Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Mä oon ostanut käytettynä vastasyntyneen vaippoja, kun isompaa kokoa meiltä löytyy esikoiselta. Mut alotettiin kestovaippailu vasta 6kk iässä niin ei oo noita ihan pieniä ollenkaan. Noi vaipat mistä ite tykkään ei vaikuta kovin suosituilta (tai sit on niin suosittuja, että porukka ei ees myy niitä pois välissä) ni ajattelin et alan sit pikkuhiljaa kerryttää varastoa niin ei tarvi sitten uutena niitä ostaa. Vaipparyhmissä oon jo valmiiks facessa kun edelleen kasvatan esikoisellekkin vähän isompaa varastoa
Mitkä vaipat on sun suosikkeja? Mulla on jemmassa jotain pieniä, mut jännittää et onko ne sit hyvän mallisia tälle toiselle.
 
Mitkä vaipat on sun suosikkeja? Mulla on jemmassa jotain pieniä, mut jännittää et onko ne sit hyvän mallisia tälle toiselle.

Taaperolla parhaat ollut totsbots peenut kuoret ja niihin peenut imut. Mut en luota, että se pidättelis vastasyntyneen kakkaa niin oon nyt kerryttänyt totsbots bamboozles koossa 1 kun ne on paljon sellasia littanampia, ku halvemmat little lamb mitä me eka käytettiin esikoisella sillon ku alotettii puolivuotiaana. Nyt käytetään niitä vaan yöllä Motherease airflow kuorien kanssa, koska ne ei ikinä päästä läpi vaikka ois miten märkä se vaippa alla! Noi peenut kuoret päästää musta välillä edestä, mun lapsi nukkuu mahallaan ja painaa sitä vaippaa yön. Ajattelin vauvallekkin yöks ostaa noita little lamb ku saisin kaverilta halvalla ykkös kokoa. En tie mitä kokoo ostaa niitä airflow kuoria kylläkään, mut kokeilen yöks varmaan myös noita Milovia kuoria mitä oon onnistunu pari löytää käytettynä. Ne mahtuu n. 9kg asti eli paljon pidempää ku useimmat muut! Jos vauva kasvaa samaa tahtia esikoisen kanssa ni saattaa mahtua siis jopa ekat 6kk ja sit esikoinen ois päiväkuiva varmaan jo :-) totsbotsien kuorien ykköskokoa mulla on nyt joku 6kpl jemmattuna ja kaks miloviaa, että ei paljon enempää edes tarvi, kun kuoria voi käyttää useamman kerran ja vaihtaa vaan imut. Ekat pari viikkoa ainakin varmaan käytetään vaan harsoja imuina. Aina ku oon nähny noita peenut padseja käytettynä hyvällä hinnalla oon ostanut niin alkaa olla hyvä varasto jo. Ne on kaks osasia ja vastasyntyneelle voi eka käyttää vaan sitä pienempää osaa ja sit isompaa ja nyt taaperolla ne saa neppareilla yhteen ja sit yhdessä kiinni siihen kuoreen, eli tosi pitkäikäisiä ja säädettävissä niin tuntu järkevältä sijoittaa niihin :-) tulipas nyt pitkä selostus vaipoista haha
 
Vielä en ole uskaltanut ostaa mitään. Esikoinen kyseessä, joten mitään ei ole valmiinakaan.
Monella ystävälläni on jo vähän vanhempia lapsia ja kaikilla ei ainakaan ole suunnitelmissa saada lisää, joten jonkin verran saan ehkä käytettynäkin.
 
Mä haluisin jonkun kätevän hoitolaukun ostaa, koska se joka esikoisen kans oli hajos ja sillon ainakin sille oli paljon käyttöä. Pinnasänky kans puuttuu ja turvakaukalo. Ekalla turvakaukalolla alkoi jo tulla ikä vastaan, enkä esikoisen pinnasängystä tykännyt (vanhaa mallia ja matalat reunat) niin laitoin jo pois. Leluja onkin sit ihan liikaakin jo valmiiks
 
:angelic:Tätä en kehtaa kyllä myöntää yhtään kenellekään ikinä, mutta täällä avaudun anonyymisti.

Vaikka ei tiedetäkään tietty vielä tuleeko tyttö vai poika (jos tulee ollenkaan), eikä edes haluta etukäteen kuulla sukupuolta vaan jätetään synnärille ylläriksi niinkuin esikoinenkin, niin mulle iski joku outo ahdistus siitä, että valmiina ei ole kuin vain pojan vanhoja (alkukuukausina hyvin neutraaleja) vauvanvaatteita.

Sitten kotikunnan fb-kirpulla tuli vastaan tytön 50-62 vaatepaketti jossa oli pari tosi kivaa kuosia ja muuten sellaista yksiväristä vaaleanpubaista tai raitaa niin minäpä ostin sen paketin :woot:

Nyt oon iham järkyttynyt toiminnastani, kun eihän näin pian nyt olis mikään pakko mitään ostella, kun ei edes tiedetän meneekö loppuun asti. Saatika kun ei sillä sukupuolella pitänyt olla meille mitään väliä..
Selittelen tätä itselleni nyt sillä että voin mä simppeleitä vaaleanpunaisia sit pojallekin pukea :angelic:
 
Vielä en ole mitään uutta hankkinut tulokkaalle, mieheltä sain luvan alkaa ostelemaan Nt-ultran jälkeen. Tosin miehen 2-vuotiaalta on jäänyt jotain vanhoja vaatteita, joista sain valita osan tälle tulokkaalle. Myös esim manduca on sieltä jäämistöstä..
 
Tein tänään inventaarion säästämiini vauvanvaatteisiin. Oli vähemmän kuin kuvittelin! Tein jo listaa, mitä pitää hankkia. Mutta jätetään lähemmäs ekaa ultraa. 50-56 vois ostaa jotain neutraalia. Myöhemmin sitten isompia, kun tietää sukupuolen :)
Käytiin miehen kanssa toissa viikonloppuna katselemassa vauvanvaatteita kaupoilla, mutta jotenkin ei vain osannut vielä ostaa mitään.

Vaunutkin pitäisi ostaa, kun vanhat on jo myyty. Ja se onkin hankala pulma. Meillä on Brion kaukalo, tykkään siitä tosi paljon kun on niin kevyt. Olisi hyvä että olisi Happy-vaunut kun niihin saa telakan tuolle kaukalolle. Mutta niissä en ollut tyytyväinen valjaisiin, kun olivat vain 3-pistevaljaat. Meidän sähköjänis rimpuili niistä irti heti kun oppi nousemaan seisomaan. Muuten rakastin niitä rattaita, kulkivat hyvin soratiellä ja jousitus oli unelma. En tiedä pitäisikö silti ostaa samanlaiset ja toivoa, että uusi tulokas olisi rauhallisempi tapaus...
 
:angelic:Tätä en kehtaa kyllä myöntää yhtään kenellekään ikinä, mutta täällä avaudun anonyymisti.

Vaikka ei tiedetäkään tietty vielä tuleeko tyttö vai poika (jos tulee ollenkaan), eikä edes haluta etukäteen kuulla sukupuolta vaan jätetään synnärille ylläriksi niinkuin esikoinenkin, niin mulle iski joku outo ahdistus siitä, että valmiina ei ole kuin vain pojan vanhoja (alkukuukausina hyvin neutraaleja) vauvanvaatteita.

Sitten kotikunnan fb-kirpulla tuli vastaan tytön 50-62 vaatepaketti jossa oli pari tosi kivaa kuosia ja muuten sellaista yksiväristä vaaleanpubaista tai raitaa niin minäpä ostin sen paketin :woot:

Nyt oon iham järkyttynyt toiminnastani, kun eihän näin pian nyt olis mikään pakko mitään ostella, kun ei edes tiedetän meneekö loppuun asti. Saatika kun ei sillä sukupuolella pitänyt olla meille mitään väliä..
Selittelen tätä itselleni nyt sillä että voin mä simppeleitä vaaleanpunaisia sit pojallekin pukea :angelic:
Siis mä voin kuvitella et toimisin samoin. Ja mitä hittoa, oon oikesti sitä mieltä et ei sillä värillä oo väliä niin kun ei sukupuolellakaan.
 
Kohta varmaan pitäis alkaa miettimään millaiset vaunut haluaisin tällä kertaa hankkia. Oon aiemmin ollut nk. vaunuhullu, vaihdoin esikoiselle vaunut varmaan kolmeen-neljään kertaan(kierrätyksestä) ja kuopukselle ostin sit ihan uudet ja ne kyllä meni koko pikkulapsiajan.

Onko jollain jo tiedossa tarkalleen mitkä vaunut haluaa hankkia ja perustelut. Saa myös suositella eri vaunumerkkejä!
 
Sen verran suojelen itseäni että vauvalle ei yhtään mitään ennen toista ultraa. Sitten ehkä voin ostaa jonkun söpön pienen asun. Siihen se varmaan jääkin koska kaikki on valmiina vanhemmilta lapsilta
 
Meillä on lapsella nyt Bugaboo Buffalot ja suosittelen 100%!
Tällä hetkellä ajatuksissa on että kun tää kakkonen syntyy niin ykkönen siirtyy seisomalaudalle (lokakuussa 2v10kk) ni ei tarttis vaihtaa vaunuja.
 
Meillä myös esikoisella Bugaboo mutta Cameleonit, ovat olleet todella hyvät ja näppärät pääkaupunkiseudulla. On myös talvipyörät eteen, mutten ole ikinä käyttänyt/tarvinnut.
Nyt tarve vaihtaa ja oikeastaan mahdollisena vaihtoehtona pidän vain Bugaboo Donkeytä (tarvitaan kaksosvaunut), sillä esimerkiksi toinen turvakaukalokin jo olemassa ja se rajoittaa sopivia vaunumalleja kun haluan että niihin voi kytkeä myös kaukalon. Lisäksi olen ollut nykyisiin Bugaboohun todella tyytyväinen niin uskon että myös Donkey-malliin (niin tyytyväinen kuin tuplavaunuihin voi olla - kyllä yksösvauvan/lapsen kärryt vaan on niin paljon helpommat kun vertaa tupliin).

Koen, että ne tuplakärryt, joissa toinen lapsista istuu alempana, tuntuvan vaikeakäyttöisiltä kun aina pitäisi kyykistellä ja kumarrella toisen lapsen kanssa asettaen häntä sinne, varmistaen onko kaikki hyvin jne. Joissain malleissa istuin on jopa niin alhaalla että loska loiskuu aivan varmasti lapsen syliin kun se normivaunuissakin loiskuu tavarakoriin. Mistä huomiona, olen tästä syystä tykännyt myös Bugaboon suljetusta alakorikassista, tavarat/kauppaostokset pysyvät hyvin mukana ja siisteinä.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on lapsella nyt Bugaboo Buffalot ja suosittelen 100%!
Tällä hetkellä ajatuksissa on että kun tää kakkonen syntyy niin ykkönen siirtyy seisomalaudalle (lokakuussa 2v10kk) ni ei tarttis vaihtaa vaunuja.

Tuttu merkki, pitää googlettaa vielä tarkemmat speksit. Kiitos vinkistä myös Mikille.
 
Mä oon kans alkanut miettiä vaunuhankintaa. Kaksosvaunut tarvitaan ja nyt aluksi mielessä on Emmaljungan ja Bugaboon vaunut. Yhdelle lapselle oli vaunut jo, mutta suunnitelmat muuttui.
 
No niin. Tää on vähän painajaisaihe. Eilen työntelin esikoista tuolla mutavellissä Emmaljungan Scoottereilla, jossa täyskumirenkaat. Piti pysähtyä kolmeen otteeseen vetämään henkeä, kun ei meinannut patti riittää :hungover:

Eli nyt on pakko saada ilmakumirenkaat, jos ne kulkis sohjossa ja pehmeällä soratiellä paremmin! Kuljetaan siis vain ja ainoastaan sorateillä.

Esikoisella oli vaunuina Brion Happyt (täyskumirenkailla). Rakastin niitä, koska niissä oli niin unelma jousitus! Onko muissa vaunuissa samalla lailla sekä etu- että taka-akselille jouset? Ora? Esim. noissa Scootereissa on vain takana, samoin kai kaikissa Hartaneissa?

Myin Briot pois, ne oli kai vm. 2011 tmv, koska niissä oli vain kolmipistevaljaat. Ja kun tuo meidän sähköjänis oppi seisomaan, nuo valjaat eivät häntä paljon pidelleet. Eli 5-pistevaljaat on must. Onko uudemmissa Happyissa paremmat valjaat, kokemuksia?
Uusissa Happyissa vaan on teleskooppiaisa, ja olen kuullut että matalimmillaankin se on liian korkealla 160 cm ihmiselle. Ja itse kun olen alle 160, niin ei kovasti houkuta.

Tää on liian vaikeaa... :shifty:
 
Meillä on lapsella nyt Bugaboo Buffalot ja suosittelen 100%!
Tällä hetkellä ajatuksissa on että kun tää kakkonen syntyy niin ykkönen siirtyy seisomalaudalle (lokakuussa 2v10kk) ni ei tarttis vaihtaa vaunuja.

Mä olen buffaloita katsellut ja ne mun toinen vaihtoehto ollut. Jostain luin, ettei niitä enää tehdä? Olisiko se lukenut Bugaboon sivuilla... Harmi, jos näin on.
 
Mä olen buffaloita katsellut ja ne mun toinen vaihtoehto ollut. Jostain luin, ettei niitä enää tehdä? Olisiko se lukenut Bugaboon sivuilla... Harmi, jos näin on.

Joo, niiden korvaaja on nimeltään Fox mikä on hitusen erilainen. Löytyy semmoinen ryhmä ku Bugaboo-kirppis missä tasaiseen tahtiin tulee käytettyjä buffaloita myyntiin ja sieltä saat kokemuksia ja vertailuja niistä Foxeistakin jos uutena haluaa ostaa. :)
 
Viimeisin hankinta on kirpputorilta muutamalla eurolla löytynyt uusi Tutan "unipussi" retro-oransseilla norsuilla. :happy:

Rattaatkin jo on, vaikkakaan ne eivät sinäänsä olleet "hankinta" kun ilmaiseksi saatiin.
 
Ostin tänään ”rönttävaunut”. :grin Huomasin kaupungin fb-kirppiksellä muutamalla kympillä yhden perheen lapsilla (2 lasta) olleet Briot ja kävin hakemassa ne. :happy: Jättisuuret renkaat että kelpaa jyristää meidän sorateillä ja lumisillakin teillä eikä sureta jos hajoavat atomeiksi. Muuhun käyttöön hankitaan sitten kunnon vaunut, ei nuo ihan matkoille esimerkiksi taivu kun ovat hillittömän suuret eivätkä mene mitenkään kompaktiin pakettiin vaikka pistää kasaan. Farmarin takaboksi melko täynnä kun nuo tällää sinne. :hilarious: Järeän tuntuiset silti ja kyllä nuo varmasti siihen tarkoitukseen käy mihin ne on hankittukin.
 
Ostin tänään ”rönttävaunut”. :grin Huomasin kaupungin fb-kirppiksellä muutamalla kympillä yhden perheen lapsilla (2 lasta) olleet Briot ja kävin hakemassa ne. :happy: Jättisuuret renkaat että kelpaa jyristää meidän sorateillä ja lumisillakin teillä eikä sureta jos hajoavat atomeiksi. Muuhun käyttöön hankitaan sitten kunnon vaunut, ei nuo ihan matkoille esimerkiksi taivu kun ovat hillittömän suuret eivätkä mene mitenkään kompaktiin pakettiin vaikka pistää kasaan. Farmarin takaboksi melko täynnä kun nuo tällää sinne. :hilarious: Järeän tuntuiset silti ja kyllä nuo varmasti siihen tarkoitukseen käy mihin ne on hankittukin.

Mulla oli esikoisella 8-9v sitten Brio Happy yhdistelmävaunut, tykkäsin niistä. Oli hyvä työntää, mutta aika isot ja kohlot eikä työntöaisaa saanut ylös, joka sit harmitti julkisilla kuljettaessa.
 
Takaisin
Top