Verensokerin seurailua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Air4M
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viikonloppuna ehkä luovutin henkisesti noitten paastojen kanssa. Päätin, etten enää heräile yöllä mittaamaan ja syömään ja en tee siitä iltapalasta päivän painostavinta ateriaa. Sunnuntaina jätin sen myöhäisiltapalan väliin. Maanantaina sitten mittasin aamupaaston 5,4. Mukava sattuma? Eilen en mitannut kun liuskat loppui, enkä päivään voinut ajatella arvoja. Eilen kävin kolmannen kerran vyöhyketerapiassa ja söin porkkanakakkua iltapalaksi (:oops:). Ja tänä aamuna 5,3 !!

Olisikohan vyöhyketerapia alkanut tepsiä, kyllä ne vaan kovin kipeitä kohtia oli ne haimapisteet.. Tai jos se stressaamisen väheneminen vaikutti...
Joo, kaksi hyvää mittausta vasta, mutta toivoa taitaa vielä olla...

Hienoa, voisiko stressaaminen olla syynä sun paastoihin? Oli mikä tahansa syynä hyviin arvoihin, niin toivottavasti on pysyvää :)

Itselläkin kävi mielessä että oisko stressaaminen vaikuttava tekijä :) ja kun saa nukuttua hyvin nii kroppakin toimii paremmin :) toivottavasti arvot jatkuu hyvinä :)

Hei, mulla on nyt vähän outo kysymys.. mutta voiko verensokeriarvot olla liian matalia? tai onko siinä joku alaraja? Netistä yritin kattella ja tuli 4,0 rajaksi, mutta siitä puhuttiin vaan insuliinihoidon yhteydessä. Paastoarvot ollut siinä 4,1 alkaen, mutta tänään aamiaisen jälkeen 1 tunti arvo oli 3,8? Muuten kyllä ollut 4,1-6.6 luokkaa noi tunnin arvot.

Mun mielestä liian alhaisella sokerilla ei ole haittaa muuhun kuin omaan jaksamiseen...
Mullakin ollut pari kertaa alle 4 ja ollut vähän väsyneempi olo!
Mutta korjatkaa jos väärässä:)

Joo tosta mäki kysyin neuvolassa ku mulla oli alle 4 sokerit niin ei se mitenkään haitallista oo.. kuhan ei sentäs alle kahden mee.. :)

Näin mä vähän aattelinkin :) Huonoa oloa ja väsymystä mulla on ollut just usein puoli tuntia tai tunti syömisen jälkeen, että varmaan johtunut verensokerin laskusta..

Ja kannattaahan asiasta mainita seuraavalla kerralla kun käyt neuvolassa tms. Mulle diabeteshoitaja sanoi, että ruoan jälkeisen arvon on hyvä olla lähempänä 7-8, jotta ei ainakaan pääse laskemaan ruokailuiden välissä liian alas. Mutta mulla ei tosiaan katsota vain tarkasti radi-mittailun rajoja vaan mittailu on kohdennettu henkilökohtaisesti. Perusradilaisilla syynätään tarkemmin rajoja.

Ja mulla ei siis ole ollut kuin kaksi kertaa alle neljän, joten ei ole mikään ongelma.

Noniin, taas on menny tässä kohtalaisen hyvin, parina aamuna ollu taas ihan hyvät arvot ja ruuan jälkeen myöskin, aloitin siis lääkityksen uudelleen. Sitte kävi niin että jalkapohjissa, mahassa ja käsissä tuntu sitä kutinaa.... joista varuiks sitten neuvolan kautta kävin verikokeissa, lähinnä että olenko luulotautinen vai mitä.
No ne Alat-arvot siellä oli taas pikkasen koholla, neuvola lähettää arvot polille ja ite pitää soittaa ja mennä käymään jos viikonloppuna kutina pahenee... No siis, mä en tiedä miten yleistä tällanen on, mut mä alan kutista välittömästi jos siihen on "aihetta pelkoon". Sama jos joku puhuu täistä koululaisilla tms.. niin mä raavin päätäni ihan hulluntavalla.. olen siis hiukan paljon luulotautinen. Puhelun jälkeen olenkin rapsutellu uskollisesti ihan jokapaikkaa ja pohtinu, kutiseeko tää nyt paljon vai kuvittelenko... :D (anteeks, tää on vaan niin... naurettavaa)
Ja mun pikkasen koholla oli tosiaan 83 toi Alat, kun ymmärtääkseni normaalisti se on alle 35? Korjatkaa jos olen väärässä.. Mut näitä siis taas tarkkaillaan... Kun en nyt tiiä onko hepatoosi vai toi metforem joka tän arvon nousun aiheuttaa, kun en huomannu neuvolasta kysyy mikä arvoista nousee jos se on lääkkeestä kiinni... Mut siis, näillä mennään. Tätähän mä kyllä odotinkin...

Kyllä ne nyt pelottelee. Keskiviikkona käynnille ja tiistaina verikokeille. Jos aiemmin on häikkää lisää ni pitää mennä polille. Jos vauva ei liiku kunnolla tai kutina pahenee. Mä en tykkää pelottelusta. Kutisen koko ajan nyt.

Ittellä alkaa kutina ku luen pelkästään sanan hepatoosi :D helppo ois sanoa että yritä olla ajattelematta asiaa mutta tiiän että helpommin sanottu ku tehty.

Joo, mä oon tässä nyt koko illan pohtinu, että kutiseeko mua vai ei... tyhmintä on, kun ei se niinku "lähde" mielestä se kutina-ajatus, vaikka eilenillalla en kutissu enää ollenkaan kun olin "unohtanu" sen.
Vauva on kyllä liikkunu nyt päivälläkin, että sen puolesta en oo huolissani ollu, mua vaan ärsyttää tää kutinan mahdollisuus... :D Edellisessä raskaudessa mulla oli siinä vaiheessa kun maksa-arvot huomattiin katsoa, tilanne jo niin pitkällä, että arvot huiteli jossain 600 kieppeillä, että tiedänhän minä,ettei tässä nyt ole oikeasti vielä mikään "hätä" sen tilanteen kanssa... mut mielikuvitus on niin kauheen hyvä laukkaamaan ja kaikkee käy mielessä, vaikkei olis niin väliksikään...

Tänään ekaa kertaa alettu mittailla verensokereita, ja erittäin tyytyväinen oon tähän aamu sokeriin joka yllätyksesks oli 4.6!!! :D
Kävin ihan puntarillaki herätessä niin paino on tippunut 2kiloa viikossa!!! :/ siihen en iha oo tyytyväinen, mut kait tää uus ruokavalio ja ruokailurytmi sit on tiputtanu painoa. En kyllä nyt kesken raskauden haluais alkaa painoa pudottaa. Onko muilla sokerimammoilla painossa tapahtunu tämmöstä muutosta? Eli nyt siis alkuraskaudesta tähän päivään painonnousu +7.5kiloa! :O

Mindis mulla tullut tähän mennessä vaan 1kg lisää ja se on nestettä kun jalat ja kädet ihan tuhannenturpeesaa! Paino tosiaan saattaa tippua alkuun kun syy tasaiseen tahtiin ja fiksusti:)

Okei hyvä tietää! Ihana kun sulta saa taas viisaita sanoja äippä!! <3
Meinasin jo alkaa hätäillä että jotai on vikana kun paino tipahtanut viikossa noin hurjasti! :)

Itteki yllätyin tänä aamuna sokereita ku eka oli 5.4 ja sit riisipuuroa aamupalaksi ja sit oli 4.8 :) paastoarvoki lähinnä arvio ku ehdin hörppiä teetä (sis.maitoa) niin ei ehkä täysin tarkka.

Uskalsin lähtee raxiin mukaan tänää syömää ja arvo sen reissun jälkee 5.9! :O kuvittelin että ois ollu se tunnin arvo ihan jossai tähdissä, mut ei ollutkaan :)

Täällä ollut herkku viikonloppu mut la aamun arvo ainakin oli ihan jees. Sen enempää en kyllä ole mittaillut... No nyt paluu ruotuun ja arkeen kiinni:) huomenna koko päivän käyrä, toivottavasti niissä ei mitään!

Takaisin