Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Tuplat peräkkäin on kätevät kun ei ole niin leveitä. Mutta niissä itse huomannut että kevyin matkustaja pitäis olla etupyörien kohdalla koska kääntäminen helpompaa. Vierekkäisissä kääntyily ja pujottelu vaaterekkien välissäkin oli helppoa kunhan vaan rekkien välit oli sopivat. Meillä vierekkäin-tuplina oli aiemmin Jule Twinit mutta mies unohti ne ulos ja ne homehtui :'(

Vierekkäin-tuplat useimmiten taitaa viedä enemmän tilaa autossa rungon leveyden takia. Peräkkäin istuttavat usein jopa koostuu irroitettavista moduuleista jolloin menee pieneen tilaan. Nyt ollut peräkkäin istuttavina tuplina käytössä Baby Jogger City Selectit. Isoimmille on pyöräkärry josta saa työnnettävän mallinkin.
 
Meillä nyt ns hankinnat on alkaneet jo melkein heti plussan jälkeen :D eka nämä isommat muutokset, huoneiden vaihdot. Sit hajosi pyykkikone nii nyt menossa kylppärin muokkaus että saadaan pesutorni sinne survottua :D mies alkaa olla vähän helisemässä ku nää mun suunnitelmat ei nii simppeleitä olekaan toteuttaa :D pesukoneita varten tosiaan kylppärin oviaukosta täytyi poistaa karmit ja sit joutuu pistorasioita poistaa ja siirtää peilikaapin tieltä :D

Rakenneultran jälkeen sit alkaa tehdä vauvalle vaatteet ja katsoa mitä uupuu :)
 
Nyt joutenki ruvennu tosissaan konkretisoitumaan että enää puoli vuotta ja pieni on jo sitte vierellä tuhisemassa. Mahassa selkeästi erilaisia jomotteluita niinku välillä tuntisi jo vauvan liikkeitä mutta en tiedä, jollain tapaa ainakin ilmottelee olemassaolostaan.
Nyt lähes päivittäin selannu nettiä että mitä kaikkea pitääkään hommata ja mitä ei ainakaan. Meille ei inakaan tule pinnasänkyä, tutia ja tuttipulloa. Perhepeti sekä tissi riittää.
Vielä pitää hommata Vaunut,kantoliina,rintareppu,imetysliivejä,kestovaippoja, kaikki vaatteet kun ei ole säästelty muilta lapsilta, itkuhälytin, turvakaukalo, unipesä...mitähän vielä.
No onneksi ekat puolivuotta pärjää tissillä ja kunhan on hyvät vaunut joilla pääsee tekemään pitkiä lenkkejä ja vauva saa nukkua päivät vaunuissa pihalla! Onneksi syntyy kesällä nii voi ulkoilun aloittaa heti!
 
Vielä saa listaan kyllä lisätä hankintoihin rintampumpun ja runsaasti harsoja:) kokoajan tulee jotaki tarpeellista mieleen.
 
Pakko sanoa että itsellänikin vuoden vaihtuminen konkretisoi tämän kaiken... Enää puoli vuotta ja pienokainen on täällä :) pitää ruveta pikkuhiljaa mietiskelemään ostoja... ettei tule sitten kiire. Ostin yksi päivä jo pari vaatetta :)
 
Ite en oo vielä ostanut mitään koska tarvii hommata lipaston johon vauvan vaatteita ja tavaroita kerää. Eli lista vaan näköjään jatkuu:joyful:
Mietin jo että jos kerran kuussa tekisi jonkun isomman hankinnan niin ei menisi kerralla niin paljon rahaa kaikkeen. Toki mahollisesti miehen sukulaisilta saadaan vauvajuttuja koska sinne on vuoden välein pieniä putkahellu. Vielä ei olla kellekkää kerrottu eikä mahastakaan huomaa mitään :)
Turvakaukalon haluan hommata uutena koska todennäköisesti tulisi jatkossa olemaan käyttöä sille:grin
 
On tullut hankittua:

Matkarattaat (Cybex Iris)
Riippumatto (Amazonas Koala)
Leikkimatto
Muutama kestovaippa
Pientä vaatetta
Kantoliina ja- reppu

Puuttuu:
Yhdistelmävaunut
Turvakaukalo
Pinnasänky+tarvikkeet
Rintapumppu
Harsot

Nuo nyt ainakin vielä pitäisi hankkia :) En millään malttaisi odottaa heinäkuuta. Raskaus ei jotenkin oo mun juttu ja vauvaa jo jotenkin ikävä, vaikka tiedän, että rankkaa tulee todennäköisesti olemaan, jos sisaruksiinsa tulee..
 
Me emme ole vielä pitkään aikaan tekemässä hankintoja, mutta toki päässä pyörii jo, mitä kaikkea tarvitaan jos tästä lapsi syliin asti saadaan. :) Hurjan yksilöllistähän se on, mitä kukin kokee tarpeelliseksi ja jotkut asiat selviävät oikeastaan vasta, kun vauva on saapunut maailmaan. Meillä esimerkiksi vaunut olivat todella vähäisessä käytössä esikoisen kanssa, kun hän ei niissä refluksioireilun takia viihtynyt juuri lainkaan. Eipä olisi ensimmäiseksi tullut mieleen, että ne olisi voinut jättää ostamatta... No, luotetaan nyt kuitenkin että tämä toinen sattuisi olemaan vaunuissa viihtyvämpää tyyppiä ja jonkinlaiset kärryt hankitaan jo ennen hänen syntymäänsä. Trikoinen kantoliina on tallessa, samoin taaperokantoreppu, ehkäpä siihen väliin voisi sitten hankkia vielä vaikka Tulan vauvalle sopivan kantorepun. Rintapumpusta olen hankkiutunut eroon, enkä aio uutta ostaa, koska käsinlypsy oli minulle paljon toimivampi juttu. Tuttipullot ja ehkä tutitkin jäänevät tällä kertaa ostamatta, ainakin alkuun. Haluaisin vauvalle sellaisen ”bedside crib” -tyyppisen minisängyn sivuvaunuksi meidän parisänkyyn. Olen sitä tyyppiä, joka havahtuu täysin hereille jos pitää nousta keskellä yötä sängystä, joten en aio pomppia yöimetysten takia vaakatasosta ylös. Sopivia sänkyjä täytyy siis jossain vaiheessa katsella.
 
Vaatteita enimmäkseen tarvitaan mutta pitää katsoa sitten kumpaa sukupuolta tulokas on ennen kuin alkaa isoja määriä osteleen.

Valmiina meiltä löytyy jo eskoisen ajoilta:
- unipesä
- hoitoalusta pesukoneen päälle
- kaikki rasvat ja muut perustarpeet
- untuvapussi kaukaloon talveksi
- stokken newborn set
- vauvaleluja
- kantoliina ja reppu
- harsoja
- tuttipulloja

Pitää vielä ostaa:
- pikkuharsoja (oli mennyt jo huonoksi)
- uudet vaunut (tuplat)
- kaukalo
- vaatteita
- tutteja

Rintapumput ja muut jätän kauppaan, koska ei toiminut mulla. Toivon että imetys onnistuisi tällä kertaa paremmin ja tuttipulloja ei tarvittaisi. Tutin otan ehdottomasti käyttöön. Viimeksi oli tosi kova opetteleminen ja esikoinen alkoi syödä tuttia vasta 4kk iässä. Sitä ennen itki täyttä huutoa kaikki päivät :D en antanut moneen viikkoon kun pelkäsin vaikuttavan imetykseen ja siksi ei sitten oppinutkaan helposti. Meille tuonut ainakin ison hyödyn nukahtamisiin ja rauhoittumiseen. Uskon silti että vierotus ei ole vaikea sillä osaa olla myös ilman jos tutti esim unohtuu :)
 
Onko kellään antaa mitään vinkkiä hyvistä isopyöräisistä yhdistelmistä? Onko Tutekit mistään kotoisin? Mulla ei oo mitään säästössä kun tämä on iltatähti niin kaikki kamat on annettu pois jo ajat sitten....
Meillä oli ekalla Tutekit, kun oli talvivauva ja kyllä ne isot pyörät oli ihan parhaat. Hyvin selvisi rattaat parista ekasta vuodesta ja kehtaspa ne myydä sitten vielä eteenpäinkin.
 
Oon koittanu miettiä mitä jo löytyy ja kovin paljoa en keksi.

Eli nämä olen saanu löytyy listalle:
Harsoja
Maidonkerääjät
Jotain pientä vaatetta, mutta hyvin vähän
Makuupussi
Amme

Eli hommattavaa on paljon:
Vaunut
Turvakaukalo
Pinnasänky
Rintapumppu
Sitteri
Vaatteita
Kestovaippoja
Hoitopöytä+ alusta
Vaatteita

Huh, täytyy pitää silmät auki josko löytyisi edes osa käytettynä.
 
Mulla kanssa haaste vaunujen kanssa. Oikeastaan tärkein ominaisuus on että ovat kevyet työnnettävät ja kulkevat hyvin lumessa ja sohjossa. Yhtäkään vaihtoehtoa ei ole mielessä :)
 
Minä olen vähän mietiskellyt noita Oran vaunuja. En ole mikään vaunuhifistelijä ja niissä houkuttaisi sekin, että suomalaisuusaste taitaa olla markkinoiden korkein. Jos löytäisin käytetyt hyväkuntoiset, niin passaisi hyvin meille, en kaipaa uudenuutukaisia. :)
 
Tänään just haettu turvakaukalo ja telekka.. Tästä se taas pikkuhiljaa alkaa..
 
Mitään tarvikkeita ei olla vielä hommattu. On kyllä kierrelty jo katsomassa vaunuja ja turvakaukaloita. Kaikki pienemmät vaatteet alkaa jo löytyä.
 
Apua. Mää en ole ehtinyt vielä mitään ees miettiä. Enkä varmaan ehdikään. Tuntuu että aika kulkee siivillä ja nyt alkoi vielä koulukin..
 
Älä huoli Diann - ei meilläkään ole vielä mitään hankittu... :) kyllä sitä vielä kerkeää!
 
Ei meilläkään tehdä hankintoja vasta kuin siellä jossain puolen välin toisella puolella. Mietiskellyt vaan olen jo muutamia juttuja. :)
 
Muutamia vaatteita on ollu pakko alesta ostaa, muuten vasta katellut juttuja. Esikoinen tulossa joten ostettavaa on paljon
 
Eilen mies tilasi turvakaukalon vauvalle :) vaatetta alan ostaa sitten ku on rakenneultrassa käyty. Pinnasänky ja hoitopöytä löytyy jo valmiiks, harsojakin on iso pinkka.
 
Takaisin
Top