Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Onhan se ehdottomasti hienoa, että moinen etu on! Esikoista odottaessa mulle ei varmaan ois ollut mitään väliä sisällöllä ja oisin ottanut sen joka tapauksessa. Kuului mun äidiksi tuloon. :)

Meillä ne pahvilaatikot toimii hyvinä varastolaatikoina, mahtuu hyvin tavaraa ovat kestäviä :) Meillä ei ole vauvat laatikossa nukkuneet, joskus sitä jopa ihmettelin, että ihanko oikeasti pitäs vauvaa pahvilaatikossa nukuttaa :D Aina on vastasyntynyt nukkunut kainalossa/tissillä ja niin on myös nyt <3

Joo, onhan tuo äitiyspakkaus aivan mahtava etu ja esikoista odottaessa en mitään muuta edes miettinyt. Nyt kun on pieni asunto ja tavara muutenkin liikaa, niin pyrkii kaiken ylimääräsen välttämään.
Pahvilaatikko olis hyvä varastointiin, meillä on varastossa vaan jonkin verran sokeritoukkia jotka viihtyy pahvin seassa, niin kaikki on hyvin tiukasti muovilaatikoihin säilöttynä.

Meillä ne pahvilaatikot toimii hyvinä varastolaatikoina, mahtuu hyvin tavaraa ovat kestäviä :) Meillä ei ole vauvat laatikossa nukkuneet, joskus sitä jopa ihmettelin, että ihanko oikeasti pitäs vauvaa pahvilaatikossa nukuttaa :D Aina on vastasyntynyt nukkunut kainalossa/tissillä ja niin on myös nyt :Heartred
Mä haaveilen, että pinnasängystä tehtäisiin yksi laita poistamalla sivuvaunu meidän sängyn viereen niin, että vauva olisi koko ajan ihan vieressä, mutta kuitenkin omassa sängyssään. Siitä olisi sitten helppoa vain vähän siirtää vauvaa ruokailemaan ja takaisin. Pahvilaatikko ei sovi tähän kuvaan:grin

Mä oon aina rakentanut sivuvaunun pinnasängystä, mut jäänyt lähinnä vesipullon, puhelimen yms roinan säilytykseen :D Aina vauva havahtunut hereille jos rinnalle nukahtanut ja itse jollain ihmeen kaupalla pysynyt hereillä ja sit sama ralli alusta... Helpoimmalla me ollaan päästy kun vauva vieressä, ekasta ähinästä tissi suuhun ja unet jatkuu molemmilla <3 En edes uskalla istuen imettää yöllä kun nukahdan lähes satavarmasti, allergista yöhuutajaa ekoina viikkoina imettäessä piti rakennella sänkyyn kunnon linnake missä olin tuettuna takakenoon ja vauva sai nukkua rinnalla pystyasennossa kun mikään muu ei kelvannut.

Mutta siis, kahdella muksulla sivuvaunu on ollut sit isompana käytössä ja siinä ovat tyytyväisinä nukkuneet ja jos yöllä havahtuivat hereille niin ei tarvinnut kuin käsi laittaa lapsen päälle niin jatkoivat unia :) Toisillahan se järjestely toimii ihan alusta asi hyvin.

Meillä on ollut molemmilla alusta asti sivuvaunu, tykkäsin kyllä kovasti. Välillä tietysti jos heräilyjä oli enemmän niin jäi kainaloon.. Mutta muuten oli toimiva ratkaisu.

Meille on tulossa esikoinen ja todellakin otetaan pakkaus:) Mä taas tykkään ihan todella paljon tän vuoden pakkauksesta, kun siinä näyttäisi olevan paljon neutraaleja vaaleita sävyjä, joita on helppo yhdistellä muiden vaatteiden kanssa. Siitä itse sen pahvilaatikon ulkonäöstä en ehkä niin tykkää, mutta samapa tuo, nostan sen varmaan kaappiin, vaikka mies haluaisi, että vauva perinteiseen tapaaan nukkuisi laatikossa:grin Musta on muutenkin ihan mahtavaa, että valtio edelleen tarjoaa tällaisen edun:)
Mä oon kyllä joka asiassa samaa mieltä sun kanssa :p Mekin ilman muuta otetaan äippäpakkaus koska meistä se ainakin esikoiselle kuuluu ottaa ihan periaatteen vuoksi :grin Onhan se todella hieno etu ja onhan siinä pakkauksessa semmoista historian havinaa kun sirä on jo 80vuotta Suomessa jaettu :) Mä en malta odottaa että päästään (=minä pääsen :hilarious:) hypistelemään kaikkia niitä ihania pieniä vaatteita! :love017

Otetaan rahana, koska esikoisen pakkauksen tavarat on vielä priimakunnossa, plus pojan pari vuotta vanhemmalta serkulta saadut vaatteet ja tarvikkeet myös edelleen käyttökelpoisia. Vaatetta ja tavaraa on niin paljon,että mitään ei tarvis ostaa jos ei erikseen halua. :) Ainoat mitkä tarvitaan on uus vaunukoppa ja pinnasänky. Sillä rahalla saadaan jo melkein se vaunukoppa.

Meidän esikoinen nukku monta kuukautta kaikki päiväunet makoisasti äitiyspakkauslaatikossa. Vuorasin sen petivaatteilla pehmoiseksi "pesäksi". Halusin opettaa 4 kk pojan pois syliin nukahtamisesta, että saisin ees jotain tehtyä kun poika nukku, ja äitiyspakkaus oli just hyvä. Helppo siirrellä ja sopivan kokonen. :) Yöunet nukuttiin sit perhepedissä (sivuvaunussa aina yö alotettiin, mutta ekan imetyskerran jälkeen poju siirtyi kainaloon).

Eilen mies keksi, että jos ei nukuteta vauvaa äitiyspakkauksen laatikkoon, tehdään siitä koiralle peti:hilarious: Heillä oli siis aikoinaan koiranpennulle tehty peti vanhasta äitiyspakkauksen laatikosta. Harmi vaan, että meidän koira taitaa olla niin iso, että laatikko on sille vähän ahdas. Mutta mua niin nauratti miehen hinku saada edes joku nukkumaan siinä pahvilootassa:hilarious: Ehkä me sitten kokeillaan päiväunia siinä, kun se näyttää olevan miehelle niin tärkeää:rolleyes:

Minä en myöskään ottanut pakkausta esikoiselle enkä tällekään vaikka tämän vuoden olisi kyllä kivan näköinen. Pakkauksessa on jotenkin niin paljon sellaista mitä en tulisi käyttämään. Joten mieluummin ostan kirpparilta ne pakkauksen tavarat mitkä haluan. Pakkaus on silti tosi hieno juttu ja toivottavasti perinne jatkuu pitkään :) alkaa jo melkein ottamaan päähän että en itse sitä ota tätä kirjoittaessa :D ehkä pysyn silti päätöksessäni :)

Meille tulossa eka lapsi ja ollaan kyllä ehdottomasti ajateltu ottaa äitiyspakkaus. Jotenkin niin ihana perinne ja minun mielestäni ensimmäiselle paljon tarpeellista vaatetta ja tarviketta. :) En tiedä miten sitten tokan kohdalla tehtäis, se jää nähtäväksi.

Olen alkanut miettiä vaunujen hankintaa, vaikkei se nyt vähään aikaan olekaan vielä ajankohtaista. Tuntuu olevan aikamoinen viidakko. Minkälaiset vaunut te, joilla on jo lapsia, olette kokeneet hyviksi? Ideoita ja kokemuksia otetaan mielellään vastaan (myös esim. mitä merkkejä olette käyttäneet).

Meillä oli alkuun brion yhdistelmät ja ne oli muuten oikein hyvät ja ihanat, mutta ne paino aika paljon. Paino tuli ongelmaks lähinnä siks, että muutettiin taloon, jossa ei ole hissiä, eikä voi säilyttää maantasalla rattaita. Meillä oli siis myös niihin rattaisiin sopiva adapteri, jolla sai turvakaukalon rattaisiin. Nyt sit on britaxin b-motionit... Nekin on kyllä hyvät, mutta en tiiä sitten miten vauva niissä kulkis. Voi, kun tuli ikävä niitä yhdistelmiä.

Me asuttiin ensimmäisen ja toisen lapsen vauva-ajat maaseudulla ja käytössä oli emmaljungan duo edget, classic rungolla. Oli loistavat. Miinuksena koko ja se, että vie tilaa autossa. Mutta hyvin toimi meillä.. Nyt olen jo kanssa katsellut ja ihmetellyt tämän hetken tarjontaa. Nuo myin siis jo 3v sitten.

Meiltä löytyy emmaljungat, niillä on mukava käydä talvellakin ulkona lenkillä, kun kulkevat hyvin vaikka lunta tiellä olisi. Toisaalta sitten oon kokenut että matkarattaat on tosi näppärät esim. Kaupassa käyntiin ja bussilla kulkemisessa. Oon nyt miettinyt, että ostaisin matkarattaisiin vaunukopan, on varmasti kesää vasten helpompi, kun matkarattaat mahtuu mun pieneen autoon ja kesällä vietetään paljon aikaa mummilassa. Varmaan jotkut näppärämmät vaunut, kuin emmaljungat ois parempi vaihtoehto kokonaisuudessaan :) oon itse saanut nuo emmaljungat "perintönä" sisaruksiltani, niissä on jo neljä lasta kyyditty ja on vieläkin uutta vastaavassa kunnossa. Rahat noissa emmaljungissa ei siis sinänsä mene hukkaan, niistä saa varmasti myydessä vielä hyvän hinnan.

Joo, nuo emmaljungat kyllä säilyy hyvin. Me ostettiin 2012 alussa ja myin ne 2016. Sain vielä hyvin myydessäkin niistä :)

Meillä ollut vaikka mitä rattaita, aina vaihdettu tarpeen mukaan :) Brion combit oli ekat ja oli tosi raskaat kaupungilla ja ahtaissa paikoissa, mutta lenkkeillessä mukavat. Seuraavat oli Emmaljungan City Crossit ja ne on mun ehdottomat lempparit jos vain yhdet rattaat olis koko käyttöajan lapsella! Monipuoliset ja kevyet, mutta silti tukevat. Emmaljungan Scooterit oli kans kivat, mut vain isommalle lapselle sit meni kun vain kasvot menosuuntaan. Kaupunkikäyttössä meillä oli Emmaljungan City Jetit, tosi näppärät, mut niitä ei oikeen mistään saa kun ei olla pitkään aikaan enää valmistettu. Tuplarattaita on ollut Emmaljungan Ceroxit, näistä tykkäsin maalla asuessa, kaupungissa oli Emman Jule Twinit. Nyt meillä on Northin Joggerit ja onhan ne halvalla ostettu, joten arvata saattoi, että melko rimpulat, mut ajaa asiansa. Tuplina meillä on Hauckin Freeriderit, ajaa asiansa, kun en halunnut enää tonnia panostaa tupliin. Manduca ja kantoliina ollut ehdottomia kun liikutaan paljon ja kaikki eivät ole vauvana viihtyneet vaunuissa, helpottaa myös kotihommia kun saa molemmat kädet vapaaksi ja vähän isomman vauvan imetyskin sujuu hyvin kädet vapaana :D

Eli kannattaa miettiä millaiseen maastoon tulee ja mitä ominaisuuksia haluaa, onko tarkoitus käyttää samoja pitkään, vai vaihtaa vaunuista sit kevyempiin rattaisiin jne :) Halvalla yleensä ei hyvää saa, joten jos paljon käyttää rattaita niin ostaa suoraan joko käytettynä vähän paremmat tai panostaa uusiin.

Meillä on ollut Mutsyn Igo:t. Toimii meidän tarpeisiin hyvin, ovat kevyet eikä tarvetta erillisille matkarattaille ole ollut. Miinuksena niissä suht pienet eturenkaat, joihin nuoskalumi pakkautuu, eli jokusen päivän talvessa on vähän nahkeaa kulkea noilla. Mutta me asutaan niin kaupungissa, että en oo kokenut sitä minään isona ongelmana. Ja jousituskin tietty on hieman hepponen joihinkin muihin malleihin verrattuna. Kaupunkiin ja pieniin hisseihin tai hissittömiin taloihin voisin hyvin suositella.
Nyt onkin sitten pohdinnassa että pitäiskö hankkia tuplat vai koittaisko pärjätä ilman.. vähän ehkä enempi oon tuplien kannalla tällä hetkellä. Jos käytettynä jotkut hyvät löytyisi.

Meillä on ankarasti alettu miettimään jo hankintoja, mutta lähinnä tutuilta saatua tavaraa olen ottanut vastaan vasta. Pikkuhiljaa.. Rattaita olen miettinyt paljonkin mikä olisi kätevin, kuljetaan paljon autolla ja kaupunkikäyttöön pitäisi olla kätevät, toisaalta heti pihalta alkaa ihanat pururadat... Mitkä vaunut sopisi mahdollisimman moneen käyttöön, vielä ainakin haaveilen että yhdillä vaunuilla mentäisi. Saa nyt nähdä mihin päädytään, ensimmäinen kun on niin luotan lähinnä ystävien suosituksiin hyvistä vaunuista [emoji1]

Meillä on ankarasti alettu miettimään jo hankintoja, mutta lähinnä tutuilta saatua tavaraa olen ottanut vastaan vasta. Pikkuhiljaa.. Rattaita olen miettinyt paljonkin mikä olisi kätevin, kuljetaan paljon autolla ja kaupunkikäyttöön pitäisi olla kätevät, toisaalta heti pihalta alkaa ihanat pururadat... Mitkä vaunut sopisi mahdollisimman moneen käyttöön, vielä ainakin haaveilen että yhdillä vaunuilla mentäisi. Saa nyt nähdä mihin päädytään, ensimmäinen kun on niin luotan lähinnä ystävien suosituksiin hyvistä vaunuista [emoji1]
Jos pääset testaamaan kavereiden rattaita, niin suosittelen! Noilla kriteereillä varmaan kahdet rattaat olis kätevin, kevyet kääntyväpyöräiset autoon ja sit tukevat kiinteäpyöräiset ”maastoon” :)

Takaisin