Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. :)
 
Minulla on kaksi lasta entuudestaan, joten ei varmaan kauheasti tule uusia hankintoja. Muutama nyt mielessä, kuten syöttötuoli (tripptrapp) kahdella aiemmallakin tämä kyseinen on ja on hyvin monikäyttöinen ja pitkäikäinen ollut meillä. Joten uusinkin tulee tämän saamaan. Ja toinen isompi hankinta tulee olemaan turvaistuin. Vaatteita tietysti tulee uusiakin hankittua, mutta niitä on varastossakin jonkin verran aiemmilta lapsilta [emoji4]
 
Meillä on myös kaikki tallessa, paitsi pinnasänky. Se täytyy siis ostaa, ja varmasti vaateostoksia tulee tehtyä.
 
Kaikki on tallessa paitsi kaukalo. Tietenki vaatetta tulee lisää ostettua kun osan ehtinyt jo myydä tai antaa eteenpäin
 
Unipesän haluan myös tällä kertaa ostaa. Viimeks en ostanut mutta jotenki jäi ajatus että sitten mahdollisella toisella kerralla sen haluaisin.
 
Meillä myös löytyy paljon esikoisen jäljiltä, vaatteet menee osittain uusiksi mikäli seuraava olisi poika. Tuota unipesää mietin itse myös jo esikoisen aikana sekä kantoliinaa/reppua, ne voisi nyt ottaa kokeiluun!
 
Meillä on manduca, se varmaan tulee vielä isompaan käyttöön toisen kanssa. Esikoisen kanssa oli jonkin verran myös käytössä
 
Meillä mun äiti teki tälle meidän kakkoselle unipesän ja oli kätevä aikansa. Manduca meillä on ollut käytössä jo ekasta lähtien ja edelleen käytetään toisen kanssa. Joten ehdottomasti suosittelen molempia [emoji106]
 
Meillä pitäisi olla kaikki vielä tallessa esikoiselta, mut pitää ruveta tekemään inventaariota jossain vaiheessa, kuitenkin yli kaksi vuotta välissä.
 
Kaikki tallessa nuorimmaiselta. Onneks aika paljon neutraalia vaatetta jos tulee nyt tyttö niin ei kauhee kiire oo hommata uusia.
 
Meillä ei ole enää tallessa kuin muutama vaate,että kaikki ostetaan uusiksi,Onko teillä kokemusta sivuvaunusta sänkyyn?
 
Meillä ei ole enää tallessa kuin muutama vaate,että kaikki ostetaan uusiksi,Onko teillä kokemusta sivuvaunusta sänkyyn?
Mun ystävällä tää toimi mahtavasti. Olivat ihan normi pinnasängyn ruuvanneet heidän sänkyyn ilman toista laitaa. Kehui sitä systeemiä tosi paljon!

Haluisin itsekki sivuvaunun. Täytyy katsoa mitä makkariin mahtuu, meillä on vähän hankalan mallinen makuuhuone.

Esikoinen tulossa eli kaikki täytyy hankkia. Käytettynä varmasti osa. Veljen tytöltä saadaan varmasti vaatteita.
 
Ei ole sivuvaunusta kokemusta, mutta olen kyllä miettinyt samaista asiaa itsekin tälle kolmoselle. Ruuhkaa alkaa välillä jo muutenkin olla meidän sängyssä :D
 
Mä tajusin vasta tosi myöhään ekan kanssa, että se sivuvaunu on maailman järkevin hökötys yösyöttöjä ajatellen! Ei muuta kuin vauvaa vähän lähemmäs, tissi suuhun ja ite voi jatkaa unia. Alkuun nostelin vauvaa meidän sänkyyn, ja sit yritin pysyä hereillä ja välillä kauhistuin, kun heräsin parin tunnin päästä ja vauva oli edelleen meidän välissä. Joten ehdottomasti tällä kertaa heti alusta asti vauva sivuvaunuun viereen.

Pinnasänky, kaukalo ja tuommoinen unipesä on ehkä ostoslistalla. Meidän vanha kaukalo on ollut serkulla käytössä, ja kun se on jo vuodelta -12, niin haluan ostaa uuden. Seuraava turvaistuin ostettiin uutena, ja se on meillä varastossa, joten sen jälkeen istuimia ei tarvi ehkä ostaa (ellei nyt sitten sattuisi pukkaamaan kaksosia :p) Muuten vaatteita ym. on aika paljon tallessa, joten ehkä ei tule kovin paljon hankintoja tehtyä.
 
Millä kriteereillä ostatte teille kaukaloa ja vaunuja? Eilen ihan vaan vähän kurkkasin tarjontaa ja voi apua,sitä tarjontaa on niin paljon. :joyful:
 
Auton istuimissa oon ollut aina tarkka. olen lukenut autoliiton testituloksia ja käynyt katsomassa niitä liikkeessä monta kertaa ennen ostopäätöstä. Haluan myös, että istuimen tai kaukalon saa isofixeillä penkkiin kiinni, jotta väärinasentamisen riski pienenee. Lisäksi se helpottaa vauvan kuljetusta, kun ei aina tarvi kiinnittää vöillä kaukaloa autoon jos vauvaa kantelee kaukalossaan. Kaukalona meillä oli Maxi Cosin Pebble isofix-jalustalla. Samanmoisen taidan hommata seuraavaksikin, se oli niin kätevä.

Vaunut ostettiin viimeksi Teutonian, ja oon ollut tyytyväinen niihin. Niihin sai adapterit tuota Maxi Cosin kaukaloa varten, joten oli helppo liikkua, kun otti mukaan vaan vaunujen alaosan ja siihen sai kätevästi napsaistua kiinni tuon kaukalon. Nyt jos ostaisin vaunut, niin ostaisin ehdottomasti kääntyvillä etupyörillä, mutta täällä meidän perukoilla isot pyörät oli ehdottomat, koska vaunulenkkejä tehtiin auraamattomilla teillä jne. Ei olisi kääntyvät pyörät vieneet meitä talvisin mihinkään. Ja meillä nukuttiin vaunuissa paljon! Ei ikinä sisällä omassa sängyssä, vaan vauvanakin monta kertaa päivässä vaunuissa. Nyt en raaski ostaa uusia vaunuja koska ne on kuitenkin niin lyhytikäiset ja meillä on hyvät rattaat odottamassa.

Tarjontaa on paljon, ja yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Kannattaa kierrellä katselemassa ja kysellä monen mielipiteitä, niin löytää ne itselle parhaimmat vehkeet. :cat:
 
En uskalla hankkia mitää ennen kuin np-ultra on ollu. Ehkä oon vähä taikauskoinen... tulevia mummojaki saa toppuutella sinne asti.. Koska kaikki on uutta niin tulee varmasti kokeneen kaverin apua tarttemaan:)
 
Meillä istuimen määrää se et mikä mahtuu autoon niin et pelkääjän paikalla kykenee vielä istumaankin. Olen kyllä tarkka ja katson myös autoliiton testit. Telakka ehdottomasti.

Vaunut täytyy mahtua hissiin, ei jää paljoo vaihtoehtoja. Niistä oon valinnut eniten silmää miellyttävät ja ominaisuuksiltaan meille sopivat. Oon lukenut muiden arvosteluja vaunujen käyttökokemuksista. Vieläkin arvon kahden merkin välillä. Mies on 30cm pidempi joten joskus kun päästään ostaa vaunuja ni kokeilemalla selviää. Haluan myös yhdistelmät eli samas paketis on vaunukoppa ja istuinosa.

Vaunuja oon katsellu käytettynä, kaukaloitakin. Mut aika näyttää ostetaanko uutena vai käytettynä.
 
En uskalla hankkia mitää ennen kuin np-ultra on ollu. Ehkä oon vähä taikauskoinen... tulevia mummojaki saa toppuutella sinne asti.. Koska kaikki on uutta niin tulee varmasti kokeneen kaverin apua tarttemaan:)
Juu ei kyllä uskalla mitään ostaa.:grin Ja isommat hankinnat varmaan vasta rakenneultran jälkeen.
 
Takaisin
Top