Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Vielä ei mitään ostella. Loppukesällä/syksyllä täytyy sitten pohtia sisarusrattaiden tarve ja ehkä uusi kylpyamme ostaa, kun esikoisen vanha vietiin mammalaan. Kaikkea muuta löytyy jo ennestään varastoituna.

Liinailijana pieni liinakuume nostaa kyllä jo päätään, mutta koitan vielä hillitä. Lähempänä la:a taidan katsella jonkun syksyyn sopivan pikkuvauvaliinan. :Heartpink
 
Voi kunpa itsekin uskaltaisi edes ajatella, että on oikeasti vauva tulossa. Puhumattakaan siitä, että uskaltaisi hälle ostaa jotain. Rakenneultran jälkeen sitten ehkä..
 
Meillä on esikoisen jäljiltä kaikki jäljellä. Vaatteita tulee varmaan ostettua ja uus turvakaukalo pitää ostaa kun myytiin juuri kaukalo+vaunuyhdistelmä eteen päin kun ei tykätty niistä vaunuista. Me ollaan muutenkin pärjätty tosi vähillä varusteilla ja ei haluta nytkään hamstrata ihan hirveesti kaikkea. Nyt tietää ne muutamatkin hutiostokset ja mitä oikeesti tarttee.
 
Minun on pakko ostella pikku hiljaa alusta asti, muuten ei ehdi ostaa kaikkia tarpeellisia ajoissa. Onneksi meilläkin isoimmat ja kalleimmat jo olemassa ja tiedetään aika hyvin mille käyttöä ja mille ei. Toki se riippuu lapsesta eniten, mikä hänelle kelpaa. Sitähän ei voi etukäteen tietää eikä varustautua.
 
Ihanaa et on muitakin käsityöihmisiä, kestovaippailijoita ja kantajia :happy: mä oon säästänyt erikoiselta kantoliinoja, mutta haaveilen kyllä silti vielä jonkun ihanamman vauvaliinan ostamisesta. Kaukalo ja telakka ostetaan varmaan käytettynä ja kans seisomalauta. Lämpöpussi olis kans tarpeellinen kun esikoisella ei tarvinnut kun oli kevätvauva. Vaipat ja vaatteet on kyllä säästössä, mutta varmasti tulee ainakin ommeltua ehkä neulottuakin jotain uutta ihan vauvaa varten. Aloin heti muokkaamaan collegetunikaa jota teen itelle niin että se soveltuu hyvin imetykseen eikä se näy päällepäin että on imetysvaate. Lämpöpussinkin vois harkita ompelemassa ite, saa nähdä onko liian keskittymistä vaativa etten jaksa :grin
 
Meillä on jo vauvalle aika lailla kaikki, paitsi jos se on poika. Joka tapauksessa aion ommella hälle paljon vaatteita, koska niitä nyt vaan on kiva ommella :Heartred Ja voi olla, että talvihaalari pitää hankkia kokoa 62/68, kun meillä on aiemmat molemmat olleet talvi/kevätvauvoja, niin ei nuo koot nyt osu kohdalleen.
 
Meilläkin isommat löytyy jo ennestään. Kesällä kuvasin pieneksi jääneen turvakaukalon, mutta en onneksi saanut laitettua myyntiin :) Alkuun varmasti taas vuokrataan Vaavi-sänky. Saa nähdä pitääkö sen jälkeen hommata toinen pinnis vai siirtyykö isosisko jo isompaan sänkyyn.

Ihana vauvaliina löytyy, mutta tällä kertaa taidan metsästää myös sen unelmaliinan :Heartred Isompaa ei enää juuri kanneta. Harkitaan myös kokeillaanko jotain muuta kantoreppua vai ostetaanko vain vauvatuki uudestaan Tulaan. Mies tykkäsi kantaa sillä paljon esikoista.
 
Tänään oli pakko ostaa tulokkaalle yhdet sukat kun tuli niin söpöt vastaan. :shy: Muuta en sitten hankikaan ennen puolta väliä.

Liinoista trikoonen on lainassa ja se pitää pyytää takasin jossain vaiheessa. Tykkäsin sillä kantaa ihan pientä ja sitten siirtyä Tulaan parin kk iässä. Samoilla mennään nytkin.
 
Meilläkin on esikoiselta säästettyä aikalailla kaikki, joten juurikaan uutta ei tarvi hommata. Jos nyt siis kaikki menee hyvin ja tämä uusi ihminen perheeseen saadaan niin vuodenaikakin on 1,5 viikon heitolla sama, eli senkin puoleen sattui hyvin. Toki jos on eri sukupuolta niin pitänee alkaa ommella uusia vaatteita ainakin joitakin :happy:
 
Mulla on kunnianhimoinen tavoite, että ei ostettais tuplarattaita ollenkaan. Inhoon rattaita muutenkin, ni en varmaan selviäis tuplien kanssa, varsinkin kun meidän etupihalle on portaat kadulta.

Esikoinen on 1v10kk pienen syntymän aikoihin ja meinasin hommata vaan seisomalaudan jossa on myös istuin ja mahdollisimman paljon sit kantaa vauvaa tai taaperon. Riippuen varmaan vähän siitä mitä mieltä taapero on :-D tandemkantamistakin voinee kokeilla, kun meillä on vaan pienet kävelymatkat.

Meinasin, että sijoittaisin sen verran noihin meidän vaunuihin et ostaisin toisen istuinrungon niin ei tarvis vekslaa kopan ja istuimen vaihtamista sit aina vaan nappaa vaan toisen rungon. Meidän vaunujen (Bugaboo cameleon) koppa soveltuu myös yönyli nukkumiseen ja viimeks vauva nukkukin siinä ekat pari viikkoa, kun olin vielä miehen kanssa samassa huoneessa kun tarvin yöllä apua, kun liikkuminen oli vähän vaikeeta synnytyksen jälkeen. Nyt oltais varmaan alusta asti perhepedissä ehkä...

Runko ja lauta vaunuihin maksais sen £200 ni ei kauheen paha sijoitus musta. Se ja vastasyntyneelle sopivat vaipat tuleekin oleen isoimman menoerät varmaan tälle kakkoselle, kun muuten löytyy esikoiselta aikalailla kaikki. Vaatteita tulee varmasti ostettua kuitenkin oli sukupuoli mikähyvänsä :-)

Mä meinasin alkuun vaan vuokrata kantoliinan, kun mä siitä tykkäsin vastasyntyneelle, mut muuten käytän connectaa. Alkuun meillä oli myös tula, mutta se oli liian iso mulle sit kun laihduin takas omiin mittoihin. Nyt taaperon kanssa se vois tietty jo toimia taas :-) mut noiden yhdistelmällä pitäis se tandemkantaminenkin onnistua
 
Mulla on kunnianhimoinen tavoite, että ei ostettais tuplarattaita ollenkaan. Inhoon rattaita muutenkin, ni en varmaan selviäis tuplien kanssa, varsinkin kun meidän etupihalle on portaat kadulta.

Esikoinen on 1v10kk pienen syntymän aikoihin ja meinasin hommata vaan seisomalaudan jossa on myös istuin ja mahdollisimman paljon sit kantaa vauvaa tai taaperon. Riippuen varmaan vähän siitä mitä mieltä taapero on :-D tandemkantamistakin voinee kokeilla, kun meillä on vaan pienet kävelymatkat.

Mua jotenkin ahdistaa ne tuplarattaat missä muksut on sillai "päällekkäin"... Ihan outoa että se toinen on siellä alla piilossa ja vieläpä jotenkin ihan maanrajassa, näkeekö sieltä muka oikeasti mitään..? :wideyed: Ja talvea vasten jotenkin tuntuu pahalta että toinen laahaisi siellä hangessa... Tietty voi olla että todellisuus on jotain ihan muuta mutta se on se fiilis mikä mulla niistä tulee. Ja ne missä ollaan vierekkäin on taas kuitenkin sen verran leveät että mihin ihmeeseen ne saa mahtumaan?! Joten vähän myös mietin että pärjäisikö vaan sillä että kantaa toista. Jos vaan sijoittaisi tarvittaessa uuteen liinaan ja/tai reppuun. Mulla on Manducan ja trikoinen liina ja niillä on pärjännyt hyvin ykkösen kanssa... Liina pitää ehkä hankkia toinen ihan jo senkin takia että jos oppii imettämään liinassa niin on sitten vaihtaa pesun ajaksi toiseen.
 
Mä olen hankkinut vaatteita jo aikaisemmin keskenmenneille enkeleille. Nyt en uskalla hankkia mitään pitkään aikaan.
 
Mua jotenkin ahdistaa ne tuplarattaat missä muksut on sillai "päällekkäin"... Ihan outoa että se toinen on siellä alla piilossa ja vieläpä jotenkin ihan maanrajassa, näkeekö sieltä muka oikeasti mitään..? :wideyed: Ja talvea vasten jotenkin tuntuu pahalta että toinen laahaisi siellä hangessa... Tietty voi olla että todellisuus on jotain ihan muuta mutta se on se fiilis mikä mulla niistä tulee. Ja ne missä ollaan vierekkäin on taas kuitenkin sen verran leveät että mihin ihmeeseen ne saa mahtumaan?! Joten vähän myös mietin että pärjäisikö vaan sillä että kantaa toista. Jos vaan sijoittaisi tarvittaessa uuteen liinaan ja/tai reppuun. Mulla on Manducan ja trikoinen liina ja niillä on pärjännyt hyvin ykkösen kanssa... Liina pitää ehkä hankkia toinen ihan jo senkin takia että jos oppii imettämään liinassa niin on sitten vaihtaa pesun ajaksi toiseen.
Meilläkin ne päällekkäiset ois ainoot vaihtoehdot, ku just ja just mahtuu nytkin meidän käytävään rattailla ja yleensä vaunut on verannalla missä taapero nukkuu päiväunet et tuplat ei kyl siitä liukuovesta mahdu. Täällä toki ei mistään lumesta tarvi murehtia :-D meillä taapero kävelis nyt jo vaikka miten pitkälle (esim lentokentällä käveli kokoajan ite) mut tietty sit kun uhma alkaa voi olla eri ääni kellossa! Mä oon tulassa onnistunut imettään joskus myös, mut en oo kokenut sitä kovin tarpeelliseksi kun tää lepposa esikoinen jakso usein odotella maitoaan hyvin kunhan sai olla kannettavana.
Ja kyl sellaset reilu 2v jo pysyy niillä laudoilla ihan hyvin varsinkin ku on istuin myös, että en haluis ostaa tuplia vaan muutamaa kuukautta varten.
 
Mua jotenkin ahdistaa ne tuplarattaat missä muksut on sillai "päällekkäin"... Ihan outoa että se toinen on siellä alla piilossa ja vieläpä jotenkin ihan maanrajassa, näkeekö sieltä muka oikeasti mitään..? :wideyed: Ja talvea vasten jotenkin tuntuu pahalta että toinen laahaisi siellä hangessa... Tietty voi olla että todellisuus on jotain ihan muuta mutta se on se fiilis mikä mulla niistä tulee. Ja ne missä ollaan vierekkäin on taas kuitenkin sen verran leveät että mihin ihmeeseen ne saa mahtumaan?! Joten vähän myös mietin että pärjäisikö vaan sillä että kantaa toista. Jos vaan sijoittaisi tarvittaessa uuteen liinaan ja/tai reppuun. Mulla on Manducan ja trikoinen liina ja niillä on pärjännyt hyvin ykkösen kanssa... Liina pitää ehkä hankkia toinen ihan jo senkin takia että jos oppii imettämään liinassa niin on sitten vaihtaa pesun ajaksi toiseen.
Minulla vähän samat ajatukset tuplarattaista. Varmaan mennään nykyisillä + seisomalauta + kantovälineet. Vauvavuoden jälkeen rattaita on käytetty tosi vähän ja 2 v kävelee mielellään itse (aikaa pitää kyllä varata silloin). Katsotaan sitten uudestaan, jos näyttää siltä, että olisi enemmän tarvetta saada molemmat rattaisiin.
 
Meidän poju on aika laiska kävelemään, mut luotan siihen et loppusyksystä riittää että hän siirtyy seisomalaudalle ettei tarvitse vaihtaa vaunuja. (Silloin 2v10kk)
 
Minulla vähän samat ajatukset tuplarattaista. Varmaan mennään nykyisillä + seisomalauta + kantovälineet. Vauvavuoden jälkeen rattaita on käytetty tosi vähän ja 2 v kävelee mielellään itse (aikaa pitää kyllä varata silloin). Katsotaan sitten uudestaan, jos näyttää siltä, että olisi enemmän tarvetta saada molemmat rattaisiin.

Meillä ykkönen on lasketun ajan hujakoilla vasta vähän reilut puolitoista vuotta niin sikäli voi olla että on vähän turhan kunnianhimoinen toive pärjätä ilman tuplia... :p Mutta sittenhän sen näkee! Ja jos tulokas on tyytyväisenä kannettavana niin sitten luulisi kyllä pärjäävän..? Toki lenkkeilyyn tuo kivan pikku lisän vielä tuo vähän sählää koira, mutta hyvin se kyllä nyt kävelee rattaiden rinnalla.
 
Saatoin ehkä hieman höpsähtää :smiley-ashamed005 heti kun päätimme vauvaa ruveta yrittämään... joten aloin ostelemaan vauvan vaatteita kirpparikierroksilla... Nyt saattaa jo olla ihan hyvin vaatteita jemmassa :rolleyes:
 
Ostin sitten kuitenkin kaksi minilämpöpussia talveksi vaunuihin ja auton turvakaukaloon kun olivat nyt niin hyvässä tarjouksessa jollyroomissa.
 
Mä oon ostanut käytettynä vastasyntyneen vaippoja, kun isompaa kokoa meiltä löytyy esikoiselta. Mut alotettiin kestovaippailu vasta 6kk iässä niin ei oo noita ihan pieniä ollenkaan. Noi vaipat mistä ite tykkään ei vaikuta kovin suosituilta (tai sit on niin suosittuja, että porukka ei ees myy niitä pois välissä) ni ajattelin et alan sit pikkuhiljaa kerryttää varastoa niin ei tarvi sitten uutena niitä ostaa. Vaipparyhmissä oon jo valmiiks facessa kun edelleen kasvatan esikoisellekkin vähän isompaa varastoa
 
Takaisin
Top