Viimeisen kolmanneksen oireet

Tuikkiiko muilla alapäähän? Siis tuntuuko kenestäkään muusta siltä, niin kuin jokin pistäisi emättimen sisälle? Minulla on tällaisia tuntemuksia melkein joka päivä, tänään aika paljonkin ja välillä melko kivuliaasti.

Mulla ainakin on sellaista vihlovaa ilkeetä pistoa välillä alapäähän ja mua kaveri joskus "varoitti" etukäteen et varaudu siihen et vauva voi räplätä virtsarakkoa tai jotain :D Mä ainakin tunnen sen jos vauva painaa päätään mun alapäätä vasten.

Mulla kipuilee häpyluut tuntuu inhottavalta, ja koko ajan paineen tunnetta alapäässä terkkari sanoi että vauvvan pää jo aika alhaalla johtuukohan sitten siitä. Väsymys edelleen, ja nyt uutena kylkikivut. Hiki lentää vähänkin kun jotain tekee ja yöllä herään hiestä märkänä.
Itku edelleen herkässä meinaa tulla mistä vaan... ja hermotkin normaalia kireämmällä.

Mulla ei onneksi vieläkään mitään ihan karmeeta oo, oon ok pirtee, yks vessareissu yössä riittää, ei ol selkä kipee enkä tiedä mikä on liitoskipu. Kuumakaan ei oo. Herkut kyllä maistuu huhh se on vähän huono.. kivuttomia supistuksia päivittäin, yhtenä pvnä n50kpl ja 10 min välein mutta eivät aiheuttaneet muutoksia. Saikulla silti kuun loppuun mistä alkas mammis. Nyt ollut oikein hyvä olla kun ottaa iisisti. Kävely on kyllä hidasta ja tossa ennen saikkua jos töiden jälkern teki virhearvion ja läks kauppaan niin 40min joutu kaupan edessä istuu ennen ku väänsi bussipysäkille ittensä.. kääntyminen öisin herättää mutta ei oo vielä häiritsevää

Huh, eilen tais olla vähän liian rankka päivä. Shoppailua Ikeassa ja vieraiden kestitsemistä kotosalla. Sitten reipas 6km kävelylenkki ja saunomista. Illalla alkoi paineentunne alamahassa ja selässä. Ihan niinku jotain vannetta oötas kiristetty kropan ympäri. Mitenkään päin ei ollu hyvä olla ja lopulta onneks nukahdin. En tiie, mitä se oli mutta tuntu kummalliselle. Nyt olo on parempi. Saa nähdä joutuuko jättää tän päivän suunnitellut sienestysreissun ja Zumban väliin.

Täällä myös välillä mystistä "pistämistä" selvästi sisäpuolella alhaalla. Lisäksi on liitoskipuja tai lantion löystymisestä johtuvaa kipua lantiossa koko ajan. Etenkin istumisen jälkeen, asennon vaihtamisen jälkeen, autosta noustessa tms. Mistähän noi tuikkasut johtuu? Kun tunnen kyllä eri tavalla nyrkkien osumat rakkoon.. se tuntuu enemmän sellaselta helähtämiseltä ja tulee tunne, että nyt heti päästävä vessaan :rolleyes: pieni on raivotarjonassa, välillä pää ihan alhaalla, välillä selvästi vähän ylempänä vielä :) nyt rv 33+1

Paratiisitar, mulla kans ihan samanlaisia tuikkaisuja sisäpuolella mahaa, melko alhaalla. Eilen niitä tuli töissä kävellessä, jos vähänkin käveli liian lujaa. Joskus on tullut levossa sillain kun muksu on potkinut siihen suuntaan, on joutunut ihan kivusta älähtään :eek: Virtsarakosta tuskin on kyse kun vaikka on ollut vähän hätä, niin ei ole tullut tarvetta juosta vessaan.. Ennemmin tuntuis kun pikkunen raivais itseään alaspäin kohdunsuulle mut jotenkin tuntuu välillä kovin ylhäällä ne kivut :confused: täytyy varmaan neuvolassa yrittää kysellä mitä ne on :/

Me käytiin esikoisen kanssa kirpputorilla pyörimässä muutama tunti. Oli sen jälkeen autolle kävely aika hidasta ja supisteli ja koski ties minne. Pienen istumisen jälkeen helpotti. Illalla tuli taas kuukautismaisis kipuja alamahaan ja reisiin pari tuntia sännöllisesti. Tämä aamu alkoi itkulla, katsoin kun mies ja esikoinen pelaa sählyä ja mietin että mä en jaksa tehdä mitään kun joka asia alkaa koskea. Tuntuu olevan aika itkuherkkyys korkealla.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla myös ollut noita kiputuikkaisuja, tuntuu oikealla alhaalla vatsan "sisällä". Kestää ihan hetken vaan ja ei ole paha kipu. Kummallisia! Tänään rv 34+0.

Mulla on kans ollu noita tuikkasuja ja vihlasuja ja joskus alavatsassa kiristelee omituisesti. Noi saattaa kyllä johtua ihan vaan siitä kun kudokset sun muut joutuu mahassa venymään niin pakkohan sen on jossain tuntua. Viikkoja itellä nyt 29+1.

Täällä kanssa samanlaisia fiiliksiä. Alapää hellänä, liitoskipuja, närästystä ja joka asento tuntuu ahdistavalta, kun vauva ei ole vielä laskeutunut eikä kiinnittynyt. Kaiken lisäksi hyvää lupaileva raivotarjonta on nyt vaihtunut selvästi perätarjontaan, mutta onhan tässä aikaa vielä kääntyä.

Koitin miehelle selittää näitä tuikkasu-tuntemuksia ja tuli mieleen, että saattaa tuntua vähän samalta, kun jos miestä joku muksauttaisi kasseille. Ihmeellinen tunne kyllä :rolleyes: Ei mustakaan mitenkään kova kipu, lähinnä tuntuu erikoiselta..

Mulla on selkä nyt melkoisen kipeä.... Yläselkä puutunut ja tuntuu että olisi lukko selässä ja rintaranka tukossa. Välillä pitää haukotella, jotta saa hapen kulkemaan "loppuun asti"... Yöllä en saanut kunnolla nukuttua kun piti välillä haukkoa happea enkä tiennyt missä asennossa olisi hyvä... Lopulta makasin selälläni, polvet kääntyneinä välillä oikealle ja välillä vasemmalle, siinä sain nukuttua. Otin myös kaikki ylimääräiset tyynyt pois, koska tuntui senkin pahentavan...
Onko muilla tällaista kokemusta ja käyttekö fysioterapiassa?

Ansku mulla on joskus saman tyylisiä oireita (on ollu jo ennen raskautta) ja itellä on auttanu parhaiten lämmin suihku ja venyttely, mutta jos oikein tukalaksi menee olo niin kannattaa varmaan käydä hierojalla tai fysioterapiassa. Venyttelen itse useamman kerran päivässä selkää kun mulla tullee herkästi selän jumiutumia.

Rupiaa kans näitä vaivoje olemaan vähän turhan paljon. :/ alaselkä lukossa oikelta niin et jalka ei meinaa toimia, mutta kun maata vain pitäisi näitten subbareitten kans kun ovat jo aukaisseet kohdun suun ja pehmentäneet paikat. Lapsen liikkeet on (onneksi) vähenteny kun oli niin kova potkimaan kun nyt on kiinnittynyt jo. Alapää on kipeä kun voi vaan olla ja kokoajan juostava vessas

Antsku jos löytyy tennispallo niin se yläselän alle ja sillä etsit ja painelet kipeät kohdat tai pyydät miestä hieromaan sillä. Täällä toimi, nyt on rintarangan kivut helpottanu enää on oikeastaan oikea käsi lapaluusta asti enää tukossa. Harmittaa kun oon hukannu fyssarin tekemöt ohjeet rintarangan kipuihin :/ Aikoinaan oli niin pahana että luulin että tukehdun samalla. Ennen raskautta helpotti tietysti kun otti särkylääkkeen ja puolikkaan sirdaludin mutta raskaana kun ei sitäkään voi tehdä niin on pitäny luovia.

Mulla on alkanut särkeä sormia ihan kamalasti, ja ovat myös turvonneet. Koukistaminen tekee myös kipeää. On ollut vähän tätä oiretta ja aikaisemminkin mutta ei ihan näin pahana. Tänään rv 34+3. Onko muilla samanlaista?

Mulla on ollu joskus lenkkeilyn jälkeen sormet turvonneena. :s nyt alaselkäkipua tullut, vihlovaa ja todella inhottavan tuntuista. :(

Eilen käyty bolilla ja Paino arvion sain 1410g. Supistukset täs nyt kiusaa et ne on 26-43 käyrillä menee. Kohdun suu on yli sentin auki ja kanavaa jäljellä 2cm. Kyll on nii vaikia hengittää ja alaselkä paineet on ihan hirvittäviä. :(

Autumn, mulla on aavistuksen alkanut sormet turpoamaan, vielä pystyy sormuksia pitämään kuitenkin. Sekin vissiin kuuluu tähän ihanaan loppuraskauteen et alkaa kerään nestettä kehoon :rolleyes:

Takaisin