Vauvojen puuhat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ///e\\\
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ja tytön maksimi unet putkeen on ollu varmaan 4,5 tuntia. ei kyllä nuku pitkiä pätkiä putkeen, toki sitte esim yö menee käytännössä yhellä syötöllä 3.30 maissa ja syö n. 10 minsaa jonka ajan tietty valvoo. mutta ei se oo putkeen nukkumista, huijaan itteeni vaa :grin. valvoa hän kyllä jaksaa pitkiä aikoja, tänään nukku tyytyväisenä koko sen ajan ku käytiin kauppoja kiertelemässä reilu 3 h ajan mutta sen jälkeen onki valvonu ja valvoo edelleen..3 tuntia sitte tultiin. no, onnex on viikonloppu ja mies kotona. arkisin nuo pitkät valvomispätkät on vähän hankalia ku tyttö tahtos kovasti että hänen kaa seurusteltas ja ite ei sitte oikein voi tehä mitään. tosin nyt ku ooh alkanu pitään sitä leikkimatollla niin viihtyy siinä itekseen valveilla pitkiä aikoja :) . yks päivä sain pestyä kaks tuntia ikkunoita samalla ku tyttö katteli leikkimatolla, yhesti syötin välissä :).

Tarviis isommat maidonkerääjät tällasilla imetysväleillä!! Jokapaikka on maidossa

Vauva nukkui n.23-03.20, jee! Tutin kanssa onnistui vauvan siirto miehen sylistä sänkyyn kun yleensä siinä kohtaa on niin kova huuto, että pelkään naapurin heräävän. Eli pitkä pätkä ja tollaisia oli viimeksi pariviikkoisena. Itse sain nukuttua 3 h ja se on jo omalle pääkopalle hieno asia :). Nyt taas kolme tuntia viime syötöstä ja taitaa olla 5-6 h oikean tissin syötöstä, joten kiristää ja kovin. Tissiä, ei mua :grin.

Huh huh. Yöllä oli tyttö puolen yön jälkeen sammunut miehelle syliin. Herättelin miehen kolmelta ku menin pumppaamaan ja molemmat siirtyi sänkyyn jatkamaan unia. Viideltä tyttö önisi unissaan ja löin tissin suuhun. Imi kuuteen asti ja jatkoi unia seitsemään. Mie sain kuudelta pumpattua vielä toisen (pienemmän) satsin. Hitto ku pysyis rytmi näin. :)

Eilen tyty kääntyi mahalta selälleen. Luulin jo et se oli superhienoa ni tänää se sit kääntyi selältä mahalleen. Lattiaharjoitukset tuottaa tulosta eikä vielä kahta kuukautta ikää. Äidin taitava pikku pallero, tosta se tulee oikein menohirmu vielä. Oikein etukäteen jo pelottaa!

Tänään just sanoin miehelle, et tätä tyttö ei tuu kiinnostaa selältä mahalleen kääntyminen, kun niin innokkaasti kattelee leikkimaton yllä roikkuvia leluja. :) Ehkä sitten aikanaan -ja yllättäen. Eipä kukaan oo jättänyt kääntymättä ;)

Myö ei pidetä mitää mobileja tai leluja tarjolla juuri sen takia et kiinnostais muu ympäristö enemmän ja kiinnostais kääntyä. Sitterissä ollessa on mobile mut siinäpä on valjaissa joka tapauksessa ettei tartte kääntyillä muutenkaan. Lattialla tutkitaan sit ympäristöä tai seurustellaan :)

Meil on se sama sitteri, ni siinä tuijottaa aurinkoa. Ei olla kyl valjaita pidetty ollenkaan päällä (vielä). Oon ite niin tyytyväinen, kun on nyt parina päivänä viihtynyt ittekseen lelumatolla jopa 45 minuuttia. TÄnään "leikkihetken" jälkeen alkoi haukotella ja vein vaan päiväunille sänkyynsä...outoa.

Mie pidän just ku tää o kääntyilly kyljelleen 2 vko iästä alkaen ni ei uskalla ilman, tippuu vielä jos on vahtimatta. Toinen ni pidetään siinä keskimmäisessä asennossa yleensä ni siinä jos keinuttelee ilman valjaita tyttö valuu niin alas tossa sitterissä ettei se sit oikein keinu... :)

Meillä on jo useana aamuna herätty samaan aikaan ja poikkeuksena alkuaikoihin, niin tyttö viihtyy aamun ekan TUNNIN (tai ainakin puoli tuntia) itsekseen joko leikkimatolla (siellä öhisee ja juttelee leluille ja heiluu) ja/tai sitten tinylove-3-rocket-sitterissä tuijotellen aurinkoa ja hyvät menomusat soiden. Ite syön siinä rauhassa aamupalaa ja aina välillä käyn kysymässä, mikä meno ja yleensä on oikein hyvä meno :)

Tänään vauveli oli myös hoidossa ekaa kertaa n. 1,5h. Mies on tän viikon reissutöissä ja mummo&ukki ovat jo ajat sitten halunneet tytön hoitoon. Niin kävin sitten rauhassa kaupassa tekemässä isot ruokaostokset juhlia varten ja tytöllä oli kyläily mennyt oikein hyvin. Mun pikkuinen :) parhaassa hoidossahan se on mun (tai miehen) vanhemmilla. Onhan ne meidätkin hoitaneet. Tyttö oli siellä viihtynyt sitterissä hymyillen, sitten oli alkanut väsyttää ja päässyt vaunukoppaan ja pienen heiluttelun jälkeen oli nukahtanut. kuulostipa se...helpolta :D

Meidän poitsu on nyt monena päivänä kitissyt aika paljon ja luulen että johtuu kyllä hampaista.. tällästä kitinää en oo ennen kuullu ja ikeniä kalvaa rystysiin kokoajan jos en just huomaa antaa sellasta "purulelu tuttia". Se on muuten loistava keksintö!:) Noinkin pieni osaa jo itse pitää siitä kiinni kun pureskelee :) Ja helpottaa selvästi, vielä en ole kokeillut viilentää jääkaapissa ennenkuin annan pojalle :rolleyes: Poika on nyt oppinut kikattamaan ja oli itsekin ihan ihmeissään kun sellaisen äänen päästi :grin Ihan selvästi on nyt alkanut tavoittelemaan tavaroita, mutta ihan ei ole vielä selvää mihin ylettyy ja mihin ei :p

Missä iässä niitä hampaita voi jo tulla? Tämä jannu on alkanu kuolaamaan hulluna ja nyrkkejään mussuttaa kans kun sattuvat suuhun.

Täällä samaa, muistaakseni luin joskus jostain että on yksilöllistä milloin hampaita rupee puskee, mut yleensä 3kk-1v ikähaarukassa. Eli siis kohta voi tulla :)

Joku tuttava just naureskeli et vauva oli alkanu 2kk iässä syömään nyrkkejään koko ajan. No oli vissiin vaan löytäny kätensä mut oli silloin sanonut et kohta tulee varmaan hampaita kun oli kärttyinenkin vauva silloin. Ekat hampaat oli tullu vajaa vuoden iässä sit lopulta mut siitä "kohta tulee hampaita" oli tullu vähän vitsi joka väliin ku vauva kärttys :)

Mä luulen, että siirretään eka rotarokotteen antokohta myöhemmäksi. Meinaan vauva saisi sen 7 viikkoisena 18.6.

Apua - meidän tyttö sai ensimmäisen rota-rokotteen toissapäivänä, eikä vielä ole oireillut. Isänsä on koko ensi viikon reissussa ja sen jälkeen pitäisi lähteä mökille, kirjaimellisesti hevonkuuseen, viettämään juhannusta. Pitänee siis varautua siihen, että vaippoja täytyy olla satoja, koska mökiltä " kylille" on melkein tunnin automatka.

Muutenkin on taas todella huono nukkuja. 7-viikkoisenakin herää syömään ( korviketta) taas kahdesti yössä, vaikka välillä jo nukkui kokonaisia öitä. Aina voi tietenkin toivoa, ettei oireita tule.

Ja en kyllä osaa sanoa tuleeko rotasta oireita, mutta toivotaan ettei tulisi. Parempi kuitenkin rokotus kuin olla enempi kipeänä.

Tuttia tää ei kyl opi millään...voinee varmaan luovuttaa, kun tulee ylihuomenna 2kk täyteen...kohtahan siitä pitäs jo vierottaa...

^Vasta 6 kk iässä. Koita vaan vaikka erilaisina hetkinä ja eri merkkejä, meille on ollut suuresti apua tän pienen huutavan ihmeen kanssa.

Takaisin