Viimeisen kolmanneksen oireet

Nivelet paukkuu ja pahasti. Tuntuu kun ois reuma kun särkee jokaista pientäkin niveltä.. Jalkapohjat huutaa hunajaa painon nousun kanssa. Mutta, 12 viikkoa niin kaikki tämä palkitaan :3

Täällä rv 31+2! Tuntuu uskomattomalta, ettei enää ole kuin kaksi kuukautta tasan laskettuun aikaan... Alkuraskauden oireet palautuvat hiljalleen; loputon väsymys, etova olo, herkkunälkä jne. Eilen pelästyin aamulla kun huonekalut pyöri ympyrää silmissä ja työterveyshuoltoon menin mittaamaan arvot. Verenpaine ja hb sekä sokeriarvot kaikki hyvät, mutta niskat olikin totaalisen jumissa. Onneksi oli eilen sattumalta aika hierojalle ja tänää kävin vielä työfyssarilla ja kyllä ne niskat vaan jumissa olikin... Enää tasan kaksi viikkoa töitä ennen kahdeksan päivän lomaa + äippälomaa :) Mulla on ollut koko raskauden ajan valkovuotoa ja välillä limakalvot ovat todella ärhäkät ja kipeät, mitä siihen voisi laittaa kun ei se ole hiivaa ja canesten ei auta....?! Yläselkä mulla jumittaa aina välillä, pitää venytellä että vähän ruksahtaisi. Jätkä potkii ja lyö ja jumppailee minkä ehtii ja meinaa punkea itsensä navasta läpi.

Täällä kans selkäoireinen moro! Selälle hoitona kauratyynyä ja panadolia. Nyt on menty suhteellisen kivuttomasti muutamia päiviä.. tänään taas oireillut oikein myoman kera! :mad: Eilen hain apteekista toisen rautamerkin ku obsidan + myoma vetää mahan nii kovalle että on ihan tuskaa.. vähän pienemmällä annoksella nyt koitetaan..

Väsymys on palannut.. yöt nukkuu helposti lähes 10-11 h.. (varmaan osittain johtuu alhasesta hemoglobiinista) . Parina pvn oon päässy vähä ulkoileen kunnolla koirienki kans ilman että on sen jälkeen supistellu. :love017

Heräilettekö te öisin kun käännätte kylkeä tai asentoa? Mää herään lähes poikkeuksetta ja seurana melkein joka kerta supistelee hetken.. :confused:

Kyllä mä ainakin herään aina joskus kun käännän kylkeä ja jos teen äkkiliikkeen niin vihlasee kunnolla....

Miekin herään aina kyljenvaihtoon ja varsinkin viimeistään silloin, kun jos käännyn selälleni, niin herään silloin.

Kävin tänään pyörällä kaupassa, polkee leppoisaa vauhtia 5 min. Kaupassa alkoi lantiota särkemään mutta meni ohi. Sitten kun pyöräilin kotia kohti iski mahakipu koko vasemmalle puoliskolle kumpua. Naama irvessä kotia köröttelin ja nyt pötkötän sohvalla, odotan että kipu hellittää.

Mitähän se tämäkin on. Aiemminkin tullut nyt raskauden aikana tuota vasemmanpuoleista vatsakipua juurikin pyöräillessä. Liekö se tuo etukeno asento... Ja joskus öisin herää siihen, että mahaa särkee.onko muilla samanlaista?

Onko muita joilla on ruokahalu kadonnut? Ei tee mieli syödä yhtään mitään ja pakolla pitää saada jotain alas, ettei vauva kärsi. :sad001

Röpelö, käsittääkseni vauva ei siitä kärsi, vaikka sinulle ei välillä ruoka maistuisi - se ottaa sitten ravintonsa sinun varannoistasi. Sinä itse saatat siitä kärsiä, esim. tulee huono olo, sokeriarvot laskee... Mutta jos vaan muistaa juoda vettä tarpeeksi ja saa sen verran syötyä, että oma olo ei mene kurjaksi, niin tuskin siitä haittaa on

Mulla kuntopyörällä "körötellessä" tuntu mahassa ikävältä joten päätin jättää sen homman suosiolla. Taisi myös pyörälläkin tulla kun kylille olin polkemassa. Saattaa hyvinkin johtua just siitä asennosta, ainaki itestä tuntu siltä.. käveleminen on mulle ainaki paras tapa liikkua, mutta siinäkään ei passaa ripeesti kulkee tai alkaa heti maha laittaa vastaan. Mulla myös tullu nyt kävellessä semmosta paineen tunnetta alapäähän, tuntuu että sieltä jotain tulee ulos... Ei varmaan vakavaa?

Sent from my HTC Desire 500 using Vau Foorumi mobile app

Marsmama, mullaki välillä paineentunne alapäässä, mutta ainakaan mulla ei ollu paikat auenneet. En osaa sanoa mistä johtuu... Mutta tuskin kovin vaarallista jos ei kipeää käy. Voihan sitä käydä lääkärissä tsekkauttamassa, jos se mietityttää tai vaivaa kovasti :)

Kiitos Justiina89 rohkasusta. Eipä toi juniori siitä paljoa hetkahtanut silloin alkuraskauden aikanakaan, vaikka mikään ei pysynyt sisällä, joten ei hällä tosiaan mitään hätää varmaan ole nytkään. Kun vaan itte jaksaisi vielä pari kuukautta sinnitellä, sitten helpottaa varmasti.

Sisko ei ainakaan muistanu, että hänellä ois ollu tommosia vaivoja/oireita. En mäkään jaksa uskoa, että se vakavaa on.. :D outo tunne vaan aina kun niin tapahtuu. Viime yönä vissiin tullu ekaa kertaa tissistä maitoa tai jotain ku yöpaidassa näyttää olevan pikku läntti. Jännää.. :D :D

Sent from my HTC Desire 500 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on mm. ruoka ei maistu ja hengestä ottaa välillä kovaakin... olo on kuin olis jyrän alle jäänyt... ja sit mä en pysy pystyssä.. nytkin olen kaatunut saman polven päälle 2 viikon sisällä kaksi kertaa ja tällä viimeisellä kerralla tää jalka on ihan musta ja todella kipeä... jopa kosketusarka... mutta kaatumisesta on 3,5 päivää joten kai se vielä voi olla noin arka.

Mulla on selkävaivoihin piikkimatto ja Voltaren-geeli. Pikkasen helppii. Varsinaisia jomottelevia särkyjä ei oo suuremmin ollu ni kipulääkkeen ottaminen tuntuu typerältä. Kivut tuntuu lähinnä kävellessä, ja nyt varsinkin eilisen 4,3 kilsan vaihtelevan maastolenkin jälkeen...

Välillä hengästyttää kovastikkin ja tuntuu että vähänkin pitempään kävellessä alkaa tuntua hyvin tukalalta olo ja saattaa vähän supistaakkin. Ei oikein auta tähän painonhallintaan kun ei jaksa liikkua kun on huonontunu kunto mutta jos koittaa lenkkeillä niin alkaa tuntua epämukavalta.. Eikä kyllä tämä mahdoton ruokahalukaan yhtään auta. Tuntuu että koko ajan pitää olla jotain työntämässä naamaan ja silti on nälkä. :mad:
Lisäksi tuttu selkäkipu tekee paluuta ja nukkuminen on epämukavaa kun kääntyminen on todellinen missio ja vessaan pitää nousta moneen kertaan. Ja niinä öinä kun EI ole heränny vessaan tuhatta kertaa niin herätessä tuntuu kuin rakko räjähtäisi pienestäkin liikkeestä. Ihan sattuu! :confused: Eli parempi kai heräillä vaan monta kertaa kuin kärsiä se aamuinen "räjähtävä rakko" -syndrooma.

Valivali tilityksen lisäksi varmaan jotain positiivistakin voisi sanoa. :p Vaavin liikkeet on todella voimakkaat (<3), sydänäänet tosi hyvät ja itellä kuulemma paineet kans hyvät ja sokerirasitustestin tulosten mukaan ei oo mitään ongelmaa sillä osa-alueella.

Mulla on kans paha olo palannut nyt viikon mittaan... Enimmäkseen öisin saatan herätä huonoon oloon, pari kertaa oon käynyt syömässä yöllä ja se on auttanut. Eilen paha olo tuli syönnin päälle ja oksensin ihan kunnolla. Nyt huonon olon lisäksi tulee kuumia aaltoja, joihin ei tunnu mikään auttavan! Kummallista ja epämiellyttävää...

Muuten olo vaihtelee hyvän, siedettävän ja kurjan välillä. Saikkua ois vielä n. viikko jäljellä.

Mullakin on ollut tänään pahoinvointia. Kävin kasvo- ja jalkahoidossa synttäreiden kunniaksi, ehkä pitkä selällään olo laukaisi huonon olo ja kotiin päästyäni laatta lensi...:sick006 Sen jälkeen ollut vähän maha kipeä ja ruoka ei maistu yhtään.

Mutta harjoitussupparit on onneksi vähentyneet! Tänään ei ole tuntunut kuin ihan muutamia. Jotenkin menee kausittain nuo supparit mulla, nyt toivottavasti olisi tyynempi kausi tiedossa. :)

Tänään menossa rv 28+3. Selkä on kipuillut jo useamman kuukauden ja välillä on parempi olla ja välillä huonompi. Venyttely, lepäily ja liikuskelu sopivassa suhteessa tuntuu olevan parhaaksi. Nivuset on kans kipeinä sillon ku on nukkunu huonosa asennosa tai kävelly paljon.

Rautalääke meinaa närästää, ostin rennietä mutta eipä siitä kauheana ollut iloa. Aamulla oon sitte laittanu teehen pikku tilkan maitoa niin on vähän helpottanu (vaikka rautalääkkeen ottamisesta 2 tuntiin ei sais ottaa maitotuotteita mutta ei viittis kärsiä siitä närästyksestä).

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Siili kokeileppa sellasta kun mangesiamaito, saa apteekista ja sitä saa käyttää raskauden aikana. Itsellä rajua närästystä (polttaa ihan suussa asti ja ruoka virtaa takaisin päin), pahimpina päivinä toi on ollut korvaamaton apu :) eikä ollut hinnalla pilattu, oisko ollu 10-15€, sillä rahalla ei montaa rennie-pakettia saa.. oon ostanut 400ml pullon joskus rv 9-10 tienoilla ja sitä on edelleen puolet jäljellä (nyt rv 32+4) :)

Takaisin