Auton istuimissa oon ollut aina tarkka. olen lukenut autoliiton testituloksia ja käynyt katsomassa niitä liikkeessä monta kertaa ennen ostopäätöstä. Haluan myös, että istuimen tai kaukalon saa isofixeillä penkkiin kiinni, jotta väärinasentamisen riski pienenee. Lisäksi se helpottaa vauvan kuljetusta, kun ei aina tarvi kiinnittää vöillä kaukaloa autoon jos vauvaa kantelee kaukalossaan. Kaukalona meillä oli Maxi Cosin Pebble isofix-jalustalla. Samanmoisen taidan hommata seuraavaksikin, se oli niin kätevä.
Vaunut ostettiin viimeksi Teutonian, ja oon ollut tyytyväinen niihin. Niihin sai adapterit tuota Maxi Cosin kaukaloa varten, joten oli helppo liikkua, kun otti mukaan vaan vaunujen alaosan ja siihen sai kätevästi napsaistua kiinni tuon kaukalon. Nyt jos ostaisin vaunut, niin ostaisin ehdottomasti kääntyvillä etupyörillä, mutta täällä meidän perukoilla isot pyörät oli ehdottomat, koska vaunulenkkejä tehtiin auraamattomilla teillä jne. Ei olisi kääntyvät pyörät vieneet meitä talvisin mihinkään. Ja meillä nukuttiin vaunuissa paljon! Ei ikinä sisällä omassa sängyssä, vaan vauvanakin monta kertaa päivässä vaunuissa. Nyt en raaski ostaa uusia vaunuja koska ne on kuitenkin niin lyhytikäiset ja meillä on hyvät rattaat odottamassa.
Tarjontaa on paljon, ja yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Kannattaa kierrellä katselemassa ja kysellä monen mielipiteitä, niin löytää ne itselle parhaimmat vehkeet.