Mulla on tosi matalat verenpaineet ollu aina ja suht samoissa lulukemissa on pysytty myös raskauden ajan, eli n. 65/95. Syke vaan tuntuu olevan aina enemmän tai vähemmän korkealla ja tämäkin on minulle ominaista, ns. leposyke on 80-125, vaikka yritän aina ennen mittaamista rauhoittua ja hengitellä. Pari vuotta sitten huomasin, että erityisesti makuuasennossa sydämen sykkeet tuntuivat välillä häiritsevän voimakkailta ja kiivailta. Nyt raskauden aikana suunnilleen viikoilla 20 aloin huomaamaan tuon vanhan "vaivan" ja lisäksi syke tuntuu epätahtiselta - tulee muutama nopea lyönti ja sitten pari hidasta. Päivisin en juurikaan huomaa asiaa, tulee vain välillä epämiellyttävä tunne, mutta öisin kun heräilen vessaan tms näitä tuntemuksia on usein.
Minua vaivaa ja pelottaakin nämä havainnot välillä, kysyin asiasta kerran neuvolan th:lta, mutta hän ei osannut sanoa muuta, kuin että varailla lääkäriaikaa, jos oireet jatkuu. Koska olen nuori ja perusterve, niin luulen, ettei mua oteta tosissaan ja itsekin mietin, että onkohan tämä vain jotenkin omassa päässäni? :/
Onko muilla vastaavia tuntemuksia, tai tuttua jolla on ollut tällaista? Ajattelin kysyä asiasta neuvolalääkärissä, vaikka se vähän höntiltä tuntuukin.