteita ja äitiyspakkaus, sitten vasta teen vaatehankintoja. Tuli kyllä tähän tammikuulle kutsu Nosh-vaatekutsuille, sieltä saattaa tarttua jotain mukaan :rolleyes:
 
Aa noi :) Liberokerhoon jo kuulunkin. Täytyy toi d-vitamiini muistaa hyödyntää. Babyboxia ei oo tullu koskaa haettua, kun se tosiaa pitäis muistaa hakea naapurikaupungista asti, ja sinne on harvemmin muutenkaan asiaa.
 
Mulla meinaa lähtä vissiin lapasesta, mutta on vaan sattunu niin hyvin kohdalle. Pinnasänky saatii facen roskalavaryhmästä ilmatteeksi, Emmaljungat löyty puoli ilmaiseksi torista, samaten sitteri. Nyt ehkä täytyy hillitä itteään ja jättää jotain kivoja hankintoja myöhemmäksikin :)
 
Käytiin eilen hakemassa lipasto-hoitopöytäyhdistelmä, jonka löysin torista ja turvakaukalo ostettiin viime viikolla uutena. Pinnasängyksi saadaan toivottavasti mun ja veljen vanha, jos se on n. 30 vuoden säilytyksen jäljiltä vielä käyttökelpoinen. Vaatteitakin houkuttaisi kovasti lähteä jo kirppiksiltä etsimään.
 
Joko on kaikki valmiina?

Käytiin ostamassa turvakaukaloa tällä viikolla mutta haluamamme tuote oli hetkellisesti loppu. Se luvattiin toimittaa vapun jälkeen, mikä vielä on hyvissä ajoin ennen synnärille menoa. Imetysliivit pitäisi vielä hankkia, mutta koitan lykätä sitä mahdollisimman lähelle laskettua aikaa.
 
Joko on kaikki valmiina?

Käytiin ostamassa turvakaukaloa tällä viikolla mutta haluamamme tuote oli hetkellisesti loppu. Se luvattiin toimittaa vapun jälkeen, mikä vielä on hyvissä ajoin ennen synnärille menoa. Imetysliivit pitäisi vielä hankkia, mutta koitan lykätä sitä mahdollisimman lähelle laskettua aikaa.
Hiukan on enää hankkimatta, mutta suurin osa ja tärkeimmät valmiina. Jos paljon mietityttää liivien hankintaa ja haluaisi panostaa kallimpiin niin yksi vinkki on hommata esim h&m:n imetystopit alkuun ja maidon tasaannuttua vasta ostaa kunnon liivit.
 
Nyt viimeaikoina on tullut tehtyä aika paljonkin hankintoja. Melkein kaikki kavereilta saatuna tai käytettynä ostettuna. Mun mielestä nykyään saa todella laadukasta tavaraa käytettynä ja itselle kävin tilaamassa imetysliivejä h&m:n valikoimasta , ne on toiminut hyvin ainakin viimekerroilla ainut mikä vielä uupuu on tuo itkuhälytin, ja sitä (tietyn mallista) koitan nyt bongailla seuraavaksi. Vauva vuosi viuhahtaa aika vauhdilla ja kohta saa taas olla laittamassa kaikkea tuota hankittua eteenpäin .. mutta siis isoimmat hankinnnat oli varmaan pinnasänky, turvakaukalo, sitteri ja vaunut. Onneks lähipiirissä on paljon vauvaperheitä ni tavarat ja vaatteet kiertää hyvin
 
Täällä oikeastaan kaikki hankittuna, olen paljon saanut/ostanut lähipiiristä käytettynä tavaraa. Sitteri on oikeastaan ainut, mikä vielä uupuu. Haluan just tietyn värisen sitterin, joka sopii tohon meidän syöttötuoliin. Se on vielä tilauksessa ja saadaan se todennäköisesti vasta vauvan syntymän jälkeen. Mutta sitä nyt ei ihan ekoina päivinä tarvita.

Lisäksi huomattiin vielä vkl, et toisessa meidän autossa olikin vaan isofix-valmius, mutta puuttui rauta, jolla saa telakan kiinni. Onneksi oli noita osia autoliikkeen varastossa ja mies pääsee tänään asentamaan. Ja on sentään yksi auto, mihin telakan saa suoraan. :grin
 
Takaisin
Top