Viimeisen kolmanneksen oireet

Mie herrään kanssa, kun pittää vaihttaa kylkkee. Ja varsinkin iltasin nukkummaan mennessä, kun selkä on päivän hommista väsy, on kääntyminen melkosta ähinää ja puhinaa.

Miulla tullee sitä painetta alapäähän kävellessä ja neukka sano, että kohtuun voi ihan oikeestikin tulla painetta, kun lihakset alkkaa väsymmään. Mut se ei oo vaarallista. Ainakkaan miulla ei ollu tehny mittään muutoksia kohdunsuulle. Kävelyvauhti alkkaa olla melko hias, kun heti alkkaa kovotella. Mut en suostu jäämmään paikalleen. Ja kun on tuo koirakin jota pittää lenkittää. Päälle tekkee hyvvää happihyppy, vaikkei ennää vauhdinhuumasta pääsekkään nauttimmaan.

Mistä kaikki tietää tuon oman kohdunsuun tilanteen? Miulla ei oo tutkittu missään muussa vaiheessa kuin ihan ekalla lääkärikäynnillä rv 10. Neukkulääkärikin on vasta vko 36. Onko miulta jäänyt nyt joku käyti/tutkimus välistä?

Musta tuntuu että oon säästynyt suuremmilta oireilta, mitä nyt oli tuo selkäkipeä mutta sekin on kadonnut, tosin huomaa illalla aina että jos päivällä on liikkunut käynyt esim. keskustassa ostoksilla ja kävellen hoituu kaikki liikkumiset kun ei tuota autoa ole, niin sitte illalla saattaa selkä kertoa olemassa olostaan mutta ei suuremmin :) Väsymys oli/on mutta se nyt on sitte tuo hemoglobiini kun on alhaalla ja alkaa pikku hiljaa jo helpottaa JES! Täytyy sanoa että on ollut melko iisi raskaus ja nyt 32+3 no viellähän voi tulla vaikka ja mitä.

MaMamehiläinen, ei sitä ilmeisesti tavallisesti tutkitakaan uudestaan, ennen kuin silloin viikolla 36 (?), sillä tutkimuksen voi suorittaa vain lääkäri. Oman tilanteeni tiedän siksi, että varasin ylimääräisen lääkäriajan supistusten yms vuoksi. Silloin lääkäri teki lyhyesti sisätutkimuksen. Taidan varaille uutta aikaa nyt saikun lopulle, että "päivitetään" tilanne ja muutenkin mietitään jatkoa töissä.

Voi tätä tukalaa oloa! Todella voimakkaat rintarangan kivut ovat häiritteen paripäivää ihan yötä päivää. En tiedä mikä sen selän on saanut niin jumiin noin pahasti, kun kuitenkin tulee kotona joogailtua ja venyteltyä parina iltana viikossa. Vai voikohan kohdun korkeudella olla vaikutusta, se kun kuulemma lähtee jo hyvin ylhäältä? Onko muilla kuumuus alkanut vaivaamaan, täällä tuntuu että tukalan kuuma on vähän väliä?

Voihan HIKI! Koko ajan, alati, maatessa, seisoessa, vessassa, ulkona, sisällä, kaikkialla :grin
Saatikka sitten salilla käydessä, se on lammikko joka paikassa missä oon pysähtynyt:smiley-ashamed008, ihana hiki.
Toiset vetää toimistossa villasukkia jalkaan ja shaalia olkapäille, kun mä aukasen ikkunoita ja pistän tuulettimen täysille. :p

Kyllä, ei rihman kiertämää öisin päällä ja töissä parkkipaikalta pukkareille kävely jo saa läntit kainaloihin :grin Turvassa varmaa mimmeillä kiva koplaa mun kroppaa kun hikiset kainalot tuntuu :p

Vähän alkanu vissii tila loppuu mahassa, meinaa sellasii jumituksii/jomotuksii välillä iskee..... Jäärä Möykky kun ei suostu periks antaa vaan pakko punkee!!! murrr... :confused: Tuntuu semmone vihlominen lonkassa ja kylkien välissä samaa aikaa :eek:o_O Töissä vauhti todellakin alkanu rauhottuu, sen verta hurjan kovana maha vähän välii. Ei kuitenkaa kipuja joten eletään tämän kanssa toistaiseksi :)

Täällä kans tuntuu niinku asukkaalla olis ahdasta kun puskee jaloilla välillä melko kipeästi ja kaikki isommat kääntyilyt tuntuu itelle melko jänskältä kun muljuu mahasa oikein kunnolla :D

Täällä kanssa vaavi venyttää mahaa niin että sattuu. Ei tunnu pieni ymmärtävän miksi tila vähenee, eikä enää mahdu vetämään samanlaisia voltteja kuin aikaisemmin. Syyttää varmaan mua tilanpuutteesta :p vaikka itse on kasvanut monta senttiä siitä kun viimeksi pystyi voltteja tekemään.

Uutena oireena putkahtanut tolkuton väsymys :sleep011
Tietysti vaikuttaa joka yö herätä 3-4 kertaa vessaan kun aamuisin on muutenkin herätys viiden maissa.
Viime neuvolassa en muistanut mittauttaa hemoglobiiniä vaikka sekin on välillä ollut liian alhainen.

Supistusten ja liitoskipujen parissa jatketaan näin muuten.

Hirveä hinku tällä hetkellä vain valittaa väsymyksestä :grin

Edelleen innolla odotan äitiyslomaa että kerkeäisin järkkäämään ja pesemään vauvan vaatteet ja tarvikkeet :Heartpink

Mulla närästyksestä tullut nyt joka päiväinen riesa... Päivällä närästää ja iltaisin närästää nukkumaan mennessä niin ettei meinaa unikaan tulla. Tuntuu, että Rennietkin alkaa olla jo hyödyttömiä. Täällä myös alkanut tulla taas väsymystä, jota oli myös alku raskaudessa. Onneksi ei ole töihin menoa aamuisin niin saa köllötellä heräämisen jälkeen hetken.

marsmama suosittelen lämpimästi varmaan extra-ajan lääkärille ja pyytämään paremman närästyslääkkeen loppuajalle. En jaksaisi näitä närästyksiä ilman Omeprazolia. Se lopettaa närästyksen heti ja on pitkäkestoinen. Kaiken lisäks sitä ei tartte pureskella eikä imeskellä, joka mun mielestä oli Renniessä ihan kamalinta.

Täällä kanssa tajuton väsymys painaa silmäluomia alaspäin väkisin :O Kiva olla töissä kun nukkuneen rukous, haukottelen koko ajan... Yritän pitää taukoja (päätetyöstä), juoda vettä, liikkua, syödä hyvin. Mut ehkä tämä nyt vain kuuluu tähän hetkeen! Raudat oli tippunu viime neuvolakäynnillä, seuraavaan mittaukseen on vielä pari viikkoa, mutta ehkä sekin vaikuttaa. Pitää yrittää syödä rautaisia ruokia!

Kuumuus, sekin täältä löytyy. Vähänkin kun liikkuu, niin ihan hiki päässä :D Kengät on aivan liikaa, tekis mieli olla ihan paljain jaloin sisällä koko ajan.

Alaselkä ja istumalihakset edelleen aika jumissa päivän istumatyön päälle :/ Yrittäny nyt olla istumatta sitten enempää kotona, kävely helppaa jonkun verran :) Ja yöllä pitää kyllä herätä jos haluaa kääntyä :D Veskissä ei onneks tarvii käydä kun kerran yössä, mutta lonkat puutuu jos on liian kauan yhdellä kyljellä...

Närästystäkin on edelleen jonkun verran, mutta sen kanssa on varmaan oppinu elämään kun ei pitkiin aikoihin oo tarvinnut Renniee napsia. Kiitos vaan vinkeistä tykympiin närästyslääkkeisiin, mutta katotaan jos nyt loppuajan pärjäis ilman ja sitten jäis tuo inhottava vaiva kokonaan pois!

Tsemppiä muille mammoille viimeisiin vaivoihin! :D

Neuvolassa tänään oli hemoglobiini 112, eli hieman tippunut. Kävin sitten ostamassa rautalääkkeitä, kun omasta mielestäni syön jo tosi monipuolisesti. Täälläkin väsyttää ihan hirveästi, eilenkin nukuin 3 h päikkärit pitkien yöunien lisäksi... Vaikka toisaalta onhan ne yöunet melko katkonaiset.

Liitoskivut ilmaantuvat heti kun kävelee enemmän tai pyöräilee. Eilen supisteli koko illan, kun pitkästä aikaa tein vähän tarmokkaammin kotihommia. Vaikuttaa kyllä siltä, että saikkua on parempi jatkaa äippäloman alkuun saakka. Onneksi siihen on alle kk aikaa.

Täällä myös refluksiin lääkityksenä Omeprazol 20mg ja ilman en voisi kuvitellakaan olevani. Lisäksi joskus iltaisin juon lusikallisen Gaviscon-litkua, se auttaa yön ylitse kun yleensä vaakatasossa ne hapot vasta nouseekin ruokatorvea pitkin ja on tosi kamala maku ja tunne.
Autumn: Millaisia sulla on nuo supparit olleet? Tai jollain muilla, minkälaisia ne on olleet? Missä tuntuu jne?

Mulla on enää ensi viikon ma ja ti töitä, jippiiiiii !!!!!!!!!!!!

Minulla supistukset tuntuu siltä, niin kuin joku jännittäisi vatsalihaksiani mun puolesta. Ja sitähän se on käytännössäkin; kohdun lihakset supistuvat ilman, että niihin voi vaikuttaa, eli tahattomasti. Joskus mulla on samalla epämukava olo: mahaa kiristää ja se kovettuu joko osittain tai kauttaaltaan ja toisinaan kipuakin, erityisesti jos vaikka kävelen supistuksen tullessa. Lievää mahakipua, sellaista pistävää, joka on mennyt pian ohi. Joskus tulee mahakipuja, jotka voi kestää puolikin tuntia, mutta en ole varma, onko tällöin kyse supistuksesta.

Niin ja nämä on minulla tod näk harmittomia ns harjoitussupistuksia, joita tulee monilla raskaana olevilla. Oikeat supistukset, siis synnytystä ennakoivat, ovat ilmeisesti säännöllisiä, tiheneviä ja pääsääntöisesti kipeitä, eivätkä ne mene ohi. Toisaalta nuo harjoitussupistuksetkin voivat käsittääkseni pehmentää paikkoja, eli lyhentää kohdunkaulaa/avata kohdunsuuta. Näin ei kuitenkaan käy läheskään aina.

Mulla myös supistukset on olleet onneksi vaan niitä harjoitussuppareita. Silloin mulla tulee epämiellyttävä tunne lähinnä alavatsaan, ja kohtu on hetken ihan kivikova jos sormella kokeilee "tökätä". Mulla nämä liittyy usein liikkeeseen eli seisomaan noustessa, kävellessä ja kumarrellessa saattaa tulla. Nyt ne on kyllä vähentynteet huomattavasti parin viikon takaisesta! Tänään rv 33+5.

Takaisin