Viimeisen kolmanneksen oireet

Onko muilla ollut minkä verran pahoinvointia vikalla kolmanneksella? Musta tuntuu että nyt viime päivinä erityisesti on alkanut tulla huonoa oloa, varsinkin jos syö liikaa kerralla. Maatessa meinaa tulla helposti nousta oksennus kurkkuun. Jos röyhtäyttää niin käy sama homma. :confused: Mulla on nyt rv 36+0 ja jostain luin että kohtu on näihin aikoihin korkeimmillaan ennenkuin vauva alkaa laskeutua lähtökuoppiin. Ehkäpä se sitten ahdistaa vatsalaukkua. Hirveesti tekisi mieli syödä kaikenlaista!

Sellainen hassu pikkuvaiva on tullut myös että oikean etusormen pää on koko ajan ihan puutunut! :grin Mahasta on alkanut kuulua välillä myös omituisia pieniä "napsahduksia". Niitä saattaa kuulua ihan paikoillaan köllötellessä ja ei kuulu (eikä tunnu) mitenkään selän puolella, vaan ihan selkeästi masusta. Voikohan tuollaisia ääniä kuulua kudosten venymisestä?! En ole muutakaan selitystä niille keksinyt...

Mullakin helposti tulee ruoka ylöspäin jos yhtään yrittää syödä enempää kuin mini annoksia. : D ruokahalu on on nyt heikentyny, kuukaus sitten söin ku hevonen, nyt normalisoitunu, varmaan just johtuu tosta ettei tunnu enää ruoka mahtuvan samanlailla.

Autumn, mulla kans napsuu maha välillä ja saattaa tulla monarkin peräkkäin. Esikoisesta oli kans. Mitä lie :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla oli tossa joku aika sitten se et jos oli just syöny ja sitten kumarteli esim. laittaan astoita koneeseen niin tuli oksennus kurkkuun. Nyt viime aikoina ei ole edes närästänyt kun vauveli majailee niin alhaalla. Sen sijaan alapäätä särkee vähän joka kohdasta vuorotellen :(

Mulla tulee aamupalan jälkeen huono olo ja loppuu yleesä parisa tunnisa. Pahoinvoinnit loppu sillon viikolla 12 ja tuli takasi viikolla 28 tai 29. Kysyin neuvolasa mistä vois johtua niin sanovat sielä että ehkä hormooneista ja siitä ku kohtu painaa mahaa. Ja mulle kans tulee tuota että kumarrellessa meinaa tulla oksennus kurkkuun, höykkyytän sitte miestä nostelemaan asioita lattialta yms. :D

Mulla kans nousee välistä ruoka ylös ja röyhtäyttää jatkuvasti. Välistä on tosi vaikeita päiviä jolloin tuntuu kaikki nousevan ylös ja joskus taas tuntuu helpommalta.

Mutta voi samperin samperi, nyt kun alkoi helpottamaan kaikki pahimmat vaivat, niin mies toi kotiin flunssan :mad: Nyt sitten on sellanen vesinuha päällä että päätäkin särkee. Kaipa tääkin pitää sairastaa alta pois niin ei sitten synnärillä, eikä vauva-aikana, olla flunssassa.

Täällä kans röyhtäillään kovasti, tuli takas alkuraskauden oire. Sen vielä kesti mutta nyt valvottu yö närästyksen kanssa, aika karseeta :( kaikki neuvot otetaan vastaan jotta ens yö menis paremmin? ? Nuha kovan kurkkukivun kanssa myös rantautunut. Voi ko jotenki sais oloa helpotettua huoh!

Ai ihana häpyluunkipu! Tämä alkoi sen sairaalareissun jälkeen, siedettävänä pienenä kipuna... Mutta nyt pari viimeistä päivää on tehny kyllä tosi kipeetä :/ Koira raukka miettii pihalla ku mamma löntystää ku ripulia pidettelevä ankka perässä, vauhti ja tyyli on niin päätä huimaavaa että :D
Onko muut huomannu jo että vatsa ois lähtent painumaan alaspäin? Katselin tuossa masukuvia viimeviikoilta ja viimeistä vertaamalla ja oma olo huomioon ottaen huomasin että masu on tosiaan lähtenyt painumaan alaspäin, helpompi hengittää että kyljessä/rinnan alla tunnu enää kipua. Mikä omalta osalta selittää tuon miksi häpyluu varmaan onkin niin kipeä sitten?

Mitä tuohon pahoinvointiin tulee, niin vaihtelevasti on alkuraskauden pahoinvointi palannut. Välillä on todella huono olo eikä ruoka maistu, mutta sitten saattaa mennä useitakin päiviä ettei mitään pahoinvointia ole. Närästys kyllä edelleenkin vaivaa, mutta jätin kahvin pois kokonaan niin se kyllä vähensi närästystäkin.

Täällä on myös pahoinvointia ja närästää, ruoka virtaa takasin kurkkuun - tosin enää ei niin pahasti, kuin pari viikkoa sitten :) nyt rv 35+3

Saattaa kuulostaa vähän pöljältä, mutta musta tuntuu että leuat on vähän löystyneet kun ruoan pureskelu on jotenkin hirveen työlästä! :grin Samoin häpyluu paukkuu joka kerta kun nousen makuulta ylös. Kaikenlaista hassua kremppaa sitä tuleekin. o_O

Alapäätä vihloo/jomottaa täälläkin välillä ja ei oo kyllä mukava tunne, MUTTA pahinta on kuitenkin alapään kutina! Mieli tekisi istua lumikasaan tai juosta kymmenen kertaa päin seinää.. Tohdin epäillä että syynä kutinaan on hautovat pikkuhousunsuojat, nyt täytyy niistä ainakin luopua.. Bepanthenia ja ceridal-öljyä olen suihkun jälkeen alapäähäni hieronut mutta toistaiseksi laihoin tuloksin :( Olenko tosiaan ainut kutinasta kärsivä..? Vaihtaisin tän kutinan vaikka kipeisiin supistuksiin, närästykseen, pahoinvointiin ja suonenvetoon!

Jonsku90, ettei olisi hiivatulehdus? Pikkuhousunsuojat vielä lisää ite tulehdusaltiutta. Varsinkin jos valkovuotoa on reippaasti ja enemmän kokkaremaista niin veikkaisin hiivaa. Canestenin voidetta saa käyttää raskauden aikana, sitä asetinta vaan ei saa käyttää. Suosittelen kokeilemaan jotta oireet helpottuu, jos ei helpota niin lääkäriin. Saat suunkautta otettavan kuurin.

En usko hiivatulehdukseen, kun valkovuoto ei ole mitenkään "erikoista" eikä haise miltään tms.. :o

Kannattaa Jonsku90 kokeilla Lactalia, jos se on vain ph-epätasapainoa. Sitä voi käyttää raskauden aikana ja sen käytöstä ei oo haittaa, vaikkei oireet johtuiskaan ph-arvoista. Mulla monesti arvot heittelee ja toi on auttanut tosi paljon.

Hiiva tulehdus voi olla myös pelkästään ulko puolella niin silloin valkovuoto ei muutu millään lailla kannattaa kokeilla canestenia.

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app

Mulla ainakin monesti helpottaa kun pari päivää vaan voitelen sillä canestenin voiteella. Onko se sitten vaan tossa ulkopuolella? Pikkuhousun suojia on pakko käyttää kun valkovuoto on niin runsasta varsinkin nyt raskauden aikana :( ja raskauden aikana hiiva tulee muutenkin herkemmi..

Eikä hiivatulehduksessa pitäisi hajunkaan juuri muuttua, emätintulehduksessa yleensä hajukin muuttuu. Aivan kuten esikko sanoi ei valkovuoto aina muutu tai sitä erity erityisemmin, joskus oireena on tosiaan ulkosynnyttimien kutina. Mutta hiiva on hyvin yleinen vaiva raskauden aikana. Suosittelen kyllä edelleen kokeilemaan canestenia tai lactalia.

Joo pelkästään ulkopuolella ja ihan tossa etuosassa kutisee. Ei siitä canestenista varmaan mitään haittaakaan ole, täytyy siis hakea sitä. Kutina on niin voimakasta että häirii välillä jopa nukkumista :/

Minullakin ollut loppuraskaudesta jonkin verran huonoa oloa, mutta ei onneksi mitään verrattuna alkuraskauteen... Yhdesti olen joutunut oksentamaan, kun söin liikaa makeaa kyläreissulla. Myös pitkät ruokailuvälit aiheuttaa huonoa oloa. Välillä tulee mahanesteet suuhun, jos heti ruokailun jälkeen kumartuu/menee makuulleen.

Mulla kun tietääkseni ei ole koskaan närästystä ollut, niin voiko se olla närästämistä, että kurkussa tuntuu kuristava olo? En oikein osaa selittää sitä hyvin. Monta kertaa nyt iltaisin, erityisesti makuuasennossa tuntuu, että nielussa/kurkussa on "pala" tms... olen samarinia ottanut siihen, niin se on helpottanut oloa vähän ajan päästä. Häiritsee nukahtamista.

Mahakipuja ja alapääkipuja on päivittäin. Luulisin nyt, että mulla on nuo kohdunkannatinlihakset, jotka kipeytyy, kun vähänkään pitempää matkaa (yli 1 km) kävellessä tulee maha tosi kipeäksi, yleensä toispuoleisesti joko vasen tai oikea puoli. Silloin vähän helpottaa, kun pysähtyy ja oikaisee itsenä aivan takakenoon, vaikka kipu vetääkin kippuraan herkästi. Alapäässä on nuo liitoskivut, jotka vaivaa erityisesti öisin... mutta sitten olen huomannut noin viikon ajan, että ne "sukkapuikkokivut" on jotenkin kirveleviä :confused: tai että päivän mittaan pistelee paljonkin jonnekin emättimen/virtsaputken seuduille ja pissalla käyminenkin on välillä epämiellyttävää/pyyhkiminen ei tunnu hyvältä. Voisikohan olla pissatulehdus, tai sitten joku bakteeri. Valkovuotoa ei tule oikeastaan ollenkaan, mikä on minulle tavallista. Noh, onneksi on neuvolalääkäri ensi viikolla, pitää tehdä sinne metrin pituinen oire- ja kyselylista. :grin

Takaisin