Viimeisen kolmanneksen oireet

Mä en ole nyt viikkoon pystynyt pitämään kihlasormusta sormessa, niin on sormet turvonnu :/ Ruokaa laittaessa otin pois, niin meinasi jäädä ottamatta kun tuntu että nahkat lähtee mukana. Onneksi lopulta lähti ja nyt se sitten odottelee korupuussa päivää jolloin voi taas laittaa sormeen.

Mulla on niin pienet kädet ja sormet että vaikka on molemmat sormukset pienennetty kaikista pienimpään kokoon, ne meinaa talvella tippua sormesta :D et oon ihan tyytyväinen pienestä turvotuksesta etteivät pääse tipahtamaan :p

Täällä selkäkipu paheni eilen.... Oon raskaana ollessani saanut nyt yhteensä 4 vai 5 sellasta ihme kramppia, mikä ilmeisesti johtuu vaan jostain virheasennosta et kroppa reagoi mutta todella ikävä. Ensimmäisen kerran pelästyin et mikä ihme tuli kun kipu viilsi yläselässä, niskassa, palleassa ja rinnassa ja teki kierrosta säännöllisesti hetken aikaa. Muutaman kerran tämän jälkeen on tullut samanlaista mutta lievempänä ja mennyt ohi kun on istunut ryhdissä ja hengitellyt sisään ja ulos hartaasti. Eilen tuli kunnon kramppi taas. Oltiin juur käyty miehen kans pihasaunassa ja sisälle tultua istuin sohvalla löhöten ja alkoi tulla taas kipuja yläselkään, palleaan ja rintakehään...Kipu kiersi järjestyksessä ja kipu oli tosi puristavaa ja en tienny miten päin olisin ollut. Supistuksia nämä eivät ilmeisesti ole vaan joku mulle ominainen kropan kramppi. Kesti hetken aikaa ennen kuin otin Panadolin ja sitten kipu lakkasi yllättäen. Sain myös itkukohtauksen ja käperryin miehen kainaloon, että mä oon huono äiti kun en kestä tälläistä ja synnytys vielä edessä...Heh....Nyt jo naurattaa, mutta eilen ei naurattanut kun ei tiennyt miten päin olis ollut.

Mulla on ollu tänään koko päivän alamasu ja alaselkä kipeet. Ihan kun sellainen vanne kiristäs koko alakeskikroppaa. Pikkasen huolestuttaa... Oon tehny kyl ihan sikapitkiä työpäiviä, mutta öisin oon saanu hyvin levättyä. Onkohan syytä huoleen? Otin panadoliakin tänään ja se vähänn ees autto. Vaavi on kyl myllertäny masussa aktiivisesti.

MaMaMehiläinen, kuulostais kyllä lihasjumitukselta ja varsinkin jos oot tehnyt myös pitkää päivää töissä, mutta jos huolestuttaa kovasti niin soita ihmeessä neuvolaan! Ootko kokeillut jotain lämpötyynyä tms.? Helpottaako lämpö kipua?

Mun täytyy kyllä vähän kehaista Anitan babybeltiä, oon nyt loppuraskaudesta käyttänyt sitä joka päivä ja ihan koko päivän, enkä enää haluaisi olla ilman. Se tukee ja lämmittää niin ihanasti vatsaa ja on auttanut myös selkään, eipä ole juuri selkäkipuja ollut! Tämä kessi alkaa olla jo kuitenkin sen kokoinen, että ilman tukivyötä tuntuu että se roikkuu ja hyllyy ympäriinsä. :grin

Mun maha on suht napakka, mutta minäkin suosittelen Anitan babybeltia, oon käyttäny sitä siitä asti ku maha alkoi pikkuisen kasvaa ulos päin. Pari päivää oon ollu ilman ja maha tosissaan tuntunu ilman sitä raskaalta!

Antsku kuullostaa rintarangan kivuilta. Varsinkin kun "rönötys" asento laukaisee. Lihakset on yläkropassa niin jumissa ja lukossa että syntyy puristava tunne rintakehäänkin. Itselläni on noita ollut jo ennen raskautta ja eivät silloinkaan kivoilta tuntuneet. Pahimmat kerrat sellaisilta ettei henki kulje ja pakko päästä oikaisemaan koko ranka. Nyt raskaudessa ne vasta pahoilta tuntuvatkin kun lievityskeinoja vähän. Hieronta, venyttely ja panadol. Ne ovat minulla auttaneet, eivät tosin aina.

Aikamoisia oireita kuulostaa kaikilla olevan! Minkähänlaisia ohjeita neuvolassa annetaan siihen, kun ei jaksa enää olla raskaana? Itsellä ollut liitoskipuja, välillä koviakin. Masutuubi auttaa jonkun verran, tosin istuessa se pitää ottaa pois. Mielialan vaihtelut on ihan hirveitä.. Vähänkään onnelliset asiat tai yhtään surulliset saa heti itkemään. Suutun helposti ja tuntemattomien kommentit on välillä loukkaavia, vaikka ei ole sellaisiksi tarkoitettukaan. Niinhän sitä sanotaan, että raskausaika on itsensä tutkiskelun aikaa..

Velvetia, en tiedä noista ohjeista kun asiasta kuulemma keskustellaan sitten kun ollaan siinä tilanteessa... Tosin aika hullunkurista, eikö ennakoiminen ja tiedostaminen olisi parempi :/

Mulla on jo monta kuukautta ollut kädet puutuneet ja nestettä, ei puhettakaan että sormuksia pitäisi. Selkäkipua ja kyljet särkee, hieronta on auttanut käyn kerran viikossa selkä, kädet ja kyljet hierotaan ja auttaa edellä mainittuihin vaivoihin. Kyljellään köllöttelen hierojan pöydällä. Nyt on lisääntynyt kivut häpyluissa, niitä ei kyllä hierota :)

Mä kans jouduin ottamaan sormukset pois jo kesällä, enkä ole nyt kokeillut edes kun tiedän että varmasti puristavat. :sad001

Mulla on meinannu olla taas aamupahoinvointeja, varmuudeksi piti käydä verikokeisa jos johtus kilpitauhasesta kun mulla on suvussa vajaa toimintaa. Ja selkä kipuilee täälläkin.

Nyt pitää koputtaa puuta, kun hetken aikaa on hellittäneet nää oireet. Närästää vaan ja syömisen jälkeen ahdistaa (mutta lääkitseminen auttaa oloa), mutta muutoin on ihan ok olo. Moniin vaivoihin on toki vain tottunut, niin kuin liitoskivut ja hellät lantiolihakset, mutta ei mitään sietämätöntä.

Rv 33+0 kunniaksi huomenna (tai siis tänään, nythän kello on jo 1:15 yöllä) mulla on tiedossa omat babyshowerit :happy093:gen014 :excited001Tässä ihan sekoo kun oon ollut niin kauan kotona ittekseni. Ihanaa nähdä rakkaita ihmisiä ennen kuin arki täytyy vauvasta.

Täällä toinen uneton! Ei meinaa uni tulla uudestaan kun jännään että onkohan mulla baby showeria ja jos on niin milloin! :grin Tänään rv 34+6 joten ei tässä nyt hirveesti ole aikaa enää jäljellä...

Toistaiseks vielä oireeton, koputellaan puuta täälläkin!

Mäkin heräilin kuuden jälkeen, tässä joo edelleen sängyssä pyörin mut ei vaan tuu uni enään. Sen kerran kun esikoinen on yökylässä ja olis mahdollisuus nukkua yli seiskaan niin minä herään aiemmin :D
Tänään tulee sukulaiset kylään pikkumiehen 2-v juhliin. JIPII! Maanantaina pikkumies on jo KAKSI! Mihin tää aika oikein menee? Nauttikaa/nautitaan kun ne on niin pienen hetken vauvoja :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä jotenkin menin sekaisin ja luulin olevani vkolla32 mut oonkin vkolla33 :grin Huomenna vissiin sit jo 34 Apua! Aika, minne,miten.... :wink

Täällä kunnon aamupalaa laitettu. Ekat harkat jääkiekkokoulussa miehen 6vuotiaalla ja sinne kohta suunnattava. Ajoissa syötävä tukeva aamupala! :) Huoltojoukon myös :p

Rv 33+4. Ei ole nälkä. Mikään ei varsinaisesti ällötä eikä ole pahoinvointia, mutta ruoka ei maistu. Syön hedelmiä, ruisleipää, jogurttia jarahkaa, kerran päivässä yritän syödä lämpimän aterian.Verensokerit onainakin olleet sopivan alhaalla,että ei tartte diabetesta miettiä :P Närästystä on vähän, pari kertaa noussu oksennus kurkkuun.

Tällä viikolla pari kertaa tunnin kipeä sessio supistusten kanssa. Meni ohi, mut jos noin rajuna uusii, tarttee soitella neuvolaan...

Kädet on ne jotka mut tappaa,rannekanavat oireilee ja kädet puutuu. Puristusvoimaa ei ole. Ei vaan yöllä ja aamulla, vaan pitkin vuorokautta. Särky säteilee kyynärpäihin asti. Yhellä tutulla tää ei ole jäänyt synnärille, vaan piti leikata. Katotaan miten mun käy.

Lääkärineuvola parin viikon päästä, sitä odotellessa.

Nyt se sen teki... Voi pukama sanon minä... Auts! Istuminen auts auts! Eikä ole ollut edes ummetusta eikä mitään :/

Takaisin