Vihdoinkin! Eli heinäkuun höpinät

^ Sama, oon monta kertaa (ennen helteitäkin :D) sanonu miehel et haluisin muuttaa johonki naturisti tms yhteisöön, mis ei tarvis pitää lainkaa vaatteita ;) Yleensä hillun kotona puolialasti, varsinki nyt kuumalla, rintsikoita ei varsinkaan voi ees harkita :D Täytyy kans vilkasta ulos käydes peiliin et onko mitään päällä vai ei.....

Kopsaan nyt kuulumiset facesta laiskana suoraan, sorpat.. ;)
Viikkoa vaille laskettu aika, ja Rota rokotus saatu, yäk, painoa 3150g jee, pituutta eivät ottaneet. Verikokeista yks epäonnistu, joten joudutaan menee taas huomen uudellee jorviin käymään. Reipas pikkumies katselee jo ympärilleen ja muistaessaan tietää jo rotestoida jos mutsi häippäsee metriä kauemmas.
"Kasvaa silmissä" sanonta saa ihan uutta hehkua tuon pikkusällin kanssa :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Voi kun ei vissiin puhelimen sovellus anna tykkäillä kirjotuksista..en ainakaan keksi mistä. Tää iltapäivä anto osviittaa siitä et hulinaa-hälinää tulee olemaan kunhan täältä kotiudutaan uuen prinsessan kanssa. Ikäänkuin olis pienemmän tuhnuttamista kuunnellessa unohtunu miten vilkas räpätäti esikoinen on :D huomenna päästään kotiin!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Ahistaa muuten nyt sikana toi rota rokote. Ekanaki että kohta toi lapsi varmaan alkaa huutaa kipua ja kakkit räjähtää pöksyyn ja yrjö lentää ja maailma loppuu, ja tokana, en muista et mullois ollu vatsatautia ku pari kertaa, eli se ku tarttuu jostain kakasta tai puklusta muhun ni sithä riemu repee ku mulla tuskin on mitään vastustuskykyä tohon.. Järjellä ajateltuna älytöntä mutta jostain syystä mun aivojen järki namiska on jumissa... ipana on pari vatsanväännettä jo esitelly joten ei se ihan tuulesta temmattua ole, mutta tyhmää silti. Ja silti mä panikoin.. huokaus. Noh, eiköhä tää mee ohi..

^ Siis kun se rokote on annettu, niin voiko sen jälkeisestä vauvankakasta saada tartunnan? o_O En ookaan ajatellut asiaa...

Joo.. hyvin pieni mahdollisuushan se kai on, lähinnä jos on alentunut vastustuskyky, mutta siellä kakkivaipoissa ja pulautuksissa on niitä pöpöjä, vissiin eniten viikko sen ekan rokotteen annon jälkeen ja sit ei enää niinkään. Hyvää käsihygieniaa ja vaippojen nopeaa hävittämistä suositellaan.

Ok. No nyt sit vaan käsien pesu ja desinfiointi hyvin aina vaipan vaihdon jälkeen, niin eiköhän se siitä! Ja voit ihan hyvin syödä itse maitohappobakteereja, sekin voi auttaa ettet tartuntaa saisi.

Joo.. se vaan kun tuo puklaa nyt tosi paljon syönnin jälkeen, ja jotain vatsanvääntöjäkin on. Yö vähän pelottaa, että tuleeko kakkit paineella syliin vaippaa vaihtaessa ja pysyykö ruoka ollenkaan sisällä, ipanalla siis. Mutta toisaalta, shit happens if it happens, ei se murehtimalla parane..

Joo siinä on se tietty varo- aika, milloin sitä bakteeria tulee sen ulosteen ja puklujen mukana ulos, mut kyllä siitä hyvällä käsihygienialla selviää. Meillä ei oo ollu isompia ongelmia tosta rokotteesta kummallakaan muksulla....

Ja kyllä ne muistuttaa tuosta asiasta myös neuvolassa, sillon kun rokotus annetaan. Ei kai se kovin yleistä ole, että tarttuu kun normaalista hygieniasta huolehtii. Olisko viikko ollu se varovaisuusaika.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja onko kukaan jättänyt ottamatta tota rokotusta? Ite oon kaikkee turhaa lääkitystä ja rokottamista vastaan, en mielellään antais vauvallekaan mitään rokotteita mille ei oikeesti oo todella hyvää perustetta, mut en oo sen tarkemmin viel perehtyny niihin yksittäin.

Mäkin oon pohtinu tota rotavirus rokotetta, että antaako vai eikö. Lääkäritutultani sitä kysyin, että mitä hän tekisi oman lapsen kohdalla ja ehkä enemmän hieman kallistui sen puolelle, että ei antaisi.. Mutta ei ollut juuri huonoa sanottavaakaan kyllä. Tutkimustakin siitä on aika paljon tehty, että ei ole havaittu sivuoireita juurikaan. Lähinnä kai siinä on se, että onko se vähän turha kun ei ole kuitenkaan voimassa kovin kauaa. Kohdunkaulan rokotteesta sanoi heti, että jos ei ole sukurasitetta niin ei antaisi omalle lapselleen, kun ei ole vielä tarpeeksi tutkittu tai käytetty muissa maissa..
Kyllä noita juttuja sen narkolepsian jälkeen on miettinyt hieman enemmän..

Vauvan kiinnittymisestä/laskeutumisesta juttelin viime neuvolakäynnin jälkeen hänen kanssaan myös, kun minua ihmetytti ettei terkkari ottanut siihen mitään kantaa. Mutta hän sanoi, ettei sillä ole merkitystä kun on niin yksilöllistä. Toiset vauvat kuulemma kiinnittyy hyvissä ajoin ja toiset vauhdilla sitten synnytyksen käynnistyttyä..
Mutta voisi nyt silti tulla jo ulos tämä tyyppi!! En jaksa enää tätä raskaana olemista!

http://www.thl.fi/fi/web/infektiotaudit/taudit-ja-mikrobit/virustaudit/rotavirus

Tuossa tietoa rotaviruksesta. Voi olla aika vaarallinen pienelle vauvalle/lapselle, jos tulee kova ripuli/oksennus ja elimistö kuivuu. Itse uskon, että lasten rokotusohjelma on Suomessa hyvin mietitty ja kaikille rokotuksille on hyvät perusteet. Ja siihenhän rokotukset perustuvat, että mahdollisimman monet rokotetaan, jottei taudit pääse leviämään.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo mieluummin mie oon rokottanu lapseni, kun sit jos sattuuki tulee jotain, minkä olis voinu rokotteella välttää ja lapsi vaikka sairastuis vakavasti tai jopa kuolisi, en voisi antaa itelleni ikänä anteeksi sitä, et olisin jättäny ottamatta sen rokotteen, millä sen olis voinu välttää...

Joo kyllä mäki pohdin pahimpia "mitä tapahtui rokotteenannon jälkeen" tarinoita netistä lukiessani että onko järkeä antaa varsinkaan nyt kun ipanalla oli juuri mega antibioottikuuri joka jo pisti suoliston tosi koville. Mutta, se tauti on kuitenkin perkileellinen jos kohdalle osuu joten rokotettiin nyt sitten. Ja ei noita oireita oo nyt ollu muuta ku vihertävä kova kakka ja vähän ilmavaivoja. Enemmän alkaa tää helle poikaa verottaa ja ärsyttää ku rokote, toistaiseksi. Viikonloppuna ja ensviikon alussa sitten se ns. pahin aika, toivotaan ettei kovin ärtsyksi äidy.

ihe oon pentuna rotaviruksen sairastanu ja olin toista viikkoa tipassa sairaalassa :sad001

Esikoiselle otettiin kaikki rokotusohjelmassa olevat rokotteet (rotarokotteesta ei tullunna mittään..eikä kyllä muistakaan..) mut näitä ns ylimääräsiä, sikainfluenssa tai "normi" influenssarokotteita en oo ottanu ite, eikä oo saanu muksukaan..

Takaisin