Vihdoinkin! Eli heinäkuun höpinät

Vielähän täällä haudotaan, mut toivon mukaan huomenna päättyy tää hautominen, jos ei älyy ite ennen huomista aamua yksiöänsä jättää.

Mut siis nasku mulla on ollu viime viikosta asti ihan sama homma ja ei ole lähtöä tullu, joten on hivenen odottavat tunnelmat ollleet edellisestä viikosta lähtien, vaan kun ei ,niin ei tule sitä lähtöä...
 
Sullako Huli olis huomenna käynnistysaika vai ymmärsinkö väärin?

Toisaalta kyl varmaan olis huojentavaa tietää ennalta, milloin tämä odotus päättyy, mutta toivoisin kuitenkin että ihan luomusti käynnistyisi... raastavaa vain tämä odottelu kun kaikki läheiset on jatkuvasti tinkaamassa että no joko pian jakaudut?! Perjantaina olisi neuvola-aika, kaipa sinnekin vielä mennään..
 
Ei varsinaisesti käynnistysaika, mut kuitenkin äitipolikäynti ja en mää sieltä enää ilman vauvaa pois lähe. Joten toivottavasti ne kuuntelee vähän muakin...

Joo määkin toivoin et olis käynnistyny luonnollisesti, mut ei voi mitään kun ei käynnisty. Mut mulla on 2 edellistäkin käynnistetty, joten siinä mielessä se on tuttua homma mulle ja ei sinänsä pelota... Jännittää vaan vähän...
 
Täällä haudotaan kans, 39+5. Eikä mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä..:confused:
 
Kyllä teki kohta tästä tuskasta pääsette vauvaa halimaan! Ja tsemppiä Huli huomiselle, sattuspa hyvä lääkäri ottaan vastaan.

Mulla on touhupäivä takana. Onneksi, ni on aika lentäny! Aamusta heti imuroin, luutusin, pyyhin pinnat, siivosin keittiön, tyhjensin eteisen pöydän (mistä siihen aina kertyyki sitä rojua?), tein lasangen (pysyy mies täällä hengissä ilman ylläpitoa), pesin terassin puolen ikkunat ulkoa ja sit kävin kaupoilla. Piti vielä hankkia yöimetysliivit ja mummopöksyjä. Sit ostin vähän evästä tälle päivää/iltaa eli ananasta, vesimelonia, luumusosetta, pinaattikeittoa. Ja oon myös tankannu reilusti vettä pari päivää. Pelottaa jo valmiiksi se sektion jälkeinen eka kakalla käynti, että päätin pitää tänään ruokavalion helposti sulavana.

Hieman evästä osastolle ekoiksi päiviksi, suklaata, lakritsia, karpalomehua ja trip-mehua. Ja apteekista hain lansinohia, laxoberonia ja microlaxeja.

Vielä tälle iltaa värjään hiukset, pesen vessan, laitan vauvalle lakanat valmiiksi ja pakkaan kassit loppuun. Oli tarkotus värjätä myös kulmat ja ripset, kutta enpäs muistanu ostaa väriainetta ni jääkööt.

Näillä mennään, toivottavasti sais ees vähän unta ens yönä...
 
Ai niin, sehän mulla unohtu kertoa, ku meillä tuli aamuyöstä makkarin taulu seinältä alas! Semmonen toista metriä pitkä sängynpäätytaulu. Säikähin ihan pirusti! Ei käyny onneks mitenkään meille eikä taululle, ku se rämähti osittain sängyn taakse. Mutta, ku se on semmonen taulu, missä on kolme enkeliä taivaalla. Mullahan heti nosti tää mun äitiltä opittu taikauskonen puoli päätään ja aloin pohtiin, että meinaako se nyt huonoa ennettä huomiselle sektiopäivälle, ku edeltävä päivänä tippu enkelitaulu seinältä...
 
Kiitoksia stardust tsempeistä, sullekin tsemppiä huomiseen ja pikaista toipumista sektiosta myöskin!!!:)
 
Melkoinen päivä sulla takana stardust! Toivottavasti saat levättyä hyvin yön yli. Ja jospa se enkelitaulun putoaminen meinaisikin sitä, että huomenna on enkeleitä mukana :)
 
Ja tervetuloa kärvistelevien hautojien joukkoon kirzii! Täällä Etelä-Pohjanmaalla ainakin ollut järkky hellepäivä tänään(KIN), ei puhettakaan että pystyis päivällä tehdä ulkona mitään! Kävelylenkit oon nyt ajoittanut aamulla klo 06-07 välille, niin saa kävellä viileässä ilmassa ilman paarmojen seuraa :)
 
Täälläkin haudotaan.. Tänään 39+3 ja ei oo oikeestaan mitään enteileviä oireita synnytyksestä.. yks yö seurailin supistuksia tunnin ajan (kivuttomia kylläkin), lopuksi nukahdin ja heräsin aamulla ja harmittelin kun ei lähtöä tullutkaan. Tänään aamulla kaverini synnytti pienokaisen niin tuli pientä kateutta pintaan kun haluisin niiiiiin oman pikkusen jo syliin. Tänään saunottu ja siivottu, jos vaikka pääsis kaverin seuraks synnärille ens yönä :wink
 
Tsemppiä teille vielä hautoville sekä hulille ja muille tälle päivää :). Toivotaan että teillä alkaa pian tapahtumaan.
 
Tänään on vauvan syntymästä kulunut jo 4 viikkoa ja yksi päivä! :love017

Sitten vähän painon tippimisesta.. Eli siis plussauspäivänä ja muutenkin ennen sitä paino kotivaa'an mukaan on ollut 76kg, ensimmäisellä neuvolakäynnillä neuvolan vaa'an mukaan oli 80,0kg ja syntymäpäivän aamuna kotivaaka näytti 94,9 kg! Sairaalasta kun lähdin kotiin niin painoa oli vielä 91kg ja hirveesti oli siis turvotusta koska vauvakin jo itsessään painoi sen melkeen neljä kiloa.
Tänään aamulla vaaka näytti 79,9! :happy093
Suunnilleen 1,5 viikkoa paino pysyi 81-81,5 ja nyt siis varmaan alkanut raskauskilojen jälkeinen laihtuminen. Ja mitään en siis ole painontippumisen eteen tehnyt, maitoa pumppailin kaksi viikkoa niin että vauva söi pelkkää sitä, sitten alkoi hiipumaan ja vauva söi ensin 60/40 ja sitten koko aika vaan enemmän korviketta, ja nyt mennään pelkällä korviikkeella. Aamulla pumppaan sen verran että saa aamumaidon sekaan n. 20ml rintamaitoa.

Ylipainoa siis kyllä löytyi jo ennestään ja vieläkin tietysti on, pituutta mulla siis vaan 164cm ja tavoitepainoon matkaa 15kg!
 
On kyllä lämmin. En yleensä helteistä valita kun siitä tulee sanomista "sähän oot sanonu et tykkäät lämpimästä", mutta alkaa kyllä pikku hiljaa aivotkin tuntumaan mössöltä. Mitenkään päin ei ole hyvä, ulkona on kuumempi ku sisällä, eikä tää maha oikein mahdukaan kuin telttamaisiin mekkoihin :confused: lisäksi joka päivä joku (jos ei kaveri tai sukulainen, niin vähintään naapuri) muistaa kysyä että vieläkö vauveli on masussa? ..öö, miltähän näyttäs?
 
Meidän naapuri aloitti jo kesäkuun alussa kyseleen "Etkö sie vieläkään ole poksahtanu?" Mulla nousi varmaan aina savu korvista sen jälkeen, inhoan tuota sanaa "poksahtanu", ihan kuin räjähtäisin pitkin seiniä synnytyksen sijasta :smiley-angry019
Tänään neuvola ja 39+4, voin jo kuulla neuvolantätin sanovan että vauva on aika ylhäällä vielä, ei tuu mitään..
Ens viikoksi piti vähän jäähtyä ilman, mutta pahalta näyttää ennustukset tällä hetkellä.. olikohan se toissapäivää kun Rovaniemellä tuli kesän lämpöennätys, 31,jotain.. oli hikistä hommaa keitellä puolukkahyytelöä, piti viime kesän mehuja käyttää pois pakkasesta.. mutta onhan se hyytelö hyvää, nam!
 
Tsemppiä vielä teille hautojille. Täälläkin kirjoittelu jäänyt vauvan syntymän myötä vähemmälle. Vauvalla on nyt ikää 2vk 3 päivää :-) enimmäkseen hän syö ja nukkuu. Yöt on ollu suhteellisen rauhallisia ja vauva herättää yleensä 2 kertaa yössä. Esikoinen ei ole toistaiseksi ollut mustasukkainen kunhan hänkin pääsee välillä kainaloon kylläkään.
 
Marce, kuinka nopeasti yöheräämiset harveni tuohon n. 2krt/yö? Eipä meidän poika oo kuin vasta 5pv, mutta odotan jo pidempiä yöunia kovasti, koska mun mies ei näemmä herää vaikka sireeni huutais korvan juuressa, saati sitten vaipanvaihtokitinään... Eli yöheräämiset on vissiin mun vastuulla aina. :P
 
voi nupu se on hyvin yksilöllistä miten vauvat nukkuu. Meillä ei oo vielä kertaakaan herätty useammin kuin kahdesti yössä, parina yönä vain kerran.
 
Eilen oli neuvola 39+5 ja nyt oli sf-mitta lyhentynyt 3cm, joten kunnolla on vauva ainakin laskeutunut. Pää on niin syvällä, että neuvolatäti joutui oikein haeskelemaan ja varmisti vielä ultrallakin että kuinka se siellä oikein on! :D Ärsytti vaan vähän tädin kommentti "kyllä se sieltä nyt jo syntyäkin saisi!" ............JAA VAI?!?!?!
 
nupu, vauvat on yksilöitä ton nukkumisen suhteen. Meillä neiti herää kerran tai kaks yöllä syömään (riippuu vähän, mikä lasketaan yösyötöksi :wink). Vauva menee siis yöunille joskus klo 20-24 välissä, ja noustaan sängystä klo 8-11 välissä. niin siinä välissä sitten herää kerran tai kaks syömään. Ja jos herää klo 7-8 syömään niin en laske sitä enää yösyötöksi. Tarkkaa rytmiä ei vielä ole, koska sehän vaihtelee että herääkö neiti miten usein syömään, ja miten pitkiä aikoja on hereillä ennen kuin taas syötetään ja laitetaan nukkumaan. Mutta yleensä syö siis 2-5 tunnin välein. Tuo 5 tunnin väli osuu yleensä yöhön.
 
Takaisin
Top