Viimeisin hankintasi vauvallesi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei tarvi oikein mitää hankkia ku kaikkea on esikoisen jäljiltä. Oon vielä hankkinut melkein kaikki vaatteet sillä ajatuksella että menee sekä tytölle että pojalle :rolleyes: ai niin joo paitsi se isompi auto :banghead:

Ei tarvi oikein mitää hankkia ku kaikkea on esikoisen jäljiltä. Oon vielä hankkinut melkein kaikki vaatteet sillä ajatuksella että menee sekä tytölle että pojalle :rolleyes: ai niin joo paitsi se isompi auto :banghead:
Pakko kommentoida: miehen ensimmäinen huoli oli, että onko meidän auto tarpeeks hyvä :grin se jo rupes kattelee uutta...

Pakko kommentoida: miehen ensimmäinen huoli oli, että onko meidän auto tarpeeks hyvä :grin se jo rupes kattelee uutta...

Meillä kävi näin ekassa raskaudessa, raskaushormonit sai miehestä vallan saman tien. Ja uusi auto oli hankittu ennen kuin mitään muuta ostettiin :D Mun mielestä olis pärjätty vanhallakin varsin hyvin.

Meillä kävi näin ekassa raskaudessa, raskaushormonit sai miehestä vallan saman tien. Ja uusi auto oli hankittu ennen kuin mitään muuta ostettiin :D Mun mielestä olis pärjätty vanhallakin varsin hyvin.

Mä oon taas meistä kahdesta se, joka on jo hankkimassa uutta autoo. Miehellä on pakettiauto josta ei luovu, mutta mä haluisin vaihtaa omani isompaan mahdollisimman pian :D

Vaatteita alkaa olla kivasti, olen ostellut silloin tällöin kun on ihania vaatekappaleita tullut vastaan, ajatuksella sitten joskus (: muut tarvikkeet sitten hankitaan vasta keväämmällä

Eilen tuli postissa beebikselle vaatteita, avasin paketit yhessä esikoisen kanssa. Kuulemma meidän ei pitäis ostaa vauvaa, hän haluaa mielummin marsun :D

Miehet... :D meillä myös auto vaihtunut kesällä sedanista farmariin, koiran takia tosin. Mutta vauvan takia myös :D

Mä olen säästänyt about kaikki esikoisen vaatteet, mutta jos tuleekin poika niin sitten ne vaatteet menee uusiksi :D
Pinnasänky ja turvakaukalo löytyy, samoin leikkimatto ja sellainen leluhärpäke sen päälle.
Rintapumppukin on tallessa.
Eli ainoastaan pitää sit hommata uudet vaunut, vaippoja, pari tuttipulloa ja pari purkkia korviketta varalle :)

Kaipailisin apua maalla asuvilta...onko sellaiset vaunut, jossa on isohkot mutta kääntyvät etupyörät toimivia lumessa? Eli jos etupyörät on pienemmät kuin takapyörät mutta kuitenkin kohtuukokoiset ja ilmakumirenkaat toimiiko ne lumessa ja hiekalla jos pyörät lukitsee? Vai pitääkö menmä klassisilla vaunu/ratas yhdistelmillä

Kaipailisin apua maalla asuvilta...onko sellaiset vaunut, jossa on isohkot mutta kääntyvät etupyörät toimivia lumessa? Eli jos etupyörät on pienemmät kuin takapyörät mutta kuitenkin kohtuukokoiset ja ilmakumirenkaat toimiiko ne lumessa ja hiekalla jos pyörät lukitsee? Vai pitääkö menmä klassisilla vaunu/ratas yhdistelmillä
Meillä on britax go next yhdistelmät ja niihin saa vaihtaa etupyörät kääntyviin tai isoihin suoraa meneviin ilmakumipyöriin (molemmat renkaat tuli mukana). Kyllä ne kääntyvät vähä hankalat on lumessa tai vaihtelevassa maastossa, mutta noi on kätevät vaihtaa kyllä.

Meillä on esikoisen jäljiltä suurin piirtein kaikki tallella. Paitsi osa vaatteista menee uusiksi, jos tämä tulokas on poika. Ainoa mahdollinen isompi hankinta on vaunut/rattaat. Nykyiset kelpaa kyllä, jos niiden kääntyvät etupyörät saadaan korjattua taas kääntyviksi. Mies käsitteli niitä vähän turhan rajusti viime talvena ja nyt ne on pakko pitää lukittuna. Tosi rasittava työntää kaupassa ja muualla, kun joutuu vääntämään koko rattaat että saa ne kääntymään.

Tämä kiinnostaa myös minua! Muutetaan maaseudulle keväällä eli vaunujen pitäis myös olla sinne sopivat.

Mä olen vähän hurahtanut noihin lastenvaunuihin ja esikoisen kanssa onkin tullut testattua muutamat.. :wink
meillä on ollut emmaljunga viking (kahdesti), Cybex Iris, Bugaboo Cameleon 3 (kahdesti), emmaljunga nxt60, Bugaboo Bee5 oli vuokrattuna viikon testissä, Mutsy Nexo, baby jogger city versa, Emmaljunga super viking, baby jogger city tour lux ja beemoo urban.:grin

Tällä hetkellä näistä meillä on vielä Nexot, city tour luxit ja noi beemoot.

Kun raskaus on pidemmällä eli joskus keväällä sitten aion hommata uudelle tulokkaalle Bugaboo Foxit :)

Oon kuullut muilta lastenvaunuhulluilta, että jos haluaa maaseudulle rattaat kääntyvillä eturenkailla, niin hyvä vaihtoehto voisi olla esim. Britax go/go next/go big, emmaljunga super viking tai Bugaboo Buffalo. Noita Buffaloita ei vaan valmisteta enää, mut toki käytettynä voi löytyä.

Tuplarattaista kokemuksia? Mitkähän olis hyvät 1,5veelle ja vastasyntyneelle :) ?

Tuplarattaista kokemuksia? Mitkähän olis hyvät 1,5veelle ja vastasyntyneelle :) ?

Ei omaa kokemusta, mutta paljon olen niistäkin lukenut :)
Tuleeko kaupunkiin vai landelle? Onko tarkoitus kasata paljon autoon? Haluatko mielummin, että lapset on vierekkäin vai päällekkäin? Budjetti?

Mä ostaisin Bumbleridet. Jos ei ois nyt ollut pesutornin ostoa ja kylppärin muokkausta nii oisin Ozbabysta hakenu Bumbleriden Indie Twinit ku heillä on myymälässä esittelykappale myynnissä about puoleen hintaan. Tietty kopan siihen joutuis ostaa vauvalle.

Ei omaa kokemusta, mutta paljon olen niistäkin lukenut :)
Tuleeko kaupunkiin vai landelle? Onko tarkoitus kasata paljon autoon? Haluatko mielummin, että lapset on vierekkäin vai päällekkäin? Budjetti?

Vähän vaikeita kysymyksiä kun mietin just että mikä se olis sitten tärkeintä. Esikoiselle ostin tosi kookkaat emmaljungan duo edget jotka toimii kivasti maastossa. Kaupungissa ne ei vaan ole kovinkaan kätevät. Ehkä siis tällä kertaa haluaisin jotkut vähän sirommat ja nätimmät. Asutaan Oulussa mutta ei keskustassa. Olis mukava että kulkis kuitenkin tuolla luonnossakin suht näppärää esim pururadalla mutta olis sitten myös kaupunkikäytössä ketterät. Autoon varmaan tarvis kans kasata aika usein. Mulla ei ole oikeen ajatusta tuohon että olisko vierekkäin vai päälekkäin. Mitenhän tässä kokemus on osoittanut että kummin parempi? Vai riippuukohan ihan lapsista miten viihtyy.. yleensähän vasta käytössä sit huomaa mikä toimii ja mikä ei, valitettavasti :D budjettiakaan ei ole vielä päätetty mutta sais suht laadukkaat olla. Sitten parasta ois varmaan ostaa kahdet. Toiset kaupunkiin ja toiset maastoon mutta ei ole varaa ja säilytystilaa :D

https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...-Air-tuplarattaat-Graphite-Grey-kotiinkuljetu onkohan nää ihan huonot?

Mä ostaisin Bumbleridet. Jos ei ois nyt ollut pesutornin ostoa ja kylppärin muokkausta nii oisin Ozbabysta hakenu Bumbleriden Indie Twinit ku heillä on myymälässä esittelykappale myynnissä about puoleen hintaan. Tietty kopan siihen joutuis ostaa vauvalle.

Mulle kaikki on tosi outoja merkkejä ja malleja kun en ole esikoisenkaan aikaan yhtään jaksanut perehtyä vaunuihin :D pitääpä googlata nämä mitä ehdotit!

Vähän vaikeita kysymyksiä kun mietin just että mikä se olis sitten tärkeintä. Esikoiselle ostin tosi kookkaat emmaljungan duo edget jotka toimii kivasti maastossa. Kaupungissa ne ei vaan ole kovinkaan kätevät. Ehkä siis tällä kertaa haluaisin jotkut vähän sirommat ja nätimmät. Asutaan Oulussa mutta ei keskustassa. Olis mukava että kulkis kuitenkin tuolla luonnossakin suht näppärää esim pururadalla mutta olis sitten myös kaupunkikäytössä ketterät. Autoon varmaan tarvis kans kasata aika usein. Mulla ei ole oikeen ajatusta tuohon että olisko vierekkäin vai päälekkäin. Mitenhän tässä kokemus on osoittanut että kummin parempi? Vai riippuukohan ihan lapsista miten viihtyy.. yleensähän vasta käytössä sit huomaa mikä toimii ja mikä ei, valitettavasti :D budjettiakaan ei ole vielä päätetty mutta sais suht laadukkaat olla. Sitten parasta ois varmaan ostaa kahdet. Toiset kaupunkiin ja toiset maastoon mutta ei ole varaa ja säilytystilaa :D

https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...-Air-tuplarattaat-Graphite-Grey-kotiinkuljetu onkohan nää ihan huonot?

Jos haluat laadukkaat, niin kierrä nuo ABC designit kaukaa..
Itse lähtisin pohtimaan tuplista emmaljunga double viking/ super viking, bumbleride indie twin, mountain buggy duet ja Bugaboo Donkey.

Takaisin