Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Mä ostin vk.lop kirppikseltä yhden bodyn ja housut, ei voinut vastustaa. Perjantaina luultavasti tilaan jollyroomista pinnasängyn, koska nyt olisi alessa sellainen pieni jonka tahon. Hoitopöytä asia meillä on vielä kesken. Mies ei kuitenkaan voi normi korkuista hoitopöytää käyttää, niin pähkäillään tarvitaanko tai hankinko kokoontaitettavan vessaan.
 
Tänään hyvien ultrauutisten rohkaisemana käytiin ostamassa haalari, body ja housut. Ihan alkuraskauden aikaan ostettiin jo yhdet sukat. Muuta ei sitten varmaan paljon tarvis ostellakaan. Paitsi kantoreppu ja neliöliina (mies tykkäsi esikoista sillä kantaa). Muuten oon hillonnu kaikkea tavaraa esikoisen vauva-ajalta, osa on kyllä nyt lainassa kaverilla, mutta on luvannu palauttaa, kun saavat hankittua uudet tilalle.
 
Itse ostin jo esikoisen aikaan matkarattaat, joihin kaukalon saa kiinni. Aivan huiput pidemmillä kävelymatkoilla kun kaukaloa olisi pitänyt kantaa tai kauppareissuilla, ei tarvi irrotella vauvaa vöistä yms. Ja meillä nimenomaan pienet matkarattaat, johon kaukalo menee, että on aina mukana. Isoihin rattaisiin en nähnyt käytännöllisenä kaukaloa laittaa. Ja meillä lapset eivät vaunuissa viihtyneet, kaukaloon ainoastaan rauhottuivat.
 
Mulla oli adapteri noihin meidän bugiksiin, että saisi kaukalon, mutta ikinä en käyttänyt. Myin pois. Vauva menee aina niin hyvin kantorepussa, meillä on tulan free-to-grow ja voin vain suositella! Kaikista paras :Heartred auton takakontissa kulkee aina matkarattaat, jotka saa makuuasentoon, joten käy melko pienellekin matkaajalle :) kaukalossa meillä lapset kulkee vaan ihan pakolliset.
 
Meillä esikoisen vauva-aikaa hankittu Je Porte Mon Bebe -merkin reppu, tuohon päädyttiin koska oon pienikokoinen enkä selkäpuolella kantaessani saanut säätöjä tarpeeksi kireälle missään muussa repussa (Manduca, Tula, Wompat ja Fidella testattiin). Tuossa jää jopa säätövaraa. Parasta tulevan kesävauvan kanssa kuitenkin on, että repun paneelin kankaan saa rullattua auki ja alla on pelkkä verkko, eli on myös viileä kesäkeleillä. Mitään kuosi-iloittelua nuo reput ei ole, mutta näissä hommissa on kyllä pakko mennä tuntuma edellä. :Heartred
 
Saa suositella kantoreppua joka menis alusta alkaen! Luulen että mieskin haluais kokeilla. Itse käytin trikoista liinaa esikoisella ja kuopuksella.
 
Tulan ftg ois varmaan Repuista se paras ihan pientä vauvaa ajatellen. Mä ostin omani kun esikoinen oli jo isompi, niin ei ole kokemusta siihen ihan pienen vauvan kantamisesta. Oletan että seuraavan kanssa tulee käytettyä enemmän reppua, koska esikoisen kanssa pitää kuitenkin touhuta.

Mulla on näköjään ollut sormi liipaisimella tuon aiemman vahinkoviestin kanssa :cool:
 
Mulla on rengasliina, kudottu liina ja standardi tula sekä taapero tula. Ja kantorinkka. Tekis mieli vaihtaa standard tula ftg, mutta eivät enään tunnu menevän kaupaksi normaalit tulat. Itse koin repun nopeilla kauppareissuilla hankalaksi pukea päälle, joten helpompi kaukaloviritys meillä. Tuplissa myös oli käytössä.
 
Tosiaan toi tulan free-to-grow menee ihan alusta asti, eikä tarvitse mitään erillisiä vauvapaneeleita, vaan kaikki tarvittava on siinä repussa :)
 
Joo, Tulan ftg ja Manduca käyvät jo vastasyntyneestä asti ilman lisäosia. Tula standard ja Wompat tarvitsevat vauvatuen, mutta sen kanssa nuokin käyvät heti pienelle. Fidella Fusionin vauvakoko taitaa myös olla sellainen, ettei vauvatukea tarvita? Mä just tilasin Black Friday -alesta tuohon meidän jpmbb-reppuun vauvasetin eli niskatuen ja korotustyynyn. Menis varmasti myös esim. Tulan vauvatuella, mutta verkkopaneeli menettää silloin merkityksensä.

Muoks. Mutta siis hankala suositella reppua, joka varmasti sopii just teille, sillä jokaisella se tuntuma on kuitenkin vähän erilainen. Toiselle sopii Tula, toiselle se ei asetu ollenkaan. Tietysti olisi hyvä, jos pääsisi johonkin kokeilemaan ennen ostopäätöstä. Kannattaa selvittää, onko teidän lähiseudulla esim. kantovälinelainaamoa joka voisi auttaa.
 
Muistaakseni oli, ainakin silloin kun edelliset oli pieniä. Pitääpä googlettaa.
 
Millä mallilla tällä puolen on hankinnat?
Meillä alkaa olla kaikki tärkeimmät. Jotain pikkujuttuja kuten vaipat ja tutit puuttuu vielä, mutta isot hankinnat alkaa olla tehty ja vaatteitakin on alkuun tarpeeksi :) Jotain ihanuuksia voisi kyllä ehkä lapsimessuilta ostaa, jos sinne asti pääsen :)
 
Mä tein puhelimeen listan mitä pitää hommata. Työkaveri antaa leiķkimaton [emoji4]
 
Meillä on kans kaikki muut paitti vaipat ja vaipparoskikseen pussit :D tutista en tiedä opetetaanko, esikoinen ei syöny yrityksistä huolimatta, kuopus söi ja vierotus oli kyllä helppoa.
 
Meillä hankinnat vielä alkutekijöissään, kun sen verran hinnakkaampia hankintoja tiedossa. Kerrossänky isommille lapsille, uudet matkarattaat, kotiin uusi ruokapöytä, ym.
 
Meillä meni just 600e vanhempien lasten istuimiin. Laskin et menny 2000e kaikkiin istuimiin mitä meillä on kaukalo mukaanlukien, ei oo halpaa hommaa.. Mut turvallisuudesta ei tingitä.

Meillä kävi tuuri kerrossängyn kans ku isin työpaikalle tuli ylimääränen sänky niin ne lyhenti sen 160cm pituseksi ja maalas valkoseksi, ei tarvinnu maksaa edes! Tai ehkä isi maksoi, mutta mä en :D
 
Takaisin
Top