Vihdoinkin! Eli heinäkuun höpinät

Mie en oo ees tajunnu koko rokotteita miettiä.. Mut eiköhä täällä mennä iha sen rokotusohjelman mukaan ja tosiaa kans nuo sika-ja influenssarokotteet jätetää pois ku itekkää ei niitä olla koskaa otettu tai ottamassa.

Ah ihanaa ku on viileempi ilma! Ja kui hyvi tuli nukuttuaki ku ei ollu hiostavan kuuma!! Kerran tarvi vaa nousta kusellaki käymään! Nyt on hyvin levänny olo ni vois vaik alkaa tää masuasukki ulostautua ku ois nyt energiaa :grin

Esikoinen ku sai ton rota-rokotteen, ei terkka puhunu mitään et pitäis kattoo hygieniat tarkemmin. Eli siis tuo tarttumisjuttu, anoppini siitä sitten ohimennen mainitsi. Eipä onneks tarttunu mut hiukan ihmetytti...Innolla odotan ku on eri terkka nyt että valistaisko paremmin.

No kylläpä äiti on nyt innostunu jo kolmatta päivää soittelee putkee et joko on tuntemuksia/supistuksia et syntyy kohta.. Enköhä mie perkule ilmota ku lähtö laitokselle tulee niiku oon luvannu ni mitä sitä tarvii joka päivä soitella et joko!!!:smiley-angry003Onneks ei oo muilta tullu noita kyselyjä.. Ja kaikki tärkeimmät/läheisimmät saa kyllä sit viestiä ku lähen synnyttää ni on hyöki ajan tasalla sitte, sen takia ei varmaa ookkaa kyselyä tullu ku päivittäi viestitellää ni tietää mikä tilanne eikä käy turhaa kyselee ja ahistelee :grin

Täällä on kans koko ajan joku kyselemässä, että joko tuntuu että pitää lähtä, tai supisteleeko. tosi ärsyttävää ja alkaa itteäki stressata. :angry1 Kaikille kuitenkin sanottu, että kyllä me sitten ilmoitetaan kun vauva on syntynyt.. Ja voishan tuo jo alkaa syntymään, nyt rv 41+1. Meinaa olla melko raskas olo..:grin

Tääl iha päinvastasta, ketään ei tunnu vähempää kiinnostavan mun jakautuminen :P vaikka toki siihen nyt viel on pari viikkoa aikaa, et ehtiihän ne viel alottaan... saa nähä. Ei mun omat vanhemmatkaan kysele ku sitä perus "mikä vointi"-sillon ku siel käydää, eli ehkä kerran viikos tai kahdes.
Mut sitte ku synnytys alkaa tai vaikuttas olevan lähellä, ni en aio kyl ilmottaa kelleen siitä mitään (ja sanon miehellekin ettei ilmota), että vasta kun vauva on syntynyt niin voidaan infota sukulaisia ja muita, hauska mieluummi yllättää ;)

Pitäis tehdä sellainen peliveto, että ei kertoisi kenellekään tarkkaa laskettua aikaa, niin ei tulisi niitä kyselyitä...

^Minähän yritin alun alkaenkin pimittää laskettua aikaa. Sainkin sanottua aika ympäri pyöreesti useallekin, mutta eipä ole kyselijöitä hilliny, lähinnä lisänny vaan.. Eli ei toimi. Sektio aikaa ei olla kerrottu. Ja jos lähtö tulee aikasemmin, ei kerrota etukäteen (ei kyllä sektio päivänäkään) vaan vasta sitten kun lapsi on terveenä maailmassa ja ilmoitellaan sitten rauhassa kun keritään.

^ Ai, eli ei hyötyä sitten pimittämisestä :confused:

Me laitettiin mun ja miehen äideille tekstarit kun lähdettiin synnärille, kun mun äidin piti sitten mennä meille kun miehen lapset oli meillä. Isoja likkoja jo että kyllä ne keskenään pärjäs, mutta meni kumminkin vähän auttelemaan.
Lopuille sitten ilmoitettiin vasta kun vauva oli jo syntynyt.

Myö soitettiin yöllä miun pikkuveljelle et tulee vahtimaan esikoisen unta kun lähettiin sairaalaan..
Miun äiti oli viihteellä, mut täysin tietonen et lähtö sairaalaan voi tulla (kellotin jo iltapäivän heillä..hehheh) mut mies sit tosiaan soitti äitille kun ajettiin saikulle, et ties valmistautua aamulla hskemaan esikoisen hänen luo. Soiteltiin sit isovanhemmat läpi eg aamusta ja lähimmille ystäville viestiteltiin päivän mittaan...

Parisen viikkoa olisi vielä odotusta jos ajallaan tulee, vaikka ei kyllä ainakaan vielä ole näköjään haluja saapua. Totesivat neuvolassakin etten ainakaan ihan lähipäivinä ole synnyttämään menossa, mutta sukulaiset ja jopa vanhat työkaverit jaksavat kysellä että joko ja kai nyt ilmoitan heillekin heti kun pikkuinen on ulkona..en kyllä ilmoita kuin lähimmille, kun on taas alkanut ärsyttää ne kaikki kyselyt ja "hyvät" neuvot. Pitäisi kuulemma muskariin pikkuinen muistaa sitten ilmoittaa kun on ajankohtaista ja tietysti urheilua täytyy harrastaa ja ja..:stop Muutenkin välillä ahdistaa tämä maha ja helteet (eikä oikein mitkään vaatteet enää mahdu päälle) niin sitten vielä kuunnella jotain jonninjoutavia ohjeistuksia. Tosin äitini neuvot ovat kyllä huvittaviakin toisinaan, hyötyä niistä ei ole (ihan esimerkin vuoksi tässä niistä yksi: "anna sen laskun mennä ulosottoon, vauva kuitenkin on tärkeämpi.") :wtf

Heh, on sun äidillä tosiaan hyvät neuvot! :)
Jes 39 viikkoa täynnä ja toivon mukaan viimestä viedään...

No niin, eilen lähti limatulppa niin ettei siitä voinut erehtyä. Toivottavasti siis alkais pikkuhiljaa tapahtua! Tänään 40+5... Toistaiseksi supistukset ei kyllä tunnu vieläkään missään. Huomaan välillä vaan vahingossa et jaa maha onkin pinkee.

Taidetaan tosiaan pitää jotain heinäkuun hautomoo täällä kun kaikilla vaan viikot poksuu tai sit vauvat tietää että on hellettä, eivätkä haluu tulla liian lämpimään :grin

Mitenkähän sitä pääsee tämän toisen vauvan kanssa sit harrastamaan? Esikoisen kanssa käytiin muskarissa ja vauvauinnissa, mut mites nyt ku oon yksin kahen pienen kaa? Yritän saada esikoista aamupäivä hoitoon edes parina päivänä, mut täyttä on :( ja varmaan tällä mun tuurilla mikään muskari tms. osu kuitenkaan just "oikeeseen" aikaan... Noh, senhän näkee sit. 39+5 ulos, NYT!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Rv 40+6 ja niin raskaana. Tää hautominen vois kyllä tulla jo tiensä päähän. ;D

Nyt on maailmankirjat sekasi, mie katon iha vapaaehtosesti täällä jalkapalloa :grin Ja roikun täällä foorumilla samalla tottakai :p
Ei menny miun toive läpi ettei tarvis huomisee neuvolaa enää mennä, tai oha täs viel yö aikaa mut tuskinpa tässä mitää tapahtuu ja neuvolaa lompsittava aamulla.. :cool:

mitenköhän "entisajan" lapset on selvinny kun ei oo hirveesti tuota järjestettyä aktiviteettia ollu ympärillä :wink ite koin esikoisen kanssa tosi huonoa omaatuntoa pitkään, kun ei meijän kylillä silleen ees oo mitään ihan pienille..-no se muskari missä ei sit päästykään käymään ja seurakunnan kerhot tietysti..
Ei tuo kovin traumatisoitunu oo, kun nyt vasta kolmen vanhana on kunnolla päässy päiväkerhoon ja perhekerhoon! :grin ja nyt kun ihe oon mammalomalla taas niin helpompi kuskata sinne muskariin..

Tsemppiä vielä kantaville, koettakaa jaksaa loppumetrit!!

^ ne mukulat laitettiin töihin heti ku osas kävellä, ei tullu tekemisen puutetta! ;)
Toimii viel nykysessä löhö-yhteiskunnassaki, miehen 6v poikaki pääsee meillä usein oleen hyödyks esim. perunannostossa/kylvössä, kanojen (+ muiden elukoiden) hoidossa, polttopuiden pinoomisessa, kasvimaan kitkemisessä.... oman huoneensa on siivonnu yksin varmaan jostai 3-4 vuotiaasta asti ja nykysi imuroikin, välil oman huoneen lisäks koko muunkin yläkerran.

Eihän siitö tietysti huonoaomatuntoa pidäkään potea, jos ei moisia aktiviteetteja ole tai halua! Itse vaan tykkäsin käydä ja lapsikin viihtyi (ei väkipakolla olis viety), kiva kun päivisin jotain tekemistä niin menee päivät nopeasti. Oon niin huono vaan kotona himmailemaan :)

Kelläs muulla mennyt lasketun ajan yli jo ?? Itsellä viiko jo yli huomenna alkaa rv 41 huoh eikä merkkiikää et syntyis. Keskiviikkona neuvola saa nähä laittaako lähetteen jo synnärille käynnistystä varte. Itse kun olen pieni nainen 150 cm lantio näytti oklta röntgenissä. Mutta kyl tää jo sais niin syntyy huoh sitku täs tuli taas nää pirun helteet mami hikoaa ku possu välillä :(

Takaisin