Vihdoinkin! Eli heinäkuun höpinät

Meillä mennään ympäri vuorokauden 1,5h syöttövälillä, oon tosin aatellu et voi liittyä siihen kun on niin kuuma koko ajan et janottaa tms. Mut ehkä tää tästä vielä tasottuu omaan rytmiinsä.
 
Täällä syödään päivällä koko ajan mutta sitten iltapäivällä ja yöllä nukkuu pitemmän pätkän. Tytöllä ikää nyt 11 päivää. nyt on kyllä ollut nukkuminen aika levotonta kun asunnossa 30 astetta lämmintä. :confused:
 
Meidän poika herää kellosta riipumatta 2-4 tunnin välein syömään, ja tuo neljä tuntia on nyt pari viikko sijoittunut klo 21-01 eli siinä on pisin pätkä ja sitten seuraava herätys on n.3:30-4:30 ja sen jälkeen 5:30-7:00 tollasella ns. rytmillä ollaan muutama viikko menty. :)
Iahn tyytyväinen oon, vielö jos sais ton pitemmän pätkän siirrettyä jotenkin alkamaan vasta vähän myöhemmin.
 
.....on pitäny kirjottaa -Stardust-in kirjoitukseen liittyen et kiva on kyllä ollu mennä tää "matka" eli koko raskausaika ja nyt toki tätä jälkeistä elämääkin teijän kanssa tän foorumin kautta. Harvemmin näin paljon on yhtä aikaa samassa paikkaa samaan aikaan samassa tilanteessa jakamassa arkea :)
 
Nupu meillä on ihan alusta asti syöty 10-12 ja 3-4 välillä saattaa toi toinen syöttö saattaa siirtyä toisinaan 5-6. Oon ihan tyytyväinen et nukkuuvnäin hyvin kun meillä mies herää tosi harvoin vauvan syöttöihin. Toisaalta hyvä ettei herää kun kohta palaa töihin niin täytyykin saada nukkua.
 
Kelle muuten tää helle riittäis? En oo ikinä ollu auringonpalvoja enkä valita pakkasista muuta kun et työolosuhteet on välillä aika veikeet pakkasien takia :wink
 
Ei sais valittaa, kun kerrankin on lämmin, mut valitan silti. Kauheen hankalaa miettiä vauvan pukemista ja vähän huolissaan koko ajan, että onko tarpeeksi nesteytetty ja eihän ole liian kuuma - ja toisaalta eihän saa viimaa liian vähissä vaatteissa. Ja ei pääse vaunulenkeille, kun ainoat mahdolliset ajankohdat on yö ja aamuyö. Tänäänkin jos ei olisi tarvinnut pumpata syötön jälkeen, niin ehkä olisi ehtinyt vielä lenkille (kello nyt 7:45, kun pumppaus hoidettu ja lenkille pääsis lähteen), mut ei kyl jaksa - joka toinen aamu suunnilleen jaksaa lähteä aamulenkille. Muuten kyllä ihanaa kun on lämmin ja aurinko paistaa, mut jos sen 5 astetta sais lämpötilan alemmaksi (eli 25-26) niin olis paljon helpompi olla eikä tartteis olla niin huolissaan pojasta..
 
Onhan tässä oikeesti puolensa ja puolensa.. noustiin isomman kans vähä aikaa sitten, noin klo 9 siis niin aamuauringossa jo sillon +38 :/ eilen oltiin ulkona vasta alkuillasta ja sekin pihan varjoisammalla puolella!
 
Mä normaalisti rakastan kun on todella lämmin. Normisti kesällä jos on 23 astettakin lämmintä niin mä en todellakaan tarkene toppi ja shortsit päällä ulkona, tarvii olla yli 25 astetta... :rolleyes:
Ja mua ei houkuta ulkomaanmatkoista mitkään Kanarian saaret, siel ei oo tarpeeks lämmintä :grin Pitää lähteä kaukokohteisiin, ja ollaankin oltu Mauritiuksella ja Malediiveillä, missä on kans varjossa se 30 astetta :grin

Mutta nyt on kyllä perkele liian kuuma! Johtuuko hormooneista vai mistä? Varjossakin on se 27 vähintään, siellä nyt sentään vähän pystyy ulkona olemaan mutta ei todellakaan auringossa.
Normaalisti rakastan makoilla ja ottaa aurinkoa, mutta tänä kesänä oon tehnyt niin viimeksi toukokuussa kun oli ne lämpimät kelit. Nyt en oo yhtään ruskettunut, mikä tuntuu hassulta, kun yli kuukauden on paistanut aurinko varmaan joka päivä :eek:

Eikä tuon neidin kanssa viitsi kauheasti ulkoilla, huomaa että sekin nukkuu huonommin ulkona kun on kans kuuma. Ja tosiaan silti pitää varoa ettei viima käy tms. Ja on iltaisinkin sitten kärttyisempi ja haluaa olla enemmän tissillä.
Joten me ei kauheasti ulkoilla neidin kanssa, oleillaan vaan sisällä missä lämpötila pysyy 24-25 asteisena (ilmalämpöpumpun ansiosta).
 
Ei sais valitta mutta valitan silti, vihaan tätä hellettä ja raskaana oloa. Rv 40+2 eikä tietookaan synnytyksestä. Hiki valuu vaikka mitään ei tekis. Viikkoon ei oo saanu nukuttua kunnolla ja limatulppakin lähti to, pe-la yönä oli supistuksia kolmen tunnin ajan ja kun meinasine ttä alan soittaa kättärille niin ne loppui kun seinään. Kaikki ässät on käytetty moneen kertaan mutta tää vauva ei halua ulos. Olo on niin tukala ja hermot kirellä, huh. Ja sitten puhelin piipittää kokoajan enkä jaksa enää edes vastata, kun kaikki vaan kyselee että " mikset oo jo synnyttäny". :angry4:smiley-angry005
 
Kirzii, täällä ihan samat fiilikset! 40+1 eikä täälläkään tapahdu mitään. Limatulppa lähtenyt jo kaks viikkoa sitten ja muutaman tunnin supisteluja on ollut 3-4 yönä, mutta aina lopahtaneet. Kerran ehdin itsekin jo soitellä synnärille. Alan olla ihan kypsä tähän raskauteen ja varsinkin näihin helteisiin, mitään ei jaksa tehdä, esikoisen kanssa leikkiessäkin tuntuu että taju lähtee. Kaiken lisäks tämä masuasukas ryskää vatsassa niin, että silmissä näkyy senkin takia tähtiä. Hyvin nukutut yöt on pelkkä hämärä muisto vain.. Kaikki ässät on täälläkin käytetty ja lenkilläkin olen huhkinut hullun kiilto silmissä, mutta niillä ei saa aikaan muuta kuin ennakoivia supistuksia. Joka aamu oon entistä pettyneempi ja kiukkuisempi, kun mitään ei tapahdu! Järki lähtee, jos tätä kärvistelyä jatkuu sinne 42 viikolle asti!
 
Ah ihanaa että en oo ainoo :grin Aamulla pitää raahata ittensä neuvolaan, olin niin asennoitunu ettei enää tarttis mennä. Mutta tuskimpa tää ens yönäkään päättää syntyä.. Joo jos sitä taas lähtis vaikka käveleen portaita tai jotain? :smiley-angry003
 
Meilläkin tuota kitinää,ähinää ja puhinaa.välillä sylissä löytyy heti hyvä asento ja siihen nukahtaa hetkessä ja sitten välillä oli sitten vaikka miten päin niin ei ole hyvä ollenkaan.huolta aiheuttanut myös ilmavaivat joita hoidettu cuplatonilla onnistuneesti.
Itkut herkässä ollut täälläkin kun välillä niin avuton olo,kun teet kaikkesi ja vauva vaan jatka itkua.onneksi tätä vaan pari kertaa sattunut meille.
On tämä aikamoista meininkiä tämä vauva-aika!!Mutta sekuntiakaan en vaihda ja kaikki on tämän kaiken arvoista!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä taas itketään heti aamusta helteen takia, meillä kun paistaa aurinko suoraan makkariin heti aamusta.. Ymmärrän kyllä että ei oo vauvalla hyvä olla kun itelläki on niin nuutunut olo tämän kuumuuden takia. Mutta jospa tämä pian helpottaa. :)
 
Meilläki aamuaurinko suoraan makkariin :/ meillä on kyl pimentävät verhot, mut ne on sellaset normi pitkät, niin eivät täysin aja asiaansa. Pitäis ostaa rullaverho siihen,
 
Oho, läks teksti liian aikasi xD

Niin, olis rullis kätevämpi.
Vauvaan ei oo onneks vaikuttanu tää kuumuus pahemmin..ehkä hitusen useammin viihtyy tissillä.
 
Mä kans elättelin toiveita, ettei enää tällä viikolla tarttis neuvolaan mennä, mut varmaan pakko sinne vielä raahautua. Tänään neuvolatäti soittaa ja sovitaan uusi aika.. huoh. Onneksi tälle päivää luvattu ukkosta, toivottavasti tuleekin ja kunnolla että vähän puhdistaisi ilmaa! Heikottaa jo seistessäkin, vaikka mitään ei tekisi.. Alkaa olla jo työn takana pysyä positiivisena, varsinkin kun kaikki utelee koska jakaudun ja naureskelee että mahtaa olla mukavaa näillä ilmoilla! Äiteeki soittaa harva se päivä että onko mitään tapahtunu? Varmaan kyllä ilmotan ku alkaa tapahtua ku esikoinen on tarkotus sitten äiteelle viedä hoitoon...
 
Kuumahan se on normitilassakin, niin ne nuo letkautukset mahan kanssa kuumuudesta on niin...niin.. en löydä sanoja :cool: Miulle kuittailtiin sillon toukokuussa "että on varmasti kuuma tuon mahan kanssa!".. no kelläpä ei olis ollu? huuaaah! Tsemppiä ja jaksamista vielä kantaville!!
 
Hitokseen kova ukkonen viime yönä!!! :D ilmakin oli vähän raikkaampi kun tuossa koiran pihalle laskin. Isompi tyttö yosin hitusen valvotti yöllä, kun ukkonen ahisti mut suotakoon se hälle..
 
Takaisin
Top