Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Hehhee tilasin tänään netistä muumivaippa ilmaisnäytteitä ja baby boxin lastentarvikkeeseen:laughing002 siihen tuli jo noutokoodi ja käyn tänään boxin noutamassa, samalla ostan dopplerin jos sattuu löytymään:smiley-angelic006
 
Mä intouduin jokin aika sitten tilaamaan Noshilta samisteluvaatteet esikoiselle ja vauvalle :oops:
 
en vielä ole hankkinut mitään, mutta kovasti yhdistelmävaunuista lueskellut. valikoimaa näyttää olevan paljon, ei taida tulla ihan helppoa päätöstä :nailbiting:. vinkkejä saa antaa toki. Pitää olla tulevat mut pieneen tilaan menevät. ilmakumi renkaat ehdottomasti. Tahdon myös sellaiset mihin saa kaukalon kiinni.
Vauvan vaatteita vähän katselin tänään kun käytiin vaateliikkeissä, mut mitään en vielä ostantut. Oma esikoinen on jo kohta 10v ja miehen tytön (4v) vauvatarpeet on jääneet kaikki äitilleen, joten joudutaan hankkimaan ihan kaikki.
 
Mä niin jo haluaisin tietää kumpi on tulossa, niin sitten voisi alkaa ostelemaan :) jos tyttö, niin ei tarvitse juuri mitään vaatetta ostaa, löytyy lahden tytön vaatteet jo entuudestaan :)
 
Tämä on esikoinen mutta mitään ei olla vielä hankittu. Ajattelen että se kuitenkin tuottaa huonoa onnea :shifty: Hankitaan sitten keväällä! Ja varmaan hukutaan myös lahjoihin vauvalle, joita tulee molempien perheestä, uskon että jouluna saadaan ekat paketit :grin

Pinnansänkyjä oon kyllä jo katsellut.. Mitä sanotte te jo nykyiset mammat, hoitopöytä on varmaan tarpeellinen vai pärjääkö ilmankin?
 
Mulla on ennestään kaksi lasta ja hoitopöytä on kyllä ollut ihan ykkösjuttu. Vaipan voi toki vaihtaa missä vain, mutta selän kannalta paras vaihtoehto on kyllä kunnon hoitopöytä. Lisäksi useimpiin hoitopöytiin mahtuu paljon tavaraa, kuten vaippoja, pyyhkeitä, vaihtovaatteita ja muuta pientä hoitotarviketta. Edellinen hoitopöytä on jo ajat sitten myyty eteenpäin, mutta ehdottomasti hankitaan kyllä uusi.
 
Ehdottomasti hoitopöytä! Meille ei enää mahdu, niin mennään pehmusteella pyykkikoneen päällä ja vieressä pari koria vaatteille ja tarvikkeille.
 
Selän kannalta hoitopöytä tai esim. pyykkikoneen päälle tuleva alusta on hyviä. Kyllähän sen vaipan käytännössä vaihtaa missä vaan, mutta tosiaan nuo säilytystilat ovat kyllä hoitopöydässä iso plussa. Meillä on esikoisen hoitopöytä vielä tallessa (ja täynnä roinaa...) mutta pitää varmaan keksiä joku toimiva ratkaisu vaipanvaihtoon, kun asutaan nykyään kahdessa kerroksessa. Toista hoitopöytää tuskin hankitaan joten joku alusta saa sitten varmaan kelvata.
 
Meille ei hoitopöytä edes mahtuisi, mutta en ole sitä kaivannutkaan. Asutaan yksikerroksisessa kodissa ja kodarissa on vesipisteen vieressä hyvin tilaa vaipanvaihtopisteelle. Vaipat, voiteet, pyyhkeet ym. Ovat kaikki siinä samassa pisteessä. Esikoinen oli kunnon kakkakone, joten vesipiste heti vieressä oli tosi hyvä juttu.
 
Jos olisi kkh niin tekisin kuten viajante, mutta koska ei ole niin meillä ollut sekä yläkerrassa että alakerrassa hoitopöytä. Yläkerrassa laatikoissa oli kaikki vaatteet. Meillä aivan ehdoton ollut. Nyt yläkertaan keksitään joku systeemi ja alakertaan joutuu ostamaan taitettavan hoitopöydän, koska laitettiin myyntiin vanha kaapiston tieltä ja enään ei mahdu kokonainen hoitopöytä alakertaan.
 
en vielä ole hankkinut mitään, mutta kovasti yhdistelmävaunuista lueskellut. valikoimaa näyttää olevan paljon, ei taida tulla ihan helppoa päätöstä :nailbiting:. vinkkejä saa antaa toki. Pitää olla tulevat mut pieneen tilaan menevät. ilmakumi renkaat ehdottomasti. Tahdon myös sellaiset mihin saa kaukalon kiinni.
Vauvan vaatteita vähän katselin tänään kun käytiin vaateliikkeissä, mut mitään en vielä ostantut. Oma esikoinen on jo kohta 10v ja miehen tytön (4v) vauvatarpeet on jääneet kaikki äitilleen, joten joudutaan hankkimaan ihan kaikki.

Miksi kaukalo pitää saada kiinni? Nykyään näkee niitä paljon ja mua käy vauvat sääliksi ku pitää olla jatkuvasti selkä kyyryssä. Jo silloin ku isompia odotin oli suositus ettei vauvaa turhaan pidettäisiä pitkiä aikoja kaukalossa ku käy selän päälle. Aikunenkaan kestä huonoa asentoa pitkään ilman et saa suoristaa välillä.
 
En hoitopöytää ota käyttöön, meillä on sopiva taso yläkerran kylpyhuoneessa johon voi laittaa pehmusteen ja siinä vaihtaa. Hyllyjä on yläpuolella, jos sinne ainakin nyt vaippoja ja muuta pientä tilpehööriä saisi. Myös alapuolelta löytyy kaappi, ja sinne varmaan jotain kanssa, kunhan ne ensin tyhjentää roinasta. :grin Pesukoneen päälle ei saa mitään, kun on päältä täytettävä malli.
 
Miksi kaukalo pitää saada kiinni? Nykyään näkee niitä paljon ja mua käy vauvat sääliksi ku pitää olla jatkuvasti selkä kyyryssä. Jo silloin ku isompia odotin oli suositus ettei vauvaa turhaan pidettäisiä pitkiä aikoja kaukalossa ku käy selän päälle. Aikunenkaan kestä huonoa asentoa pitkään ilman et saa suoristaa välillä.

Kauppakäynneille?

Meillä oli yhdet rimpulat matkikset aina auton kontissa kauppareissuja varten, ja niihin sai kaukalon kiinni. En ois aina jaksanut roudata päivittäisessä käytössä olevien rattaiden runkoa autoon ja sisälle kotiin.
 
Ite tuota hoitopöytää miettiny et en varmaan osta, esikoisen kanssa jäi jo niin vähälle käytölle. Ja nytki ois ongelma mihin sen laittais, tässä meidän rintamamiestalossa on niin onnettoman pienet vessat et niihin ei mahu minkäänlaista hoitopöytää joten sen joutuisi sitten laittamaan tyyliin makkariin tai olkkariin ni ei ei ei. Eli jää tällä erään kyllä ostamatta:happy:
 
Kauppakäynneille?

Meillä oli yhdet rimpulat matkikset aina auton kontissa kauppareissuja varten, ja niihin sai kaukalon kiinni. En ois aina jaksanut roudata päivittäisessä käytössä olevien rattaiden runkoa autoon ja sisälle kotiin.

Mä nostin kaukalon kaupan kärryihin siihen istuinosaan tai sit laitoin vauvan siihen kaupan kärryn kaukaloon. Oma kaukalo peitti tehokkaasti näkyvyyden :D
 
Miksi kaukalo pitää saada kiinni?

Ihan hyvä pointti.
Mä näkisin että siirtymät autolle ja autolta kotia olisi hiven helpompia (kerrostalo) ja mahdolliset lyhyet kauppareissut jos vaavi nukkuu, niin ei tarvis alkaa vaihtaan vaunuihin.
lisäksi mun mies kulkee pyörätuolilla niin jotenkin koen helpompana jos sen kaukalon saa pukattua, eikä tarvis kantaa.
 
Takaisin
Top